Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suunympärysihottuma kuriin?

Vierailija
25.03.2015 |

Miten te muut vaivasta kärsineet olette saanut homman hoidettua? Minulla jo neljättä vuotta vaivana tuo, ja viime syksynä levisi myös silmien alaluomiin. Kamalassa kunnossa kasvojen iho :( En tupakoi. En käytä meikkiä (olisi joskus tosin kiva mutta yritä nyt ihottuman päälle laittaa meikkiä, ärtyy vain ja korostuu). En värjää hiuksia, käytä hiuslakkaa tms kemikaaleja. Pesuaineina ainoastaan erisanin tuotteita.

Onko kukaan koskaan päässyt eroon tästä vaivasta ja mistä ihmeestä tällainen ylipäänsä johtuu?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärillä käymällä sain parannettua... Suosittelen käymään.

Vierailija
22/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuota reilu vuosi sitten ja tetrasykliini tehosi minullakin. 2 kk:n kuurin söin ja sillä lähti. Ei ainakaan vielä ole uusiutunut.

Ap, kun kävin ensimmäisellä lääkärillä, hän ei tajunnut mikä on kyseessä ja käski käyttää kortisonia. Ei mennyt ohi ja kävin toisella lääkärillä. Hän vain vilkaisi naamaa ja sanoi, että kyseessä on perioraalidermatiitti ja kirjoitti ab-reseptin. Sanoi myös, ettei saa käyttää kortisonia. Mene vaikka kunnon iholääkärille, niin saat oikean hoidon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko johtua E-vitamiinin puuttesta. Sehän tunnetaan kauneusvitamiinina.

Vierailija
24/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö kosteusvoidetta tms. kasvojen iholla? Jos kyllä, se saattaa olla syypää ihottumaan.

Itselläni ollut myös tuota kyseistä ihottumaa vuosia, välillä vähemmän, välillä enemmän. Sitten kun hoksasin jättää kasvoilta kaiken kosmetiikan pois niin kylläpä rupesi iho paranemaan. Naama menee ruvelle välittömästi jos erehdyn sipaisemaankin iholle mitä tahansa kemikaalimönjiä  - olipa kyse sitten Erisanista, LV:n tuotteista, apteekkituotteista tai mistä tahansa muusta, jonka pitäisi "soveltua myös herkälle iholle".

Nykyään käytän kasvoilla vain ja ainoastaan luomu kookosöljyä, jos tuntuu siltä, että iho tarvitsee kosteutusta. Normaali meikeistä ihottumaa tulee myös, mineraalimeikkejä ihoni (luojan kiitos!) kestää. Jos meikkiä haluat käyttää, suosittelen kokeilemaan noita mineraalimeikkejä.

Vierailija
25/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:49"]

Mulla on auttanut Eucerin Aquafor, rasvainen rasva pitämään sitä poissa. Illalla pesun jälkeen, vloppuna koko ajan, säännöllinen käyttö. Tukee ihon suojaavaa rasvakerrosta.

joskus sain myös tetrasykliiniä, mutta se auttoi aina vaan hetkeksi. Liittyy jotenkin hormoneihin, ehkä myös stressiin tai 30 kriisiin.

Tosi paljon tsemppiä ja myötätuntoa. Mulla oli aivan mieli maassa, kun mikään ei auttanut siihen.

[/quote]

Kiitos, tsemppiä tarvitaan. Ei ole kiva kun naama näyttää turvonneelta, punaiselta ja hilseilevältä kun vanhalla puliakalla vaikken alkoholia käytäkään :(

En myöskään haluaisi antibiootteja käyttää, tietty siis jos on jokin raju infektio esim haavassa, tai bakteerin aiheuttama postiontelotulehdus tms niin toki silloin käytän mutta en haluaisi käyttää näin "pieneen" vaivaan. Muutenkin vatsa aina sekaisin ja uskoisin että se on juurikin sekaisin kun lapsena söi useita antibioottikuureja milloin mihinkin.

Muistaakseni olen jo kokeillut ko. rasvaa ja minun kohdalla se ei toiminut. Eri rasvoihin on mennyt jo varmaan puoli tonnia rahaa, eikä mikään niistä auta. Ei auta gluteiinittomat ruokavaliot, ei maidottomat, en enää keksi mitä tekisi. Kai sitä sitten vain elellään lopun elämä naama punaisena, turvonneena ja hilseilevänä, alta pilkottaa veresliha... Kiva :/

Ap

Vierailija
26/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:58"]

Toi lähtee samalla anibottivoiteella kun ruusufinnikin,eli näillä rozazol tai rozacea voiteilla, joita saa apteekista. Sen jälken kannattaa välttää kylmää, kuumaa, aurinkoa, tuulta, pakkasta, alkoholia, kahvia, mausteisia ruokia, stressiä ja kosteuttaa huolella.

Jos jollakulla on ihottuma, joka paranee kortisonivoiteella, niin se ei ole suunympärysihottuma eikä ruusufinni, vaan jnkun sortin allergia. Ensinmainitut kun eivät parane, vaan pahenevat kortisonilla.

[/quote]

Kiitos, noita voiteita en olekaan vielä kokeillut. Käyn huomenna hakemassa apteekista.

Ap

Vierailija
27/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vikaa on kosmetiikassa, kun tuo vaiva on niin yleistä nykyisin. Itse sain perioraalidermatiitin Garnierin bb voiteista ja tosi pahaksi meni Bare mineralsin mineraalimeikeille, jolla yritin naamani punoitusta peittää. En ensin tajunnut, että punoitus johtuu ihotaudista... lääkärit eivät osaa edes sanoa syytä tälle vaivalle. Mystistä ja raivostuttavaa. Söin antibioottikuurin, mutta taas tänä vuonna näyttää naama punoittavan. Ei kyllä huvittaisi vetää taas antibiootteja, menee vatsa sekaisin ja hyvätkin bakteerit kuolee

Vierailija
28/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla märkärupi? Eli Fucidin -rasvaa tarttis? Tai antibiootit jos oikeen pahana.

Vierailija
29/33 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:43"]Uudessa Olivia-lehdessä Suvi Tiilikainen kertoo miten pääsi vaivasta eroon. Lehti ei ole mylla just tässä niin en muista tarkemmin.
[/quote] Joku oliiviöljy auttoi ja maitohappopakteerit.

Vierailija
30/33 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi antibioottikuuri, sen jälkeen olen saanut oikeanlaisella ihonhoidolla pysymään kurissa. Sairaudesta kannattaa lukea tietoa, täältä https://wellea.fi/perioraalidermatiitin-hoito-ja-parhaat-tuotteet/ mm. löytyy.

Vierailija
31/33 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaa jollekin suuhun päätyvälle.

Vierailija
32/33 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu valkoinen kerros avene cicalfate salvaa illalla näppyläalueelle.

Vierailija
33/33 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös samaa vaivaa, mut helpottaa kortisonilla, joten mulla todennäköisesti jotain allergiaa...? Täytin 30 alkuvuodesta ja tänä keväänä puhkesi kamalat allergiat siitepölyyn. Sitä en ole saanut selville mistä tämä ihottuma kasvoilla johtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän