Mikä akvaariokala on TOSI kestävä ja rempseä?
Olen kypsytellyt akvaariota nyt viikon ja odottelen nitriittipiikkiä mutta eipä näy mitään! Olen laittanut kukkamultaa ja kalanruokaa ja hirvensarvisuolaa. Suodatin on päällä ja lämmitin (25 astetta). Ajattelin odotella vielä viikon ja jos ei tule nitriittipiikkiä niin mitä jos ostan jonkun tosi kestävän kalan ja laitan sen tuonne ja kokeilen mitä käy?
Vedessä on vedenparannusainettakin.
Mielipiteitä?
Kommentit (315)
Muakin kiinnostaa, myös rehellinen ja luotettava pitää olla. Ja aika estoton, että kestää akvaarioelämää.
Mikä sulla on ph? Minkä tyyppistä akvaariota sä olet siellä perustamassa?
Odottele nyt vaan ihan rauhassa. Kypsyttäminen kestää ja jos teet sen oikeaoppisesti, niin voit viedä koko kalaston kerralla.
Minkä kokoinen allas sulla on?
Ph on 8. Onko se huono?
En halua kultakaloja sillä ne on niin isoja ja yrmyjä. Haluan pieniä värikkäitä kaloja, sellaisia monen kalan parvia. Ja sellaisia mitkä eivät heitä veivejään heti!
Akvaario on n. 200 litraa.
Ap
Koskettavatko nämä ekstroverttiysvaatimukset jo akvaariokalojakin! Olen sanaton. Ovatko ne muuten keksineet jo vedessä lahoamattomasta materiaalista valmistettuja selfiekeppejä? Kameranhan voi jo viedäkin mukanaan melkein Matriaanien hautaan saakka. Voi sitten rempseä ja avoin kala rakastaa itseään kamerallaan on daily basis.
Siis tarkoitin Mariaanien hautaa.
8
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:01"]
Ph on 8. Onko se huono?
En halua kultakaloja sillä ne on niin isoja ja yrmyjä. Haluan pieniä värikkäitä kaloja, sellaisia monen kalan parvia. Ja sellaisia mitkä eivät heitä veivejään heti!
Ap
[/quote]
Kultakalasta ei tarvitse edes haaveilla, liian pieni allas.
Mikä sulla on kokonaiskovuus ja karbonaattikovuus? Kypsyttämisessä voi mennä kuukausi, ennenkuin kaloja kannattaa viedä..
Joku sellainen ekshibitionistisen luonteen omaava pitää olla, koska joutuu kuitenkin olemaan katseen alaisena. Lasimonni? Sehän näyttää muutenkin kaiken.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:01"]
Ph on 8. Onko se huono?
Ap
[/quote]
Ph on liian korkea vielä, mitä korkeampi ph, sitä enemmän vedessä on mm ammoniakkia. Kypsyttele edelleen. Ja perehdy tuohon ph-aiheeseen, se on hyvin tärkeää jotta saat kalat elämään siellä!
Kovuus on 11. Karbonaattikovuutta en tiedä. Voiko mennä vielä kolme viikkoa että arvot on ok? Milloin se nitriittipiikki tulee yleensä?
Ap
Ne ui siellä alasti! Munat ja pillut vaan heiluvat ja viuhuvat kun sukeltelevat härski itsensäpaljastelijailme kasvoillaan!
Minä olen lisäillyt sitä hirvensarvisuolaa sinne, nostaako se ph:ta?
Olen ihan aloittelija, eka akvaario tässä tulossa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:02"]
Rempseä kala? Kas ettei rivo?
[/quote]
Kaunis, rietasta, onnellinen...
Sulla on kyllä siinä kovan ja pehmeen veden rajoilla. Ne voi kyllä vielä muuttua, että odottele vaan. Kun se kypsyminen lähtee, niin nitriittipiikki tulee yleistäen siinä kahden-kolmen viikon kohdalla.
Odottavan aika on pitkä, mutta kannattaa odottaa, niin ei varmemmin tule kalakuolemia. Jos noi arvot pysyy noissa rajoissa, niin itse varmaankin kovettaisin vettä vielä vähän lisää ja pysyttelisin kovan veden kaloissa (miljoonakalat, platyt, mollit, miekkapyrstöt).
Mutta tosiaan, noi arvot voi vielä muuttua.
Voiko jotain imumonnia pitää yksin vai täytyykö niitä olla lauma? Mietin sellaista imumonnia mikä olisi aikuisena n. 10 cm. Voiko ottaa vain yhden vai masentuuko ne?
Ap
Lehtikala on rempseä ja sen seuraksi sopii hyvin melko rivonnäköinen ja kestävä monni.
Kultakalat on tosi rempseitä, räävittömiä. Mutta em ominaisuuden vuoksi eivät sovi lapsiperhheeseen, joten suosittelen miljoonakalaa.