Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä päästä kakaraasi terrorisoimaan risuilla.

Vierailija
25.03.2015 |

Ei tartte tuntemattomien räkänokkien tulla pääsiäisenä meidän oven taakse kerjäämään.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne on aina kysyneet "saako virpoa". siihen voi vastata "ei kiitos näkemiin".

Vierailija
42/55 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:54"]

Oletpas ikävä ihminen. Virpominen on lapsille kiva perinne, lapset tykkäävät. Vitsojen eteen käytetään paljon aikaa. Eikö omat vanhempasi ole hommanneet sinulle askartelutarvikkeita vitsoja varten vai mistä pipo kiristää? Ja kun se räkänokkainen pikkunoita kysyy saako virpoa niin siihen voi ihan vaan vastata ei. Ei tarvitse vetää herneitä nenään. Toivottavasti sinun luonasi ei käy yksikään pikkunoita pääsiäisenä eikä joulupukki lahjoja tuomassa jouluna!

[/quote]

Niin, aaawww, kyllä häiritä saa, koska lapsikullannuppumussukka...

[/quote]

Ei ole olemassa mitään yleistä oveenkoputuskieltoa. Oville saa koputtaa, jos haluaa. Oven omistajan ei ole pakko avata, muuta kuin viranomaiselle. Niin se nyt vaan menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:42"]

Mitäpä jos sinä, joka häiriinnyt niin suunnattomasti virpojista, laittaisit oveesi semmoisen lapun, jossa lukee, ettt ota virpojia vastaan?

[/quote]

Ehei, vaan virpomista toivovat laittavat lapun, jossa annetaan lupa virpoa. Muille oville ei sitten mennä rimputtelemaan. Virpominen eli häirintä ei ole mikään kansalaisoikeus. 

Ei kansalaisten tarvitse esimerkiksi kulkea lappu kaulassa, jossa lukee, että älä puukota minua.

[/quote]

Ovikelloa saa kuule soittaa ihan vapaasti, sitä ei mikään laki kiellä eikä sitä katsota häirinnäksi. Häirintää se on vain silloin jos sitä tehdään toistuvasti, eikä uskota kieltoa jne. Yhtenä päivänä tapahtuva yhden kerran ovella käyminen ei ole häirintää. Eikä se sellaiseksi muutu vaikka kuinka kitisisit.

Vierailija
44/55 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittakaa nyt vielä kerran, että ovikelloa saa soittaa, ei ole laissa kielletty :D

Vierailija
45/55 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:18"]

Kirjoittakaa nyt vielä kerran, että ovikelloa saa soittaa, ei ole laissa kielletty :D

[/quote]

Ei tarvitse, mä kopioin tän sun viestin.

Vierailija
46/55 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa tyhmät ämmät. Virpomisperinteeseen kuului alunperin, että käytiin TUTTAVA- ja SUKULAISPERHEIDEN luona virpomassa. Ei joka saatanan torppaa kiertämässä. Silloin ymmärrettiin hävetä sitä KERJÄÄMISTÄ.

Vierailija
47/55 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 00:56"]Kuulkaa tyhmät ämmät. Virpomisperinteeseen kuului alunperin, että käytiin TUTTAVA- ja SUKULAISPERHEIDEN luona virpomassa. Ei joka saatanan torppaa kiertämässä. Silloin ymmärrettiin hävetä sitä KERJÄÄMISTÄ.
[/quote]

Niin, mutta kyllä saa soittaa muidenkin kuin tuttava- ja sukulaisperheiden ovikelloja. Sitä ei ole laissa kielletty.

Vierailija
48/55 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:12"]

Minun lapsellani on oikeus soitella kenen tahansa ovikelloja. Virpominen on ihana perinne, kun lapset haluavat ilahduttaa aikuisia.

[/quote]

No, tämähän oli trolli. Rationaalinen äiti toki ymmärtää, että kaikki eivät ilahdu jos pikku Hjördis-Syfilia rimputtelee ovella ja kaupittelee strutsin perskarvoilla koristeltua vitsaansa.

Vierailija
49/55 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 00:56"]

Kuulkaa tyhmät ämmät. Virpomisperinteeseen kuului alunperin, että käytiin TUTTAVA- ja SUKULAISPERHEIDEN luona virpomassa. Ei joka saatanan torppaa kiertämässä. Silloin ymmärrettiin hävetä sitä KERJÄÄMISTÄ.

[/quote]

Minä häpeäisin ennemmin tuntemattomien ihmisten haukkumista kuin niiltä kerjäämistä. Ja virpominen on vaihtokauppaa eikä kerjäämistä. Vitsa sulle, palkka mulle. 

Vierailija
50/55 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:28"]

Minun lapsellani on oikeus soitella kenen tahansa ovikelloja. Virpominen on ihana perinne, kun lapset haluavat ilahduttaa aikuisia.

[/quote]

No, tämähän oli trolli. Rationaalinen äiti toki ymmärtää, että kaikki eivät ilahdu jos pikku Hjördis-Syfilia rimputtelee ovella ja kaupittelee strutsin perskarvoilla koristeltua vitsaansa.

[/quote]

Se joka ei ilahdu, voi olla avaamatta ovea tai kieltäytyä virpomisesta. 

Vierailija
51/55 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 00:56"]

[/quote]

Minä häpeäisin ennemmin tuntemattomien ihmisten haukkumista kuin niiltä kerjäämistä. Ja virpominen on vaihtokauppaa eikä kerjäämistä. Vitsa sulle, palkka mulle. 

[/quote]

Kerjääminen ja kaupustelu on useissa taloyhtiöissä kielletty. Oikein kyltitkin on porraskäytävissä. Niin sitä asennevammaiset vanhemmat opettavat lapsiaan kunnioittamaan sääntöjä.

Vierailija
52/55 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molotovin coctailitko pitäisi antaa?

Vierailija
53/55 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:28"]

[/quote]

[/quote]

Se joka ei ilahdu, voi olla avaamatta ovea tai kieltäytyä virpomisesta. 

[/quote]

Minä ilahtuisin siitä, että ei rimputella. Mitä jos Yarcco-Yessiicasi ilahduttaisi siten? No, se ei varmaan käy, koska silloin hän pettyisi ja tulisi paha mieli kun ei saakaan karkkia.

Vierailija
54/55 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä varaudu virpojiin mitenkään ja täytyy sanoa, että kyllä mua häiritsi se, että pikkuvirpoja alkoi itkeä, kun ei niitä suklaamunia ollut. Sanoin tämän lapsille heti, kun oven avasin.

Vierailija
55/55 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:54"]

Oletpas ikävä ihminen. Virpominen on lapsille kiva perinne, lapset tykkäävät. Vitsojen eteen käytetään paljon aikaa. Eikö omat vanhempasi ole hommanneet sinulle askartelutarvikkeita vitsoja varten vai mistä pipo kiristää? Ja kun se räkänokkainen pikkunoita kysyy saako virpoa niin siihen voi ihan vaan vastata ei. Ei tarvitse vetää herneitä nenään. Toivottavasti sinun luonasi ei käy yksikään pikkunoita pääsiäisenä eikä joulupukki lahjoja tuomassa jouluna!

[/quote]

Niin, aaawww, kyllä häiritä saa, koska lapsikullannuppumussukka...

[/quote]

Jos kokee virpomisen häirinnäksi, voi laittaa ovelle lapun, että ei ota vastaan virpojia. Suomessa ei ole kiellettyä soittaa toisen ihmisen ovikelloa ja loruilla noidaksi pukeutuneena, jos se häiritsee, sen voi ehkäistä helposti laittamalla oveen lapun. Mutta sä näkäjään ruikutat mieluummin kuin teet asialle jotain. Oma häpeä.

[/quote]

Pointti on nimenomaan se, että virpomista haluavat laittavat lapun. Lähtökohtahan on ettei muita ihmisiä häiritä ilman pätevää syytä, sehän kuuluu hyviin tapoihin. Virpomista ei voi katsoa joksikin päteväksi syyksi, se on vain perinne, joka on rajoittunut tuttavien ja sukulaisten keskuuteen. Nyt mammat haluavat ulkoistaa muiden ihmisten huomioon ottamisen näille muille ihmisille itselleen. Samalla tavalla kuin ulkoistavat kasvatuksen yksistään koulun harteille.