Olen yli kolmekymppinen, en laiha enkä urheilutaustainen nainen ja juoksen Cooperissa enemmän kuin varusmiehet
Toki harrastan liikuntaa säännöllisesti, mutta en ole mikään urheilija enkä ole koskaan ollut.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Onhan tuo järkyttävää. Kyllä nuorten miesten pitäisi pärjätä paremmin. -Ap
Sekin vielä, että joukosta on jo valmiiksi karsiutunut pois kaikkein ylipainoisimmat ja huonokuntoisimmat nuoret miehet joten todellinen tilanne on vielä pahempi. -Ap
Siis juokset yli 4255m? Siinä tapauksessa kannattaa kokeilla mihin asti pääsisit, jos harrastaisit juoksua ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Siis juokset yli 4255m? Siinä tapauksessa kannattaa kokeilla mihin asti pääsisit, jos harrastaisit juoksua ihan oikeasti.
2450 ja keskiarvo oli tänä vuonna 2376:
https://ruotuvaki.fi/-/varusmiespalveluksen-aloittavien-kunto-laskee-ed…
-Ap
Et ole urheilutaustainen mutta harrastat urheilua? Eikös se urheilun harrastaminen ole urheilutaustaa?
Vierailija kirjoitti:
Et ole urheilutaustainen mutta harrastat urheilua? Eikös se urheilun harrastaminen ole urheilutaustaa?
Kaikkea liikuntaa ei lasketa urheiluksi. Minulla ei ole koskaan ollut mitään kunnianhimoisia tavoitteita enkä ole kovin tiukka elämäntapojen suhteen. Täytän kuitenkin nykyiset liikuntasuositukset, toisin kuin useimmat. -Ap
Kyllä liikunnan harrastaminen on urheilua. Ap taitaa olla vähän itsekeskeinen höhlä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä liikunnan harrastaminen on urheilua. Ap taitaa olla vähän itsekeskeinen höhlä.
En lesoile, ei tuo 2450 ole mikään urheilijan tai varsinkaan juoksijan tulos. -Ap
Siis ihan kaikki, jokaikinen varusmies juoksee vähempi kuin sä? Mikä sun aloituksen pointti oli? Tulla anonyymisti kehuskelemaan kuinka sä et harrasta urheilua mutta liikut ja kuntoilet säännöllisesti (ööö?) ja koko suomen varusmiehet on silti huonompia kuin sä?
Tuossa pitää vaan ymmärtää, että juoksemalla cooperissa liian hyvin pääsee 12kk hommiin, ja olemalla huono voi selvitä 6kk.. Siksi porukka siellä juoksee niin vähän kuin kehtaa.
Ei kyse ole siitä, ettei porukka jaksaisi juosta. Ne myöhemmät cooperit on sitten jo ihan eri asia, kun intin kesto ja sodanajan homma on määräytyneet, ja ei tarvi enää perseillä välttääkseen ikäviä hommia.
Olen pian 40v mies sunnuntai kuntosaliharrastaja ja olen todistetusti vahvempi kun maailman vahvin nainen.
Isomies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2450 ja keskiarvo oli tänä vuonna 2376:
https://ruotuvaki.fi/-/varusmiespalveluksen-aloittavien-kunto-laskee-ed…
-Ap
No yhtenä isona erona on se, että juokset koska on kivaa ja sihen on motivaatiota. Varusmiehet juoksee koska siihen rangaistuksen uhalla pakotetaan ja sillä et juokseeko sen yli 2km vai alle ei ole väliä kunhan juoksee.
Vierailija kirjoitti:
Nykajan miehet ovat velttoja läskikasoja.
Toisaalta moniko juoksuu tarkoituksella cooperissa huonon tuloksen madaltaakseen riskiä auk:iin joutumisesta tai ylipäänsä miksi koittaa tehdä parhaansa?
Mäkin juoksen enemmän kuin nuo alle parikymppiset keskimäärin näin 40 vuotta heitä vanhempana eli 58 v menee 2600 ilman isompaa juoksuharrastusta. Melkoisia mätisäkkejä.
Itse viisikymppisenä miehenä juoksen myös enemmän kuin tämän päivän varusmiehet Cooperin testissä. Oma tulos pari vuotta sitten 2.700 metriä.
Sama se minun juoksemisilleni, mutta kyllähän tuo heikolta näyttää nuorille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa pitää vaan ymmärtää, että juoksemalla cooperissa liian hyvin pääsee 12kk hommiin, ja olemalla huono voi selvitä 6kk.. Siksi porukka siellä juoksee niin vähän kuin kehtaa.
Ei kyse ole siitä, ettei porukka jaksaisi juosta. Ne myöhemmät cooperit on sitten jo ihan eri asia, kun intin kesto ja sodanajan homma on määräytyneet, ja ei tarvi enää perseillä välttääkseen ikäviä hommia.
Tässä se olennaisin on sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Nykajan miehet ovat velttoja läskikasoja.
Paljonko sinulla menee Cooperissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isomies
= Läski lyllertäjä.
Sinut pystyn ta pp amaan yhdellä lyönnillä
Ahaa. Läski lyllertäjä, joka on myös kilari.
Niin?