Menisitkö jouluna vanhemmille, jos heillä ei ole rokotuksia ja korona riehuu kaupungissasi
Joutuisit matkustamaan täysillä junilla jos menisit vanhempien luo. Vanhemmat ovat monisairaita ja rokottamattomia. Maskeja he eivät käytä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ap. tässä.
Vanhemmat ovat niin huonokuntoisia, että jos he saavat koronan, siihen he kuolevat.
Autoa ei ap:lla ole käytettävissä ja juna on täynnä.
Etpä sinä voi tietää kuolevatko koronaa. Ei se kaikilla huonokuntoisillakaan henkeä vie. Lisäksi oikein huonokuntoiset voivat kuolla hyvin pian ilman koronaakin. Mutta sinä toki valitset, kumpi on tärkeämpää, koronapelko vai mahdollisesti viimeinen joulu vanhempiesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on provo.
Kuka yli 70v olisi rokottamaton?
Kyllä Yle on mantran iskostunut ja kaikilla on rokotus. Nehän kilpaa juoksee käsi ojossa, kuka ensin.Tosin kun se rokote ei edes suojaa.
Menisin omalla autolla koska vietän etätyön tuomaa suojausta eikä kontakteja ole.
Mistä sä tiedät ap:n ja ap:n vanhempien iät? Voihan olla nuorempikin monisairas ja ties mitä.
Minä menisin, koska ei mulle väliä ole kuka on rokottamaton ja kuka rokotettu. Jokainen ottaa vastuun omasta elämästään. Jos rokottamaton haluaa viettää joulua yhdessä, niin mikäs siinä. Toki itse tekisin sen verran, että viikkoa ennen joulua välttelisin ihmispaljoutta ja suojaisin itseäni mahdollisimman hyvin, jotta en mahdollisesti kantaisi koronaa vanhemmilleni. Se on kuitenkin pieni teko.
Kyllä voisin ihan hyvin mennä, jos he kutsuvat ja itsekin haluan viettää joulun yhdessä. Ja mitä väliä sillä edes, on, onko kyseessä joulu vai mikä tahansa tavallinen viikonloppu? Kyllä minä haluaisin kuitenkin edelleen tavata vanhempiani ja heidän rokotuksensa eivät varsinaisesti kuulu minulle. Itseäni olen suojautunut vakavalta tautimuodolta parhaani mukaan, eli ottamalla rokotukset. Muut toki päättävät omalta kohdaltaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Ap. tässä.
Vanhemmat ovat niin huonokuntoisia, että jos he saavat koronan, siihen he kuolevat.
Autoa ei ap:lla ole käytettävissä ja juna on täynnä.
Jos vanhemmat ovat huonossa kunnossa, niin eikö juuri silloin olisi tärkeää viettää aikaa yhdessä? Koronahan voi tulla ihan mistä vain. Eli itse menisin tietenkin.
Noilla.parametreilla vanhemmat olis jo hoitolaitoksessa. Saattaisin käydä aidan takana. Lähemmäs ei päästettäis.
Pitäisin viikon kotikaranteenia ennen visiittiä tai tekisin kotitestin. Junaan ffp2-maski.
Kyllä menisin ja menenkin, kun kutsu käy.