Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö lihavan teinin nuoruus hukkaan?

Vierailija
03.04.2015 |

Olen 15-vuotias tyttö ja bmi on jotain 22-23. En siis ole vielä ihan ylipainon puolella, mutta olen pullukka, pyöreä, miten sen haluaakin sanoa.

Olen yrittänyt laihduttaa järkevästi muuttamalla elintapoja, mutta olen niin perso sekä makeille, suolaisille että rasvaisille herkuille. Annoskootkin kestäisivät vähän pienennystä. Syön terveellisesti luonaalla ja päivällisellä, mutta ongelma on lukuisissa "välipaloissa".

Voin tulla koulusta ja syödä esim. 3 juustosämpylää tai vetää illalla purkillisen Pringlesejä. Syöminen on palkinto, lohtu ja ajanviete. Tämä mässäämisen malli ei ole tullut vanhemmilta, meille ei ole ollut tapana syödä aina herkkuja. Paha ongelma on se, että jos kaapissa on jotain hyvää, en voi vastustaa sitä.

Kaiken tämän päälle vihaan liikuntaa. Tai no, en vihaa kaikkea, vaan esimerkiksi uiminen, sulkapallo ja suunnistus ovat kivoja lajeja, mutta lenkille lähtemisen kynnys on korkea. Lenkitän nyt jo koiraa 1(-2) kertaa 45-60 min päivässä, joten en jaksaisi raahautua sen jälkeen vielä juoksemaan. Koiran kanssa juokseminen on hankalasksi koettu, vaikka niin yritinkin tehdä n. kuukauden ajan.

Olen huolestunut että kukaan ei tule pitämään minusta painoni ja ulkonäköni takia. Mitä minun pitäisi tehdä.(Olen mobiililla, joten rivivälit eivät välttämättä toimi).

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole pullukka etkä pyöreä, bmi on ihan normaali. Sun elämä menee hukkaan siinä, että yrität laihduttaa vaikkei laihduttaa tarvi. Jos kiinteytyä haluat ja kroppaan ryhtiä niin ala käydä kuntosalilla.

Vierailija
2/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on toki hyväksi mutta mikään määrä liikuntaa ei riitä polttamaan ylimääräisiä kaloreita, joita joka päivä tulee kertomallasi elämäntavalla.

Ruokavalio kuntoon. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Mutta unohda dieetit... älä missään nimessä ala dieetille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko sopia vanhempiesi kanssa että sinne kaappiin ei ostella mitään herkkuja mitä sitten voisit mättää iltaisin? Ja jos et itse mene nälkäisenä kauppaan, niin ostat todennäköisesti jotakin muuta kuin herkkuja ! Herkkuriippuvuudesta on mahdollista päästä eroon, aloitus on aina vaan se hankalin :)

Eikä sun tarvitse juosta jos se ei tunnu omalta jutulta. Sanoit pitäväsi uimisesta, mikset kävisi vaikka kerran viikossa uimassa sillä ss on todella tehokasta ja vielö kohtuuhintaistakin? Ja vaikka silloin tällöin pelaamassa perheesi/kaverisi kanssa sulkapalloa?

Muista, ettet sinä muita varten huolehdi terveydestäsi vaan itseäsi varten :) ! Joten älä mieti sitä mitä muut sinusta ajattelevat, vaan keskity siihen, että tehdessäsi pienen elämäntaparemontin teet suuren palveluksen itsellesi.

Vierailija
4/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä vähän pullukka, jos sun bmi on rasvaa eikä yhtään lihasta? Sanoisin, että nuoruus on hoikkana hauskempi. Ei tarvitse hävetä itseään, voi käyttää mitä vaatteita haluaa ja elämä on hauskempaa, kun on itseensä tyytyväinen.
Sulla on kuitenkin jotain, mitä meillä aikuisilla ei liiemmin ole, nimittäin aikaa. Kun mietin jälkikäteen aikoja yläasteella ja lukiossa, muistan vaan miten iltapäivisin ja iltaisin oli välillä tosi tylsää. Miten jos nyt siis vaikka sämpylöiden ja sipsien mussutuksen sijaan alatkin liikkumaan? Ihan vaikka kävelemään tai pyöräilemään tmv mikä sinua kiinnostaa. Sulla on sekin etu, että näet tuloksia tosi nopeasti, kun olet noin nuori :)

Vierailija
5/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että olet pullukka tuolla bmi llä. Saattaahan sinulla joku vatsamakkara olla. Kuljetko skootterilla ja julkisilla? Pyöräily on kiva laji. Maisema vaihtuu paremmin kuin juosten. Hyötyliikuntaa. Kouluun pyörällä. Tuohon herkkujen napostelemiseen apu tulee vain itseltä. Ei niitä kukaan muu voi kieltää. Kerrotko vielä pituuden ja painosi?

Vierailija
6/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen; yleensä nuorena rumat puhkeavat kukkaan vasta myöhemmin. Olen huomannut, että on ihmistyyppi, jotka eivät ole ollenkaan viehättäviä nuorina. Neljäkymppisinä he alkavat erottua edukseen, ovat nuorekkaita ja hyvin säilyneitä kun nuorena kukkineet taas alkavat rupsahdella.

Vierailija
7/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika nyt. Mitä ihmeen Husseja täällä pyörii jos tuota sanotte pullukaksi.

Aivan normaalivartalo.

Minä olin olin oikeasti pyöreä teini, ja nyt harmittaa jälkeen päin, kuinka paljon turhaa aikaa hukkasin sen ajatukse kanssa, että teininä on näytettävä joltain tietyltä.

Olen aikuisiällä ollut hyvinki hoikka ja se aika olu murheellisinta elämässä.

Vierailija
8/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi:stä on välillä tosi harhaanjohtava. Voisitko laittaa painosi ja pituutesi? :)

Ja siitä nuoruuden hukkaanmenemisestä, ei se ihan niinkään ole. Itse olen laiha ja ihan nättikin (älkää ampuko) mutta masentunut. En jaksa tehdä mitään enkä tunne ilontunteita. Minun nuoruuteni menee hukkaan. Niin kauan kuin teet asioita ja nautit niin sulla menee hyvin.

Mutta niin, jos sanot olevasi pullukka niin uskon sinua. Ensimmäinen homma on paikallistaa mistä tämä ahmiminen johtuu. Koskeeko himo suolaista vai makeaa? Onko se koko ajan päällä vai tuleeko tiettyyn aikaan päivästä? Vai vain silloin kun olet surullinen?

Vierailija
9/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä monen nuoruus menee hukkaan painoa ja ulkonäköä murehtiessa. Ennemminkin kannattaa keskittyä ihan muihin asioihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme