Mikä akvaariokala on TOSI kestävä ja rempseä?
Olen kypsytellyt akvaariota nyt viikon ja odottelen nitriittipiikkiä mutta eipä näy mitään! Olen laittanut kukkamultaa ja kalanruokaa ja hirvensarvisuolaa. Suodatin on päällä ja lämmitin (25 astetta). Ajattelin odotella vielä viikon ja jos ei tule nitriittipiikkiä niin mitä jos ostan jonkun tosi kestävän kalan ja laitan sen tuonne ja kokeilen mitä käy?
Vedessä on vedenparannusainettakin.
Mielipiteitä?
Kommentit (315)
Söpö otsikko :D ei mulla muuta.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:23"]
Meillä oli kolme taistelukalaa ja ne oli todella kiukkuisia ja tappeli keskenään. Kestäviä myös: pyrstöt riekaleina ja akvaario täynnä kuplaverkkoa eli vuosia.
[/quote] ai että kaloille omat aidat, pysy sää Nemo omalla tontillas vaan :D
Ap, me vaaditaan sitten aikanaan kuvia niistä kaloista kun ollaan tässä kauheasti jännittäen myötäeletty tätä tarinaa :D
Ovatko nykyiset platyt/millikset kuinka kestäviä? Takavuosien kalat tuntui olevan heikkoa tekoa, kun niitä kasvatettiin kovissa ja suolaisissa vesissä ja sit roudattiin tänne.
Paras ketju pitkään aikaan. Jo otsikko on loistava, pakotti lukemaan. Ja kuinka kiinnostavaa ja mukavaa kommentointia. Mä en ole ennen ollut kiinnostunut akvaarioista, mutta nyt olen! Meen heti kattoon googlesta, millaisia ne platyt olikaan. Sana on tuttu jostain kaukaa 80-luvun lapsuudesta, kun joillain kavereilla oli niitä. Ja neontetroja, kultakaloja ja miljoonakaloja. Joku levänuoliainenkin on jäänyt mieleen, inha mato akvaarion pohjassa :) Ehkä täst urkenee uusi harrastus!
hitsi alko tehdä mieli akvaariota xD
Onks tää ketju läppä? PUHUTTEKO OIKEESTI KALOISTA NOIN!?
Että haukutte niitä rempseiksi tai rivoiksi... KALOILLAKIN on tunteet!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:50"]Onks tää ketju läppä? PUHUTTEKO OIKEESTI KALOISTA NOIN!?
Että haukutte niitä rempseiksi tai rivoiksi... KALOILLAKIN on tunteet!!!!!!!
[/quote]oot ihan oikeessa :/
Mä suosittelisin kapakalaa! Niitä rempseitä ja taatusti kestäviä fisuja löytää parhaiten Keravan kuppiloista.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:27"]
No nyt tapahtuu!!!!!!! Tadaa!!! Mittasin nitriitin kypsytyspäivänä 12 ja nitriitti pomppasi heti verenpunaiseksi! Tuo arvo on tokavika taulukosta! Ohhoh! Nyt pitää siis antaa akvaarion olla, laittaa kalanruokaa ja mittailla milloin nitriitti laskee. Kun se laskee, laitetaan kerran vielä hirvensarvisuolaa ja mitata neljän tunnin välein että poistuuko nitriitti nopeasti. Jos poistuu niin akvaario on kypsä. Pitää vaihtaa vesi ja mitata taas nitriitti ja jos se on nolla niin voi ostaa kaloja. Olenko käsittänyt oikein? Ap joka on tänään kovin innoissaan
[/quote]
Taisi olla provo, eikä ap?
Miksi ihmeessä mittaisit neljän tunnin välein, laittaisit kalanruokaa kalattomalle akvalle, lisäisit kemikaaleja juuri kun bakteerit lähtee toimimaan tai varsinkaan vaihtaisit vesiä?
Kun nitriitti laskee, jos maltat odota päivä tai pari, että kemia tasaantuu hieman. Sen jälkeen viikottainen neljännes vettä vaihtoon kierto ja kalat sekaan.
No nyt tapahtuu!!!!!!! Tadaa!!! Mittasin nitriitin kypsytyspäivänä 12 ja nitriitti pomppasi heti verenpunaiseksi! Tuo arvo on tokavika taulukosta! Ohhoh! Nyt pitää siis antaa akvaarion olla, laittaa kalanruokaa ja mittailla milloin nitriitti laskee. Kun se laskee, laitetaan kerran vielä hirvensarvisuolaa ja mitata neljän tunnin välein että poistuuko nitriitti nopeasti. Jos poistuu niin akvaario on kypsä. Pitää vaihtaa vesi ja mitata taas nitriitti ja jos se on nolla niin voi ostaa kaloja.
Olenko käsittänyt oikein?
Ap joka on tänään kovin innoissaan