Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikaisin plussa, ihan oikeasti

Vierailija
23.10.2023 |

Noniin. Montako päivää ovulaatiosta oli mennyt, kun teitte positiivisen raskaustestin? Olen kuullut, että jotkut saavat plussaa siinä dpo 7-8. Mutta ihan oikeasti, voiko se edes olla totta tai kuinka yleistä?

Kiitos

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt vasta, kun kuukautiset ovat olleet myöhässä tai jos on ollut vaikkapa juhlat, niin silloin kun niiden olisi pitänyt alkaa.

Netissä olen kyllä nähnyt kuvia, missä plussa on tullut aikaisin. Mutta ne on kaikki olleet hedelmöityshoitojen kautta raskautta toivovilla, jotka tietävät tarkan hedelmöittymispäivän ja jotka muutenkin ovat tarkemman seurannan alla. Niissä on ollut esimerkiksi 5 päivää siirron jälkeen plussa. 

Ovulaatio kuitenkin vaihtelee ja raskaus ei välttämättä ala suoraan ovulaatiopäivänä, joten se on paljon epätarkempaa.

Vierailija
2/10 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin kun toiset kuukautiset jäi pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse olen tehnyt vasta, kun kuukautiset ovat olleet myöhässä tai jos on ollut vaikkapa juhlat, niin silloin kun niiden olisi pitänyt alkaa.

Netissä olen kyllä nähnyt kuvia, missä plussa on tullut aikaisin. Mutta ne on kaikki olleet hedelmöityshoitojen kautta raskautta toivovilla, jotka tietävät tarkan hedelmöittymispäivän ja jotka muutenkin ovat tarkemman seurannan alla. Niissä on ollut esimerkiksi 5 päivää siirron jälkeen plussa. 

Ovulaatio kuitenkin vaihtelee ja raskaus ei välttämättä ala suoraan ovulaatiopäivänä, joten se on paljon epätarkempaa.

Viisi päivää, uskomatonta..

Ap

Vierailija
4/10 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Viisi päivää, uskomatonta..

Ap

Näissä varmaan on kyse siitä, että valmiiksi hedelmöitetty munasolu on asetettu kohtuun? Luonnonmenetelmillähän raskaus ei todellakaan ala heti ovulaatiosta, vaan voi mennä ensin aikaa, että munasolu hedelmöittyy ja sen jälkeen vielä useita päiviä, että hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohtuun ja vasta sen jälkeen hcg-hormoni alkaa nousta hiljalleen sille tasolle, että raskaustesti sen tunnistaa.

Vierailija
5/10 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näytti testi plussaa, kun suunnittelin vasta poikkiksen kanssa sänkyyn menemistä.

En sitten uskaltanut mennä, kun se noin kerran vaikutti.

Vierailija
6/10 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä plussasin 3 päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää.

Vierailija
7/10 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan että yhdyntää kannattaa harjoittaa vain pyllyyn tai suuhun, niin ei tarvitse stressata tällaisista.

Vierailija
8/10 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon ap. Sinulla on AIDS!

Vierailija
9/10 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
10/10 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuushoidoissa (ivf/icsi) alkiot yleensä viljellään 3-6 päivän ikään. Sen vuoksi testi voi näyttää plussaa jo 5 päivää alkionsiirron jälkeen. Todellisuudessa tällöin on dpo 8-11. Eli tätä ei voi verrata spontaaniin raskauteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi