Teettekö jolupöytään jonkun salaatin?
Itse teen vähän keventämään kun muut ruuat niin raskaita.
Kommentit (70)
Anoppi haluaa vihersalaatin. Minusta sitä ei tarvittaisi, koska joulupöydässä on useita muita salaatteja ja kasvista muutenkin jo paljon.
Serveenin salaatti on meillä yleensä, tosi helppo tehdä ja kaikki tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Teen raikkaita voileipiä.
Oi ihana jouluherkku. Itse teen jauhenlihamakaronilaatikkoa hyvin pestystä jauhen lihasta. Siihen kylkeen sopii puolukkahillo, sienisalaatti, punajuuri-piparjuurisalaatti, porkkanaviipaleet ja kurkkusinappirelissi
Perunasalaatin teen joka ei toki ole mitään kevyttä. Lisäksi on vihreä salaatti jossa ihan vain salaattia, kurkkua, tomaattia ja purjoa.
Miten salaatin syöminen keventää muita ruokia? Siinähän tulee vain enemmän syötävää, kun on yksi ruokalaji lisää. Eikö raskaita jouluruokia voisi vain syödä vähän vähemmän?
Vierailija kirjoitti:
Miten salaatin syöminen keventää muita ruokia? Siinähän tulee vain enemmän syötävää, kun on yksi ruokalaji lisää. Eikö raskaita jouluruokia voisi vain syödä vähän vähemmän?
Niitä raskaita ruokia on helpompi syödä vähemmän, kun ensin täyttää vatsaa kevyemmillä salaateilla tms.
Vierailija kirjoitti:
Serveenin salaatti on meillä yleensä, tosi helppo tehdä ja kaikki tykkää.
Mitäköhän on serveenin salaatti⁉️⁉️
Teen, koska en muutenkaan syö lihaa/kalaa. Jotain raikasta ja kevyttä on pakko saada laatikoiden lisäksi. Rosollin tietenkin, mutta sen lisäksi ajattelin väsätä vihersalaatin, johon tulee ainakin tomaatteja, herneitä/papuja, jotain juustoa ja oliiveita.
Rosollia teen. (Miten ruoka voi tuntuia liian raskaalta? Silloin ei ole nälkä.)
Teen jotakin raikasta vihersalaattia, esim. Punakaalia ja appelsiinia.
Salaatin lehtiä, salaattijuustokuutioita esim. Apetina original, paahdettuja suolapähkinöitä, appelsiinia pieniksi paloiksi leikattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen raikkaita voileipiä.
Oi ihana jouluherkku. Itse teen jauhenlihamakaronilaatikkoa hyvin pestystä jauhen lihasta. Siihen kylkeen sopii puolukkahillo, sienisalaatti, punajuuri-piparjuurisalaatti, porkkanaviipaleet ja kurkkusinappirelissi
Kyllä minä vielä lisäisin kirsikkatomatteja sekä sitrunamehua.
Millaisia ovat raikkaat voileivät? Ihmiset syövät liikaa leipää muutenkin.
En. Jouluna syödään ruokaa, ei höttöä vatsantäytteeksi. Tai no ehkä sienisalaattia ostan valmiina.
Rosollia ja sienisaalaattia on tehtävä joka joulu. Hedelmäsalaattia saattaa olla jälkkärinä.
Ihan varmasti teen kahta eri salaattia, toinen pastasalaatti, toinen joku vihersalaatti. Kinkkua ei tule ollenkaan, eikä rosollia kun ei niistä kukaan tykkää. Meillä on aina ollut joulupöydässä herkkuja mitä kukin haluaa, ihan sama onko se porkkanalaatikkoa vai pizzaa vai marjarahkaa. Mikään pakko ei ole syödä jotain mistä ei pidä vain siksi kun se on "perinteistä".
Kyllä. Arkena en tarpeeksi usein jaksa tehdä erikseen salaattia kylkeen, vaikka se parantaa annoksen kokonaisuutta. Jouluna todellakin teen sen salaatin tai vaikka kaksi erilaista.
Meillä on aina joulupöydässä oliiveja.