Siis kitistyykö joulupaperirullat vuosi vuodelta?
Ennen vanhaan saattoi rullia jäädä tähteeksi seuraavaankin vuoteen, mutta nyt sain yhdestä rullasta paketoitua KOLME lahjaa: Yhden pienen suklaarasian ja kaksi normikokoista lautapeliä. Ja kas, rulla loppui. Eikä ole mitään hienostelupaperia vaan perus cittarikamaa...
Kommentit (22)
Muistan kun yksi rulla meni monta vuotta, lopulta tein siitä paketteja Pelastusarmeijan joulupataan kunnes loppui. Nykyäänhän he eivät ota enää tavaraa.
Paperi on ainakin ohentunut. Nyt ei epäsäännöllistä pakettia saa paketoitua paperin repeytymättä mitenkään.
Kyllä ne kitistyy. Kitinä vain kuuluu, kun rullaa auki. Ihme kitisijöitä 🙄
Niitä rullia on erikokoisia. Itse katson aina kokoa, hintaa ja kuosia ja mietin että kannattaako ostaa jos ei riitä moneen.
Olen huomannut saman. Rullassa on vähemmän, paperi on ohutta ja repeää tosi helposti. Kuvitukset on tehty halvalla hutaisten eikä mistään tahdo löytää oikeasti kivan näköisiä papereita.
Ja kun koko ajan ilmastonmuutoksesta puhutaan niin eikö kannattaisi pakata siihen muovikääreeseen mieluummin enemmän, eikä niin että joutuu ostamaan moninkertaisesti muoviin pakattuja rullia. Kyllä ilmastotoimet on kaupan alalla ainakin pelkkää sanahelinää.
Vierailija kirjoitti:
Lidlistä saa parhaat paperit
Ei todellakaan.
Pliis ostakaa vaan ruskeaa paperia, jonka voi aattona laittaa pahvin keräykseen. Ne värilliset menee sekajätteeseen :(
Mutta yksi pysyy ennallaan....hinta.
Ohuita ne paperit on, mutta kitistyy ompa hassu sana😂missä päin Suomea rulla litistyy?
Tytär kysyi just, voiko lahjat kääriä sanomalehteen. Totesin, että tottakai. Tytär huolestui paljosta roskasta. Puhuttiin sitten myös kangaspussissa, joita tiedän jonkun perheen käyttävän.
Tuleeko sinulle kotiin mitään sanomalehtiä? Jos tulee, niin siinä on oivaa paketointipaperia! Vielä kun joulukuussa säästää kaikki jouluiset sivut niin siinä on pientä askartelua joka påivä, ja tulee hienoja paketteja! 😊
Lahjapapereista Marimekon paperi on parasta. Tässä ei ole kyse nyt merkistä tai kuosista, vaan siitä, että on jämäkkää, paksua. Ei mene suorakaiteen muotoinen paketti kulmista rikki tai repeile muutenkaan. Miinusta tyyriistä hinnasta ja siitä, ettei muutamaan vuoteen ole ollut joulupaperina myynnissä. Lahjapaperina löytyy punaista Unikkoa, joka menee joulupaperista. Yksivärinen ruskea, punainen ja valkoinen hennoilla raidoilla oli tavispaperia normikaupoista, joka oli myös tosi hyvää, mutta sitäkään ei ole ollut muutamaan vuoteen. Surkean ohuita ja heikkoja ovat paperit nykyään ja kelmun alta ei pääse laatua tunnustelemaan. Maksan mieluummin paljon hyvästä paperista, kuin kuolen siihen ketutukseen paketoidessa.
Sanomalehtipaperi ei ole hyvää paketointipaperia, se sottaa painovärillään. Saa likaisia lahjoja.
Minulla on rullakaupalla papereita Anttilan loppuunmyynnistä. Ostelin niitä isompia rullia, missä on enemmän paperia. Tosin pahviset lahjakassit on kätevämpiä, niitä tulee käytettyä enemmän. Samaa kassia voi käyttää monta kertaa. Ne saa näppärästi kasaan ja makkarin yläkaappiin talteen odottamaan seuraavaa joulua.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Rullassa on vähemmän, paperi on ohutta ja repeää tosi helposti. Kuvitukset on tehty halvalla hutaisten eikä mistään tahdo löytää oikeasti kivan näköisiä papereita.
Vierailija kirjoitti:
Paperi on ainakin ohentunut. Nyt ei epäsäännöllistä pakettia saa paketoitua paperin repeytymättä mitenkään.
Jaa, minun paperi on niin paksua että oli melkein vaikea taitella. Kannattaa katsoa mitä ostaa. Ja hankaliin paketoitaviin voi käyttää vaikka kangasta, sanomalehteä tai lahjakassia.
kyl ne pidempää on ollu 2m x 0.70cm. sulla on ollu 5m rulla sillo aiemmin.