Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmässä välkkyy sahalaita

Vierailija
16.12.2021 |

Alkoi äsken kun silitin pyykkiä ihan äkisti.
Sitten tuntui koko silmä ihan oudolta.
Nyt noin 30min myöhemmin välkytys on hävinnyt, mutta jotenkin vieläkin silmässä outo olo.
Voiko olla joku aivoverenkiertohäiriö?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuota migreeniä ole monikin ihminen sairastanut kauan ennen mitään koronaa tai koronarokotteita. Mulla välkkyi silmissä 90-luvulla ja kohta päähän koski tajuttomasti. Lasiainenkin on irronnut kerran. Mielenkiintoista on se, että migreeni jäi sitten iän myötä pois.

Mutta se lasiaisen irtauman paraneminen kesti pitkään. Ei mene ohi samana päivänä.

Vierailija
42/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans tuota sahalaitaa joskus. Päätä ei kuitenkaan särje.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans tuota sahalaitaa joskus. Päätä ei kuitenkaan särje.

Särytön migreenikohtaus yllättää – tunnista oireet

Näköhäiriöitä, puutumista, puhevaikeuksia, voimattomuutta? Outojen oireiden aiheuttaja voi olla särytön migreeni.

https://www.netlaakari.fi/neurologia/migreeni/artikkelit/saryton-migree…

Migreeni ilman päänsärkyä

https://www.terve.fi/artikkelit/80057-migreeni-ilman-paansarkya

Tämä on itse asiassa ahdistavampaa kuin säryllinen migreeni outoine näköhäiriöineen. Tuli ensimmäisen kerran muutama vuosi sitten ennen koronaa tai koronarokotteita. Nuorempana oli päänsäryllisiä migreeneja.

Vierailija
44/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liittyy niskan jumimiseen, eli voisikohan olla että jotenkin veri ei pääse aivoihin.

Nuorena oli ihan särkymigreeni, nyt vanhana yleensä vain nämä sahalaitakuviot, jotka menevät 20 minuutissa pois. Ja vähän pöhelö olohan siitä jää joksikin aikaa.

Niskajäykkyyteen on jo niin tottunut, että vasta tuo sahalaita herättää ottamaan lääkettä.

Vierailija
45/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole päänsärkyä joten tuskin migreeni?

Mulla tutkitaan myös muisti ja rytmihäiriöitä.. joskin sydämen jumputtelua ollut jo 4vuotta, mutta muisti hävinnyt lähes kokonaan.

En tiedä ainakaan sairastaneeni koronaa?

Migreeni voi olla särytön. Itselläni on aurallisia ja särky tulee tai ei tule.

Vierailija
46/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on narkomaani?

Vierailija
47/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurallinen migreeni. Itse heräsin kyseiseen ihanuuteen tänä aamuna. Välillä tulee oksettava olo ja pää on ku Haminan kaupunki sen jälkeen ku vipatus menee ohi. Välillä ei. Puoli tuntia kestää.

Vierailija
48/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on nyt liikaa yhdellä jos toisella, samoin kuin muistihäiriöitä ja sydänoireita. Long covid? Rokotehaitat?

Kaikki näköhäiriöt silmissä kannattaa tarkistuttaa. Verkkokalvon irtoaminen on aika yleistä. Toki aivojen verenkiertohäiriöistä voivat myös johtua. Ne taas johtuvat jonkinlaisista tukoksista. Yhteys korona-rokotteisiin kannattaisi tutkia.

Vierailija
49/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi tämmöinen yhtäkkiä tuossa puoli tuntia sitten. Puolikaaren muotoinen hopeisena välkehtivä kuvio, heilui ensin holtittomasti, nyt pysähtyi näkökentän vasempaan reunaan. Missä vaiheessa lääkäriin vai oottelenko vaan että menee ohitse?

Ei päänsärkyä eikä muuta. Marevan-lääkitys on, en vaan ole varmaan kuukauteen niitä syönyt. 

Voi hyvä ihme sentään, miksi et ole syönyt? Marevan on sitä varten, ettet saisi aivoveritulppaa ja sitä on syötävä säännöllisesti. Mene lääkäriin.

50/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole päänsärkyä joten tuskin migreeni?

Mulla tutkitaan myös muisti ja rytmihäiriöitä.. joskin sydämen jumputtelua ollut jo 4vuotta, mutta muisti hävinnyt lähes kokonaan.

En tiedä ainakaan sairastaneeni koronaa?

Mulla myös aurallinen migreeni, johon ei liity päänsärkyä. Mustia häilyviä varjoja tulee ensin näkökenttään, sen jälkeen alkaa kuviot, silmien ulkonurkasta. Ekaa kohtausta säikähdin yli 30 v. sitten kun en vielä tiennyt mistä on kyse. Kohtaus ohi max 30 min

Vierailija
51/54 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi tämmöinen yhtäkkiä tuossa puoli tuntia sitten. Puolikaaren muotoinen hopeisena välkehtivä kuvio, heilui ensin holtittomasti, nyt pysähtyi näkökentän vasempaan reunaan. Missä vaiheessa lääkäriin vai oottelenko vaan että menee ohitse?

Ei päänsärkyä eikä muuta. Marevan-lääkitys on, en vaan ole varmaan kuukauteen niitä syönyt. 

--------

Huomio!

Marevan - lääkitystä EI SAA LOPETTAA MISSÄÄN TAPAUKSESSA!!! Sinulle ei ole turhaan määrätty niitä!

MAREVAN EHKÄISEE VERITULPPIA!!!

Vierailija
52/54 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aurallinen migreeni, Pääkipua siihen hyvin harvoin liittyy. Tuo näköhäiriö kestää parikymmentä minuuttia ja sitten se on ohi.

Vierailija
53/54 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuoruusajan migreeni. Kohtaukset alkoivat niin, että näin kaiken hyvin kirkkaana, korostetun värikkäänä ja teräväpiirteisinä, sen jälkeen iski tajuton päänsärky. Tätä kesti n. 5 v. ja sitten se häipyi itsekseen.

N. 50-v. alkoivat nämä sahalaitaefektit vasemmalla ylhäällä näkökentässä, todella häiritsevää. Samalla tulee hieman outo olo ja heikotus, mutta ei päänsärkyä. Yritän levätä, en  ole koneella enkä puhelimessa. Yleensä menee ohi muutamassa tunnissa. Välillä aika rajuja kyllä nuo eri värit ja kuviot. :/ Liekö sitten särytön migreeni.  Niska ei sen ihmeemmin jumissa, en ainakaan itse ole tuota todennut.

Vierailija
54/54 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahalaita vilkkui silmissä eilen. Meni ohi ehkä reilussa vartissa. Lukiessa tekstiä ei sanoja ymmärtänyt kohtauksen jälkeen. Sama värikäs sahalaita näkyi, piti silmiä kiinni tai auki. Tullut kerran aiemmin muutama vuosi sitten kun olin 36 v. Kirkas auringonvalo ehkä laukaiseva tekijä.