"Äiti siivoo kotona ja isi korjaa autoa"!
Ai saakeli kun korpeaa. Mä teen aamusta iltaan kotityöt, eli siivoan, laitan ruokaa 4-5 kertaa päivässä, keittiön hoidan lattiasta kattoon, MYÖS NE TISKIT, hoidan pyykit, laitan lasten jutut aina (eväät, vaatteet ym), ja mies KEHTAA verrata sitä auton korjaamiseen. Joo on se hienoa että osaa itse korjata ja puunata autoa mutta miten ihmeessä sitä voi verrata mun 24h/7 hommiin? Auton laittoon menee varmaan 2h kuukaudessa. Sitä paitsi saa senkin tehdä ihan rauhassa yksinään, mulla pyörii kaikki jaloissa.
Ja jos viitsin sanoa hänelle kun hän puhuu lapsille että juu äiti siivoaa ja isi korjaa autoa, että no eipä noita voi verrata, vetää herneet nenään ja valittaa kuinka vähättelen hänen panostaan.
Aaarrgghhh!!!!
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:05"]
Miten sä noin monta kertaa laitat ruokaa? Tee kerran päivässä ja lämmitä samaa muilla aterioilla?
[/quote]
Tyhmä paljon (turhaa) työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä joku voisi tuohon sanoa. ;)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:59"]Sinä itse määrittelet sen, miten annat muiden ihmisten sinua kohdella. Ei tähän oikeen muuta voi sanoa. Te olette miehenne kanssa näiden 'roolienne' alla kaksi tasavertaista homo sapiensia, joten mikset elä omaa elämääsi niinkuin tahdot?
[/quote]
Mulle olisi kyllä ihan ok tehdä noi kotityöt jos mies tajuaisi ettei se ole todellakaan sama asia kuin autohommat. Sulla meni nyt vähän ohi mun avautuminen. Saan kyllä mennä ja tulla miten haluan!
Ap
[/quote]
Ahaa. Eli mitään muuta ongelmaa ei nyt enää ollutkaan kun vaan se ettei teidän hommia voi verrata keskenään? Okei, ei sitten mitään. Avausviestistäsi sai vaan sellaisen käsityksen että tässä oli vähän muutakin taustalla. Turhan pitkän viestin kirjotit kun sen kerran olis saanut yhteen lauseeseen mahtumaan. Mutta hei, my bad!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:05"]Onko sinulla ap joku syy siihen miksi alistut vanhanaikaiseen kyökkipiian ja kotiäidin rooliin? En oikeasti ymmärrä mikä aikuisella ihmisellä on että pitää passata toista täysissä ruumiin ja sielun voimissa olevaa ihmistä ja sitten valittaa siitä? Vai onko tämä nyt joku uusi käytösmalli miehelläsi? Oletko opettanut hänet tuollaiseksi alusta asti passaamalla? Selitä, ihan oikeasti tahson vain tietää?
[/quote]
No hmm. Ainakin siksi että olen kotona lasten kanssa ja mies töissä, mun mielestä kotityöt kuuluu mulle, vaikken niitä tosiaankaan kokoajan haluaisikaan tehdä. Pointti oli siinä että mies vertaa noita kahta juttua keskenään, ei tajua kuinka järjetön homma tässä huushollin pyörittämisessä on.
Ap
Käykö miehesi töissä ja sä olet kotona vai molemmat töissä?
Tällaiset aloitukset tekee mut surulliseksi. Miksi ihmeessä nykypäivän nainen suostuu tuollaiseen elämään? Meillä on kaikki tieto ja mahdollisuudet vaikuttaa omaan elämäämme, olemme itsenäisiä ja tasa-arvoisia ja riippumattomia, miksi niin monet edelleen valitsevat kotiorjan roolin? Mun on vaikea ymmärtää edes sitä, miten tuollaisia miehiä on edelleen olemassa, mutta ilmeisesti niitä on. Se on kyllä nyt naisen tehtävä näyttää niille idioottimiehille, että ikivanhat roolimallit on aika heittää romukoppaan, ja olisi pitänyt heittää jo ajat sitten. Tuolla toiminnalla sä ap hyväksyt miehesi mallin, ja opetat myös lapsillesi että se on oikein. Tässä on taas hyvä esimerkki siitä, että sillä paljon parjatulla feminismillä on suomalaisessakin yhteiskunnassa vielä paljon tehtävää.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:59"]Sinä itse määrittelet sen, miten annat muiden ihmisten sinua kohdella. Ei tähän oikeen muuta voi sanoa. Te olette miehenne kanssa näiden 'roolienne' alla kaksi tasavertaista homo sapiensia, joten mikset elä omaa elämääsi niinkuin tahdot?
[/quote]
Mulle olisi kyllä ihan ok tehdä noi kotityöt jos mies tajuaisi ettei se ole todellakaan sama asia kuin autohommat. Sulla meni nyt vähän ohi mun avautuminen. Saan kyllä mennä ja tulla miten haluan!
Ap
[/quote]
Ahaa. Eli mitään muuta ongelmaa ei nyt enää ollutkaan kun vaan se ettei teidän hommia voi verrata keskenään? Okei, ei sitten mitään. Avausviestistäsi sai vaan sellaisen käsityksen että tässä oli vähän muutakin taustalla. Turhan pitkän viestin kirjotit kun sen kerran olis saanut yhteen lauseeseen mahtumaan. Mutta hei, my bad!
[/quote]
Tottakai olisi erittäin mukavaa jos mies auttaisi välillä (siihen opastamiseen vaan menisi jumalattomasti aikaa), mutta joo, pointti oli se ettei mies tajua.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:13"]Tällaiset aloitukset tekee mut surulliseksi. Miksi ihmeessä nykypäivän nainen suostuu tuollaiseen elämään? Meillä on kaikki tieto ja mahdollisuudet vaikuttaa omaan elämäämme, olemme itsenäisiä ja tasa-arvoisia ja riippumattomia, miksi niin monet edelleen valitsevat kotiorjan roolin? Mun on vaikea ymmärtää edes sitä, miten tuollaisia miehiä on edelleen olemassa, mutta ilmeisesti niitä on. Se on kyllä nyt naisen tehtävä näyttää niille idioottimiehille, että ikivanhat roolimallit on aika heittää romukoppaan, ja olisi pitänyt heittää jo ajat sitten. Tuolla toiminnalla sä ap hyväksyt miehesi mallin, ja opetat myös lapsillesi että se on oikein. Tässä on taas hyvä esimerkki siitä, että sillä paljon parjatulla feminismillä on suomalaisessakin yhteiskunnassa vielä paljon tehtävää.
[/quote]
Sä olet siis sitä mieltä että vaikka mä olen kotona lasten kanssa niin meidän kuuluisi silti hoitaa kotityöt puoliksi? Kai mä olen sitten vanhanaikainen, mutta mielestäni niin kauan kun olen kotona, hoidan myös kotia. Raskasta se kyllä on, _varsinkaan kun se mies ei sitä tajua_
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:13"]Tällaiset aloitukset tekee mut surulliseksi. Miksi ihmeessä nykypäivän nainen suostuu tuollaiseen elämään? Meillä on kaikki tieto ja mahdollisuudet vaikuttaa omaan elämäämme, olemme itsenäisiä ja tasa-arvoisia ja riippumattomia, miksi niin monet edelleen valitsevat kotiorjan roolin? Mun on vaikea ymmärtää edes sitä, miten tuollaisia miehiä on edelleen olemassa, mutta ilmeisesti niitä on. Se on kyllä nyt naisen tehtävä näyttää niille idioottimiehille, että ikivanhat roolimallit on aika heittää romukoppaan, ja olisi pitänyt heittää jo ajat sitten. Tuolla toiminnalla sä ap hyväksyt miehesi mallin, ja opetat myös lapsillesi että se on oikein. Tässä on taas hyvä esimerkki siitä, että sillä paljon parjatulla feminismillä on suomalaisessakin yhteiskunnassa vielä paljon tehtävää.
[/quote]
Sä olet siis sitä mieltä että vaikka mä olen kotona lasten kanssa niin meidän kuuluisi silti hoitaa kotityöt puoliksi? Kai mä olen sitten vanhanaikainen, mutta mielestäni niin kauan kun olen kotona, hoidan myös kotia. Raskasta se kyllä on, _varsinkaan kun se mies ei sitä tajua_
Ap
[/quote]
Olen kanssasi samaa mieltä kodinhoidosta mutta miksi miehen täytyisi kiittää siitää? Kiitätkö sinä kun hän käy töissä? Mun mielestä nämä on rinnastettavia asioita, toinen käy töissä ja toinen hoitaa kodin.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:13"]Tällaiset aloitukset tekee mut surulliseksi. Miksi ihmeessä nykypäivän nainen suostuu tuollaiseen elämään? Meillä on kaikki tieto ja mahdollisuudet vaikuttaa omaan elämäämme, olemme itsenäisiä ja tasa-arvoisia ja riippumattomia, miksi niin monet edelleen valitsevat kotiorjan roolin? Mun on vaikea ymmärtää edes sitä, miten tuollaisia miehiä on edelleen olemassa, mutta ilmeisesti niitä on. Se on kyllä nyt naisen tehtävä näyttää niille idioottimiehille, että ikivanhat roolimallit on aika heittää romukoppaan, ja olisi pitänyt heittää jo ajat sitten. Tuolla toiminnalla sä ap hyväksyt miehesi mallin, ja opetat myös lapsillesi että se on oikein. Tässä on taas hyvä esimerkki siitä, että sillä paljon parjatulla feminismillä on suomalaisessakin yhteiskunnassa vielä paljon tehtävää.
[/quote]
Ap
[/quote]
Olen kanssasi samaa mieltä kodinhoidosta mutta miksi miehen täytyisi kiittää siitää? Kiitätkö sinä kun hän käy töissä? Mun mielestä nämä on rinnastettavia asioita, toinen käy töissä ja toinen hoitaa kodin.
[/quote]
Sanoinko että pitäisi kiittää? Sitä paitsi, kiitän häntä kyllä siitä että tuo ns leivän pöytään. Hän ei vaan ymmärrä kuinka raskasta tämä oikeasti on. Jos rahallisesti olisi mahdollista, pitäisi ehdottomasti kokeilla sitä että mies olisi itse vaikka 6kk hoitovapaalla.
Ap
Ymmarran kylla miksi Ap:ta harmittaa...ja monelle teista tiedoksi, tuollaiseen tilanteeseen voi kylla vainvihkaa ajautua. Mies on varmaan muuten mukava, hyva isa, kay toissa ym. joten ei se mies valttamatta vaihtamalla parane - Ap jos olisin sina, nayttaisin taman ketjun puolisollesi ja vaatisin muutosta, muuten saatat joko katkeroitua tai teille saattaa tulla ero. En itse missaan nimessa jaksaisi elaa kuvailemaasi arkea. Oma mieheni auttaa todella paljon kotitoissa ja tekee taman lisaksi pitkaa paivaa toissa.
Tää ei liity tähän, mutta miksi nainen saa olla feministi mutta mies ei saa olla sovinisti vaikka tavallaan sama asia, itse en pidä kummankaan puolia vaan haluaisin tasa-arvoisen yhteiskunnan! Mutta täällä yleistetään kaikki miehet tyhmiksi, ja kaikki naiset viisaiksi, vaikka molemmissa osa-alueissa miehiä sekä naisia.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:29"]
Ymmarran kylla miksi Ap:ta harmittaa...ja monelle teista tiedoksi, tuollaiseen tilanteeseen voi kylla vainvihkaa ajautua. Mies on varmaan muuten mukava, hyva isa, kay toissa ym. joten ei se mies valttamatta vaihtamalla parane - Ap jos olisin sina, nayttaisin taman ketjun puolisollesi ja vaatisin muutosta, muuten saatat joko katkeroitua tai teille saattaa tulla ero. En itse missaan nimessa jaksaisi elaa kuvailemaasi arkea. Oma mieheni auttaa todella paljon kotitoissa ja tekee taman lisaksi pitkaa paivaa toissa.
[/quote]
Jatkan viela...aiotko Ap jossakin vaiheessa palata toihin? Miehesi tulee erittain todennakoisesti jatkamaan taysin samaa rataa myos talloin. Toisin sanoen, sina joudut tekemaan seka kotityot etta kaymaan toissa. No, jos tama ei sinua haittaa, en ymmarra miksi ylipaatansa avauduit "ongelmastasi" .
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:29"]Ymmarran kylla miksi Ap:ta harmittaa...ja monelle teista tiedoksi, tuollaiseen tilanteeseen voi kylla vainvihkaa ajautua. Mies on varmaan muuten mukava, hyva isa, kay toissa ym. joten ei se mies valttamatta vaihtamalla parane - Ap jos olisin sina, nayttaisin taman ketjun puolisollesi ja vaatisin muutosta, muuten saatat joko katkeroitua tai teille saattaa tulla ero. En itse missaan nimessa jaksaisi elaa kuvailemaasi arkea. Oma mieheni auttaa todella paljon kotitoissa ja tekee taman lisaksi pitkaa paivaa toissa.
[/quote]
Jos vaihtaisin miestä, saisin jonkun sohvalla röhnöttävän sian hänen tilalleen. Eli "ainoa ongelma" on se ettei tajua kotitöiden rankkuutta. Saatan valittaa hieman turhastakin, koska hän kuitenkin hoitaa lapsia moitteetta, lähtee myös heidän kanssaan usein yläkertaan leikkimään jotta saan siivota rauhassa. Niinkuin olen jo monta kertaa sanonut, pointti on vaan siinä kun hän vertaa autonkorjaamista kotitöihin. Niinhän sitä usein sanotaan ettei voi tajuta kun ei ole kokeillut samaa.
Oli meillä muutaman kuukauden pätkä kun oltiin molemmat töissä, auttoi silloin tiskeissä mutta muut tein minä, ihan jo senkin takia että saadaan valkoiset pyykit valkoisena ja ruoat kypsinä ja mustettuina. Silloin en kyllä kokenut "epätasa-arvoa". Olenkohan vaan vittuuntunut tähän kotona olemiseen, huomaamattani??
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:29"]Ymmarran kylla miksi Ap:ta harmittaa...ja monelle teista tiedoksi, tuollaiseen tilanteeseen voi kylla vainvihkaa ajautua. Mies on varmaan muuten mukava, hyva isa, kay toissa ym. joten ei se mies valttamatta vaihtamalla parane - Ap jos olisin sina, nayttaisin taman ketjun puolisollesi ja vaatisin muutosta, muuten saatat joko katkeroitua tai teille saattaa tulla ero. En itse missaan nimessa jaksaisi elaa kuvailemaasi arkea. Oma mieheni auttaa todella paljon kotitoissa ja tekee taman lisaksi pitkaa paivaa toissa.
[/quote]
Jos vaihtaisin miestä, saisin jonkun sohvalla röhnöttävän sian hänen tilalleen. Eli "ainoa ongelma" on se ettei tajua kotitöiden rankkuutta. Saatan valittaa hieman turhastakin, koska hän kuitenkin hoitaa lapsia moitteetta, lähtee myös heidän kanssaan usein yläkertaan leikkimään jotta saan siivota rauhassa. Niinkuin olen jo monta kertaa sanonut, pointti on vaan siinä kun hän vertaa autonkorjaamista kotitöihin. Niinhän sitä usein sanotaan ettei voi tajuta kun ei ole kokeillut samaa.
Oli meillä muutaman kuukauden pätkä kun oltiin molemmat töissä, auttoi silloin tiskeissä mutta muut tein minä, ihan jo senkin takia että saadaan valkoiset pyykit valkoisena ja ruoat kypsinä ja mustettuina. Silloin en kyllä kokenut "epätasa-arvoa". Olenkohan vaan vittuuntunut tähän kotona olemiseen, huomaamattani??
Ap
[/quote]
Saattaa olla juu. :/
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:29"]Ymmarran kylla miksi Ap:ta harmittaa...ja monelle teista tiedoksi, tuollaiseen tilanteeseen voi kylla vainvihkaa ajautua. Mies on varmaan muuten mukava, hyva isa, kay toissa ym. joten ei se mies valttamatta vaihtamalla parane - Ap jos olisin sina, nayttaisin taman ketjun puolisollesi ja vaatisin muutosta, muuten saatat joko katkeroitua tai teille saattaa tulla ero. En itse missaan nimessa jaksaisi elaa kuvailemaasi arkea. Oma mieheni auttaa todella paljon kotitoissa ja tekee taman lisaksi pitkaa paivaa toissa. [/quote] Jos vaihtaisin miestä, saisin jonkun sohvalla röhnöttävän sian hänen tilalleen. Eli "ainoa ongelma" on se ettei tajua kotitöiden rankkuutta. Saatan valittaa hieman turhastakin, koska hän kuitenkin hoitaa lapsia moitteetta, lähtee myös heidän kanssaan usein yläkertaan leikkimään jotta saan siivota rauhassa. Niinkuin olen jo monta kertaa sanonut, pointti on vaan siinä kun hän vertaa autonkorjaamista kotitöihin. Niinhän sitä usein sanotaan ettei voi tajuta kun ei ole kokeillut samaa. Oli meillä muutaman kuukauden pätkä kun oltiin molemmat töissä, auttoi silloin tiskeissä mutta muut tein minä, ihan jo senkin takia että saadaan valkoiset pyykit valkoisena ja ruoat kypsinä ja mustettuina. Silloin en kyllä kokenut "epätasa-arvoa". Olenkohan vaan vittuuntunut tähän kotona olemiseen, huomaamattani?? Ap
Olitte samaan aikaan toissa muutaman kuukauden, eika "epatasa-arvo haitannut????? Kokeilepas muutamaa vuotta sellaista elamaa etta olet seka toissa etta hoidat kaikki kotityot, kylla varmasti alkaa vasyttaa ja ahdistaa. Tee hyva nainen asialle jotakin nyt ja heti!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:05"]Miten sä noin monta kertaa laitat ruokaa? Tee kerran päivässä ja lämmitä samaa muilla aterioilla?
[/quote]
En mä varsinaisesti teekään ruokaa vaan tarjoilen sitä :)
Ap