Mikä akvaariokala on TOSI kestävä ja rempseä?
Olen kypsytellyt akvaariota nyt viikon ja odottelen nitriittipiikkiä mutta eipä näy mitään! Olen laittanut kukkamultaa ja kalanruokaa ja hirvensarvisuolaa. Suodatin on päällä ja lämmitin (25 astetta). Ajattelin odotella vielä viikon ja jos ei tule nitriittipiikkiä niin mitä jos ostan jonkun tosi kestävän kalan ja laitan sen tuonne ja kokeilen mitä käy?
Vedessä on vedenparannusainettakin.
Mielipiteitä?
Kommentit (315)
Onko akvaariot tulossa takaisin? Joskus 80-luvulla niitä oli lähes joka kodissa, mutta sitten katosivat vuosikymmeniksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko akvaariot tulossa takaisin? Joskus 80-luvulla niitä oli lähes joka kodissa, mutta sitten katosivat vuosikymmeniksi.
Kyllä, akvaariot, viherseinät, puu sisustusmateriaalina ja ylipäänsä kaikki luontojutut on nyt in.
Frionorin kalapuikot ja finduksen sei on aivan hulvattomat hilpeää seurattavaa, mutta ne ei viihdy keskenään. Kuulin, että sei joskus hukuttanut yhden puikon. Ei kiva.
Että mitenkäs ap sen akvaarion kanssa sitten sujui? Sulla on ollu se nyt 6 vuotta!?
Suosittelen lelukalaa moottorilla. Kissani ainakin tykkäsi.
Mikään kala ei kestä päivittäistä rakastelua.
Kumi ankka on aina varma valinta.
Mulla on aina ollut Evinrude, eikä ole tarvinnut selitellä.
Keltabarbit on kivoja eloisia kaloja. Ei kiusaa muita. Koko ajan liikkeessä. Ahneita syömäreitä. Näykkii käsiä jos käden laittaa akvaarioon. Kiva seurakala.
Kaikin puolin asiallinen ja hyvä kirjoitus, mutta tuo yllä oleva lainaus kyllä alkoi mietityttämään. Mikä tosiaan on vastuu kun "meidän pikku kullannuput" tekee vähän tuttavuutta värikkäitten kalojen kanssa? Itse en aio kyllä kyllä päästää ketään natiaisia ison meriakvaarioni ääreen todellakaan muuten kuin tiukassa valvonnassa.