Imettäminen raskaana
Kertokaahan, onko kellään (onnistuneita?) kokemuksia raskaana imettämisestä? Jopa raskausaikana täysimettämisestä tai tandemimetyksestä? Erityisesti te, joilla lapsilla pieni ikäero?
Kommentit (7)
Itse imetin kuudennelle-seitsemännelle raskauskuukaudelle. Silloin lapsi vierottautui itse rinnasta, liekö syynä sitten maidon muuttunut maku tai vähentyminen? Ei ainakaan supistelua tms. aiheuttanut, josta minua varoiteltiin.
Raskausaikana täysimetys on varmaan aika harvinaista sen edellyttämän tosi pienen ikäeron vuoksi ja siksikin että puolen vuoden täysimetys on harvinaista, eikä kaikilla ala kuukautiset imetyksen aikana.
Ei tämä oikein mikään kokemus ole, mutta olen nyt toisen kolmenneksen alussa raskaana ja imetän vähän yli vuoden ikäistä. Ihan onnistunutta kai toistaiseksi kun kaikki olemme elossa. Nännit on herkemmät ja lapsella suu täynnä hampaita, luulen että kesän aikana saattaa imetys loppua ihan jo siksikin että uskoisin että nukkumisjärjestelyjä pitää miettiä uusiksi ajoissa ennen kuin uusin tulokas syntyy. Tällä hetkellä imetän lähinnä aamuöisin (lapsi nukkuu vieressä/sivuvaunussa) ja sitten jos ollaan kotona niin päiväsaikaan jos lapsi pyytää, eli vähän päivästä toiseen vaihdellen.
Kiitos vastauksista!
Meille tulossa tosi pieni, vuoden ikäero (sinällään toivottu, vaikka aika pian nappasikin). Toivoisin, että voisin puolivuotiaaksi imettää ainakin, toivottavasti pidempäänkin. Supistelujen ym. ilmaantuessa toki tilanne toinen. Mutta ilmeisesti mahdollista kuitenkin :)
Minuakin kiinnostaa, erityisesti tuo tandem-imetys. Uskaltaako joku tunnustaa? ;)
Up