Miksi en kykene normaaleihin ihmissuhteisiin? :(
Parisuhteessa olen hitaasti lämpeävä, alkuvaiheessa miehiä kiinnostaa ihan älyttömästi kun pähkäilen itsekseni että onkohan tämä suhde hyvä idea vai ei. Sitten kun lämpenen olen aika hellyydenkipeä ja tykkään viettää aikaa jutellen ja ihan vai toisen lähellä ollen (pidän myös seksistä, paljonkin, ennen kuin kukaan haukkuu minua pihtariksi), haluaisin tehdä asioita yhdessä ja sitä rataa. Alussa on hyvä, mies on niin rakastunut.
Menee pari kuukautta ja mies silminnähden kyllästyy minuun, ei enää jaksa viettää aikaa kanssani, vihjailee suoraan että olen liian "helppo ihminen" ja liian kiltti, "tykkäisin haasteista", "exäni oli tälläinen ja tälläinen (vaikea)"
Sitten minut yleensä dumpataan niin, ettei enää yhtäkkiä otetakaan yhteyttä eikä vastata viesteihin. Kadotaan siis. Ja aina minua vituttaa kun en alkuvaiheessa tajunnut olla aloittamatta suhdetta.
Ystävyyssuhteissa sama juttu. Ehkä minua sitten pidetään mielistelijänä, kun olen melkein aina samaa mieltä. Mutta yleensä arkisissa asioissa OLEN samaa mieltä. Jos grillatessa vaikka minulle kelpaa kaikki sama mitä kavereillekin, niin sanon niin koska olen lähes kaikkiruokainen. Sitten jos koitan ehdottaa jotain, niin vastauksena saan tyyliin: " Häh? Ei juustoa voi grillata?" "sä tykkäät ihan oudoista jutuista" "Miten ihmeessä me paistetaan perunoita grillillä?"
En tiedä, kai minä sitten olen outo :( Olen ollut nyt puolivuotta välivuodella (tahtomattani) ja olen menettänyt käytännössä kaikki ystäväni, koska ketään ei kiinnosta olla kanssani jos ei ole ihan pakko. Muutama läheisempikin ystävä on kadonnut ihan kokonaan, koitan ehdottaa tapaamisia, mutta heillä ei ole koskaan aikaa tai rahaa.
En ole varma olenko asperger tai jotain (ainakin lapsena sitä epäiltiin). Tykkään tieteellisistä jutuista ja olen mielestäni ihan fiksu. En aina osaa eritellä aiheita jotka kiinnostavat tai eivät kiinnosta muita. Esimerkiksi leffaa valitessa ketään ei kiinnosta nippelitieto tai ns. "Fun facts" kyseiseen elokuvaan liittyen. Ehkä ne ovat Fun Factseja vain sosiaalisesti vajaiden kanssa.
Joskus minulle sanottiin, että olen ihan persereikä kun saan muut näyttämään niin tyhmiltä ja ylennän tahallani itseäni. Häh? En minä tarkoituksella ole tuollainen. :/
Eräs nörttikaverinikin suutahti, kun juttelimme kouluihin hakemisesta ja hän kysyi pääsykokeista, että jännitänkö niitä. Vastasin että en oikeastaan, aiempien vuosien kokeet näyttivät aika helpoilta.
Yleensä kaikki kokeet ovat minulle helppoja, vaikka en juurikaan lukisi niihin. En tietysti sanonut tätä hänelle, mutta en tiedä mitä muutakaan olisin voinut vastata, valehdella?
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 00:01"]
Minäkin tuppaan karkoittamaan kaikki kiinnostuneemmat miesehdokkaat friikin oudoilla jutuilla. Olen siis ihan käsittämättömän surkea normaalissa keskustelussa. Jos joku vaikka kysyy mitä katson televisiosta, niin ei varmaan kannattaisi tutustumisvaiheessa heittää katsovansa sieltä mielenterveysongelmaisten tuottamia dokumentteja tyyliin "4D: Äitini on lateksinalle" koska ne ovat "viihdyttäviä.
Keskustelu kuoli aika nopeasti ja mies totesi vähän pelokkaan oloisena katselevansa Areenasta poliittisia ohjelmia ja rikosdokkareita. Ja vastauksena rikosdokkareihin ei kannata sanoa että joo, mäkin tykkään katsoa rikosdokkareita, sarjamurhaajista.
Joskus oikeasti mietin että onko mulla kaikki ihan kotona. :D
ap
[/quote]
Joo minä en lämpenisi sinulle. Pitäisin jotenkin vinoutuneena ja häiriintyneenä. Sosiaalista osaamista ei ainakaan ole.
t. mies
Olet varmaan liian takertuva, mielistelevä ja masentunut. EI kukaan mies jaksa tuollaista taakkaa.
Luin vain aloitusviestin. Mutta olet ihana! Minulle tuollainen bestis kiitos! Nippelitieto ja kaikki, hellyys ja alkuvaiheen empiminen, aivan ihanaa.
Noku oon TYÖTÖN, niin en kelpaaa mihinkään suhteisiin!
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 00:07"]
Minäkin tuppaan karkoittamaan kaikki kiinnostuneemmat miesehdokkaat friikin oudoilla jutuilla. Olen siis ihan käsittämättömän surkea normaalissa keskustelussa. Jos joku vaikka kysyy mitä katson televisiosta, niin ei varmaan kannattaisi tutustumisvaiheessa heittää katsovansa sieltä mielenterveysongelmaisten tuottamia dokumentteja tyyliin "4D: Äitini on lateksinalle" koska ne ovat "viihdyttäviä.
Keskustelu kuoli aika nopeasti ja mies totesi vähän pelokkaan oloisena katselevansa Areenasta poliittisia ohjelmia ja rikosdokkareita. Ja vastauksena rikosdokkareihin ei kannata sanoa että joo, mäkin tykkään katsoa rikosdokkareita, sarjamurhaajista.
ap
[/quote]
Tämä kaikki siis viattoman ja vilpittömän innostuneella pokerinaamalla.
[/quote]helvetin tylsä/tylsiä miehiä vaan. minua ainakin alkoi heti kiinnostaa nuo juttusi kun et vaikuta tylsältä ollenkaan :) Kelpaisi kyllä katsella ja jutella friikkidokumenteistä ja muinaiset avaruusolennot hömpästä kernaasti. nyyh kun ei koskaan tavata.
ap
[/quote]
Olen ainakin nuorempana ollut vähän samanlainen, (en muista mikä numero mutta se joka kertoo "vitsejä"), kerran eräs mies yritti tehdä tuttavuutta ja tilanne oli jotenkin hämmentävä niin sanoin jotain että "diktaattoreilta kadehdin kyllä heidän esiintymislahjojaan"- eipä tuossakaan mitään outoa olisi jos olisi missään vaiheessa keskusteltu diktaattoreista. Luulen että tämä oma huumori tulee myös rankoista kotioloista, ei jaksa oikein mikään mukaradikaali Putous- huumori naurattaa. Mulla ei tosin ole kaikki kotona johtuen niistä rankoista kotiloista.. mitä itse tekisin toisin jos olisi nuorempi, niin luottaisin enemmän siihen, että katson vain maailmaa vähän eri näkökulmasta kuin toiset, ja että muitakin kaltaisiani varmasti jossain lymyää- surkea itsetuntoni on vain aina estänyt minua löytämästä heitä. Olen myös huomannut, että tosi moni sellainen asia, mihin ihmiset suhtautuu kuolemanvakavasti, on minusta todella hauska ja mun on usein vaikea erottaa, milloin joku vitsailee vaikka jostain omasta ongelmastaan, kun se ei minun mielestäni ole mikään ongelma. Mutta niin, sellainen fine line on kyllä erikoisen, älykkään (ainakin joidenkin mielestä) huumorin ja sitten taas ihan vaan skitsoilun kanssa- itse olin parikymppisenä vielä vähän vain outo mutta sitten kyllä löysin itsestäni häiriintyneitäkin puolia, otin nekin vaan turhan läpällä.
Olet hieno persoona. Tarvitset vain vähän itseluottamusta, niin voit löytää ympärillesi itsellesi sopivia ihmisiä. Mene terapiaan, tutustu itseesi, käsittele rankkoja kokemuksiasi. Lähenny vain ihmisiä, joiden tunnet olevan samalla aaltopituudella kanssasi. Älä jää roikkumaan huonoihin pari- tai kaverisuhteisiin.
ap
[/quote]
Tämä kaikki siis viattoman ja vilpittömän innostuneella pokerinaamalla.