Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kotono loisiva poika

Vierailija
25.03.2015 |

Poika on jo muutaman vuoden ollut kotona tekemättä mitään. Kävi ammattikoulua vuoden jonka jälkeen erosi koulusta. Ei edes osallistu kotitöihin ja valvoo kaikki yöt tietokoneella pelaten räiskintä pelejä. Ei ole aina edes herännyt kun minä tulen töistä. Mitä tässä pitäisi tehdä kun on jo täysikänenkin joten en voi häntä pakottaa menemään kouluun tai töihin. Ei edes hakenut yhteishaussa kouluun. Potkia pihallekkaan en viitsisi kun ei osaa huolehtia itsestään ja ei pärjäisi omillaan. Mitä minun pitäisi tehdä ja mistä saisi apua?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle ei tunnu mitkään neuvot auttavan joten onneksi olkoon, sinulla on ikioma kotimyyrä kunnes löytää itselleen uuden mahdollistajan eli jonkun tyttöparan. tai ehkä he molemmat muuttavat teille.

laita sille nyt jotain lempiruokaa kun pahoitti mielensä kun pyysit auttamaan kotitöissä. kyllä se siitä!

Vierailija
42/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:20"]Onko poika masentuntut? Jotain mielenterveysongelmaa lähtisin hakemaan, normaalisti kehittyvä nuori on kiinnostunut tulevaisuudestaan, hakeutuu töihin tai opiskelemaan. Ei ole normaalia että täysi-iän saavuttanut syrjäytyy omasta tahdostaan noin. Mikä on äidin ja isän tilanee? Entä sisarusten? Oletteko itse normaaleja työssäkäyviä raittiita veronmaksajia? Vai onko kysymyksessä syrjäytyminen toisessa polvessa? Ainakin Oulussa on nuorille suunnattuja palveluita keskitetty yden katon alle (byströmin talo), josta lähtisin hakemaan apua.   [/quote] Keskiluokkasia ollaan ja muita lapsia ei ole. En tiedä miksi pojasta kasvoi tuollainen luuseri. :/ [/quote] Ei suostu hakemaan apua. Kuulemma hän on ihan terve.

[/quote]

No miksei ihan terve voisi asua omillaan? Pihalle vaan punkkaava poika, lähdetä loisiva lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet pojalle karhunpalveluksen mahdollistamalla tuon. Laita rajat. Pyydä muuttamaan

Vierailija
44/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa ap. hikikomori. Tuollaistako haluat?

Vierailija
45/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:54"]

En olisi ihan ensimmäisenä poikaa pihalle heittämässä, mutta kyllä joku siirto tässä olisi tehtävä. Suuri riski, että poika alkoholisoituu, masentuu ja tekee pahimmassa tapauksessa vielä itsemurhan, jos entisestäänkin syrjäytyy. Joten nyt on toimittava: aseta pojalle selkeät ehdot, hänen olisi Lähdettävä opiskelemaan tai mentävä töihin ja jos ei poika kesään mennessä ole vienyt näitä asioita aktiivisesti eteenpöin, niin sitten järeämmät keinot peliin ja laita poika kotitöitä tekemään ehdottomasti jos meinaa olla sinun elätettävänä. Tiedän, että näistä voi olla tosi vaikea keskustella, jos poika juro ja sulkeutunut, mutta pakko nämä asiat puhua halki.

[/quote]

Minusta tuollaisessa tilanteessa lapsi olisi hyvä laittaa sisäoppilaitokseen. Viimeistään sielä hän kasvaa itsenäiseksi. Eikä tule riitoja vanhempien kanssa.

[/quote]

Miten kukaan laittaa täysi-ikäisen ihmisen sisäoppilaitokseen? Ei sellaisia ole kuin Suomen armeijan internaatti, eikä sinnekään ketään niin vain laiteta.

Vierailija
46/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poika käynyt armeijan jo? Ellei niin nyt armeijaan.

Vierailija
47/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneet nyt kotoa pois näin aluksi. Koneen ja pelithän on välillisesti sinun rahoillasi ostanut, joten sietää niistä luopua. Sano että saa takaisin kun on työ- tai opiskelupaikka tai selkeä suunnitelma niiden hankkimiselle sekä unirytmi korjaantunut normaalien työssä tai opiskeluissa käyvien kaltaiseksi. Kirjastoon voi mennä näpyttelemään työ- ja opintohakemuksia, tekee hyvää päästä ihmisten ilmoille. 

Noi unihäiriöt ja raivokohtaukset tulee pelimaailmasta, poika on addikti. Olen seurustellut tuolaisen luuserin kanssa, kun erosimme kerroin eron syyn pojan äidille, että tämä hankkisi pojalleen apua (itse olin jo pitkään yrittänyt saada miehen näkemään tuhoisen elämäntyylinsä,mut mähän olin vaan mäkättävä ämmä), niin äitipä kertoi että oli jo pojan asuessa kotona ollut itsekin tuosta huolestunut. Eipä ollut tehnyt mitään ja seuraukset seuraavat poikaa koko loppuelämän, en usko että kukaan normaali nainen tuota huollettavakseen ottaa. En ihmettelisi yhtään jos paljastuisi joksikin av:n misogynistiksi.

Vierailija
48/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs pojan isä on? Entä isovanhemmat? Täti? Setä? Eno? Tädin mies? Serkku? Kummi? Aikuiset turvaverkot ja keskustelukumppanit, elämän mallin antajat? mikäli ei äidin kanssa vuorovaikutus enää toimi? Poikasi nimittäin on jo pahasti syrjäytynyt, terveen nuoren aikuisen ihmisen omatunto ei salli elää kokonaan äidin siivellä.

Oma poikani on nyt 21 ja asuu kanssani, koska käy työssä säästää rahaa ammattikorkeakoulututkintoa varten, on jo ammattitutkinnon suorittanut. Me keskustelimme raha-asioista ja omasta vastuusta jo silloin kun poikani oli 17, ja koska hänellä oli 18-vuotiaana auto käytössään koulumatkojen vuoksi, hän tarjoutui huolehtimaan meidän perheen ruokaostoksista, se, ja kodin korjaustyöt, ovat hänen vastuullaan. Minä olen luonnollisesti elättänyt hänet siihen asti kun hän valmistui, tosin viimeisenä opiskeluvuonna oli kesätöissä ja teki töitä ja näillä rahoilla on aina maksanut itse esim. bensakulunsa ja vähäiset alkoholijuomat sekä puhelinlaskunsa. Siitä lähtien kun valmistumisen jälkeen oli pari kuukautta työttömänä (sai päivärahaa), ja sen jälkeen sivarina ja sitten mentyään töihin on elättänyt itse itsensä ja maksanut kulunsa lukuun ottamatta sitä, että minä tuen häntä elämässä eteenpäin tarjoamalla ilmaisen asumisen, kun säästää palkastaan omaa asuntoa ja toista tutkintoa varten. Tämä toimii meillä erinomaisen hyvin, mutta edellyttää toki sitä, että nuori mies kantaa vastuunsa omasta elämästään, laittaa myös pääosin ruokansa itse.

Onko poikasi käynyt jo kutsunnoissa? Siellä hänen tilanteensa tulee viimeistään esille. Joka tapauksessa hänelle apua pitäisi saada ja pian. Ja myös sinä voit äitinä vaikuttaa paljon, mitä mahdollistat tai mitä et salli.

t.  ammatillisen oppilaitoksen opettaja

Vierailija
49/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojan nimi Vulva? Tästä se yksi palstavakkari innostuu... :-)

Vierailija
50/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:39"]

sulle ei tunnu mitkään neuvot auttavan joten onneksi olkoon, sinulla on ikioma kotimyyrä kunnes löytää itselleen uuden mahdollistajan eli jonkun tyttöparan. tai ehkä he molemmat muuttavat teille.

laita sille nyt jotain lempiruokaa kun pahoitti mielensä kun pyysit auttamaan kotitöissä. kyllä se siitä!

[/quote]

Toivottavasti löytäisi tyttöystävän mutta vähän epäilen. On epäsosiaalinen ja ujo. Ei osaa edes pukeutua siististi kun kulkee ihme rääsyissä aina.

Vierailija
51/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ap peiliin! Sieltä se vika löytyy.

Vierailija
52/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:57"]

[/quote]

Kaikkeni oon yrittänyt. Ei vaan saa puhuttua järkeä pojalle.

Vierailija
53/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on nyt niin pitkällä, että pojan on lähdettävä omilleen. Anna ohjeita ja pidä yhteyttä, mutta pakota ottamaan vastuu omasta elämästään.

Vierailija
54/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin "ihanuus" päätyy jonkun naisen huollettavaksi. Sitten se joku valittaa av:lla kauheesta ukostaan joka ei tee muuta kuin pelaa tietokoneella.

Vierailija
55/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:05"]

Tuokin "ihanuus" päätyy jonkun naisen huollettavaksi. Sitten se joku valittaa av:lla kauheesta ukostaan joka ei tee muuta kuin pelaa tietokoneella.

[/quote]

No kyllä naisen täytyykin miehestä huolehtia. Se on naisen tehtävä.

Vierailija
56/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:57"]

[/quote]

Kaikkeni oon yrittänyt. Ei vaan saa puhuttua järkeä pojalle.

[/quote]

Älä yritä selittää. Et ole kaikkeasi yrittänyt, kun täysi-ikäinen poika yhä loisii sinun kodissasi. Elämä opettaa järkeä, jos ei puhumalla usko. Annat pojalle kuukauden aikaa pakata kamansa ja hommata asunto. Jos ei mitään rupea tapahtumaan, avitat sitä pakkaamista.

Vierailija
57/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsivä nuorisotyö oli ainakin meidän pojan pelastus muutama vuosi sitten. Auttoivat löytämään työharjoittelupaikan kun lopetti amiksen kesken. Armeijan jälkeenkin asuu edelleen kotona ja käy töissä, maksaa asumisestaan kohtuullisen korvauksen. Sanoo itse ettei ole vielä kypsä asumaan yksin ja olemme samaa mieltä nuoren miehen kanssa. Mielenkiintoista on ollut seurata hänen aikuistumistaan ja kypsymistään, päivääkään en vaihtaisi pois. :)

Vierailija
58/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:14"]Mahdollistat omalla käytöksellasi tuon. Miten niin ei pärjää? jokainen pärjää kun on pakko. Omaan kämppään missä ET käyny siivoamassa etkä hyysäämässä.
[/quote]
En heitä ulos. Ei se ole mikään ratkaisu.
[/quote]

No mikä sitten on ratkaisu??

Vierailija
59/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ongelmia täällä ap. Ainoa vaihtoehto olisi heittää tavaroineen pihalle, kun omaan asuntoon (minkäänlaiseen) ei ainakaan Helsingissä "mennä vaan", vaikka kuinka yrittäisi tai haluaisi.. vuokrarahoja en pysty hänelle antamaan ja työpaikkaa ei ole. Kadulle en sentään omaa lasta raaski laittaa. Ja ihan just täysi-ikäistyneestä ei ole kyse.. 

Pk-seudulla ainakin ilman työpaikkaa olevien tai pienipalkkaisten nuorten itsenäistyminen on lähes mahdotonta vuokra-asuntojen vähäisyyden ja vuokrien kalleuden vuoksi.

Vierailija
60/64 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pojallasi on edessä synkeä tulevaisuus, jos elämä ei tuosta muutu. MT-ongelmat kolkuttelevat oven takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme