Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi vit*n anoppi! Muistutti mua että mieheni tekee

Vierailija
25.03.2015 |

Kotitöitä paljon enemmän kuin moni mies.

Siis voi herranjumala että vituttaa. Anoppi tuli yöksi "auttamaan " pitkästä aikaa lasten kanssa, kun mies työmatkalla. Kyllä vituttaa kun erehdyin sanomaan että miehellä uuden firman myötä on ollut vähemmän aikaa perheelle. Anoppi sitten siihen että mieheni tekee kyllä paljon kotitöitä verrattuna moneen mieheen

Anoppi käy meillä 4x vuodessa ja luulee tietävänsä meidän kotityöjaon. Siis todellisuudessa minä teen 90% kotitöistä ja mies käy välillä kaupassa. Herään 5-7 kertaa yössä imettämään vauvaamme ja hoidan isompia lapsia kotona. Mies tekee yhden ruuan viikossa korkeintaan, eikä siivoa koskaan. En kuitenkaan viitsi mollata miestäni anopille, tyydyin sanomaan että jos mies ei osallistu niin ison perheen pyöritys aika mahdotonta. Tekis mieli mennä kuristamaan tuo anoppi, muuten meni ihan hyvin mutta tää kommentti pilas ihan kaiken. Mieheni on oikeasti aika itsekäs eikä todellakaan mikään kotitöiden tekijä! Ja pointti ei ole siis miehessä vaan anoppi kuvittelee ja kehtaa sanoa tuollaista mulle joka hoidan yksin suurimman osan viikosta perhettä!!!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:10"]

Mikä mun omatuntoa kolkuttaisi? Mieheni ei oikeasti tee paljoa kotitöitä, ja mua ällöttää kun anoppi kuvittelee tuollaista ja kehtaa sanoa mulle noin. Uskomatonta. Ap

[/quote]

Oletpa herkkähipiäinen. Tottakai äiti aina esittää lapsensa hyvässä valossa, riippumatta siitä minkä ikäinen lapsi on. Toivottavasti sinäkin kiittelet omiasi. 

Ja jos sinä olet kotona ja mies töissä on ihan luontevaa, että teet suurimman osan kotitöistä. 

Vierailija
2/54 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"]Älä ole niin negatiivinen. Anopin vuosikymmenten aikana kerätty elämänkokemus on voimavara josta voisit ammentaa omaan elämääsi tukea. [/quote]

Et varmaan ole tosissasi? Ap"

Kyllä te miniät olet herkkähipiäisiä. Eikö se ole ihan luonnollista, että kotona oleva tekee pakosta enemmän kotitöitä kuin työssäkäyvä, ainakin ajallisesti, mutta kun palaat työelämään, tilanne muuttuu.

Jos anoppisi on todennut sinulle poikansa tekevän enemmän kotitöitä kuin miehet yleensä, niin kannattaako siitä ottaa herneet nenäänsä ja olla noin vihainen ja panetella anoppia. Sillä elämää on myös lapsiperheiden ulkopuolella ja anopppisi voi hyvinkin olla oikeassa, jos hän vertaa vuosien aikana poikansa tekemiä kotitöitä esim. suurten ikäluokkien eli ikäistensä miesten tekemiä kotitöitä, joita määrällisesti on kuitenkin enemmän kuin nuoria perheenisiä.  

Ja tulet itsekkin huomaan, että elämänkokemus avartaa monia asioita, myös sitä, ettei kannata ottaa jokaista sanomista tosissaan ja saattaa itsensä raivon partaalle. Sinäkin tulet sen huomaamaan viimeistään kun lapsesi ovat murrosikäisiä ja siihen verrattuna anopin sanomiset ovat  kultajyväsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla oli samanlainen anoppi. Aina muisti olla kehumassa, kuinka mahtava ja ihana isä ja puoliso ja ihminen poikansa on, vaikka oli narkomaani-juoppo-mielenterveysongelmainen rikollinen. Hänen poikansa on niin hyvä ja ihana ihminen (pahoinpitelijä). Ja se auttaa niiden lasten kanssa (valokuvassa piti lasta sylissä) ja kotitöissä ym. Itse heräsin pahimmillaan kymmenen kertaa yössä imettämään vauvaa, jonka koliikki-itkua olin ensin kuunnellut koko illan. Mutta kun hänen poikansa, hänen poikansa! (Se, joka ei melkein ikinä ollut kotona, ja silloinkin kun oli, teki mitä halusi.) Sama poika ei edes rahaa antanut sen huushollin pyörittämiseen, vaan kelan tuilla piti mun elellä... Vuoden isä ja anoppi!"

Ei sitten tullut mieleen valita puolisoa ja lapsen isää vähän paremmista piireistä, vaan omasta tahdostasi tyydyit sekuntaan. Sitä saa mitä on tilannut, ei se jälkikäteen muutu, vaikka kuinka haluast.Syyttelyn sijaan, voisi katsoa peiliin, mistä syyllinen löytyy.

Vierailija
4/54 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen aikuinen ihminen viljelee tekstissään vituttaa-sanaa?

Jos olisin anoppisi, niin minua vituttaisi että joutuisin kärsimään kaltaistasi vittuilijaa.

Vierailija
5/54 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas anopin kultajyväset vauhdissa :D Selvästikään anopillasi ei ole mitään tajua teidän elämästänne. Mulla ihan sama tilanne, anoppi on ihan pihalla kaikesta. Kuvittelee että elämä on aina ihanaa kun on useampi lapsi, luulee että mieheni auttaa kotihommissa jatkuvasti yms. Kerran muutama vuosi sitten avauduin ja anoppi alkoi nopeasti kiukkuisena puolustamaan poikaansa :D tuli selvästi paniikki. Muttei kyllä tarjonnut apuaankaan! Olen vaan todennut että pakko pärjätä itse ja onneksi lapset kasvaa. Joskus on kyllä ollut todella raskasta. Tsemppiä ap, ja unohda anopin sanomiset! 

Vierailija
6/54 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi päästää kans suustaan väliin semmoisia juttuja että kyllä ärsyttää.
Esikoisen aikaan sanoin joskus puolivitsillä, että kun mies on niin huono tekemään kotitöitä. Anoppi siinä myös naureskeli appiukkoani kun hänkään ei tee kotitöitä, ruokaa toki, mutta imuriin on tuskin koskaan koskenut.
Sitten yks-kaks alkoi puolustelemaan miestäni että kun hän tekee niin raskasta työtä (ammatiltaan rakennusmies).
Anoppi ei siis ymmärrä mitä se on kun pyörittää arkea käytännössä ihan yksin, pesee pyykkiä, siivoaa, tekee ruoat, lämmittää taloa, herää yöllä syöttämään lasta pahimmassa tapauksessa 5 krt.
Jos mies lähtee reissutöihin niin silloinkin vain voivotellaan, sitä kun mies tekee niin pitkää päivää siellä. Ja ihmetellään koko suvun voimin kuinka uskallan olla yksin meillä kotona :o.

Anoppi on pääosin ihana ihminen, mutta välillä keittää kyllä yli itsellä.

Vierailija
7/54 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini myös aina hehkuttaa miten heillä kaikki tehtiin puoliksi ja aina on niin siistiä kun pidetään tiettyä siisteystasoa yllä. Unohtaa vaan sen, että pojalleen ei koskaan mitään opettanut tai vaatinut vaan 25-vuotiaaksi passasi kuin paskaa tikunnokassa. Nyt mies saa raivareita jos itse esim. kaataa kukkapurkin ja minä en suostu siivoamaan. Ei myöskään herätä luottamusta anoppilankaan hygieniatasoon kun olen nähnyt vessaa pestävän vedellä ja vessaharjalla pelkästään ja lattioita pyyhittävän syljellä. Lakanatkin on ok vaihtaa neljästi vuoteen.

Vierailija
8/54 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anopeilla on suuret luulot lapsistamme. 

Tai useimmilla. Itse mietin, että voi raukkaa joka komean poikani kanssa menee kimppaan. Olen yrittänyt kasvattaa hänestä huolellista ja siistiä, mutta en näköjään osaa. Sukat ja kalsarit tippuu siihen paikkaan. Poika herää siinä vaiheessa kun ei todellakaan ole mitään päällepantavaa. Ja passaan sen verran, että pesen omaan tahtiini kaikki mitkä ilmestyy pyykkikoriin. Muuten jää pesemättä. Onneksi poika kokkaa ja on hyvä pikkulasten kanssa.

Vierailija
9/54 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minkälainen aikuinen ihminen viljelee tekstissään vituttaa-sanaa?

Jos olisin anoppisi, niin minua vituttaisi että joutuisin kärsimään kaltaistasi vittuilijaa."

Olen miettinyt tuota samaa. Ja tuntuu, ettei ihmiset oikein ymmärrä, että omat lapset ottavat mallin kielen käytössä omilta vanhemmiltaan. Käyttävätkö he vitt... sanaa yhtä hanakasti työelämässä ja seuraelämässä.

Aikoinaan kun pohdin työelämässä mistä jo taaperoikäiset käyttävät vitt.... minua kehoitettiin menemään vauva-palstalle, jotta ymmärtäisin tämän päivän naperoiden kielen käyttöä ja se on suoraa  useimmilta vanhemmilta ja kuin kopio tältä palstalta, anoppi haukkuja myöten.

Yritä siinä kasvattaa ja kannustaa lapsia hyviin käytöstapoihin ja kielen käyttöön, kun se esim. opiskelussa ja työelämässä avaa monia ovia, jopa joskus paremmin kuin hyvätkään arvosanat, mutta tätähän eivät nämä "täydelliset" äidit ymmärrä.

Vierailija
10/54 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on suhteen alusta asti ollut tuollainen, miksi olet tehnyt hänen kanssaan useita lapsia? Luulitko että mies mystisesti alkaa toisen tai kolmannen lapsen jälkeen tekemään kotitöitä jos ei ole niitä tehnyt ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen?

Tämä mua on rehellisesti ihmetyttänyt aina. Sitten nainen itkee väsymystä ja ukon osallistumattomuutta. Eikö järki ihan oikeasti sanonut että paska ukko, ei tee kotitöitä, jätän lapset tähän yhteen? Enkä halua kuulla yhtään selitystä pettäneestä ehkäisystä. Kun ei ne kaikilla petä. Ja abortin voi tehdä.

Vierailija
11/54 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin sua, ap. Mua ärsyttäisi myös valtavasti. Olisi kiva olla tällaisen yläpuolella, mutta se vaatisi lähes enkelin tai Buddhan luonnetta.

Mun anoppi on shokissa siitä, että mies jää vuodeksi kotiin kahden lapsen kanssa (kun kuuli tämän niin hyvin järkyttyneellä äänellä tarjoutui itse hoitamaan lapset, että miehen ei "tarvitsisi"). Luulen, että hän ei tiedä mitä sanoa - ei oikein voi haukkua minua laiskuudesta, koska menen kuitenkin töihin elättämään perhettä, eikä vauvan hylkäämisestäkään, koska pienempi on jo lähempänä 2v.

Vierailija
12/54 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, näköjään anopin kommentti osui ja upposi kun kirvoitti tälläisen reaktion. Taitaa APn omatuntoa kolkutella?

Vierailija
13/54 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:08"]Hih, näköjään anopin kommentti osui ja upposi kun kirvoitti tälläisen reaktion. Taitaa APn omatuntoa kolkutella?
[/quote]

Hei anoppi!

Vierailija
14/54 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mun omatuntoa kolkuttaisi? Mieheni ei oikeasti tee paljoa kotitöitä, ja mua ällöttää kun anoppi kuvittelee tuollaista ja kehtaa sanoa mulle noin. Uskomatonta. Ap

Vierailija
15/54 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi sanoo, että miehesi tekee enemmän kotitöitä kuin moni muu mies, niin miksi ihmeessä loukkaannut? Kai siihen lasten tekemiseen tarvitaan kaksi eikä se ole sinua väkisin raskaaksi saattanut, jos teillä on iso perhe eikä mies mitään tee?

Vierailija
16/54 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on kade sulle kun pärjäät hyvin, vaikka mies poissa!! Mun anoppi on kanssa tollanen ja ihan vaan kade kaikesta, tyyliin siitäkin kun osaan ruuvata koneella..että tämmöstä ja ihan PORVOOSTA ollaan!!

Vierailija
17/54 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja montako vuotta oot imettänyt?

Vierailija
18/54 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:10"]

[/quote]

Anoppi ei kertomasi mukaan sanonut, että miehesi tekee paljon kotitöitä, hän sanoi miehesi tekevän paljon verrattuna moneen muuhun mieheen. kaksi eri asiaa.

Vierailija
19/54 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täytyy hommata niin monta mukulaa, että on pinna kireänä ja tarvitsee hoitoapua.

Vierailija
20/54 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen oma mies ei tee senkään vertaa...ota toi kohteliaisuutena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi