Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni ei pidä minusta

Vierailija
16.12.2021 |

Mulla on 3 tytärtä ja keskimmäinen tyttäreni on aina ollut isin tyttö, heidän luonteensa ja persoonansa ovat hyvin samankaltaiset, kun taas kaksi muuta tyttöä ovat enemmän mun kaltaisia. Nämä 2 muuta ovat isänsä kanssa myös läheisiä, mutta enemmän he selkeästi ovat mun perään.

Mutta tämä keskimmäinen. Hän osoittaa toisinaan aika aidostikin inhonsa mua kohtaan. Äsken esim harjasin hänen hiuksiaan, kun häneen kuulemma sattui (vaikkei ollut edes takkuja ja harjasin rauhallisesti) ja hän yritti alkaa lyömään ja sanoi, että olen maailman huonoin äiti ja että vihaa mua. Kyseessä 7v tyttö. Nämä sanat olen kuullut niin moneen kertaan ja se, miten hän halveksii mua näkyy kaikessa. Itse yritän kaikkeni, että hän näkisi miten rakastan, mutta hän vain haluaa satuttaa mua.

Toisinaan unohdan kaiken tämän ja meillä onkin hyviä päiviä paljon, ei hän silloinkaan tule halailemaan tai lähelle ja pyrkii pois jos mä tulen hänen viereen, mutta sitten on näitä päiviä ja tunnen oloni todella surulliseksi. Näinä päivinä koen, että rakastan häntä vähemmän kuin siskojaan ja tämä tunne sattuu niin paljon.

Tämä asia on täysin tabu enkä ole pystynyt puhumaan tästä kellekään. Onko kellään muulla kokemusta vastaavasta? Miten tästä selviää?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitä että tämä on juuri teitä koskeva, mutta tuo on hyvin tyypillinen tarina nenttivanhemman ja autistilapsen väleistä. Vielä kun lapsi on tyttö, ei monikaan ajattele hänen voivan olla autismin kirjolla, kaikista vähiten se nenttivanhempi.

Pisti myös silmääni tuo että yrität kaikkesi jotta lapsi näkee sinun rakastavan. Ei kyllä kuulosta siltä, lapsi haluaa olla yksilö johon tutustut, ei se sisaruksistaan poikkeava jonka haluaisit olevan sisarustensa kaltainen.

Tuosta selviää, oli syy mikä vain, sillä että kasvat itse myös keskimmäisen lapsesi vanhemmaksi etkä vello noissa pettymyksen tunteissasi joita itse käytökselläsi aiheutat. Kunnioita lastasi äläkä änkeä siihen viereen kun on jo tullut selväksi lapsen haluavan pitää sitä usean metrin väliä (sinuun) 24/7/365.

Vierailija
2/2 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä