Älä päästä kakaraasi terrorisoimaan risuilla.
Ei tartte tuntemattomien räkänokkien tulla pääsiäisenä meidän oven taakse kerjäämään.
Kommentit (55)
White trash-mammojen päivä: joku muu ostaa pennuilleen karkit.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:50"]
[/quote]
Ja itse ostavat muille joten mikä on ongelmasi?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 00:56"]
Kuulkaa tyhmät ämmät. Virpomisperinteeseen kuului alunperin, että käytiin TUTTAVA- ja SUKULAISPERHEIDEN luona virpomassa. Ei joka saatanan torppaa kiertämässä. Silloin ymmärrettiin hävetä sitä KERJÄÄMISTÄ.
[/quote]
Minä häpeäisin ennemmin tuntemattomien ihmisten haukkumista kuin niiltä kerjäämistä. Ja virpominen on vaihtokauppaa eikä kerjäämistä. Vitsa sulle, palkka mulle.
[/quote]
Kerjääminen ja kaupustelu on useissa taloyhtiöissä kielletty. Oikein kyltitkin on porraskäytävissä. Niin sitä asennevammaiset vanhemmat opettavat lapsiaan kunnioittamaan sääntöjä.
[/quote]
Miksi lapset laitetaan myymään risuja? Onkohan kaikki hyvin kotona? Noin pienten lasten työnteon luulisi olevan kiellettyä. Mites Ls-ilmo?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:50"]
[/quote]
Ja itse ostavat muille joten mikä on ongelmasi?
[/quote]
Kuka on sanonut että ostavat muille? Pennut virpomaan ja oma ovi tiukasti kiinni.
Mua taas harmittaa, kun asun opiskelukaupungissa ja vielä sellaisessa kerrostalossa, jonka alaovet on aina lukossa. Haluaisin, että meillä kävisi virpojia, mutta ei... Toki ymmärrän, ettei kaikki tykkää.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:50"] White trash-mammojen päivä: joku muu ostaa pennuilleen karkit. [/quote] Ja itse ostavat muille joten mikä on ongelmasi? [/quote] Kuka on sanonut että ostavat muille? Pennut virpomaan ja oma ovi tiukasti kiinni.
[/quote] Eiköhän suurin osa niistä kenen lapset käy virpomassa, ota myös vastaan virpojia. Itse en ainakaan tunne ketään tuollaista kuvailemaasi, sinun tuttavapiirisi on sitten vissiin vähän epämiellyttävämpi.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:50"]White trash-mammojen päivä: joku muu ostaa pennuilleen karkit.
[/quote]
Et tainnu päästä virpomaan pienenä.
Meni vähän maku, kun itsellä kävi muutama vuosi sitten "virpojia". Pari kouluikäistä poikaa joilla risuun ripustettu pari kreppinauhanriekaletta. Annoin molemmille euron, vastaus oli: anna ny ees vitonen!
Eiväthän kaikki virpojat tällaisia ole, pienille varmasti hauska ja jännittävä perinne, mutta nyt on Suomeen lanseerattu myös Halloween joten en nyt kovin usein katselisi oveni takana näitä silmät kiiluen rahan tai karkin perässä juoksevia mussukoita. Tutut lapset ovat erittäin tervetulleita virpojia, ventovieraat karkinkerjääjät eivät.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:42"]
Mitäpä jos sinä, joka häiriinnyt niin suunnattomasti virpojista, laittaisit oveesi semmoisen lapun, jossa lukee, ettt ota virpojia vastaan?
[/quote]
Ehei, vaan virpomista toivovat laittavat lapun, jossa annetaan lupa virpoa. Muille oville ei sitten mennä rimputtelemaan. Virpominen eli häirintä ei ole mikään kansalaisoikeus.
Ei kansalaisten tarvitse esimerkiksi kulkea lappu kaulassa, jossa lukee, että älä puukota minua.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:52"]
Mitäpä jos sinä, joka häiriinnyt niin suunnattomasti virpojista, laittaisit oveesi semmoisen lapun, jossa lukee, ettt ota virpojia vastaan?
[/quote]
Ehei, vaan virpomista toivovat laittavat lapun, jossa annetaan lupa virpoa. Muille oville ei sitten mennä rimputtelemaan. Virpominen eli häirintä ei ole mikään kansalaisoikeus.
Ei kansalaisten tarvitse esimerkiksi kulkea lappu kaulassa, jossa lukee, että älä puukota minua.
[/quote]
Jutellaan sitten uudestaan, kun et enää vertaa puukottamista ja virpomista toisiinsa. Ehkä parempi, että laitat kaikki valot pois ja menet lattialle makaamaan. Onhan se virpominen pelottavaa.
Oletpas ikävä ihminen. Virpominen on lapsille kiva perinne, lapset tykkäävät. Vitsojen eteen käytetään paljon aikaa. Eikö omat vanhempasi ole hommanneet sinulle askartelutarvikkeita vitsoja varten vai mistä pipo kiristää? Ja kun se räkänokkainen pikkunoita kysyy saako virpoa niin siihen voi ihan vaan vastata ei. Ei tarvitse vetää herneitä nenään. Toivottavasti sinun luonasi ei käy yksikään pikkunoita pääsiäisenä eikä joulupukki lahjoja tuomassa jouluna!
Pienet on sunkin ongelmasi jos koet virpomisen terrorismiksi..
Koskas tää terrori muuten alkaa? Osaan sit varautua karkeilla :)
Päästäkää pikku trullit virpomaan meille. Tykkään virpojista ja olen varannut kindereitäkin tutuille lapsille. Muut saa tyytyä nimettömiin suklaamuniin.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:54"]
Oletpas ikävä ihminen. Virpominen on lapsille kiva perinne, lapset tykkäävät. Vitsojen eteen käytetään paljon aikaa. Eikö omat vanhempasi ole hommanneet sinulle askartelutarvikkeita vitsoja varten vai mistä pipo kiristää? Ja kun se räkänokkainen pikkunoita kysyy saako virpoa niin siihen voi ihan vaan vastata ei. Ei tarvitse vetää herneitä nenään. Toivottavasti sinun luonasi ei käy yksikään pikkunoita pääsiäisenä eikä joulupukki lahjoja tuomassa jouluna!
[/quote]
Niin, aaawww, kyllä häiritä saa, koska lapsikullannuppumussukka...
Minä tykkään virpojista! Meille saa tulla. :)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:54"]
[/quote]
Niin, aaawww, kyllä häiritä saa, koska lapsikullannuppumussukka...
[/quote]
Jos kokee virpomisen häirinnäksi, voi laittaa ovelle lapun, että ei ota vastaan virpojia. Suomessa ei ole kiellettyä soittaa toisen ihmisen ovikelloa ja loruilla noidaksi pukeutuneena, jos se häiritsee, sen voi ehkäistä helposti laittamalla oveen lapun. Mutta sä näkäjään ruikutat mieluummin kuin teet asialle jotain. Oma häpeä.
Ei ole minulla kakaroita, joten viestisi ei tarkoita minua. Jos sinulla on jokin ongelma virpomisen kanssa, piilottele koko päivä sängyn alla. Se on sinulle se paras paikka muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:52"]
[/quote]
[/quote]
Kaikkia ovikelloja voi rimputtaa ja oviin koputtaa. Ei siihen erillistä lupaa tarvita eikä mitään kansalaisoikeutta. Jos et halua, että kukaan tulee ovellesi, niin erikseen kiellät. Niin se menee. Vai kuvitteletko sinä, että oville yleisesti ei saa koputtaa ja vain luvan kanssa saa ovea lähestyä. :-) Sinäpä skitsossa maailmassa elät.
Minä olen vela ja minun ovelleni saavat kaikki pikku noidat tulla virpomaan. Juuri olen matkalla ostamaan pääsiäismunia palkaksi. Toivottavasti edes joku saapuisi.