Työttömät kertausharjoituksiin
Työttömille motivointikurssi armeijaan. Haluakkaat voivat kerrata useasti. Tämä lisää ihmisten hyvinvointia, liikunta on todistettu hyväksi useasti. Naisille järjestetään vastaavia tehtäviä sotaa ajatellen. Armeija on pakollisena osana suomea. Nykyinen maailman tilanne nostanut armeijan tärkeyden taas pöydälle.
Tämä voidaan toteuttaa kelan korvauksilla: 9e päivässä ja nykyiset tuet säilyvät.
Kommentit (34)
Jostain kumman syystä työllistämistoimenpiteistä poistetaan ne, jotka ovat vuosien varrella työllistäneet eniten. Itsekin olen nyt ollut 4,5 vuotta vakinaisessa työssä, kun sain alaani liittyvän työn työllistämistuella. Ei onnistuisi enää, koska työttömyysaikani ei ollut tarpeeksi pitkä nykykriteerien mukaan. Vuorotteluvapaan sijaisuudesta tiedän useitakin, joilla se on poikinut vakituisen työn -> ehtoja on kiristetty. Osa-aikalisästä tiedän samoin, poistettiin kokonaan.
Onhan noita hyviäkin juttuja sitten, kuten starttirahakauden pidentäminen. Sanssikortista en tiedä, onko se tuonut paikkoja, mutta sitä en pidä pahana.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 06:58"]
"Ne edistää kuntoa. Laiskat pääsevät liikkumaan. Voi sen jälkeen kiinnostaa työnhaku. Kaikki työttömät eivät tietysti lusmuile. Armeija on kuitenkin pakollinen suomessa, tästä saisi monta hyötyä irti. ap"
Työttömyys hyvin harvoin on oma valinta, vaan siitä päättävät aivan muut kuin asianomainen itse, koska siihen vaikuttavat maailman tilanne ja suhdanteet. Ja oma työllistyminenkin on pitkälti kiinni hyvästä tuurista, vaikka olet kuinka ahkera ja ammattitaitoinen voit silti kokea työttömyyden ja joskus vielä pitk.aikaisen.
t. työuraa yli 40-vuotta takana
[/quote]
Mulla on nyt viime syksyn jälkeen jäänyt tutuista tai puolitutuista useampikin "olen ahkera ja ammattitaitoinen, töitä saa kun haluaa" -tyyppi työttömäksi. Pari heistä on kyllä haukkunut työkkärin täysin ja kaiken muunkin. Osa pitää itseään muita työttömiä parempana, mutta yhdelle jo totuus valkeni kun kävi kurssin ja huomasi, että ei ole edes parhaasta päästä.
Tieto ei taida olla suurempia valttejasi, sillä ikänsä puolesta suurin osa työttömistä jäävät jo nyt normaalin kertausharjoitusten ulkopuolelle, koska ovat reservissä tai varareservissä.
Venäläisillä on ydinase. Se on yks paskahailee jaksaako suomen armeija ryynätä rynkyt tanassa puskassa!!!!
AP on todella uskottava. Hän ei osaa edes kirjoittaa yhdyssanoja eikä Suomea isolla alkukirjaimella.
"Ne edistää kuntoa. Laiskat pääsevät liikkumaan. Voi sen jälkeen kiinnostaa työnhaku. Kaikki työttömät eivät tietysti lusmuile. Armeija on kuitenkin pakollinen suomessa, tästä saisi monta hyötyä irti. ap"
Työttömyys hyvin harvoin on oma valinta, vaan siitä päättävät aivan muut kuin asianomainen itse, koska siihen vaikuttavat maailman tilanne ja suhdanteet. Ja oma työllistyminenkin on pitkälti kiinni hyvästä tuurista, vaikka olet kuinka ahkera ja ammattitaitoinen voit silti kokea työttömyyden ja joskus vielä pitk.aikaisen.
t. työuraa yli 40-vuotta takana
[/quote]
Mulla on nyt viime syksyn jälkeen jäänyt tutuista tai puolitutuista useampikin "olen ahkera ja ammattitaitoinen, töitä saa kun haluaa" -tyyppi työttömäksi. Pari heistä on kyllä haukkunut työkkärin täysin ja kaiken muunkin. Osa pitää itseään muita työttömiä parempana, mutta yhdelle jo totuus valkeni kun kävi kurssin ja huomasi, että ei ole edes parhaasta päästä. "
Yksittäisen ihmisen on lähes mahdotonta ennakoida suhdanteita, ei edes opiskelemalla esim. Suomessa oli 80-luvulla pilvin pimein lääkäreitä ja sh työttömä ja moni joutui muuttamaan maamme rajojen ulkopuolelle, nyt heistä on työvoima pulaa.
Samoin ip-alalla, muutama vuosi heistä tarvittiin työelämään ja paikkoja oli pilvin pimein, nyt ovat työttömiä.
Samoin kävi hammaslääkäreille, nyt kaikki virat ovat täytetty ja moni hl on vailla virkaa ja työttömänä. Näin kävi myös opettajille, papeille jne.
Tällä hetkellä tarvittaisiin asianajajia, tuomareita, mutta miten kauan heidänkään työtilanne on hyvä. Puhumattakaan lääkäreistä, sh, sosiaalityöntekijöistä jne. kun suhdanteet ja rakenteet muuttuvat moni jää työttömäksi, jopa moni ammatti on vuosien aikana kadonnut teknologian myötä, eikä avustavia työtehtäviä yrityselämässä enää juuri ole, nykyisen ne hoidetaan tietotekniikalla tai asiantuntija-tehtävissä tekevät itse, kun kustannuksia halutaan säästää.
Ajatuksena toi on hyvä! Siihen vaan ei ole varaa nyky Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 02:55"]Kertausharjoitukset ovat täysin pelletouhua. Exä oli moisessa juuri pari vuotta sitten eikä se porukka tehnyt kertausten aikana muuta kuin ryyppäsi.
[/quote]epäilen vahvasti kertomustasi. Itse olen ollut kertaamassa kahdesti, eikä siellä mitään ryypätty, ei olisi ollut edes mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 06:50"]Voi näitä älynvälähdyksiä. Miten kertausharjoitukset edistäisivät työllistymistä? Puhumattakaan niistä aiheutuneista kustannuksista, kun puolustusvoimiin tarvittaisiin lisää henkilökuntaa perehdyttämään täysin tumpeloita, joilla ei ole mitään käsitystä tulevista tehtävistä. Mistä rakennukset majoitukseen, terv.hoitoon, ruokaan, vakuutuksiin (tapaturman sattuessa) jne. Kuollut ajatus jo syntyessään, eikä pienintäkään järjen häivää eli kustannuksiin verrattuna työttömyyskorvaus on vain murto-osa, jos ymmärrät mitä kaikki kertausharjoituksessa maksaa.
Ja toisekseen, en ole yli 40-vuoden yhtäjaksoisen työurani aikana tavannut ainuttakaan, joka olisi työttömäksi jäätyään taputellut käsiään, vaan se on useimmille kova paikka. Ja mitä tekemistä on puolustusvoimilla ja elinkeinoelämällä, sillä työttömyys ei koskaan ole oma valinta, vaan siitä päättävät muut, kuin asianomainen itse ja vaikutteet tulevat maailman tilanteesta ja suhdanteista. Jos ostovoima on heikentynyt ei sitä kertausharjoituksilla paranneta. Puhumattkaan, mitä hallaa se tekisi puolustusvoimille, kun henkilön aika menisi tumpeloiden koulutukseen, eikä varsinaiseen tuottavaan työhön, mikä on yksi mittari puolustusvoimissakin.
Luuletko tosiaan, jos kaikki Suomen yli 400.000 työtöntä menisi kertausharjoituksiin, maailman tilanne ja suhdanteet paranisi. Ei, se ei ole mahdollista, vaan kurjuus lisäntyisi entisestään valtion talouden heikentyessä entisestään ja puolustusvoimat romahtaisi.
[/quote]voi kuule, kyllä se työttömyys voi olla oma valinta. Itsekin olen kieltäytynyt ainakin kahdesta työstä.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 06:50"]Voi näitä älynvälähdyksiä. Miten kertausharjoitukset edistäisivät työllistymistä? Puhumattakaan niistä aiheutuneista kustannuksista, kun puolustusvoimiin tarvittaisiin lisää henkilökuntaa perehdyttämään täysin tumpeloita, joilla ei ole mitään käsitystä tulevista tehtävistä. Mistä rakennukset majoitukseen, terv.hoitoon, ruokaan, vakuutuksiin (tapaturman sattuessa) jne. Kuollut ajatus jo syntyessään, eikä pienintäkään järjen häivää eli kustannuksiin verrattuna työttömyyskorvaus on vain murto-osa, jos ymmärrät mitä kaikki kertausharjoituksessa maksaa.
Ja toisekseen, en ole yli 40-vuoden yhtäjaksoisen työurani aikana tavannut ainuttakaan, joka olisi työttömäksi jäätyään taputellut käsiään, vaan se on useimmille kova paikka. Ja mitä tekemistä on puolustusvoimilla ja elinkeinoelämällä, sillä työttömyys ei koskaan ole oma valinta, vaan siitä päättävät muut, kuin asianomainen itse ja vaikutteet tulevat maailman tilanteesta ja suhdanteista. Jos ostovoima on heikentynyt ei sitä kertausharjoituksilla paranneta. Puhumattkaan, mitä hallaa se tekisi puolustusvoimille, kun henkilön aika menisi tumpeloiden koulutukseen, eikä varsinaiseen tuottavaan työhön, mikä on yksi mittari puolustusvoimissakin.
Luuletko tosiaan, jos kaikki Suomen yli 400.000 työtöntä menisi kertausharjoituksiin, maailman tilanne ja suhdanteet paranisi. Ei, se ei ole mahdollista, vaan kurjuus lisäntyisi entisestään valtion talouden heikentyessä entisestään ja puolustusvoimat romahtaisi.
[/quote]voi kuule, kyllä se työttömyys voi olla oma valinta. Itsekin olen kieltäytynyt ainakin kahdesta työstä.
[/quote]tarkemmin ajatellen olen kieltäytynyt kolmesta työstä.
Työttömät ottaa itseensä. Sama toimii Pohjois-Koreassa. Suomessa saadaan myös toimimaan. Työttömät valittavat kun eivät jaksa tehdä töitä kun vihdoin saavat paikan. Ap on ihan oikeassa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:31"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 06:50"]Voi näitä älynvälähdyksiä. Miten kertausharjoitukset edistäisivät työllistymistä? Puhumattakaan niistä aiheutuneista kustannuksista, kun puolustusvoimiin tarvittaisiin lisää henkilökuntaa perehdyttämään täysin tumpeloita, joilla ei ole mitään käsitystä tulevista tehtävistä. Mistä rakennukset majoitukseen, terv.hoitoon, ruokaan, vakuutuksiin (tapaturman sattuessa) jne. Kuollut ajatus jo syntyessään, eikä pienintäkään järjen häivää eli kustannuksiin verrattuna työttömyyskorvaus on vain murto-osa, jos ymmärrät mitä kaikki kertausharjoituksessa maksaa. Ja toisekseen, en ole yli 40-vuoden yhtäjaksoisen työurani aikana tavannut ainuttakaan, joka olisi työttömäksi jäätyään taputellut käsiään, vaan se on useimmille kova paikka. Ja mitä tekemistä on puolustusvoimilla ja elinkeinoelämällä, sillä työttömyys ei koskaan ole oma valinta, vaan siitä päättävät muut, kuin asianomainen itse ja vaikutteet tulevat maailman tilanteesta ja suhdanteista. Jos ostovoima on heikentynyt ei sitä kertausharjoituksilla paranneta. Puhumattkaan, mitä hallaa se tekisi puolustusvoimille, kun henkilön aika menisi tumpeloiden koulutukseen, eikä varsinaiseen tuottavaan työhön, mikä on yksi mittari puolustusvoimissakin. Luuletko tosiaan, jos kaikki Suomen yli 400.000 työtöntä menisi kertausharjoituksiin, maailman tilanne ja suhdanteet paranisi. Ei, se ei ole mahdollista, vaan kurjuus lisäntyisi entisestään valtion talouden heikentyessä entisestään ja puolustusvoimat romahtaisi. [/quote]voi kuule, kyllä se työttömyys voi olla oma valinta. Itsekin olen kieltäytynyt ainakin kahdesta työstä. [/quote]tarkemmin ajatellen olen kieltäytynyt kolmesta työstä.
[/quote]
Itse en edes hae töitä mistä maksetaan alle 80ke vuodessa.
Puolustusvoimat varmaan tykkäisi, kun niiden entisestäänkin supistettuja rahoja pitäisi laittaa ylimääräisiin kertausharjoituksiin, jotta saavat jumpata ja aktivoida työttömiä. Ei niiden varuskuntien ylläpito ja kertausharjoitusten järjestäminen ihan ilmaista ole.
Jos ap:lla on unohtunut, niin puolustusvoimilla on ihan oikea tehtävä, jota kutsutaan maan puolustamiseksi.