Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nuoret yh-äidit ovat aina niin laihoja?

Vierailija
25.03.2015 |

Oletteko huomanneet? Eikö heillä ole rahaa ruokaan vai eikö ole rahaa autoon niin liikkuvat paikasta toiseen kävellen?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:56"]Tääl ois yks nuori ja myös hoikka yh-äiti, oon ihan nättikin :)
Kiinnostaako mies +30vee kirjoitella mun kaa?
T: Välillä niin yksinäinen
[/quote]

Tokihan joo :) mielelläni...
Mutta uskaltaakohan tänne laittaa email osoitetta, tai saako ees laittaa?
Voin jossain vaiheessa laittaa tähän ketjuun, jos kerään ensin rohkeutta :)

t: Mies +30vee

Vierailija
22/86 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:56"]

Tääl ois yks nuori ja myös hoikka yh-äiti, oon ihan nättikin :) Kiinnostaako mies +30vee kirjoitella mun kaa? T: Välillä niin yksinäinen

[/quote]

Moikka! 

Jos haluat mulle kirjoitella, niin voin yrittää piristää välillä niin yksinäistäsi oloasi:)

Haluaisin ainakin sulle kirjoitella.

miesplus30vee@suomi24.fi

t: mies+30vee

[/quote]

Vinkiksi voin kyllä sanoa, että tuskin tämä nuori yh sulle kirjottelee, ovat sen verran ailahtelevaisia, että luultavasti jo uusi mies hälläkin kiikarissa...

[/quote]

No kunhan ees joku kiva semmonen kirjoittais :)

t: mies+30vee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän menikin nyt ihan puolesta ja vastaan taisteluksi :)

Itse olen yh-äiti, joka rakastaa ruoanlaittoa ja varsinkin terveellisen ruoan tekoa. Kiinnitän paljon huomiota siihen, että saamme joka päivä hedelmiä, vihanneksia, marjoja, kalaa jne.

Ulkoillaan päivittäin, joten liikuntaakin saadaan siinä samalla. Lapsella yksi harrastus. Olen hoikka ja pidän ulkonäöstäni huolta. Aika luonnollisella tavalla kuitenkin, ei ole esimerkiksi mitään lisäkkeitä tai tekokynsiä.

Mun kohdallani yksinhuoltajaksi jäämisen syy oli se, että jo nuorena tiesin haluavani äidiksi, löysin miehen, päätimme parin vuoden yhdessäolon jälkeen tehdä lapsen(20v), mutta kun olimme 22- vuotiaita, mies päätti haluta uusia kokemuksia, naisia jne. Ymmärsin sen, olemme väleissä. Mutta minä jäin yksin lapsen kanssa. Miehestä ei ollut ottamaan vastuuta lapsesta, edes vuoroviikonloppuina. Näkevät kyllä toisinaan.

Eli tuo teoria siitä, että yksinhuoltajat usein ovat nuoria, jotka ovat saaneet lapsen nuorena kuulostaa todenmukaiselta. Pariskunta on eronnut, koska jompikumpi on halunnut esimerkiksi uusia kumppaneita jne.

p.s.Tarviiko tässä edes mainita että miehiä olisi ollut kyllä ottajaksi. Minä en ole vielä halunnut sekoittaa lapsen päätä. Jos joku päivä tapaan jonkun jonka kanssa kolahtaa niin voin hyvin harkita suhdetta, mutta rauhallisesti edeten.

Vierailija
24/86 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 09:21"]Laihat ja hyvännäköiset tytöt tiedostavat jo nuorena seksuaalisen vetovoimansa. Saavat miehistä sen kenet haluavat. Tämä johtaa usein teiniraskauksiin ja yksinhuoltajuuteen.
[/quote]
Ja syy aina siis lapsen äitissä?

Vierailija
25/86 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 10:58"]

No ei kaikki ole, mutta tunnistan ilmiön hyvin nuorissa (yh-)äideissä. Yksi syy on varmaan ihan nuorten parempi aineenvaihdunta, toinen syy taas niin niukat tulot, ettei ruokaan ole niin paljon rahaa eikä varsinkaan autoon. Ehkä nuorilla on myös vielä enemmän sitä nuorten epävarmuutta, pakko pysyä laihana, syömishäiriöitä. Lisäksi ihan nuoret äidit tilastollisesti tupakoivat enemmän. Sekin pitää hoikempana ja on vielä lisää pois ruokarahoista.

[/quote]

Kuinkahan läski mä oisin jos en tupakoisi? Nyt nimittäin BMI on 25. Ruokarahoista tupakointini ei ole pois.

Mutta joo, itse olin yh-aikoina (tai olenhan mä vieläkin yh vaikka naimisissa olen) aika hoikassa kunnossa. Silloin oli enemmän aikaa ulkoilla (hoitovapaalla kun olin). Tehtiin lapsen kanssa pitkiä kävely/pyöräilyreissuja, käytiin luontopoluilla jne. Sitten menin takaisin töihin ja vapaa-aika kutistui olemattomiin. Toki viikonloppuisin oli sitten enemmän taas aikaa liikkua mutta kuitenkin. Olisi sitä kait voinut palkata lapsenvahdin pari kertaa viikossa että olisi päässyt vaikka salille mutta silloin tuntui siltä, että haluan olla mieluummin lapsen kanssa ihan kotona, olihan hänelläkin ollut pitkä päivä päiväkodissa.

Vierailija
26/86 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 09:21"]Laihat ja hyvännäköiset tytöt tiedostavat jo nuorena seksuaalisen vetovoimansa. Saavat miehistä sen kenet haluavat. Tämä johtaa usein teiniraskauksiin ja yksinhuoltajuuteen. [/quote] Ja syy aina siis lapsen äitissä?

[/quote]

No totta kai. Eihän miesten tarvitse ottaa vastuuta yhtään mistään. Ikinä.

Vierailija
27/86 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 10:52"]Töissä työkavereina on kolme nuorta yh-äitiä ja ovat kaikki erittäin hoikkia.

Kaikki tupakoivat paljon. Kahdella on auto, yhdellä ei.

Olen aina ajatellut, että nuorten hoikkuus perustuu paljolti vilkkaaseen aineenvaihduntaan, nuorena on helppo pysyä hoikkana. Näin lähempänä viittäkymppiä vaatii jo jonkinverrran töitä pysyä hoikkana, ainakin itselläni. Tosin en tupakoi.
[/quote]Näin on, syön nykyään terveellisesti ja vähän, juoksen joka päivä tunnin mutta painan 20 kg enemmän kuin 25 vuotiaana, nyt pian 40 v. 25 vuotiaana söin joka päivä suklaalevyn, pizzan ja paljon muuta.. en liikkunut kuin pysäkille joka oli talon kulmalla. Ainèenvaihdunta muuttuu ikävä kyllä.

Vierailija
28/86 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo siitä kii, vaan asenteesta!

Vierailija
29/86 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska syön terveellisesti viisi kertaa päivässä, liikun ja ulkoilen paljon lapsen kanssa (ei autoa) ja iltaisin tv:n ääressä en mussuta kilokaupalla herkkuja, vaan teen lihaskuntoliikkeitä. En tupakoi, enkä juo alkoholia lähes koskaan. Teen kaiken vain itseni takia, haluan näyttää hyvältä ja voida hyvin, ei ole miestä hakusessa. Panostan myös ulkonäköön ja pukeutumiseen, laittamattomat hiukset , meikittömyys ja tuulipuvut eivät innosta.

Vierailija
30/86 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika tyypillistä, että moni lihoo vakiintuneen parisuhteen, iän ja lasten saamisen myötä. Nuorelta yh:lta puuttuu nuo kaksi ensimmäistä "altistajaa". 

Nuoret nyt useammin ovat laihoja, kuin vanhemmat, enkä kyllä itse ole huomannut, että nuoret yh:t olisivat jotenkin merkittävästi laihempia kuin ikäisensä lapsettomat.

Vierailija
31/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai jospa vaan pitävät kunnostansa huolta? Oma exä oli ennen eroa hoikka ja on vielä eron jälkeenkin. Kaunis kunnostaan huoltapitävä kolmekymppinen nainen. Vähän ikävä välillä ettei tultu toimeen keskenään kun katsoo vapaana olevaa tarjontaa. :D

Vierailija
32/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä huomannut moista. Minun tuntemani yh- äidit ovat ylipainoisia, tai ainakin niin että vararengas on vyötäröllä. Eivät liiku ja syövät herkkuja....

Vierailija
33/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla tämän päivän suurin vitsi AV-pslatalla.

Osa niin nuorista kun vanhemmistakin yh-äideistä on toki hoikkia, mutta sitten on myös niitä, jotka eivät todellakaan missään hoikassa kunnossa ole.

Vierailija
34/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset pitävät kunnostaan huolta. Vanhat plösöt ei viitsi.

Vierailija
35/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä siksi koska me liikutaan lasten kanssa paljon? En ite ainakaan oo nähny nälkää, ja vaikka autonkin omistan niin liikutaan lapsen kans pääosin pyörällä ja kävellen/rattailla paitsi talvella.

Vierailija
36/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huono aloitus. IhaN tämän tason asia liikkuu ap:n päässä. EVVK.

Vierailija
37/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 18:07"]

Nuoret naiset pitävät kunnostaan huolta. Vanhat plösöt ei viitsi.

[/quote]

Taitaa olla nykyään ennemmin toisin päin. Monien eri lähteiden mukaan nuorten kunto ei ole ollut koskaan niin huono kuin nykyään. Ylipainoisia nuoriakin on enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Lääkäritkin ovat ihmetelleet, kun jo aivan pienissä lapsissakin on paljon ylipainoisia.

Vierailija
38/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ketä näkee liikkumassa ulkona on niitä laihoja. Paksut vetää naksuja sohvalla ja palstailee kun muksu kattoo telkkua tai pelaa.

Vierailija
39/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää löytää isäpuoli vekaralle.

Vierailija
40/86 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 18:16"]Pitää löytää isäpuoli vekaralle.
[/quote]Juurikin näin. Jonkun pitää maksaa mamman ja lapsen eläminen.