Teettekö jolupöytään jonkun salaatin?
Itse teen vähän keventämään kun muut ruuat niin raskaita.
Kommentit (70)
Tietysti, useamman. Aina on pöydässä tuoreita kasviksia ja salaattia.
Kyllä, vihersalaatin. Muuta salaatit ostan valmiina.
Teen ainakin savukirjolohisalaatin. Se on perinne.
Italiansalaattia meille ja ehkä anoppi tuo sienisalaattia
Ainakin sienisalaatin, syksyllä säilötyistä sienistä. En oo ihan hirveä sienifani, mutta sienisalaatti on lemppareitani.
Joulupäiväksi teen kun silloin kasvissyöjä vieraana. Toki hänelle löytyy muutakin syötävää.
Rosollin ja sienisalaatin ostan, koska niistä ei tykkää kuin yksi ruokailijoista, mutta itse teen vihersalaatin. Haluan, että salaatissa on joulun värit, joten olen yleensä laittanut salaattiin salaatinlehtien lisäksi granaattiomenan siemeniä, saksanpähkinöitä, leipäjuustoa ja tummia viinirypäleitä.
Vierailija kirjoitti:
Italiansalaattia meille ja ehkä anoppi tuo sienisalaattia
ä
Sienisalaatit ovat tosi hyviä. Ja mukava lisä joulupöytään.
Rosollihan käy myös ihan salaatista.
Ei se sentäs kaikkia salaatteja tarvitse joulupöytään mahduttaa, majoneesi salaatti ovat melko raskaitakin.
Mutta maukkauttahan ne. Hienoa jos joku jaksaa tehdä sellaiset itse.
Ja toisaalta, eihän mitään noita salaatteja lusikkakaupalla syödä, vaan pieni määrä maistellaan kaikkia niitä tarjottavia, mitä joulupöydässä on.
Pääruokaa menee sekasyöjä perheessä aina eniten, ainakin meillä. perunoita, laatikoita ja kinkkua.
Rosollia, jouluna syödään epäterveellisesti. Tapanina jo kaipaa tuoreita vihanneksia.
Syökö joku muka jouluna jotain salaattia...?!?
Vierailija kirjoitti:
Syökö joku muka jouluna jotain salaattia...?!?
Syö.
Rosolli ja aina on myös perus kurkku-tomaatti-salaatti-ananas-sipuli-feta-tms. valikoima.
Vierailija kirjoitti:
Waldorffinsalaattia
Meilläkin syödään waldorfinsalaattia jouluna. Kaki-mozzarellasalaatti oli kokeilussa viime vuonna, oli niin suosittu että tehdään toistekin.
Meillä on aina sienisalaatti, waldorfin salaatti ja joku vihersalaatti jossa seassa jotain jouluista kuten pähkinöitä tai granaattiomenan siemeniä. Joskus on ollut italiansalaattia. Rosollista luovuttiin vuosia sitten kun ei kukaan siitä oikeastaan tykkää.
Teen raikkaita voileipiä.