"Epänaiselliset" naiset jotka ette ole feministejä
Onko täällä ketään naisia, jotka vihaavat sekä perinteisiä sukupuolirooleja että feminismiä?
Feminismi on nykyään sellainen tyttöjen selkääntaputtelukerho jossa ei saa satuttaa kenenkään tunteita ja jossa vääristellään tosiasioita omaksi mieliksi. Kun Facebookissa linkitetään feministiryhmässä juttuja, niihin lisätään "trigger warning" ettei joku yliherkkä vahingoitu.
Ensimmäisen aallon feministejä, jotka mm. taistelivat naisten äänioikeuden puolesta hävettäisi, kun näkisivät miksi heidän aloittamansa liike on muuttunut.
Alkuperäinen feminismi uhkasi pahimpien pelkojen mukaan muuttaa naiset miehiksi. Näin ei käynyt. Feminismi on muuttanut naiset valittaviksi prinsessoiksi. Sen sijaan tietty osa perinteisestä maskuliinisuudesta on muuttunut uhanalaiseksi, ja jos naisena tuntee yhteyttä tällaiseen niin on vaikea sanoa ovatko mahdollisuudet itsensä toteuttamiseen yhtään paremmat kuin 150 vuotta sitten.
En ole mikään Laasasen isoin fani, mutta monille nykyfeministeille olisi varmaan parempi palata perinteisiin rooleihin kuin vaatia maailmaa muuttumaan vaaleanpunaiseksi hattarapilveksi missä kuka tahansa voi olla kaunein ja etevin.
Kommentit (102)
No niin, hyvä ap. Sinun on aloitettava muutos itsestäsi! Sinä voit johdattaa maailman pois akkavaltain ikeestä! Unohda siis saman tien nuo työhommelihömpötykset, hankit miehen, ja ryhdyt kunnon hellamammaksi! Ja tuo epänaisellisuus on myös sellainen, mihin sinun on puututtava, kodinhengettären tulee olla kaunis ja viehko miekkosen silmissä. Eli pois miesvaltaiselta alalta, keittiöhommiin viekotellen ja mekko päälle! Voit myös jättää äänestämättä, näin on yksi nainen vähemmän äänestämässä, kyllä maailma on taas vähäsen parempi paikka!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:33"]
Mä olen hyvin epänaisellinen nainen. Miehisellä alalla, luonteeltani aika "äijä", en meikkaa enkä välitä kauheasti ulkonäöstä. Feminismistä en ole koskaan ollut järin kiinnostunut, en ole itse asiassa järin syvällisesti edes tutustunut siihen mitä feminismi tarkkaan ottaen on ja mitä asioita se nykyisin ajaa.
Siitä olen kuitenkin kiitollinen että joskus aikoinaan on ollut naisia, jotka ovat halunneet nousta miesten vallasta ja varjosta, niin että tänä päivänä minullakin on äänioikeus, oikeus asua itsenäisesti, päättää itse asioistani, valita ammattini vapaasti.
[/quote]
Ensimmäisen aallon feministejä pystyn arvostamaan, koska maailma oli kyvykkäille naisille siihen aikaan tympeä paikka. Heidän aloittamansa kehitys on kuitenkin päätynyt tilanteeseen, joka ei ole paljon miellyttävämpi.
-ap
[/quote]
Mielestäsi nykytilanne ei ole mielyttävämpi kuin aika, jolloin naisella ei ollut oikeutta päättää omista asioistaan ja valinnoistaan, jolloin hän oli lähinnä kotiorja? Tämä kertoo sinusta kaiken olennaisen, lassukka.
[/quote]
Ei nainen ole koskaan ollut kotiorjana Suomessa. Jossain arabikulttuurissa ehkä. Mitään varsinaista kotirouvakulttuuriakaan täällä ei ole ollut kuten 50-luvun jenkkilässä.
[/quote]
Et ole tainnut lukea 50-luvun Kotiliesiä :D
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:57"]
Pystyn paremmin samaistumaan miesten ongelmiin kuin feministien ongelmiin. Olen miesvaltaisella alalla enkä koe itseäni syrjityksi. Inhoan nykyistä kukkahattukulttuuria ja se on feministien aikaansaannosta.
-ap
[/quote]
Ilman feminismiä sä et olis miesvaltaisella alalla. Sä olisit naisvaltaisella alalla, koska miesten työt olis tarkoitettu vain miehille, ei sua sinne huolittais. Tajuatkohan sinä lainkaan kuinka paljon sinä olet saanut feminismiltä? Kuvitteletko naisten saaneet oikeutensa noin vaan?
[/quote]
Koen saaneeni mutta myös menettäneeni. Näen miesten hallitsemassa maailmassa monia hyviä puolia, vaikka henkilökohtaiset vapauteni olisivat vähäisemmät. Kuten olen sanonut, ensimmäisen aallon feministejä kohtaan minulla on aika paljon sympatiaakin. Siitä on kuitenkin sellaiset sata vuotta. Nykyään feminismi on jotain ihan muuta.
-ap
[/quote]
Pasi. Nyt loppui tämä feminismivouhotus täällä tai alkaa taas fb-profiilit viuhua.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:45"]
Täällä yksi feministi joka on hyvinkin naisellinen. Ei se että minä laitan ruokaa tarkoita ettei mies laittaisi yhtä lailla. Minusta feminismi on myös sitä että samasta työstä sama palkka, raiskaajille kovat rangaistukset, ja vanhemmuuden kustannukset pitäisi maksaa koko yhteiskunna voimin eikä äitien ja heidän työnantajiensa voimin. Hyvin sanottu tuolla aiemmin että feminismillä ymmärrän sitä että nainen ei ole miestä huonompi, kaikille samat oikeudet väriin syntyperään ja sukupuoleen katsomatta.
Meikkaan, käytän korkokenkiä, nautin naisellisuudestani, silloin ja siten kuin kivalta tuntuu, eikä miehelläni ole mitään tarvetta pönkittää miehisyyttään kohtelemalla minua kuin kotiapulaista. Meillä on kivaa tasa-arvoisina yhdessä.
[/quote]
No kun palkkaero on työtunnit huomioiden käytännössä olematon niin olisihan se hyvä tässä yhteydessä kuitenkin hyvin oleellisena tietona mainita. Nyt kuitenkaan ei näin ole vaan kaikki tiedämme mantran 80 sentistä vähän liiankin hyvin. Olisi syytä tässä yhteydessä siis pohtia kuka onkaan kohtuuton- se joka jättää asian tahallaan mainitsematta vai se joka tämän kertakaikkiaan oleellisen faktan tuo esiin. Jos tässä asiassa halutaan jompikumpi puoli leimata niin kumpi puoli se kuuluisi olla?
Vanhemmuuden kustannuksia arvioitaessa on hyvä ottaa huomioon, että yli 40% naisista on töissä julkisella jolloin kustannukset eivät mene yksityisen vaan yhteiskunnan piikkiin jo valmiiksi. Näistä lopuistakin suurin osa on miesten rakentamissa ja omistamissa suuremmissa tai pienemmissä yhtiöissä töissä eli tällöin työnantaja jolle kulut kertyvät on erittäin merkittävästi miesvoittoinen. Jäljelle jäävät työttömät ja naiset jotka työllistävät yrittäjinä ehkä pienen joukon muita naisia.
Kotihoidon uudistushan kaatui monen tahon vastustukseen ja yksi kiivain vastustaja oli naispuolue Kristilliset. Olisihan se selvästi ottanut pois perheiden oikeuden vapaasti valita kumpi sinne kotiin jää.
[/quote]
Kristilliset ei todellakaan ole mikään naispuolue, Kristilliset on konservatiivisovinistien puolue.
[/quote]
En tarkoita, että ajaisivat naisten asiaa. Oikeastaan ajavatkin hyvin konservatiivista ja joku voisi sanoa myös antifeminististä linjaa ja se on toisaalta joidenkin mielstä ehkä hassua kun äänestäjistä 3/4 on naisia. Tätä siis tarkoitin naispuolueella ja Vihreiden äänestäjistä myös pyöreästi 3/4 on naisia. Kristilliset kannattajineen ynnää hyvin sen kassa mitä tiedämme entuudestaan eli naiset ovat merkittävästi uskonnollisempia kaikkialla.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:57"]Pystyn paremmin samaistumaan miesten ongelmiin kuin feministien ongelmiin. Olen miesvaltaisella alalla enkä koe itseäni syrjityksi. Inhoan nykyistä kukkahattukulttuuria ja se on feministien aikaansaannosta.
-ap
[/quote]
Minä taas pystyn hyvin samaistumaan naisten ongelmiin ja siksi olenkin feministi. Koska et pysty samaistumaan naisten ongelmiin on ymmärrettävää, että voit kuvitella ettei niitä ole tai niille ei tarvitse tehdä mitään. Tämä kuvaa sinun ajattelusi rajoittuneisuutta.
Mikä tämä sinun mainitsemasi kukkahattukulttuuri, jonka feministit ovat saaneet aikaan on? Äläkä vedä tähän maahanmuuttoa, koska se on jotain muuta kuin feminismi. Samoin tuomioiden lievyys tai puhtaan ruuan puolesta puhuminen.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:29"]
Minusta naiset äänestävät väärin ja miehet oikein.
-ap
[/quote]
Wtf?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:29"] Minusta naiset äänestävät väärin ja miehet oikein. -ap [/quote] Wtf?
[/quote]
Tilastollisesti. Tyypillistä naisajattelua tuokin, ettei mitään saa koskaan yleistää vaan kaikki otetaan henkilökohtaisesti.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:29"] Minusta naiset äänestävät väärin ja miehet oikein. -ap [/quote] Wtf?
[/quote]
Tilastollisesti. Tyypillistä naisajattelua tuokin, ettei mitään saa koskaan yleistää vaan kaikki otetaan henkilökohtaisesti.
[/quote]
Mikä tilasto muka kertoo, että naiset äänestävät sinun mielestäsi väärin?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:08"]
[/quote]
[/quote]
V***u sä oot kyllä sairas. Eikö sulla TODELLAKAAN ole MITÄÄN muuta tekemistä tai ajattelemista kuin trollata vauvapalstoilla vuorokaudet läpeensä? Nainen nainen nainen nainen nainen nainen nainen nainen nainen nainen nainen nainen nainen nainen nainen nainen... Feminismi feminismi. Kuule, elämässä on muutakin. Mene ja etsi.
En ole feministi, koska en vain koe olevani. Olen oman tieni kulkija ja tinkimätön tasa-arvon kannattaja.
En vihaa feministejä, arvostan ja otan kohteliaisuutena, jos minua sanotaan feministiksi.
Jaa-a. Mulle ei ole ikinä selvinnyt, mitä se naisellisuus oikeastaan on. Olen miesvaltaisella alalla. Minuakin luullaan usein nettikeskusteluissa mieheksi, koska jaksan kiinnostua keskusteluista joista useimmiten miehet kiinnostuvat. Toisaalta näytän naiselta, vaikken olekaan kiinnostunut kauneudenhoidosta, mutta joistain muista naisia usein kiinnostavista asioista olen kyllä kiinnostunut. Olen karvainen. Tykkään pukeutua hameisiin/mekkoihin. Ehkä joku pitäisi naisellisena, joku ehkä ei. Ihan sama mulle.
Liittyisin mielelläni tasa-arvojärjestöön, mutta naisjärjestöt eivät vain tunnu omalta jutulta. En vain koe mitään erityistä yhteyttä juuri naisten kanssa. Olen ehkä tottuneempi miesvaltaiseen ympäristöön kuin naisvaltaiseen, mutta ennen kaikkea en vain koe sukupuolta sellaisena asiana, jonka perusteella pitäisi perustaa eri poppoita.
Selvyyden vuoksi totean vielä, että arvostan suuresti ihan nykyistäkin feminismiä: tasa-arvon eteen on vielä paljon tehtävää ja feministit ovat siinä eturintamassa edelleen.
Minua ärsyttää että feminismiin on pitänyt sotkea rotusasiat ja kaiken maailman somaliraaiskaajien hillitön puolustelu.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:54"]
Täältä löytyy yksi. IHmeellistä keuhkoamista jokaisesta pienestäkin asiasta, joka saattaa vaikka vahingossa loukata naisia. Eikös asiat ole nyt aika hyvin, miksi siis enää jatkaa?
Ennen vanhaankin naiset ovat hoitaneet kodin ja miehet ovat olleet perheen pää, eikös se oluut vain hyvä? Naiset kun yksinkertaisesti eivät olisi jaksaneet fyysisesti sitä työtä jota miehet tekivät. Monta muutakin vastaavaa asiaa olisi, muttei jaksa kirjoittaa :D
-N19
[/quote]
Onko sinulla mitään aavistusta, miten raskasta työtä sekä naiset että miehet tekivät ennen???
No, sinä et toki olisi siihen pystynyt, mutta jotain rajaa nyt tyhmyydellekin...
[/quote]
Itse asiassa tiedän, koska elän sellaisessa ympäristössä. Minä hoidan kotia, mies muita raskaampia töitä. Olen ollut myös useamman kerran auttamassa ja tiedän, että omalla tavallaan minun "työni" kodin kanssa on helpompaa kuin nuo raskaat työt. Olen erittäin tyytyväinen tähän ratkaisuun.
Ja miksi vauhkota naisten oikeuksista? Kovin monikaan ei sitä vielä ole nähnyt, että naisilla on jo asiat hyvin, niin hyvin että miesten oikeuksia aletaan lyttäämään. Eikö nyt olisi jo aika lopettaa keuhkoaminen ja olla tyytyväinen siihen mitä jo on?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:25"]
Täältä löytyy yksi. IHmeellistä keuhkoamista jokaisesta pienestäkin asiasta, joka saattaa vaikka vahingossa loukata naisia. Eikös asiat ole nyt aika hyvin, miksi siis enää jatkaa?
Ennen vanhaankin naiset ovat hoitaneet kodin ja miehet ovat olleet perheen pää, eikös se oluut vain hyvä? Naiset kun yksinkertaisesti eivät olisi jaksaneet fyysisesti sitä työtä jota miehet tekivät. Monta muutakin vastaavaa asiaa olisi, muttei jaksa kirjoittaa :D
-N19
[/quote]
Onko sinulla mitään aavistusta, miten raskasta työtä sekä naiset että miehet tekivät ennen???
No, sinä et toki olisi siihen pystynyt, mutta jotain rajaa nyt tyhmyydellekin...
[/quote]
Itse asiassa tiedän, koska elän sellaisessa ympäristössä. Minä hoidan kotia, mies muita raskaampia töitä. Olen ollut myös useamman kerran auttamassa ja tiedän, että omalla tavallaan minun "työni" kodin kanssa on helpompaa kuin nuo raskaat työt. Olen erittäin tyytyväinen tähän ratkaisuun.
Ja miksi vauhkota naisten oikeuksista? Kovin monikaan ei sitä vielä ole nähnyt, että naisilla on jo asiat hyvin, niin hyvin että miesten oikeuksia aletaan lyttäämään. Eikö nyt olisi jo aika lopettaa keuhkoaminen ja olla tyytyväinen siihen mitä jo on?
[/quote]
Kuule, se että sinä vähän siellä hoitelet kotia ei ehkä anna ihan oikeaa kuvaa siitä, mitä naiset esim. 50 vuotta sitten maaseudulla joutuivat tekemään. Kunhan sen kodin hoitelun ohella hoitelet toistakymmentä lasta, karjan, pyykit jäisessä järvessä, ruokahuollon noin kahdellekymmenelle hengelle jne., tiedät ehkä jotain siitä naisen työstä "ennen vanhaan".
Ei sillä, etteikö vauvanhoito (jos siis äitiyslomalla olet ) kävisi täydestä työstä ilman ylimääräisiä rasitteitakin - käy se, nykyään. Eivät ne miestenkään työt ihan sitä fyysistä raskausluokkaa ole kuin joskus muinoin.
Ja lopuksi: En hetkeäkään usko, että oikeasti olet 19-vuotias nainen. Liian samoin fraasein kirjoitat kuin aloittaja, joka myöskään ei ole naista (kovin läheltä) nähnytkään.
-N19
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Heh, varmaan elätkin niin kuin vaikka vielä 100 vuotta sitten elettiin: pyykit pestiin käsin, vesi haettiin kaivosta, lehmät lypsettiin käsin jne. jne. Oli muuten asiassa aika tavallista, että nainen osallistui miesten töihin (tyyliin tukkimetsälle) mutta mies harvoin osallistui mitenkään navettatöihin, ruoanlaittoon, pyykkäykseen tai lastenhoitoon.
-N19
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vittu sä olet tyhmä :DD
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:36"]
-N19
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kuule, se että sinä vähän siellä hoitelet kotia ei ehkä anna ihan oikeaa kuvaa siitä, mitä naiset esim. 50 vuotta sitten maaseudulla joutuivat tekemään. Kunhan sen kodin hoitelun ohella hoitelet toistakymmentä lasta, karjan, pyykit jäisessä järvessä, ruokahuollon noin kahdellekymmenelle hengelle jne., tiedät ehkä jotain siitä naisen työstä "ennen vanhaan".
Ei sillä, etteikö vauvanhoito (jos siis äitiyslomalla olet ) kävisi täydestä työstä ilman ylimääräisiä rasitteitakin - käy se, nykyään. Eivät ne miestenkään työt ihan sitä fyysistä raskausluokkaa ole kuin joskus muinoin.
Ja lopuksi: En hetkeäkään usko, että oikeasti olet 19-vuotias nainen. Liian samoin fraasein kirjoitat kuin aloittaja, joka myöskään ei ole naista (kovin läheltä) nähnytkään.
[/quote]
On se hauskaa kun pädette tietämättä toisen asuin olosuhteista :D Asumme hyvinkin samalla tavalla kuin vuosikymmeniä sitten, meillä ei esim. ole suihkua, sisävessaa, juoksevaa vettä (haetaan järvestä), minkäänlaista lämmitystä sisällä paitsi takka, eikä oikeastaan minkäänlaisia hienouksia mitä nykypäivänä on.
Aina kun törmään tällaisiin kaupunkilaisiin, tahtoisin niin palavasti laittaa teidät asumaan tänne viikoksi ja tekemään samat asiat kuin täällä asuvat, muuttuisi ääni kellossa aika nopsaan.
Kiitos ja kuitti.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:36"]
-N19
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
On se hauskaa kun pädette tietämättä toisen asuin olosuhteista :D Asumme hyvinkin samalla tavalla kuin vuosikymmeniä sitten, meillä ei esim. ole suihkua, sisävessaa, juoksevaa vettä (haetaan järvestä), minkäänlaista lämmitystä sisällä paitsi takka, eikä oikeastaan minkäänlaisia hienouksia mitä nykypäivänä on.
Aina kun törmään tällaisiin kaupunkilaisiin, tahtoisin niin palavasti laittaa teidät asumaan tänne viikoksi ja tekemään samat asiat kuin täällä asuvat, muuttuisi ääni kellossa aika nopsaan.
Kiitos ja kuitti.
[/quote]
Sähköt ja netti näyttävät kuitenkin olevan, samoin kuin riittävästi joutoaikaa notkua AV:lla. :)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 22:11"]Ja isyyslaki johon on tulossa muutos (ja miesten asevelvollisuus) annettiin sinulle esimerkkinä. Naisten kohdalla asia on liian hyvin ja täten asiassa sorretaan miehiä tälläkin hetkellä. Pitäisi myös osata erottaa lainsäädännön ja jonkun yksittäisen anonyymin kirjoittajan ero. Tapauksia joissa lainsäädäntö vastaavalla tavalla sorsii naisia ei ole siis tullut esiin.
[/quote]
Vanhemmuuden kustannuksia ei ole jaettu vanhempien työnantajien kesken, kaikki kustannukset tulevat naisille, joten naisia sorsitaan työelämässä.
-
Raiskaustuomiot ovat säälittävän pieniä ja tämä osoittaa, ettei naisiin kohdistuvaa seksuaalista välkivaltaa oteta tosissaan. Tämä ei tosin ole suora juridinen epätasa-arvoisuus, koska mieskin voidaan raiskata, vaikka se huomattavasti harvinaisempaa onkin.
-
Yleensäkin naisiin kohdistuva epätasa-arvo esiintyy voimakkaammin muualla kuin juridiikassa. Se näkyy mm asenteissa, työelämässä ja kasvatuksessa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 22:11"]Ja isyyslaki johon on tulossa muutos (ja miesten asevelvollisuus) annettiin sinulle esimerkkinä. Naisten kohdalla asia on liian hyvin ja täten asiassa sorretaan miehiä tälläkin hetkellä. Pitäisi myös osata erottaa lainsäädännön ja jonkun yksittäisen anonyymin kirjoittajan ero. Tapauksia joissa lainsäädäntö vastaavalla tavalla sorsii naisia ei ole siis tullut esiin. [/quote] Vanhemmuuden kustannuksia ei ole jaettu vanhempien työnantajien kesken, kaikki kustannukset tulevat naisille, joten naisia sorsitaan työelämässä. - Raiskaustuomiot ovat säälittävän pieniä ja tämä osoittaa, ettei naisiin kohdistuvaa seksuaalista välkivaltaa oteta tosissaan. Tämä ei tosin ole suora juridinen epätasa-arvoisuus, koska mieskin voidaan raiskata, vaikka se huomattavasti harvinaisempaa onkin. - Yleensäkin naisiin kohdistuva epätasa-arvo esiintyy voimakkaammin muualla kuin juridiikassa. Se näkyy mm asenteissa, työelämässä ja kasvatuksessa.
[/quote]
Jos keksit miten minun työnantajaani kuuluisi rankaista siitä, että sinä olet poissa töistä niin kerro ja ehdota. Tähän ei tänä päivänä ole vielä oikein keksitty ratkaisua. Naiset nyt kuitenkin synnyttävät lapset ja pitävät äitiysloman ja vanhemmat saavat vapaasti valita kumpi sieltä töistä pois on. Yleensä se on nainen joka on jo valmiiksi töistä pois. Yksi minusta aivan varteenotettava vaihtoehto on, että lyhennetään näitä lomia (eli käytännössä huononnetaan naisten etuja) eli ei olla vuosia kotona joten kulutkin ovat pienemmät. Sellainen amerikkalainen systeemi. Äitiysloma 12 viikkoa palkatonta jne. Kulut eivät siis tule "naisille" vaan työnantajalle ja yhteiskunnalle.
Naisista runsaat 40% on töissä julkisella eli kulut menevät siis yhteiskunnan piikkiin jo valmiiksi. Miehen ollessa kotona kulut tulevat yksityiselle työnantajalle koska miehistä vain 16% on julkisella. Ongelma on yksityisille työnantajille aiheutuvat kulut ja näistäkin työnantajista ylivoimaisesti suurin osa on miehiä. Joku hassu nainen työllistää lähinnä itsensä ja joskus jonkun Pirjon siinä lisäksi. Oikeammin on siis sanoa, että kustannukset tulevat miehille kun naiset ovat poissa töistä vuosiakin ensin yhden ja sitten mahd. muiden lasten kanssa.
Raiskaustuomioista olen samaa mieltä ja lisäksi perättömistä raiskausilmoituksista saisi myös saada kovemman tuomion. Näissä nyt kuitenkaan ei ole sukupuolilla eri rangaistustaulukoita ja toisaalta tiedetään, että käytännössä naiset saavat lievemmät rangaistukset samoista rikoksista. Ongelma on, että Suomessa monissa muissakin rikoksissa on lievät tuomiot.
Kumpikaan mainitsemasi ei ole suora juridinen pelkkään sukupuoleen perustuva epäkohta. Sellaisia ei naisiin kohdistu kun taas vanhemmuuteen liittyvät oikeudet ovat naisilla erinomaiset.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:48"]
Mä oon niin kyllästynyt näihin aloituksiin feminismin haukkumisista, joissa aloittaja paljastaa jo ensimmäisessä viestissä ettei todellisuudessa edes ymmärrä mitä feminismillä tarkoitetaan. Seuraavaksi aloittaja ihmettelee kun ei tule hyviä vasta-argumentteja hänen päätelmilleen jotka perustuvat jo lähtökohtaisesti vääriin tietoihin. Sama kuin joku luulisi, että 2+2=5, ja sen perusteella väittäisi, että 2x4=10.
[/quote]
Feministit itse voivat tarkoittaa feminismillä mitä vain. Kommunistitkin tarkoittivat kommunismilla veljeyttä ja tasa-arvoa. Ideologian ulkopuolelta asia määritellään sen hedelmien pohjalta.