Seksiriippuvuus, moniko tunnistaa
Oli tämmöinen artikkeli tänään Helsingin Sanomissa. Tunnistaako kukaan itsessään samoja piirteitä kuin artikkelin henkilössä. https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUK…
Kommentit (11)
Voiko juttua kopioida tänne tekstinä
Mies54 kirjoitti:
Luin jutun.
Mielestäni melko asiallinen ja myöskin "ihmisten väliset luontaiset seksuaalisuuden erot" huomioiva kirjoitus.
Minua on syytetty seksiriippuvaiseksi kun olen parisuhteessa (kysyttäessä) kertonut seksifantasioitani - eli siis mm. siitä, että minua kiihottaisi, jos vaimoni minut yllättääkseen sonnustautuisi stay up - sukkiin tai siististi alakertaansa kiitoradan. Hieman loukkaannuin enkä varsinaisesti saanut vahvistusta tälläkin palstalla julkituodulle (ja mielestäni täysin oikealle!) mielipiteelle, jonka mukaan partnerin kanssa jaetut seksifantasiat piristävät rakkauselämää!
Fantasioissa ei ole mitään vikaa niin kauan kun ei tehdä mitään rikollista ja vastentahtoista. Ne kuuluvat osaksi normaalia seksuaalisuutta.
Vika oli tuossa parisuhteesi toisessa osapuolessa ei sinussa. Jos ei syty jostakin sen voi kommunikoida asiallisesti eikä lähteä haukkumaan. En tiedä onko tää vaan trolli koska kyseessä noin viaton pyyntö.
Mies54 kirjoitti:
Luin jutun.
Mielestäni melko asiallinen ja myöskin "ihmisten väliset luontaiset seksuaalisuuden erot" huomioiva kirjoitus.
Minua on syytetty seksiriippuvaiseksi kun olen parisuhteessa (kysyttäessä) kertonut seksifantasioitani - eli siis mm. siitä, että minua kiihottaisi, jos vaimoni minut yllättääkseen sonnustautuisi stay up - sukkiin tai siististi alakertaansa kiitoradan. Hieman loukkaannuin enkä varsinaisesti saanut vahvistusta tälläkin palstalla julkituodulle (ja mielestäni täysin oikealle!) mielipiteelle, jonka mukaan partnerin kanssa jaetut seksifantasiat piristävät rakkauselämää!
Parisuhdeterapeutit, hah!!
Minulle parisuhdeterapeutti sanoi, että minulle seksi on stressin poistoa, kun kerroin että seksiä on vaimon kanssa 2-3krt kuussa ja haluaisin useammin.
Tavallaan tajuan tuon ajatusmaailman. Että seksi on korvike jollekin muulle, ja sitä tehdään riippuvuuden ollessa kyseessä vain jonkun vajeen täyttämiseksi.
Toisaalta ei ole kyseessä seksiriippuvuus, jos pariskunnassa toinen haluaa pari kertaa viikossa ja toinen kerran kuussa.
Että todellinen vaara piilee siinä, että kaikki seksuaalisuus lytätään vain riippuvuudeksi, jos haluaa enemmän kuin se vähemmän haluava osapuoli.
Jatkan vielä, parisuhteessa autetaan toisiaan puolin ja toisin. Seksin osalta tämmöistä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Voiko juttua kopioida tänne tekstinä
Siinä kerrottiin panomiehestä, joka harrasti paljon irtosuhteita ja selitteli itselleen että kuuluu työympäristöön. Paljon seksiä - hyvä itsetunto.
Eli ääritapaus.
Ei siis kertonut normaalista parisuhteesta. Toki siellä sanottiin seksiä olevan parisuhteista eriparia ja se on normaalia. Jos toinen haluaa enemmän, se ei ole seksiriippuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mies54 kirjoitti:
Luin jutun.
Minua on syytetty seksiriippuvaiseksi kun olen parisuhteessa (kysyttäessä) kertonut seksifantasioitani - eli siis mm. siitä, että minua kiihottaisi, jos vaimoni minut yllättääkseen sonnustautuisi stay up - sukkiin tai siististi alakertaansa kiitoradan. Hieman loukkaannuin enkä varsinaisesti saanut vahvistusta tälläkin palstalla julkituodulle (ja mielestäni täysin oikealle!) mielipiteelle, jonka mukaan partnerin kanssa jaetut seksifantasiat piristävät rakkauselämää!Fantasioissa ei ole mitään vikaa niin kauan kun ei tehdä mitään rikollista ja vastentahtoista. Ne kuuluvat osaksi normaalia seksuaalisuutta.
Vika oli tuossa parisuhteesi toisessa osapuolessa ei sinussa. Jos ei syty jostakin sen voi kommunikoida asiallisesti eikä lähteä haukkumaan. En tiedä onko tää vaan trolli koska kyseessä noin viaton pyyntö.
Valitettavasti ei ole trolli.
Eihän vaimoni toki fantasioista kertoessani minua silloin heti seksiriippuvaiseksi syyttänyt - totesi vain, että "seksiasut ja sheivaaminen eivät ole hänen juttunsa". Mahdollinen seksiriippuvuuteni tuli sitten puheeksi, koska paljon myöhemmin (varmasti jonkin sanaharkan) yhteydessä hän väitti minun esittävän seksielämästämme vaatimuksia, joita hän ei pysty täyttämään - eli olinko ehkä mahdollisesti seksiriippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Mies54 kirjoitti:
Luin jutun.
Minua on syytetty seksiriippuvaiseksi kun olen parisuhteessa (kysyttäessä) kertonut seksifantasioitani - eli siis mm. siitä, että minua kiihottaisi, jos vaimoni minut yllättääkseen sonnustautuisi stay up - sukkiin tai siististi alakertaansa kiitoradan. Hieman loukkaannuin enkä varsinaisesti saanut vahvistusta tälläkin palstalla julkituodulle (ja mielestäni täysin oikealle!) mielipiteelle, jonka mukaan partnerin kanssa jaetut seksifantasiat piristävät rakkauselämää!Parisuhdeterapeutit, hah!!
Minulle parisuhdeterapeutti sanoi, että minulle seksi on stressin poistoa, kun kerroin että seksiä on vaimon kanssa 2-3krt kuussa ja haluaisin useammin.
Oliko naisterapeutti?!
Vierailija kirjoitti:
Mahdollinen seksiriippuvuuteni tuli sitten puheeksi, koska paljon myöhemmin (varmasti jonkin sanaharkan) yhteydessä hän väitti minun esittävän seksielämästämme vaatimuksia, joita hän ei pysty täyttämään - eli olinko ehkä mahdollisesti seksiriippuvainen.
Eihän tuolla ole mitään tekemistä seksiriippuvuuden kanssa. Kun se on oikeasti riippuvuus, niin sitä voi verrata peli- tai päihderiippuvuuteen. Nämä addiksiot eivät ole mikään leikinasia, eikä sellainen ole myöskään seksiriippuvuus. Siinäkin on pakonomainen tarve saada seksiä jossain muodossa, vaikka ei oikeasti enää edes halua sitä, mutta ei pysty olemaan ilmankaan.
Seksiriippuvuus on tosi paha niin kuin edellinen kommentoija sanoi. Siis voi johtaa todella pahoihin vaurioihin niin henkisesti kuin fyysisestikin. Puhumattakaan sosiaalisista haitoista (esim parisuhteen menetykset).
Jos on alttius riippuvuuksille voi esim päihderiippuvuuden oheen kehittyä myös seksiriippuvuus. Riippuvuuden määritelmässä on että se on pakonomaista, siihen kasvaa toleranssi ja sitä jatkaa haitoista huolimatta.
Luin jutun.