Teettekö jolupöytään jonkun salaatin?
Itse teen vähän keventämään kun muut ruuat niin raskaita.
Kommentit (70)
Ei vihetsalatteja, kasvihuonevihannekset on kitkeriä, pelkkää selluloosaa, en syö niitä ollenkaan. Rosollia ja sienisalaattia
Vierailija kirjoitti:
Italiansalaattia meille ja ehkä anoppi tuo sienisalaattia
Meillä myös tehdään italiansalaatti itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosollia, jouluna syödään epäterveellisesti. Tapanina jo kaipaa tuoreita vihanneksia.
Mitä epäterveellistä rosollissa on?
Kermavaahtokuorrutus Tarkoitin lähinnä kokonaisuutta, rosollia, kinkkua JA lisäksi kaikenlaista majoneesiin, kermaan, ylenpalttisesti juustoon tms käärittyä/haudutettua/sekoitettua tms. Riisipuurossakin on kermaa ja voita jouluna. Siihen sitten alkoholi, leivonnaiset, lahjasuklaat No, illansuussa maistuu muutama klementiini/satsuma.
Tiedän, ei niitä ole mikään pakko kerralla syödä ja meillä onkin tarjoilut maltilliset, mutta jouluna pöydässä ei ole lehtisalaattia, se on joulu.
Meillä ei tehdä rosolliin mitään kermavaahtokastiketta ja joulupuuro tehdään maitoon.
Nimenomaan...juuri tuon kerma/voi/sokerikuorrutteiden ylimäärän takia skippaan tänäkin jouluna muiden joulutarjoilut ja nautin ihan normaalirasvaisesta ruoasta hyvällä omatunnolla.
Rosolli kuuluu joulupöytään, mielellään omenalla. Se on salaatti.
Rosolli, waldorfinsalaatti, sienisalaatti ja melkein joka vuosi ollut kokeilussa joku uusi salaatti. Sienisalaatti useimmiten ostetaan kaupasta valmiina, mutta muut tehdään aina itse.
Vähän aikaista joulupöytäkyselyihin? Mutta en tee mitään salaatteja joulupöytään ellei rosollia lueta salaatiksi.
200 yötä jouluun, tulee jo kiire laittaa joulusalaatit kasvamaan!
Vihersalaatin teen aina, koska kokonaisuus on parempi ja juhlavampi. Rosollin teen myös itse, sillä en pidä mistään ostetuista versioista. Sienisalaattia tai muu vastaavaa meillä ei kukaan syö.