Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden alussa oksettavat ruoat/hajut

Vierailija
24.03.2015 |

Mikä teitä oksetti eniten raskauden aikana?

Minua oksetti jauhelihan paistamisesta tuleva haju, hyi suatana. Samaten ajatuskin jostain rasvaisesta ruuasta sai palan kurkkuun. Saatoin raskauden alussa syödä vain salaattia ja hedelmiä...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yosa, kahvi, saippua...

Vierailija
2/25 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi. Uh. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistetut pekonit ja muna Hyi saakeli piti pyytää miestä syömään aamuisin jotain muuta

Vierailija
4/25 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:53"]

Mikä teitä oksetti eniten raskauden aikana?

Minua oksetti jauhelihan paistamisesta tuleva haju, hyi suatana. Samaten ajatuskin jostain rasvaisesta ruuasta sai palan kurkkuun. Saatoin raskauden alussa syödä vain salaattia ja hedelmiä...

[/quote] Mua oksetti miltei kaikki niin ruoat kuin niiden hajutkin alkuraskauksien aikoina. Muistelen, että en pystynyt syömään ekan kahden viikon aikana alkuraskauden pahoinvoinnin ollessa pahimmillaan muuta kuin appelsiinin makuisia jääpuikkoja ja sokerittomia korppuja. Kaikki muu etoi, tai jos yritin syödä niin kaikki tuli ulos samantein ekan kahden viikon aikana, sitten pahoinvointini tasaantui, että oksensin vain jokaisena aamuna ekat raskauskuukaudet. Kahvia en voinut juoda kuin vasta loppuraskauden aikana, kuten sitten jo muitakin ruokia, jotka olivat alusta lähtien etoneet voimakkaasti.

Noh, gynekologini lohdutti, että mitä pahempi alkuraskauden pahoinvointi, niin sitä paremmin sujuu synnytys jne. ja terveitä lapsia synnytinkin.

Vierailija
5/25 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ja tupakka. Jos joku oli polttanut, niin meinas laatta lentää siitä kärystä..

Vierailija
6/25 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruoka, mutta jostain syystä hammastahna oksetti pahasti.

Vierailija
7/25 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan käry oli myös! Ja jo kaukaa haistoi jos joku oli polttanut. Ugh, ei ole ikävä niitä aikoija. -ap-

Vierailija
8/25 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheliha myös. Olin ensimmäiset kaksi viikkoa aivan varma että lähikauppamme myy vanhentunutta jauhelihaa.

Vierailija
9/25 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa raskauksissa sipuli on ollut se ehdoton haju. Kaupassa ei voinut mennä lähellekään hevi-osastoa tai oksu lensi ja luonnollisesti meidän kotoa ei sipulia ole löytynyt kun olen ollut raskaana. Normisti rakastan sipulia mutta raskaana haistan sen jo heti kun astun kaupan ovesta sisään.

Vierailija
10/25 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rasvainen etoi tosi paljon... Muutkin ruoat, mutta rasvainen etenkin. Hedelmät ja paahtoleipä oli pitkään ainoa mitä sain alas. Jos tuo "mitä pahempi pahoinvointi, sitä helpompi synnytys" pitäisi ppaikkansa, niin lapsen olisi pitänyt sillä yökkimisellä tulla heittämällä, eipä tullut.

Vierailija
11/25 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu päivästä mikä on ällöä, mutta jostain syystä appelsiinit maistuu aina vaan hiilihapolliselta märältä koiralta :D siis ihan tavalliset navelit.

Vierailija
12/25 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin (tai yökin pitkään) aina hampaiden pesun jälkeen. En muista että olisi ollut mitään tiettyä ruokaa tai hajua mikä olisi oksettanut, etoi muuten vaan. Ainoa oli raskausvitamiinitabletti, sen jälkeen oksensin _aina_, vielä reilusti puolenvälin jälkeenkin vaikka muuten pahoinvointi oli jo poissa.

Vierailija
13/25 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällötti kaikki ruuan valmistamisesta lähtevä haju. En voinut tehdä lainkaan ruokaa kotona, koska alkoi heti oksettaa. Voimakkaasti tuoksuvat hedelmätkin ällöttivät, esim. appelsiini. Kaiken piti olla mahdollisimman hajutonta. Söin ihan älyttömästi kurkkua ja jääpaloja! :D

Vierailija
14/25 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ja riisifrutti. Ja ei-ruokana vanhojen Vauva-lehtien haju. Tuo riisifruttikammo oli sitä laatua, etten ole raskauden jälkeenkään pystynyt niitä syömään ja lapsi on sentään jo 11 v. 

Vierailija
15/25 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina oksensin ruisleivät ulos aamupahoinvoinnin takia. Sen vuoksi mulle jäi tosi pitkäksi aikaa ällötys ruisleipää kohtaan. Nyt onneksi taas pystyn syömään sitä.

Vierailija
16/25 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin haju oksetti alkuraskaudessa, vaikka olin aina pitänyt sitä hyvänä tuoksuna. En tietenkään voinut juoda kahvia alkuraskauden aikana. Jälkeenpäin mietin, olisiko kahvi ja/tai kofeiini voinut vaurioittaa sikiötä.

Vierailija
17/25 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omena ja anjovis. Ihme juttu, ne on niin hyviä. 

Vierailija
18/25 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelit oksetti. Enkä syö vieläkään. Hyi stna!

Vierailija
19/25 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka äkkiä teillä alkoi raskauden alussa pahoinvointi ja nuo hajuärsytykset?

Vierailija
20/25 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuista oksetti kaikki rasvainen, paistetut kananmunat, makaronilaatikko, joulutortut ei uppoo vieläkään.. Kiva kun tulin raskaaksi marraskuussa ja joulutorttuja oli kaikkialla tarjolla. Yäk.

Hajuista pahin oli koiranpaska. Siihen saakka sisäsiisti koira vissiin jotenkin tajusi että jotain oli tapahtumassa ja alkoi mielenosoituksena paskoa hellan eteen sillä aikaa kun olimme poissa kotoa. Piilottelin makkarissa niin pitkään että mies tuli kotiin siivoamaan jäljet, se haju oli oikeasti sietämätön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi