Työttömät kertausharjoituksiin
Työttömille motivointikurssi armeijaan. Haluakkaat voivat kerrata useasti. Tämä lisää ihmisten hyvinvointia, liikunta on todistettu hyväksi useasti. Naisille järjestetään vastaavia tehtäviä sotaa ajatellen. Armeija on pakollisena osana suomea. Nykyinen maailman tilanne nostanut armeijan tärkeyden taas pöydälle.
Tämä voidaan toteuttaa kelan korvauksilla: 9e päivässä ja nykyiset tuet säilyvät.
Kommentit (34)
Tai sitten työttömät miehet töihin ja akat armeijaan. Työpaikkoja riittäisi kaikille, ja Suomen itsenäiset ja voimaantuneet naisetkin suorittaisivat kansalaisvelvollisuutensa, asevelvollisuuden. Nainen, tule pois miehen selän takaa kyyristelemästä ja opettele puolustamaan isänmaatasi asein.
Mites noi kertausharjoitukset nyt oikein edistävät työllistymistä? Työkkärin kurssit sentään tähtäävät työllistymiseen.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 02:47"]
No totas, kukas ne lapset hoitaa jos kummatkin vanhemmat ovat työttömiä?
[/quote]
Vuorotellen kertausharjoituksiin. Samalla tavalla kuin nykyään.
ap
Vois moneltä työttömältä yllättäen löytyä työhaluja :)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 02:49"]
Mites noi kertausharjoitukset nyt oikein edistävät työllistymistä? Työkkärin kurssit sentään tähtäävät työllistymiseen.
[/quote]
Ne edistää kuntoa. Laiskat pääsevät liikkumaan. Voi sen jälkeen kiinnostaa työnhaku. Kaikki työttömät eivät tietysti lusmuile. Armeija on kuitenkin pakollinen suomessa, tästä saisi monta hyötyä irti.
ap
Kertausharjoitukset ovat täysin pelletouhua. Exä oli moisessa juuri pari vuotta sitten eikä se porukka tehnyt kertausten aikana muuta kuin ryyppäsi.
Ei valtiolla ole moiseen varaa.
Järjestäisivät enemmin niitä työpaikkoja tai edes koulutuspaikkoja.
Olet hauska jamppa ! Kävin jo vuonna 1995 11kk auk:in myös jo kerran kerrannutkin nyt kersantti mutta ei karoliina sellainen ! Auttaisiko se oikeasti jotain ? NJET ! Jos olet vain pelannut ps3 sotapelejä tai minecraftia niin uskon että en tarvitse hyviä neuvojasi mutta kiitos kuitenkin hyvistä vinkeistä ! Sopivat paremmin seuraavaan putous sarjaan tai vastaavaan sketsiin :)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 02:51"]
[/quote]
No ei ne työhalut paljoa tilannetta pelasta jos ei löydy joko niitä työpaikkoja tai työnantajilta palkanmaksuhaluja.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 02:51"]Vois moneltä työttömältä yllättäen löytyä työhaluja :)
[/quote]
Toki työttömyys johtuu vain työhaluttomuudesta. Firmoilla ja taloudellisella tilanteellahan ei ole asian kanss kitään tekemistä. Että ihmiset voivat olla yksinkertaisia ja kyllä tarkoitan juuri sinua.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 02:51"]
[/quote]
Miten niin yllättäen? Mulla ainakin niitä työhaluja on ollut koko ajan. Enkä silti työllisty.
Ei ne ota mua enää kertausharjoituksiin, kun on vähän ollut psykiatrin kanssa juttua.
Eikös noissa kertausharjoituksissa saa täysihoidon? Luulen, että yksinäiset terveet miehet lähtevät ihan mielelläänkin, jos saa lisärahaa ja ruuan ja majoituksen ilman eri korvausta.
Monella työttömällä on työhaluja. Miten te, joiden mielesetä kukaan töihin ei halua töihin, selitätte sen, että sekä minä kuten tuhannet muut työttömänä olleet ovat nyt töissä, kun sitä työtä on löytynyt? Moni teistä, jotka luulee, ettei tunne yhtään työttömänä ollutta, luultavasti tuntee. Sitä ei vain mainosteta. Itsekin olen muuttanut paikkakuntaa, enkä minä täällä uusille tutuille huutele, että olen ollut työttömänä. Olen vain sanonut, että entisellä paikkakunnalla on alani työttömyyttä paljon.
Kukaan työtön...onneksi töissä en käytä ennakoivaa..
Voi näitä älynvälähdyksiä. Miten kertausharjoitukset edistäisivät työllistymistä? Puhumattakaan niistä aiheutuneista kustannuksista, kun puolustusvoimiin tarvittaisiin lisää henkilökuntaa perehdyttämään täysin tumpeloita, joilla ei ole mitään käsitystä tulevista tehtävistä. Mistä rakennukset majoitukseen, terv.hoitoon, ruokaan, vakuutuksiin (tapaturman sattuessa) jne. Kuollut ajatus jo syntyessään, eikä pienintäkään järjen häivää eli kustannuksiin verrattuna työttömyyskorvaus on vain murto-osa, jos ymmärrät mitä kaikki kertausharjoituksessa maksaa.
Ja toisekseen, en ole yli 40-vuoden yhtäjaksoisen työurani aikana tavannut ainuttakaan, joka olisi työttömäksi jäätyään taputellut käsiään, vaan se on useimmille kova paikka. Ja mitä tekemistä on puolustusvoimilla ja elinkeinoelämällä, sillä työttömyys ei koskaan ole oma valinta, vaan siitä päättävät muut, kuin asianomainen itse ja vaikutteet tulevat maailman tilanteesta ja suhdanteista. Jos ostovoima on heikentynyt ei sitä kertausharjoituksilla paranneta. Puhumattkaan, mitä hallaa se tekisi puolustusvoimille, kun henkilön aika menisi tumpeloiden koulutukseen, eikä varsinaiseen tuottavaan työhön, mikä on yksi mittari puolustusvoimissakin.
Luuletko tosiaan, jos kaikki Suomen yli 400.000 työtöntä menisi kertausharjoituksiin, maailman tilanne ja suhdanteet paranisi. Ei, se ei ole mahdollista, vaan kurjuus lisäntyisi entisestään valtion talouden heikentyessä entisestään ja puolustusvoimat romahtaisi.
"Tämä voidaan toteuttaa kelan korvauksilla: 9e päivässä ja nykyiset tuet säilyvät. ap"
Kustannuslaskenta ei näytä kyllä olevan parhaita kykyjäsi!
Nykyäänhän muuten varusmiehet ovat lähes joka viikonloppu lomalla. Syy on selkeä: Viikonloppuna tarvitaan vähemmän henkilökuntaa -> ei viikonloppukorvauksia -> miljoonien säästöt. Samasta syystä palvelusaikojakin lyhennettiin.
"Ne edistää kuntoa. Laiskat pääsevät liikkumaan. Voi sen jälkeen kiinnostaa työnhaku. Kaikki työttömät eivät tietysti lusmuile. Armeija on kuitenkin pakollinen suomessa, tästä saisi monta hyötyä irti. ap"
Työttömyys hyvin harvoin on oma valinta, vaan siitä päättävät aivan muut kuin asianomainen itse, koska siihen vaikuttavat maailman tilanne ja suhdanteet. Ja oma työllistyminenkin on pitkälti kiinni hyvästä tuurista, vaikka olet kuinka ahkera ja ammattitaitoinen voit silti kokea työttömyyden ja joskus vielä pitk.aikaisen.
t. työuraa yli 40-vuotta takana
No totas, kukas ne lapset hoitaa jos kummatkin vanhemmat ovat työttömiä?