Kaikkein pahin turn off on se kun mies käyttää naisesta sanaa "emäntä"
Niin kuin olisin joku maitoa lypsävä vanha nainen. Opetelkaa puhumaan naisille ja naisista kauniisti!
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
En kyllä lähtisi deittailemaan miestä, joka kutsuu naista akaksi, muijaksi, eukoksi tai emännäksi.
Meillä päin suurin osa naisista on tuollaisten miesten kanssa naimisissa. Mutta ei noilla mitään pahaa tarkoiteta.
Opettelen puhumaan heti kun naiset alkavat puhumaan miehistä kauniisti ja kunnioittavasti eli sitä saa mitä tilaa
Vierailija kirjoitti:
Minsta on ihan pirun seksikästä kun mun muija käyttää minun mies termiä .
Munkin mielestä se on seksikästä jos mies puhuu minusta naisenaan. Se taas vähemmän, jos kutsuu muijaksi. Olisiko sun mielestä ihan yhtä seksikästä, jos nainen käyttäisi termejä "mun ukko" tai "mun äijä"?
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole.
Varsin tavanomainen nimitys vaimosta etenkin maaseudulla..
Ja aina rakkaudella sanottu.Jopa ylpeydellä.
Se on ikäänkuin kansanomainen hellittelynimi.
Just näin. Minusta emäntä-sana on täynnä kunnioitusta, lempeyttä ja rakkautta kun sen sanoo oma mies.
Vaimo tai puoliso on enemmänkin kliinisiä ja kylmän virallisia. Hrrrr.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minsta on ihan pirun seksikästä kun mun muija käyttää minun mies termiä .
Munkin mielestä se on seksikästä jos mies puhuu minusta naisenaan. Se taas vähemmän, jos kutsuu muijaksi. Olisiko sun mielestä ihan yhtä seksikästä, jos nainen käyttäisi termejä "mun ukko" tai "mun äijä"?
Mä puhun usein äijästä eikä mies siitä huonoa tykkää. Yksi kaveri kyllä ihmetteli, kun heillä kutsuivat vaaria äijäksi..
Tämän avauksen tehnyt poistatti ketjun missä oli tarkoitus keskustella leipomisesta:)
Koska veti herneen nenään sanasta "emäntä".
Yksi kaverini meni Savoon häihin ja hänestä oli sanottu että on "komia emäntä". Se oli rehellinen kehu, mutta kaveri tilitti tätä aivan trauman vallassa :D
Itsehän vaadin mieheni vihille, jotta hän alkaisi käyttää minusta sanaa vaimo eikä PUOLISKO! Aivan kauheaa. Kaikki muu käy. Puolisko, huh huh.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä
Hyvä tietää. Yllätys kuivana kakkoseen on siis pienempi paha.
Vierailija kirjoitti:
Neiti on kanssa paha.
"Neiti hei :D"!
"No mitäs neiti väsyttikö aamulla"
En tiedä mikä tossa ärsyttää mutta inhoan neidittelyä.
Kerran neidittelin takasin niin ei tykännyt.
"Mitäs neiti"
"Mitäs toinen"
Eräälle rouvittelijalle tuli tokaistua, ettei tarvitse alkaa ekana nimittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoke <3
Yök
Vierailija kirjoitti:
Minusta emäntä on hyvä. Ikäänkuin arvonimi. Talossa voi olla vain yksi emäntä.
Juuri näin. Emäntähän on nimenomaan kunnioittava. Niinkuin talon rouva.
Minä ainakin koen olevani tämän talon emäntä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaverini meni Savoon häihin ja hänestä oli sanottu että on "komia emäntä". Se oli rehellinen kehu, mutta kaveri tilitti tätä aivan trauman vallassa :D
Itsehän vaadin mieheni vihille, jotta hän alkaisi käyttää minusta sanaa vaimo eikä PUOLISKO! Aivan kauheaa. Kaikki muu käy. Puolisko, huh huh.
Ei Savossa sanota komia.
Ap on aivan kamala ihminen. Toivon että pysyy kaukana minusta. En koskaan haluaisi tuntea.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo puolisko ei ole kovinkaan paha. Hänhän ilmeisesti tarkoittaa, että sä olet teistä se toinen puolisko, ja hän on itse toinen. Parempi kai se on olla kokonaisuuden toinen puolisko kuin vaikka vain kylkiluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole.
Varsin tavanomainen nimitys vaimosta etenkin maaseudulla..
Ja aina rakkaudella sanottu.Jopa ylpeydellä.
Se on ikäänkuin kansanomainen hellittelynimi.
Just näin. Minusta emäntä-sana on täynnä kunnioitusta, lempeyttä ja rakkautta kun sen sanoo oma mies.
Vaimo tai puoliso on enemmänkin kliinisiä ja kylmän virallisia. Hrrrr.
Hrrr, mikä ääliö. Kliinisiä ja kylmän virallisia?🙄
Meillä emäntä on kunniasana. Emäntä on omien vastuualueidensa kiistaton pomo, kuten isäntä omiensa. Nainen esitellään ylpeänä omana emäntänä, tasavertaisena isännän kanssa, eikä yhtään vähempänä.
Neiti on kanssa paha.
"Neiti hei :D"!
"No mitäs neiti väsyttikö aamulla"
En tiedä mikä tossa ärsyttää mutta inhoan neidittelyä.
Kerran neidittelin takasin niin ei tykännyt.
"Mitäs neiti"
"Mitäs toinen"