Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen kirkuu ja huutoitkee kerrostalossa, mitä tekisit?

Vierailija
24.03.2015 |

Makasin juuri päiväunilla lapsen nukkuessa ja heräsin kamalaan kirkunaan. Luulin hetken että lapsi heräsi päiväunilta tajuttomaan huutokohtaukseen, mutta ääni kuuluukin jostakin naapurista. Sellaista veret seisauttavaa kirkumista ja vaikerointia.

Pahaa tekee kuunnella, ei mitään hajua mistä asunnosta tuo kuuluu, sen verran vaimea ääni on ettei ainakaan ihan seinän takaa kuulu. Olen itse kuumehorkassa, että en viitsisi turhan päiten lähteä kylmään rappuun kuuntelemaan. Onko mulla joku velvollisuus tehdä jotakin? Mitään muita ääniä (kolahduksia tai muiden ihmisten ääniä) ei kuulu. Voihan kyseessä olla yksityinen suru (vaikka viesti läheisen kuolemasta), mutta entä jos siellä on jotakin hätänä. Mitä itse tekisit?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittasin lapun turpa kiinni huora! Jos ei hiljene niin rikkosin vaikka ikkunan.

Vierailija
42/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan mitään. Kyllähän kaikenlaisia ääniä kuuluu välillä. Olen minä itsekin joskus huutoitkenyt ja raivonnut kämpässäni eikä onneksi kukaan ole puuttunut vaan olen rauhassa saanut mölytä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun velvollisuus on tarkistaa tilanne, vaikka kuinka olisit kuumehorkassa. Voi olla kyse pahoinpitelystä tai sitten nainen on sekaisin, kummassakin tapauksessa on velvollisuus auttaa. Mene rappuun ja kuulostele, jos et uskalla soittaa ovikelloa, soita 112. Joka tapauksessa jonkun on autettava. 

Vierailija
44/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi hyvä selvittää, mistä ääni kuuluu, ja soittaa tarvittaessa poliisit jos ei uskalla mennä ovikelloa pimpottamaan. Voi olla vaikka parisuhdeväkivaltaa. 

Vierailija
45/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy pimpottamassa? 

Vierailija
46/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:25"]

Kyllä sun velvollisuus on tarkistaa tilanne, vaikka kuinka olisit kuumehorkassa. Voi olla kyse pahoinpitelystä tai sitten nainen on sekaisin, kummassakin tapauksessa on velvollisuus auttaa. Mene rappuun ja kuulostele, jos et uskalla soittaa ovikelloa, soita 112. Joka tapauksessa jonkun on autettava. 

[/quote]

Ei hitto. Täällä talossa missä itse asun Helsingissä ei niin hyvällä alueella, saisi jatkuvasti vaivata hätäkeskusta tai soitella ovikelloja jos noin toimisi. Kyllä täällä esim. yläkerrassa tapellaan välillä niin että huuto ja huonekalujen lentely kuuluu. Viisikymppinen vanhapoika jolla on mt-ongelmia huutaa ja örisee kämpässään silloin tällöin kun on tavallista enemmän sekaisin. Alkoholiongelmainen keski-ikäinen nainen itkee ja kiljuu usein. Hyvin sitä on oppinut että mihinkään ei pidä puuttua.

Vierailija
47/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on veret seisauttavaa huutoa niin kyllä kävisin kuuntelemassa mistä se huuto kuuluu. Ja jos se ei lakkaa niin sitten soittasin hätäkeskukseen ja antaisin heidän päättää mitä tekevät.

Vierailija
48/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselisin tietenkin vauva-palstalta neuvoa, niinkuin ap tekee.

Vierailija
49/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahans, lapsi heräsi ja naisen huuto taukosi ainakin toistaiseksi.

Olen asunut koko ikäni omakotitalossa, joten kerrostaloetiketti ei ole niin tuttu. En halua myöskään muuttua miksikään rappukyyläksi, joka ei anna ihmisen edes itkeä kotonaan. Kiitos asiallisista kommenteista, jään seuraamaan tilannetta.

Ap

Vierailija
50/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:30"]

[/quote]

Ei hitto. Täällä talossa missä itse asun Helsingissä ei niin hyvällä alueella, saisi jatkuvasti vaivata hätäkeskusta tai soitella ovikelloja jos noin toimisi. Kyllä täällä esim. yläkerrassa tapellaan välillä niin että huuto ja huonekalujen lentely kuuluu. Viisikymppinen vanhapoika jolla on mt-ongelmia huutaa ja örisee kämpässään silloin tällöin kun on tavallista enemmän sekaisin. Alkoholiongelmainen keski-ikäinen nainen itkee ja kiljuu usein. Hyvin sitä on oppinut että mihinkään ei pidä puuttua.

[/quote]

Ja tämän takia Suomessa voidaan niin pahoin, kukaan ei puutu kenenkään itkuun tai tappeluun. Sinullakin on vastuu asiassa. Minusta on ollut avaavaa katsoa sitä Poliisit -sarjaa. Aika pieniin asioihin käyvät puuttumassa ja auttamassa. 

Vierailija
51/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tosiaan on kovaa kirkumista niin soittaisin välittömästi 112! Olen itse ollut pahassa tilanteessa jossa olisin tarvinnut naapuriapua mutta kukaan ei välittänyt :(

Vierailija
52/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin vetäisin pikaisesti käteen ja jatkaisin unia.

Vierailija
53/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa viehättävältä. Ei ole tullut mieleen muuttaa muualle?

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:30"]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
54/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa soita ovikelloa. Poliisi on mua sillain ohjeistanut, kun olen soittanut. Saattaa tulla vaikka mitä vastaan. Soita häkeen ja kysy ohjeita. 112

Etkä voi jättää lasta yksin kuitenkaan kotiin. Kuumehorkkainen ihminen on avuton muutenkin.

Vierailija
55/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:34"]

Jahans, lapsi heräsi ja naisen huuto taukosi ainakin toistaiseksi. Olen asunut koko ikäni omakotitalossa, joten kerrostaloetiketti ei ole niin tuttu. En halua myöskään muuttua miksikään rappukyyläksi, joka ei anna ihmisen edes itkeä kotonaan. Kiitos asiallisista kommenteista, jään seuraamaan tilannetta. Ap

[/quote]

Niin voi olla että se nainen kuoli tai on nyt tajuton. 

Vierailija
56/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas elämästä vieraantunutta ap:tä joka ei tajua mennä selvittämään mistä on kyse. Sen sijaan ihmettelee sitä keskustelupalstalla. Ala painua jo ovelle pimpottamaan, ei tuollaista huutoa tule kuin hädässä.

Vierailija
57/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen naapurille joka tuli apuun. Mieheni sekosi ja alkoi satuttaa minua. Naapurin nainen kuuli huutoni ja soitti poliisit sekä rohkeasti tuli väliin.

Vierailija
58/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:38"]

Voi hellanlettas elämästä vieraantunutta ap:tä joka ei tajua mennä selvittämään mistä on kyse. Sen sijaan ihmettelee sitä keskustelupalstalla. Ala painua jo ovelle pimpottamaan, ei tuollaista huutoa tule kuin hädässä.

[/quote]

Kerran elämässäni olen samantyyppiseen tilaneteeseen joutunut kun ap, ja menin soittamaan ovikelloa. Selvisi sitten, että kyseessä oli äiti, joka oli juuri kuullut vauvansa sairastavan kuolemaan johtavaa syöpää. Lapsen isäkin oli paikalla. Että suht turhaan menin, kun ei minusta ollut mitään apua, enemmänkin vaivaa, kun joutuivat asian vielä mulle siinä kaiken keskellä selittämään. Kyllä hävetti ja tuntui pahalta.

Vierailija
59/59 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nyt ja tarkistat. Tai nakitat äänet kuulleen naapurin tarkistamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme