Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä akvaariokala on TOSI kestävä ja rempseä?

Vierailija
24.03.2015 |

Olen kypsytellyt akvaariota nyt viikon ja odottelen nitriittipiikkiä mutta eipä näy mitään! Olen laittanut kukkamultaa ja kalanruokaa ja hirvensarvisuolaa. Suodatin on päällä ja lämmitin (25 astetta). Ajattelin odotella vielä viikon ja jos ei tule nitriittipiikkiä niin mitä jos ostan jonkun tosi kestävän kalan ja laitan sen tuonne ja kokeilen mitä käy?

Vedessä on vedenparannusainettakin.

Mielipiteitä?

Kommentit (315)

Vierailija
121/315 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sellasiæ ole

Vierailija
122/315 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:36"]Minulla kelluu muovikala akvaariossa. Hyvin on kestänyt, vaikka vesi on jo vuosia ollut vihreää.
[/quote]
:DDD
Yök.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/315 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
124/315 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannista saa sellaisen sähköllä toimivan akvaarion. Sisälle syttyy valo ja kaloja on reilusti ja ei tarvitse puhdistaa. Oikein mukava.

Vierailija
125/315 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota neontetroja ja monneja!

Vierailija
126/315 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kalasto jo selvillä ap?

Vierailija
127/315 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nitriittipiikki? Itse en mittaa akvaariosta mitään arvoja, ja hyvin elävät siellä ja lisääntyvät jatkuvasti. Platyt ja monnit siis, lisäksi on kardinaalitetroja. Hyvin kai nuo tuolla voivat, päällepäin ainakin :D t. 5v akvaarioinomistajana

Vierailija
128/315 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:17"]

Paras ketju pitkään aikaan. Jo otsikko on loistava, pakotti lukemaan. Ja kuinka kiinnostavaa ja mukavaa kommentointia. Mä en ole ennen ollut kiinnostunut akvaarioista, mutta nyt olen! Meen heti kattoon googlesta, millaisia ne platyt olikaan. Sana on tuttu jostain kaukaa 80-luvun lapsuudesta, kun joillain kavereilla oli niitä. Ja neontetroja, kultakaloja ja miljoonakaloja. Joku levänuoliainenkin on jäänyt mieleen, inha mato akvaarion pohjassa :) Ehkä täst urkenee uusi harrastus!

[/quote]

Tsekkaa myös lasimonni! Lasimonni haluaa tulla nähdyksi.

Vierailija
129/315 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

persmonni

Vierailija
130/315 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
131/315 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD

Vierailija
132/315 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on viides päivä kun nitriitti on kiljuvanpunainen. Vaihdoin juuri veden, tein siis ekan vedenvaihdon ja vaihdoin siitä melkein kaikki, jätin pohjalle jotain 5-7 cm vettä. Nyt vesi näyttää kirkkaalta. Kasvit näyttävät vähän nuupahtaneilta, on varmaan hyvä että vaihdoin vettä. Eihän ne tykkää nitriitistä.

Tänään myöhemmin tai huomenna testaan että muuttuiko nitriitti tuosta johonkin päin.

En ole vielä ollenkaan varma mitä kaloja pitäisi ottaa :) Ehtiihän tässä vielä miettiä kun vesi ei ole vielä hyvää.

Ap

Vierailija
133/315 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt seurannut tätä keskustelua (avasin koska oli niin mukaansatempaavan kuuloinen aloitus) ja oon aika varma, että tahdon akvaarion! Lapsuuden kodissa oli ja sitä olisi voinut tuijotella vaikka tuntitolkulla. Mun mielestä piikkisilmät oli tosi rempseitä. Ihan mun lemppareita! :)

Vierailija
134/315 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 10:54"]Tänään on viides päivä kun nitriitti on kiljuvanpunainen. Vaihdoin juuri veden, tein siis ekan vedenvaihdon ja vaihdoin siitä melkein kaikki, jätin pohjalle jotain 5-7 cm vettä. Nyt vesi näyttää kirkkaalta. Kasvit näyttävät vähän nuupahtaneilta, on varmaan hyvä että vaihdoin vettä. Eihän ne tykkää nitriitistä.

Tänään myöhemmin tai huomenna testaan että muuttuiko nitriitti tuosta johonkin päin.

En ole vielä ollenkaan varma mitä kaloja pitäisi ottaa :) Ehtiihän tässä vielä miettiä kun vesi ei ole vielä hyvää.

Ap
[/quote]Kerro sitten meillekin, mitä kaloja tulee. Sullahan oli isohko allas, niin jotain isompaa sinne mahtuis kans ettei tartte tiirailla. Aiemmin mainitut keltabarbit on kyllä hyviä aloittelijalle, ja muillekin. Palettikalapariskunta on aika hieno, mut sikiävät kyllä kovasti.

Vierailija
135/315 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haaveilen sellaisesta nanoakvaariosta.

Vierailija
136/315 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä idea!

Vierailija
137/315 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasin sitten tohkeissani nitriittiä pari tuntia vedenvaihdon jälkeen ja se muuttui heti kirkkaanpunaiseksi. Eli nitriittiä on edelleen tosi paljon. Vaihdan huomenna taas vettä. Onkohan niin, että nitriitti ei itsestään häviä, se häviää vain vettä vaihtamalla? Vai tietääkö joku paremmin?

Keltabarbit, partaimumonnit, monniset, neontetrat... Nämä viehättäisi erityisen paljon :) Synnyttäviä kaloja en haluaisi sillä en tunne ketään jolla on akvaario että en voisi antaa poikasia kellekään. Jos niitä siis jäisi henkiin. Otan mieluummin sellaisia kaloja jotka eivät yleensä lisäänny :)

Ap

Vierailija
138/315 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottele vaan ja vaiha välillä vettä, kyl nitriitit laskee. Se on viittä vaille valmis liemi. :-)

Vierailija
139/315 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:41"]

Oottele vaan ja vaiha välillä vettä, kyl nitriitit laskee. Se on viittä vaille valmis liemi. :-)

[/quote]

Kiitos tuo kannusti :)

Ap

Vierailija
140/315 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajuu tästä keskustelusta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi