Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko teini-ikäisen ruokamenot kuukaudessa olla melkein 300€?

Vierailija
24.03.2015 |

Kuinka paljon teillä keskimäärin on perheen ruokamenot/ kk kun perheessä teini-ikäisiä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Varsinkin, jos on jotain erikoisruokavalioita kuten laktoosi-intoleranssi ja/tai kyseessä urheileva teinipoika.

Vierailija
2/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:46"]

Kyllä voi. Varsinkin, jos on jotain erikoisruokavalioita kuten laktoosi-intoleranssi ja/tai kyseessä urheileva teinipoika.

[/quote]

KIITOS tästä!!  :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ja enemmänkin, jos on urheilevateini. Tiedän sen kokemuksesta, syövät kolme-neljä kertaa enemmän kuin aikuiset. Eikä tuolla 300 eurolla ostella edes eineksiä tai herkkuja, vaan ihan perusruokaa, itse tehtynä. On tuhdit aamupalat ja jo parin tunnin jälkeen ruokailusta, on jo huutava nälkä. Juu, ja silti ovat langan laihoja.

Vierailija
5/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:46"]

[/quote]

lakt- intoleranssista ei paljoa kyllä kauppalasku kohoa, ei satoja euroja, ei ei...

Vierailija
6/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne laktoosittomat tuotteet maksaa paljon enemmän kun normaalit tuotteet!

Vierailija
7/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä menee teini poikaan ehkä 200€ kk, tietysti jos on erityisruokavalio niin maksaa enemmän. Tyttö (joka on siis myös teini) on ollut aina nirso, ja syö varmaan puolet vähemmän kuin poika, ja silti kasvaa nopeammin.

Vierailija
8/27 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:15"]

Kyllä voi ja enemmänkin, jos on urheilevateini. Tiedän sen kokemuksesta, syövät kolme-neljä kertaa enemmän kuin aikuiset. Eikä tuolla 300 eurolla ostella edes eineksiä tai herkkuja, vaan ihan perusruokaa, itse tehtynä. On tuhdit aamupalat ja jo parin tunnin jälkeen ruokailusta, on jo huutava nälkä. Juu, ja silti ovat langan laihoja.

[/quote]

Hyvä, että on muitakin.  Ihmettelin jo mikä vika meissä on kun ruokakulut niin suuret. Itse teen suurimman osan ruista. Harvemmin tulee eineksiä osteltua.

Vierailija
9/27 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee ruokaan 600-800 euroa kuussa. Käydään 1-2 kertaa kuussa ulkona syömässä. Ja meitä on siis viisi. Vanhemmat, 16-vuotias poika, 14-vuotias tyttö ja 4-vuotias poika. Poika syö kuin hevonen, hän urheilee paljon ja siis kuluttaakin. Tyttö syö yhtä vähän kuin varpunen.
Mutta ostamme paljon kalaa/lihaa, tuoreita kausituotteita, luomua yms.

Vierailija
10/27 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Meilläkin kaksi liikunnallista teiniä. Tuntuu että heillä on pohjaton vatsa! Vaikka ostetaan ruokaa tarjousten mukaan ja käydään ostamassa leivät tehtäänmyymälästä niin silti.

Vierailija
11/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omillaan asuva (19v) siskoni on sellainen fitness-hörhö, jonka ruokaan kuulemma menee 300-400e/kk. Kotona asuessaan osti omia ruokia, joten ei terveysintoilu varmaan näkynyt porukoiden kauppalaskussa.

Itse asun avopuolison kanssa ja ruokaan menee saman verran rahaa. Mekin syömme terveellisesti (aina aterialla kasviksia, vähän punaista lihaa yms), mutta joka päivä ei tarvitse kiskoa proteiinirahkoja ja kaiken maailman siemeniä yms. terveysruokia.

Vierailija
12/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolinen ruoka kahdelle ihmiselle meill n. 50€/viikko.

Vierailija
13/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on aivan älytön summa ruokaan kuussa! Lukioaikoina kun asuin jo yksin ruokaan meni rahojen ollessa tiukoilla alle 40e kuussa, mutta silloin sai jo pihistellä. Nykyisin ruokaan menevä raha kuussa melko yläkanttiin heitettynä minulla on n.80-100e ja sillä rahalla voin siis syödä mitä haluan.

Vierailija
14/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee joku 600€/kk :D Olen yksinasuva 18v ja tuhlaan kyllä vähän liikaa rahaa ruokaan, halvemmallakin pääsisi mutta olen tosi laiska laittamaan ruokaa joten käyn usein ulkona syömässä mihin menee aika paljon rahaa.

Vierailija
15/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä mitä syö, ja missä syö. Itse en laske mitä ruoka maksaa, muussa säästän mutta en ruuassa. Laatu on se joka ratkaisee. En sitten laita rahojani mihinkään hömppään.

Vierailija
16/27 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme 3 henkinen perhe, kohta 4 henk. Meillä viikon ruokiin menee 50€ eli kk n 200/250€. Valmistan kaiken tuoreista raaka-aineista itse leipiä myöten. Aikuiset syö paljon sitä rahkaa ja niitä siemeniä;) mutta lapsi saa monipuolista ruokaa koko päivälle. Olemme terveitä ja hyvinvoivia ilman liikakiloja. 

herkkujakaan unohtamatta lauantaisin tai yleisesti ottaen vkoloppuisin kaikilla on lupa herkutella. 

Sillä on suuri merkitys kaupassa vertailla hintoja ja suunnitella etukäteen esimerkiksi viikon ruoat, jolloin säästöä kertyy ja rahaa jää paljon kaikkeen muuhun tarpeelliseen ja mukavaan.

elämään tyytyväinen :)

Vierailija
17/27 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, meillä menee ruokaan 700-850€/kk. Kaikki ruoka tehdään itse, 2 aikuista 2 lasta 12v ja 17v. Ulkona käydään perheen kanssa syömässä perheen kanssa vaihtelevasti 1-2krt/kk.  Joskus käydään hakemassa esim pe. pizzaa kotia mutta harvoin.

Vierailija
18/27 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23v nainen ja syön päivässä n. 2500kcal. Ruokaan menee n. 120€/kk, joka on mielestäni ihan ok. Teen isompia satseja ruokaa kerralla ja yritän seurata tarjouksia (esim. en osta lohta kuin tarjouksesta, koska opiskelijalle 20€/kg on aika huikea hinta). Syön myös monipuolisesti kasviksia yms.

Vierailija
19/27 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa, miksi stressata ruokalaskusta?

Opiskeluaikana ruokaan meni 20 € viikossa. Kaikki piti miettiä ja suunnitella tarkkaan.

Jos taloudellinen tilanne mahdollistaa suuremmat ruokalaskut, enpä haluaisi elää jatkuvasti nuukaillen. Sen verran voi elämästä nauttia. :)

Vierailija
20/27 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu mä en käsitä MILLÄÄN näitä "meillä syö 3 ihmistä monipuolista herkkuruokaa yhteensä 50 € viikko" eli siis 2,3 €/päivä/henkilö ruokaan... Mitä J*MALAUTA te oikein syötte???? Perunaa ja nakkipaketti kolmeen osaan jaettuna? Ainakaan salaattia tai kokolihaa ei tohon rahaan liikoja laiteta.