Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Epänaiselliset" naiset jotka ette ole feministejä

Vierailija
25.03.2015 |

Onko täällä ketään naisia, jotka vihaavat sekä perinteisiä sukupuolirooleja että feminismiä?

Feminismi on nykyään sellainen tyttöjen selkääntaputtelukerho jossa ei saa satuttaa kenenkään tunteita ja jossa vääristellään tosiasioita omaksi mieliksi. Kun Facebookissa linkitetään feministiryhmässä juttuja, niihin lisätään "trigger warning" ettei joku yliherkkä vahingoitu.

Ensimmäisen aallon feministejä, jotka mm. taistelivat naisten äänioikeuden puolesta hävettäisi, kun näkisivät miksi heidän aloittamansa liike on muuttunut.

Alkuperäinen feminismi uhkasi pahimpien pelkojen mukaan muuttaa naiset miehiksi. Näin ei käynyt. Feminismi on muuttanut naiset valittaviksi prinsessoiksi. Sen sijaan tietty osa perinteisestä maskuliinisuudesta on muuttunut uhanalaiseksi, ja jos naisena tuntee yhteyttä tällaiseen niin on vaikea sanoa ovatko mahdollisuudet itsensä toteuttamiseen yhtään paremmat kuin 150 vuotta sitten.

En ole mikään Laasasen isoin fani, mutta monille nykyfeministeille olisi varmaan parempi palata perinteisiin rooleihin kuin vaatia maailmaa muuttumaan vaaleanpunaiseksi hattarapilveksi missä kuka tahansa voi olla kaunein ja etevin.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:30"] [quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:54"] Täältä löytyy yksi. IHmeellistä keuhkoamista jokaisesta pienestäkin asiasta, joka saattaa vaikka vahingossa loukata naisia. Eikös asiat ole nyt aika hyvin, miksi siis enää jatkaa?   Ennen vanhaankin naiset ovat hoitaneet kodin ja miehet ovat olleet perheen pää, eikös se oluut vain hyvä? Naiset kun yksinkertaisesti eivät olisi jaksaneet fyysisesti sitä työtä jota miehet tekivät. Monta muutakin vastaavaa asiaa olisi, muttei jaksa kirjoittaa :D   -N19 [/quote] Onko sinulla mitään aavistusta, miten raskasta työtä sekä naiset että miehet tekivät ennen???  No, sinä et toki olisi siihen pystynyt, mutta jotain rajaa nyt tyhmyydellekin...  [/quote] Ja miksi vauhkota naisten oikeuksista? Kovin monikaan ei sitä vielä ole nähnyt, että naisilla on jo asiat hyvin, niin hyvin että miesten oikeuksia aletaan lyttäämään. Eikö nyt olisi jo aika lopettaa keuhkoaminen ja olla tyytyväinen siihen mitä jo on? [/quote] Mitä miesten oikeuksia lytätään? [/quote] Tähän kun saisi vastauksen.

[/quote]

Tämä oli siis vastaus tähän.

Asevelvollisuus ja isyyslaki vuodesta 1976 johon tulee uudistus ensi vuoden alussa ovat tulleet jo esiin. Nyt sinä sitten voit kertoa miten lainsäädäntö polkee naisten oikeuksia 2015, jooko? Se, että naiset eivät kasvuyrityksiä perustele ei ole mitenkään rajoitettu lainsäädännön ja valtiovallan taholta. Oikeudet siihen ovat molemmilla sukupuolilla yhtäläiset.

Nimim. epätietoinen

Vierailija
42/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:36"] [quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:25"] [quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:30"] [quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:54"] Täältä löytyy yksi. IHmeellistä keuhkoamista jokaisesta pienestäkin asiasta, joka saattaa vaikka vahingossa loukata naisia. Eikös asiat ole nyt aika hyvin, miksi siis enää jatkaa?   Ennen vanhaankin naiset ovat hoitaneet kodin ja miehet ovat olleet perheen pää, eikös se oluut vain hyvä? Naiset kun yksinkertaisesti eivät olisi jaksaneet fyysisesti sitä työtä jota miehet tekivät. Monta muutakin vastaavaa asiaa olisi, muttei jaksa kirjoittaa :D   -N19 [/quote] Onko sinulla mitään aavistusta, miten raskasta työtä sekä naiset että miehet tekivät ennen???  No, sinä et toki olisi siihen pystynyt, mutta jotain rajaa nyt tyhmyydellekin...  [/quote]   Itse asiassa tiedän, koska elän sellaisessa ympäristössä. Minä hoidan kotia, mies muita raskaampia töitä. Olen ollut myös useamman kerran auttamassa ja tiedän, että omalla tavallaan minun "työni" kodin kanssa on helpompaa kuin nuo raskaat työt. Olen erittäin tyytyväinen tähän ratkaisuun.   Ja miksi vauhkota naisten oikeuksista? Kovin monikaan ei sitä vielä ole nähnyt, että naisilla on jo asiat hyvin, niin hyvin että miesten oikeuksia aletaan lyttäämään. Eikö nyt olisi jo aika lopettaa keuhkoaminen ja olla tyytyväinen siihen mitä jo on? [/quote] Kuule, se että sinä vähän siellä hoitelet kotia ei ehkä anna ihan oikeaa kuvaa siitä, mitä naiset esim. 50 vuotta sitten maaseudulla joutuivat tekemään. Kunhan sen kodin hoitelun ohella hoitelet toistakymmentä lasta, karjan, pyykit jäisessä järvessä, ruokahuollon noin kahdellekymmenelle hengelle jne., tiedät ehkä jotain siitä naisen työstä "ennen vanhaan". Ei sillä, etteikö vauvanhoito (jos siis äitiyslomalla olet ) kävisi täydestä työstä ilman ylimääräisiä rasitteitakin - käy se, nykyään. Eivät ne miestenkään työt ihan sitä fyysistä raskausluokkaa ole kuin joskus muinoin. Ja lopuksi: En hetkeäkään usko, että oikeasti olet 19-vuotias nainen. Liian samoin fraasein kirjoitat kuin aloittaja, joka myöskään ei ole naista (kovin läheltä) nähnytkään. [/quote] Niin ja 50-luvullahan miehet vietti aikansa Facebookissa kuivatellen kynsilakkaa känny toisessa kädessä jotta sille naiselle siellä navetassa voi antaa ohjeita. Nettiin laitettiin päivän selfie kunhan nyt ensin meikit saatiin kuntoon. Tällaisen kuvan ainakin saa. Silloin ja yhä edelleen miehet tekivät raskaat ja varsinkin vaaralliset työt ja tänäkin päivänä esim. kaivosonnettomuuksissa menehtyneet jopa sadat ihmiset ovat kaikki miehiä. Sodassa suomalaisia kuoli 90 000 näistä naisia vain pieni osa. Nekin miehet jotka selvisivät viettivät vuosia juoksuhaudoissa. Taas on naisia sorsittu! Talvisodan aikana lottatehtävissä kuoli noin 64 naista[31]. Jatkosodan päättyessä 19. syyskuuta 1944 oli palveluksessa menettänyt henkensä 288 lottaa: sotavammoihin kuolleita oli 113,[32] tauteihin kuolleita 140 ja tapaturmaisesti kuoli 34 naista.[33][34] [/quote] Tajuatko ääliö, että noi sota-ajat on nimenomaan olleet näitä epätasa-arvon aikoja, jolloin mies on perheen pää? Lassukat eivät tajua tätä, että se valta tuo mukanaan myös vastuuta. Haluatteko jakaa sen vallan ja vastuun vai ottaa itsellenne suurimman osan vallasta ja vastuusta?

[/quote]

Sinä olet vapaa jakamaan vastuuta ja ajamaan meillekin norjalaistyylistä asepalvelusta. Sinua ei varmaan miehet siinä asiassa toppuuttele. Et liene edes suuressakaan kuolemanvaarassa näin rauhan aikana eli sekään ei liene este.

http://yle.fi/uutiset/norjalaisille_naisille_asevelvollisuus__meilla_on_kaikki_syy_olla_ylpeita/7529967

– Tämä on viimeinen sukupuolten välisten erilaisten oikeuksien linnake, jonka poistamme, puolustusministeri Ine Eriksen Søreide sanoo.

[/quote]

Kyllä, kannatan tasa-arvoista maanpuolustusta, vaikka toki siinä on vielä paljon selviteltävää. Epätasa-arvoinen maanpuolustus on miesten aikaansaannos. Norjassa muuten käytännössä melkein kukaan ei käy armeijaa, mutta se onkin toinen aihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy yksi. IHmeellistä keuhkoamista jokaisesta pienestäkin asiasta, joka saattaa vaikka vahingossa loukata naisia. Eikös asiat ole nyt aika hyvin, miksi siis enää jatkaa?

Ennen vanhaankin naiset ovat hoitaneet kodin ja miehet ovat olleet perheen pää, eikös se oluut vain hyvä? Naiset kun yksinkertaisesti eivät olisi jaksaneet fyysisesti sitä työtä jota miehet tekivät. Monta muutakin vastaavaa asiaa olisi, muttei jaksa kirjoittaa :D

-N19

Vierailija
44/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä epänaisellinen, mutta en todellakaan haluaisi palata ajassa taaksepäin, että naiset kotiin hoitamaan lapsia ja kotia ja miehet töihin...

Vierailija
45/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eksyksissä oman feministisyyteni kanssa. Juu, olen feministi, tasa-arvoa sukupuolesta riipumatta jne. Mutta riehujafemarit ovat mielestäni tahranneet sanan feminismi, joten assosiaatio ei ole niin positiivinen kuin sen pitäisi olla.

Jo feminismi käsitteenä asettaa itsensä patriarkaalisuuden alle. Se on paikka josta on "noustava". Meillä on Suomessa nykyään kaikki samat oikeudet kuin miehillä (velvollisuuksista puuttuu vain ase-velvollisuus), eli omasta mielestäni feminismi on saavuttanut päämääränsä. Eri asia on miten asiat ovat muualla maailmassa, missä naiset ovat suunnilleen yhtä arvokkaita kuin koirat jne., mutta niitä asioita emme pysty Suomesta käsin edistämään.

Se taas, mitä joku puhui että nyt "miehien oikeuksia poljetaan" voi tarkoittaa sitä, että post-feminismin (joka siis tarkoittaa periaatteessa anti-feminismiä) myötä kiinnitetään asioihin huomiota miesten kannalta katsottuna, kun yhteiskunnan feminismihypetys on mennyt siihen että aika paljon kaksinaismoraalia hyväksytään, KOSKA NAISET OVAT SORRETTUJA yms. Esimerkkejä tästä ovat esim. mainosskandaalit: Lindexissä myytiin samoja housuja tytöille ja pojille, mutta poikamannekiini oli maskuliininen, reipas, suoraryhtinen kun taas tyttömannekiini oli hieman jalat sisäänpäinkääntynyt, viehko ja ujohko. KHtädit olivat suunniltansa että samat housut mutta sukupuoliroolit ja ÄÄä! ONKO TÄMÄ OIKEASTI ONGELMA??! Sitten kun oli joku mainos joka viittasi peniksen senttimetreihin aika räikesti ja siitä tehtiin valitus sexistisesti loukkaavana miehiä kohtaan siitä ei oltu moksiskaan.

Toinen esimerkki tästä järjettömyydestä mihin ylenpalttinen feminismi-intoilu voi johtaa on keskustelu tästä "sukupuoli aurauksesta". ELI. Pk-seudulla lumen tullessa aurataan ensiksi nämä isot, liikennöidyt teollisuus ynnä muut tiet, JOTA MIEHET KÄYTTÄVÄT NAISIA ENEMMÄN! Pikkujalkakäytävät joita sitten taas naiset käyttävät miehiä enemmän aurataan vasta myöhemmin. "EPÄREILUA". Joo no musta on kiva että ambulanssit ja paloautot pääsee liikkumaan etc.

Sitten tämä naisen euro juttu.... HHHHHH... en jaksa edes puhua siitä.... en vaan jaksa enää. Jos ihmiset ei ymmärrä niin ei sitten. Sanon vaan että esim. kiintiöt joiden avulla pidetään huolta että riittävästi naisia palkataan ettei ketään varmasti sorretta sukupuolen takia on vasta antifeminstistä!!! Jos naiset haluaa olla tasa-arvoisia niin sitten pitää omalla meriiteillään pystyä kilpailemaan samoista työpaikoista miesten kanssa, ei sen takia että "tänne oli nyt pakko palkata nainen". Eihän se edistä todellista tasa-arvoa millään lailla?! Siinähän juuri asetutaan taas alistuneeseen asemaan, että me tarvitsisimme jotenkin apua saadaksemme miesten työpaikat.

Nyt oli siis paljon yleistystä ja puhuin enimmäkseen "radikaalifeministeistä" ja heidän ajamistaan asioista yms. mutta yritin nyt tässä selittää miksi feministi kuulostaa hieman pelottavalta korvaani... Niinkuin oikeastaan kaikki -ismit.

t. NAINEN 29v.

Vierailija
46/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:46"]Onko täällä ketään naisia, jotka vihaavat sekä perinteisiä sukupuolirooleja että feminismiä?

Feminismi on nykyään sellainen tyttöjen selkääntaputtelukerho jossa ei saa satuttaa kenenkään tunteita ja jossa vääristellään tosiasioita omaksi mieliksi. Kun Facebookissa linkitetään feministiryhmässä juttuja, niihin lisätään "trigger warning" ettei joku yliherkkä vahingoitu.

Ensimmäisen aallon feministejä, jotka mm. taistelivat naisten äänioikeuden puolesta hävettäisi, kun näkisivät miksi heidän aloittamansa liike on muuttunut.

Alkuperäinen feminismi uhkasi pahimpien pelkojen mukaan muuttaa naiset miehiksi. Näin ei käynyt. Feminismi on muuttanut naiset valittaviksi prinsessoiksi. Sen sijaan tietty osa perinteisestä maskuliinisuudesta on muuttunut uhanalaiseksi, ja jos naisena tuntee yhteyttä tällaiseen niin on vaikea sanoa ovatko mahdollisuudet itsensä toteuttamiseen yhtään paremmat kuin 150 vuotta sitten.

En ole mikään Laasasen isoin fani, mutta monille nykyfeministeille olisi varmaan parempi palata perinteisiin rooleihin kuin vaatia maailmaa muuttumaan vaaleanpunaiseksi hattarapilveksi missä kuka tahansa voi olla kaunein ja etevin.
[/quote]
Laasasen opit ruokkivat naisvihaa. Jokainen älykäs nainen on feministi. Feminismi tarkoittaa oikeuksia. Myös niihin mitä naisilla ei aiemmin ole ollut.
Lassukat vääntävät puheen aina miehiin, mutta feminismissä ei puhuta miehistä ja heidän tilanteesta, vaan naisista ja heidän oikeuksista.

Feminismin aihe ei ole mies ja hänen ongelmansa. Siihen puuttukoot joku muu ryhmä, joka ajokoon heidän ongelmiaan.
Vain typerä ihminen rajoittaa omia ja toisten mahdollisuuksiaan. Sekä mies että nainen.

Vierailija
47/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei feminismi ole pelkästään sitä, mitä jotkut hurahtaneet jossain FB-ryhmässä meuhkaavat. Samoin kun äiteys ei ole sama asia kuin FB:n ryhmä äitylit. Eikä lastenvaatesouvin hoitaminen kotona, ole sama kuin FB:n Sydänpyllyt.

Minä pidän itseäni feministinä, mutta en harrasta sitä. En jaksa perehtyä sen vaihtuviin virtauksiin, kuten en jaksa lastenvaatteiden tämän kauden mallistoonkaan. Olen arkifeministi, joka haluaa tasa-arvoa ja tiedostaa jossain määrin erilaisia sukupuolirakenteita ympärillään, mutta elää ihan tavallisesti, ei meuhkaa eikä omista elämäänsä millekään ismille. Sen sijaan ostan pojalle vaaleanpunaisen paidan, jos tämä sitä haluaa. Minä pysyn silti tavallisena feministinä, vaikka jotkut hihhuloijat netissä vauhkoisivat mitä sen nimissä.

Vierailija
48/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:54"]

Täältä löytyy yksi. IHmeellistä keuhkoamista jokaisesta pienestäkin asiasta, joka saattaa vaikka vahingossa loukata naisia. Eikös asiat ole nyt aika hyvin, miksi siis enää jatkaa?

Ennen vanhaankin naiset ovat hoitaneet kodin ja miehet ovat olleet perheen pää, eikös se oluut vain hyvä? Naiset kun yksinkertaisesti eivät olisi jaksaneet fyysisesti sitä työtä jota miehet tekivät. Monta muutakin vastaavaa asiaa olisi, muttei jaksa kirjoittaa :D

-N19

[/quote]

Onko sinulla mitään aavistusta, miten raskasta työtä sekä naiset että miehet tekivät ennen??? 

No, sinä et toki olisi siihen pystynyt, mutta jotain rajaa nyt tyhmyydellekin... 

Vierailija
49/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hyvin epänaisellinen nainen. Miehisellä alalla, luonteeltani aika "äijä", en meikkaa enkä välitä kauheasti ulkonäöstä. Feminismistä en ole koskaan ollut järin kiinnostunut, en ole itse asiassa järin syvällisesti edes tutustunut siihen mitä feminismi tarkkaan ottaen on ja mitä asioita se nykyisin ajaa. 

Siitä olen kuitenkin kiitollinen että joskus aikoinaan on ollut naisia, jotka ovat halunneet nousta miesten vallasta ja varjosta, niin että tänä päivänä minullakin on äänioikeus, oikeus asua itsenäisesti, päättää itse asioistani, valita ammattini vapaasti.

Vierailija
50/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä nainen ei ole feministi.

Vierailija
51/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi feministi joka on hyvinkin naisellinen. Ei se että minä laitan ruokaa tarkoita ettei mies laittaisi yhtä lailla. Minusta feminismi on myös sitä että samasta työstä sama palkka, raiskaajille kovat rangaistukset, ja vanhemmuuden kustannukset pitäisi maksaa koko yhteiskunna voimin eikä äitien ja heidän työnantajiensa voimin. Hyvin sanottu tuolla aiemmin että feminismillä ymmärrän sitä että nainen ei ole miestä huonompi, kaikille samat oikeudet väriin syntyperään ja sukupuoleen katsomatta.

Meikkaan, käytän korkokenkiä, nautin naisellisuudestani, silloin ja siten kuin kivalta tuntuu, eikä miehelläni ole mitään tarvetta pönkittää miehisyyttään kohtelemalla minua kuin kotiapulaista. Meillä on kivaa tasa-arvoisina yhdessä.

Vierailija
52/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluissa huvittaa kaikki yleistäminen. Tiedetään, mitä koko toinen sukupuoli ajattelee. Jos kirjoittelette täällä millaisia naiset tai miehet ovat, olette jo vieraantuneet todellisuudesta. Ei ole olemassa sellaista kuvitteellista kollektiivista mieltä, jonka mukaan kaikkien ajatukset, päätöksenteko ja mieltymykset menisivät. On vain erilaisia ihmisiä.

Vierailija
53/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn paremmin samaistumaan miesten ongelmiin kuin feministien ongelmiin. Olen miesvaltaisella alalla enkä koe itseäni syrjityksi. Inhoan nykyistä kukkahattukulttuuria ja se on feministien aikaansaannosta.

-ap

Vierailija
54/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:57"]

Pystyn paremmin samaistumaan miesten ongelmiin kuin feministien ongelmiin. Olen miesvaltaisella alalla enkä koe itseäni syrjityksi. Inhoan nykyistä kukkahattukulttuuria ja se on feministien aikaansaannosta.

-ap

[/quote]

Tämä siis vastauksena 4. viestiin

Vierailija
55/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:51"]

Keskusteluissa huvittaa kaikki yleistäminen. Tiedetään, mitä koko toinen sukupuoli ajattelee. Jos kirjoittelette täällä millaisia naiset tai miehet ovat, olette jo vieraantuneet todellisuudesta. Ei ole olemassa sellaista kuvitteellista kollektiivista mieltä, jonka mukaan kaikkien ajatukset, päätöksenteko ja mieltymykset menisivät. On vain erilaisia ihmisiä.

[/quote]

Mitä demokratia sitten on jos ei kollektiivisen mielen toimintaa?

-ap

Vierailija
56/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:39"]

[/quote]

Viisas nainen ei ole feministi, jos feministit toimivat häntä vastaan. Ei ole mitään yleismaailmallisia intressejä jotka koskisivat kaikkia naisia.

-ap

Vierailija
57/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:33"]

Mä olen hyvin epänaisellinen nainen. Miehisellä alalla, luonteeltani aika "äijä", en meikkaa enkä välitä kauheasti ulkonäöstä. Feminismistä en ole koskaan ollut järin kiinnostunut, en ole itse asiassa järin syvällisesti edes tutustunut siihen mitä feminismi tarkkaan ottaen on ja mitä asioita se nykyisin ajaa. 

Siitä olen kuitenkin kiitollinen että joskus aikoinaan on ollut naisia, jotka ovat halunneet nousta miesten vallasta ja varjosta, niin että tänä päivänä minullakin on äänioikeus, oikeus asua itsenäisesti, päättää itse asioistani, valita ammattini vapaasti.

[/quote]

Ensimmäisen aallon feministejä pystyn arvostamaan, koska maailma oli kyvykkäille naisille siihen aikaan tympeä paikka. Heidän aloittamansa kehitys on kuitenkin päätynyt tilanteeseen, joka ei ole paljon miellyttävämpi.

-ap

Vierailija
58/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:39"]

[/quote]

Viisas nainen ei ole feministi, jos feministit toimivat häntä vastaan. Ei ole mitään yleismaailmallisia intressejä jotka koskisivat kaikkia naisia.

-ap

[/quote]

Luuletko, että kaikki feministit ovat täysin samaa mieltä kaikesta keskenään? Feministit ovat raivanneet naisille äänioikeuden, onko tämä mielestäsi toiminut naisia vastaan?

Vierailija
59/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:45"]

Täällä yksi feministi joka on hyvinkin naisellinen. Ei se että minä laitan ruokaa tarkoita ettei mies laittaisi yhtä lailla. Minusta feminismi on myös sitä että samasta työstä sama palkka, raiskaajille kovat rangaistukset, ja vanhemmuuden kustannukset pitäisi maksaa koko yhteiskunna voimin eikä äitien ja heidän työnantajiensa voimin. Hyvin sanottu tuolla aiemmin että feminismillä ymmärrän sitä että nainen ei ole miestä huonompi, kaikille samat oikeudet väriin syntyperään ja sukupuoleen katsomatta.

Meikkaan, käytän korkokenkiä, nautin naisellisuudestani, silloin ja siten kuin kivalta tuntuu, eikä miehelläni ole mitään tarvetta pönkittää miehisyyttään kohtelemalla minua kuin kotiapulaista. Meillä on kivaa tasa-arvoisina yhdessä.

[/quote]

No kun palkkaero on työtunnit huomioiden käytännössä olematon niin olisihan se hyvä tässä yhteydessä kuitenkin hyvin oleellisena tietona mainita. Nyt kuitenkaan ei näin ole vaan kaikki tiedämme mantran 80 sentistä vähän liiankin hyvin. Olisi syytä tässä yhteydessä siis pohtia kuka onkaan kohtuuton- se joka jättää asian tahallaan mainitsematta vai se joka tämän kertakaikkiaan oleellisen faktan tuo esiin. Jos tässä asiassa halutaan jompikumpi puoli leimata niin kumpi puoli se kuuluisi olla?

Vanhemmuuden kustannuksia arvioitaessa on hyvä ottaa huomioon, että yli 40% naisista on töissä julkisella jolloin kustannukset eivät mene yksityisen vaan yhteiskunnan piikkiin jo valmiiksi. Näistä lopuistakin suurin osa on miesten rakentamissa ja omistamissa suuremmissa tai pienemmissä yhtiöissä töissä eli tällöin työnantaja jolle kulut kertyvät on erittäin merkittävästi miesvoittoinen. Jäljelle jäävät työttömät ja naiset jotka työllistävät yrittäjinä ehkä pienen joukon muita naisia.

Kotihoidon uudistushan kaatui monen tahon vastustukseen ja yksi kiivain vastustaja oli naispuolue Kristilliset. Olisihan se selvästi ottanut pois perheiden oikeuden vapaasti valita kumpi sinne kotiin jää.

Vierailija
60/102 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tekemä aloitus ja Laasanen mainittu. En lukenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi