Nainen kirkuu ja huutoitkee kerrostalossa, mitä tekisit?
Makasin juuri päiväunilla lapsen nukkuessa ja heräsin kamalaan kirkunaan. Luulin hetken että lapsi heräsi päiväunilta tajuttomaan huutokohtaukseen, mutta ääni kuuluukin jostakin naapurista. Sellaista veret seisauttavaa kirkumista ja vaikerointia.
Pahaa tekee kuunnella, ei mitään hajua mistä asunnosta tuo kuuluu, sen verran vaimea ääni on ettei ainakaan ihan seinän takaa kuulu. Olen itse kuumehorkassa, että en viitsisi turhan päiten lähteä kylmään rappuun kuuntelemaan. Onko mulla joku velvollisuus tehdä jotakin? Mitään muita ääniä (kolahduksia tai muiden ihmisten ääniä) ei kuulu. Voihan kyseessä olla yksityinen suru (vaikka viesti läheisen kuolemasta), mutta entä jos siellä on jotakin hätänä. Mitä itse tekisit?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:54"]
Niin ja tosiaan: ei ole varmaan fiksuinta mennä missään tuollaisessa tilanteessa yksin ovikelloa soittaen paikalle. Mieluummin soittaa 112:seen tai vaikka talonmiehelle.
Nimittäin jos onkin odotettavissa jotakin pahempaa tai arvaamatonta, tuskin haluat olla siinä tilanteessa yksin?
[/quote]
Talonmiehiä nyt ei taida enää olla pahemmin missään, tarkoitiko ehkä huoltoyhtiötä? En kyllä tiedä kuuluuko heidän työnkuvaansa tuollainen.
Onneksi meidän talossa ei ole noita innokkaita hätäkeskukseen soittelijoita. Usein on tullut perjantaipullon äärellä tullut purettua työviikon stressiä suoralla huutamisella ja muulla yleisellä häröilyllä, kuten nyrkin hakkaamisella seinään, tai pään. Ei ole onneksi poliiseja koskaan tullut.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:08"] Kuulkaas naisvihaajat: jos olisitte oikeassa niin suomen syntyvyys olisi nollassa. Onko se? Ei, koska suurin osa mehistä ei ole vinkujia. [/quote] kenelle osoitat sanasi? en aio lähestyä naisia enää koskaan, en edes silloin kun ne ovat hädässä. kiitos kaltaistesi miesvihaajien. [/quote] En minä miehiä vihaa, vain kaltaisiasi munattomia lapsenraiskaajia (kun vihaatte naisia ja homoja, niin panette lapsia), jotka ansaitsee kivulian kuoleman kastroinnin yhteydessä. Miehet taas on pääosin kunnon väkeä.
[/quote]
huhhuh. hanki apua, olen jo monesti sen sinulle sanonut.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:54"]
Niin ja tosiaan: ei ole varmaan fiksuinta mennä missään tuollaisessa tilanteessa yksin ovikelloa soittaen paikalle. Mieluummin soittaa 112:seen tai vaikka talonmiehelle.
Nimittäin jos onkin odotettavissa jotakin pahempaa tai arvaamatonta, tuskin haluat olla siinä tilanteessa yksin?
[/quote]
Talonmiehiä nyt ei taida enää olla pahemmin missään, tarkoitiko ehkä huoltoyhtiötä? En kyllä tiedä kuuluuko heidän työnkuvaansa tuollainen.
[/quote]
Siitä en tiedä, onko talonmiehiä kuinka paljon tai kuuluuko hänen toimenkuvaansa. Mutta mieluummin niin, että se soitto menee edes jonnekin, jos on epävarma, eikä tiedä, mitä tehdä. Kehottipa sitten siellä linjan toisessa päässä soittamaan hänen sijastaan 112:seen. :)
Älkää jaksako jankata tuota miesviha-paskaa, tämä keskustelu on ihan muista aiheista.
Minä olen myös raivonnut kerrostaloasunnossani ääneen, kun naapuri on huudattanut iskelmiä ihan täysillä niin että koko meidän olohuone raikuu, ja stressaantuneena keittää helposti yli kun ei saa olla edes omassa kodissaan rauhassa. Ja kun huudattaa päiväsaikaan niin kyllä Hänellä On Oikeus, joten saatoin vain raivota itsekseni. Eipä kukaan onneksi soittanut mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:46"]
Mä taas olen kerrostaoasujana sitä mieltä, että ihmisten täytyy voida huutoitkeä ja vaikka riidellä ja heitellä huonekaluja omassa kodissaan kenenkään siihen puuttumatta, jos niikseen tulee.
Olen myös aika varma, että sydäntä raastavankin itkun ja huudon erottaa todellisesta fyysisestä hädästä kumpuavasta huudosta. Antaa ihmisten olla rauhassa.
[/quote]
Minä taas olen kerrostaloasujana sitä mieltä, että ihmisten, joilla esiintyy tarvettaa huutoitkeä tai riidellä äänekkäästi ja heitellä huonekaluja ei pitäisi asua kerrostalossa. Kuten sanoit, antaa ihmisten olla rauhassa, eikä vaivata naapureita kummallisella mölyllä. Tavalliset elämän äänet ovat ihan asia erikseen.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:08"]
Kuulkaas naisvihaajat: jos olisitte oikeassa niin suomen syntyvyys olisi nollassa. Onko se? Ei, koska suurin osa mehistä ei ole vinkujia.
[/quote]
kenelle osoitat sanasi? en aio lähestyä naisia enää koskaan, en edes silloin kun ne ovat hädässä.
kiitos kaltaistesi miesvihaajien.
[/quote]
Kaikki naiset kiittävät sinua päätöksestäsi. Huh, saamme vihdoin olla rauhassa, yes!!!
No en tiiä. Olen itse itkenyt raastavasti eroa kerrostalokämpässä, ja olisin kuollut häpeästä jos joku olisi soittanut poliisit tai tullut pimputtamaan ovikelloa.
Olen erittäin yllättynyt siitä, miten monen mielestä on aivan normaalia kirkua yksin kerrostaloasunnossa.
Mun naapurissa asui keski-ikäinen nainen yksin, joka piti pari iltaa ihan ihme meteliä ja kolinaa, sanoin miehelleni silloin, että jos huomenna on sama meteli, soitan poliisit ja apua sille naiselle.
Mutta myöhästyin, kun oli "huominen", näin kun nainen kannettiin ruumispussissa ulos :(
Oli julkisivuremontti ja ikkunanvaihdos menossa, niin joku duunari oli löytänyt kun meni sisään...
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:34"]
No en tiiä. Olen itse itkenyt raastavasti eroa kerrostalokämpässä, ja olisin kuollut häpeästä jos joku olisi soittanut poliisit tai tullut pimputtamaan ovikelloa.
[/quote]
Eikö sua hävettänyt ollenkaan se että joku kuitenkin todennäköisesti kuuli ja jopa tiesi mistä asunnosta ääni tuli?
Täällä Suomessa ihmiset jätetään myös kaduilla kuolemaan, kaikki kävelee ohi jos joku makaa maassa. Ei mikään ihmetytä enää tämän maan "ei kuulu mulle" -mentaliteetissa. Niin surullista j a ahdistavaa.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:57"]Varmaan sen vankina pidetyn romanitytönkin naapurit tiesi että jotain oli tekeillä. Mutta antoivat vaan "olla rauhassa". Ei pidä puuttua. Voi kulua vuosia, ennenkuin joku viranomainen pääsee asiasta kiinni. Sama Eerikan tapauksessa. Ei aina voi olettaa että joku muu toimii tai poliisi osuu paikalle kun on tosi kyseessä.
[/quote]
Jos olisit perehtynyt romanitytön tapaukseen (ihan uutisia lukemalla), niin tietäisit että he asuivat ympäri Suomea. Ihmetellä täytyy toki niitä romanitovereita joiden luona olivat majailleet, ja jotka todistivat oikeudessa, että tyttöä kutsuttiin lastentekokoneeksi. Ei tullut sitten mieleen ilmoittaa asiasta jonnekin ja auttaa tyttöä? Mutta ei tuosta voi tavan naapureita syyttää, varsinkin kun eivät ole samassa paikassa kauaa viihtyneet. Ihan tavallisen neuvolatädin puuttumisen ansiosta tapaus muuten alkoi selvitä!
.
Ja jos olisit yhtään perehtynyt Eerikan tapaukseen, niin tietäisit että lastensuojeluilmoituksia tekivät juurikin naapurit juoksuttamisen takia, ja koulukuraattori ja rehtori. Mutta kun he eivät päätä lapsen asioista, ja sossutädit olivat isukin lumoissa. Ei Eerikan kohtalosta todellakaan voi syyttää naapureita! Vaan epäpäteviä ammattiin sopimattomia sossutätejä. Naapurit tekivät voitavansa eli lastensuojeluilmoituksia.
Jospa se huutoitkijä on just ton Jonnen tyttökaveri, jolla alkoi "ne"?
Kuulkaas naisvihaajat: jos olisitte oikeassa niin suomen syntyvyys olisi nollassa. Onko se? Ei, koska suurin osa mehistä ei ole vinkujia.
[/quote]
kenelle osoitat sanasi? en aio lähestyä naisia enää koskaan, en edes silloin kun ne ovat hädässä.
[/quote]
Good for you, mutta voisitko lopettaa ketjun spämmäämisen noilla jutuillasi, jotka eivät liity aapeen tilanteeseen mitenkään.
[/quote]
[/quote]
Tuota, miksi itse luokittelisit sitten itsesi ? Tai miksi roikut palstalla jossa muut arviosi mukaan vihaavat sinua ?
Meidän talossa on ollut tuommoista huutoitkua pari kertaa. Viimeksi kuului myös miehen huutoa. Olemme soittaneet kummallakin kerralla poliisit. Myös naapuri oli ekalla kerralla soittanut poliisit, mutta silloin ääntä ei saatu paikannettua. Viimeksi poikaystävä kävi kuuntelemassa rapussa ja soitti poliisit, kun sai oikean asunnon selville. Tällöinkin myös meidän viereinen naapuri oli rapussa kuuntelemassa sitä huutoa. Poliisit veivät alakerrasta miehen mennessään. Oli varmaan pahoinpidellyt kumppaniaan. Kannattaa tosissaan miettiä ennen kuin menee ovikelloa pimpottamaan, kun ei koskaan voi tietää millainen hullu siellä on vastassa.
jos siellä on aktiiviturpajaiset käynnissä, ensin soitetaan poliisit. sitten ottaa isoimman kengän minkä löytää, kävelee sukkasillaan oikean kerroksen kohdalle, humauttaa oikean oven alakulmaan niin että kuuluu. sit vaan kipittää takaisin toiseen kerrokseen, ja hiljaa ovi auki.
tää rikkoo sisälläolevien keskittymisen niin perusteellisesti, että teoriassa saattaa jopa lopettaa jos vaikka vain hetkeksi. hetkikin on eduksi jos poliisit ovat jo matkalla.
-m35
[/quote]
[/quote]
Hyvä, säästyy moni nainen hädältä kun sinä et ole sitä aiheuttamassa.
Sitä en ymmärrä miksi tunsit että sun pitää kertoa toi. Meinaatko että me naiset nyt itkeään sun puolesta? Ei tule tapahtumaan. Perusta vaikka oma palsta naisvihan kylvämiselle, tässä aloituksessa oli kyse ihan muusta.