Älkää lähettäkö mulle joululahjoja, en pääse hakemaan niitä sieltä, mihin Posti ne suvaitsee kuskata
Ei onnistu pakettien haku autottomana ympäri kyliä. Jokainen menee eri paikkaan.
Kommentit (81)
Vielä muutama vuosi sitten ainakin täälläpäin jos ei automaattiin mahtunut, ne vietiin takaisin postille. Sieltä sitten seuraavan kerran otettiin mukaan ne kun sinne automaatille mentiin. Ja ne oli etusijalla, sitten laitettiin uudemmat paketit. Harvoin kyllä oli täynnä mikään automaatti. Mutta kai siitäkin on sitten palautetta tullut ja nyt niitä viedään muualle. Silloin oli hyvin hidasta saada paketti eri automaattiin, kuskin piti soittaa aspaan ja ne teki muutokset, että saat sen luukun edes auki ja paketin sinne. Joskus kun oli virheitä osoitteissa. Ei täällä ilmeisesti ruuhkia ole vieläkään, kerran on pakettini mennyt eri paikkaan, viereiseen kauppaan.
T: entinen postikuski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lakannut käyttämästä verkkokauppoja, joissa ei ole Postin lisäksi muita (järkeviä) kuljetusvaihtoehtoja.
Vaikka vikahan ei varsinaisesti ole ko verkkokaupan, vaan Postin, joka myy asiakkaalle palvelun, jota ei kuitenkaan toimita sellaisena, kuin se on ostettu.
Vähänkuin menisi maitokauppaan ostamaan maitoa, joka olisi loppu, mutta josta silti pitäisi maksaa.
Postia kannattaa äänestää jaloilla.
Näin. Onkohan tämä edes laillista?
Itse ostin kerran kalliimman toimituksen nimenomaan, jotta saisin paketin haluamalleni noutopisteelle.Arvatkaa vaan toimittiko posti sitä sinne. No ei tietenkään. Mielestäni tämä on asiakkaan kusetusta. Tilaat palvelun, valitset minne toimitetaan ja maksat siitä että tuote toimitetaan haluamallesi pisteelle. Sitten se menee ihan minne sattuu, toiselle puolelle kaupunkia. Pitää joko ottaa taksi ja käydä hakemassa tai lahjoa joku tuttu autolla hakemaan.
Nimenomaan! Miten tää muka voi olla edes laillista? Mikä firma saa toimia näin?
Posti on Valtion Laitos ja ihmiset sietävät Postilta enemmän kuin tavalliselta yritykseltä.
Kuinka moni tässä ketjussa on tehnyt valituksen Postin toiminnasta tai laittanut asiakaspalautetta verkkokaupoille, että tämä kuljetus ei toimi? En ainakaan minä, vaan olen kiltisti hakenut paketit mistä milloinkin :)
Aivan varmasti on ihmiset laittaneet palautetta. Postia vaan ei kiinnosta.
Johan maalaisjärkikin se sanoo, että jos joku tilaa ja ostaa sinulta palvelun, että tuote x toimitetaan paikkaan y ja vietkin sen paikkaan z, et ole hoitanut hommaa oikein.
Posti ei selvästi hallitse eikä osaa ennakoida omien noutopisteidensä eikä automaattien kapasiteettia.
Mäkin laitan varmaan parisenkymmentä kertaa vuodessa palautetta Postille ja myös verkkokaupoille pyyntöjä käyttää toista kuljettajaa. Lisäksi olen keskustellut kuluttajaneuvonnan kanssa Postista, Ei tää meno muutu kuin poliittisesti puuttumalla. Tää on demokratiakysymys, jonkun ministerin tai oikeusasiamiehen pitää puuttua,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lakannut käyttämästä verkkokauppoja, joissa ei ole Postin lisäksi muita (järkeviä) kuljetusvaihtoehtoja.
Vaikka vikahan ei varsinaisesti ole ko verkkokaupan, vaan Postin, joka myy asiakkaalle palvelun, jota ei kuitenkaan toimita sellaisena, kuin se on ostettu.
Vähänkuin menisi maitokauppaan ostamaan maitoa, joka olisi loppu, mutta josta silti pitäisi maksaa.
Itse ostin kerran kalliimman toimituksen nimenomaan, jotta saisin paketin haluamalleni noutopisteelle.Arvatkaa vaan toimittiko posti sitä sinne. No ei tietenkään. Mielestäni tämä on asiakkaan kusetusta. Tilaat palvelun, valitset minne toimitetaan ja maksat siitä että tuote toimitetaan haluamallesi pisteelle. Sitten se menee ihan minne sattuu, toiselle puolelle kaupunkia. Pitää joko ottaa taksi ja käydä hakemassa tai lahjoa joku tuttu autolla hakemaan.
Posti on Valtion Laitos ja ihmiset sietävät Postilta enemmän kuin tavalliselta yritykseltä.
Kuinka moni tässä ketjussa on tehnyt valituksen Postin toiminnasta tai laittanut asiakaspalautetta verkkokaupoille, että tämä kuljetus ei toimi? En ainakaan minä, vaan olen kiltisti hakenut paketit mistä milloinkin :)
Aivan varmasti on ihmiset laittaneet palautetta. Postia vaan ei kiinnosta.
Johan maalaisjärkikin se sanoo, että jos joku tilaa ja ostaa sinulta palvelun, että tuote x toimitetaan paikkaan y ja vietkin sen paikkaan z, et ole hoitanut hommaa oikein.
Posti ei selvästi hallitse eikä osaa ennakoida omien noutopisteidensä eikä automaattien kapasiteettia.
No eihän sitä palautetta Postille tietenkään kannata laittaa, vaan verkkokaupoille. Ja kuluttaja-asiamiehelle tms.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin laitan varmaan parisenkymmentä kertaa vuodessa palautetta Postille ja myös verkkokaupoille pyyntöjä käyttää toista kuljettajaa. Lisäksi olen keskustellut kuluttajaneuvonnan kanssa Postista, Ei tää meno muutu kuin poliittisesti puuttumalla. Tää on demokratiakysymys, jonkun ministerin tai oikeusasiamiehen pitää puuttua,
Ja niitä palautteita pitää vaan sitkeästi laittaa koko ajan, mahdollisimman monen. Niitähän tarvitaan satoja tai tuhansia ennen kuin jokin verkkokauppa vaihtaa toimittajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti on yksityistetty ajat sitten. Samaan aikaan alkoivat ongelmat.
Ai jaa, kiitos tiedosta :) Katsoin vielä Wikipediasta mutta ilmeisesti oli vanhaa tietoa.
Hemmetti kun tulis edes johonkin automaattiin, mutta perkele käänsivät paketin ennen automaattia takas lähettäjälle eikä ollu edes posti mokaamassa tätä.
Olen kävellyt viime päivinä kahden eri väliaikaisen pakettipisteen ohi, siis Postin, ja tyhjältä on näyttänyt! Aiempina vuosina ne ovat pursuilleet paketteja, nyt oli ehkä viisi pakettia per piste (ja nuokkuva työntekijä). :D
Vierailija kirjoitti:
Posti saisi kehittää systeemin, jossa asiakas voisi itse päättää ottaako paketin mahdollisimman nopeasti mistä tahansa automaatista x säteellä ja odottaako, että saa hakea sen omastaan.
Minulla on jäänyt paketteja hakematta, koska ovat menneet toiselle puolelle kaupunkia ja olleet niin isoja, etten ole saanut haettua pyörällä. Ikävää minulle, myyvälle kaupalle ja niille siinä kaupunginosassa asuville, joilta vien pakettiautomaattilokeron kokonaiseksi viikoksi ja heidän paketit mahdollisesti lähetetään muualle.
Ja kun se riivatun posti toimittaisi edes lähimpään vapaana olevaan automaattiin sen paketin vaan ei, se menee johonkin postipisteeseen hevon kuuseen asti, jos se ei mahdu siihen automaattiin, mihin on tilattu.
Vierailija kirjoitti:
Olen kävellyt viime päivinä kahden eri väliaikaisen pakettipisteen ohi, siis Postin, ja tyhjältä on näyttänyt! Aiempina vuosina ne ovat pursuilleet paketteja, nyt oli ehkä viisi pakettia per piste (ja nuokkuva työntekijä). :D
En ihmettele. Toinen asia mikä on palvelun huononemisen ohella tapahtunut on hintojen nousu. Pakettien ja korttien lähettäminen postin kautta todella kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vielä muutama vuosi sitten ainakin täälläpäin jos ei automaattiin mahtunut, ne vietiin takaisin postille. Sieltä sitten seuraavan kerran otettiin mukaan ne kun sinne automaatille mentiin. Ja ne oli etusijalla, sitten laitettiin uudemmat paketit. Harvoin kyllä oli täynnä mikään automaatti. Mutta kai siitäkin on sitten palautetta tullut ja nyt niitä viedään muualle. Silloin oli hyvin hidasta saada paketti eri automaattiin, kuskin piti soittaa aspaan ja ne teki muutokset, että saat sen luukun edes auki ja paketin sinne. Joskus kun oli virheitä osoitteissa. Ei täällä ilmeisesti ruuhkia ole vieläkään, kerran on pakettini mennyt eri paikkaan, viereiseen kauppaan.
T: entinen postikuski.
Sinulla on jotain vanhaa tietoa. Veisivätkin sinne postiin, niin ei olisi mikään ongelma. Mutta kuskaavat sen ihan päinvastaiseen suuntaan toiseen automaattiin. Jossain on kerrottu, että ne menee auton reitin mukaisesti.
Eikä ole ollut mitään virheitä osoitteessa.
Turha heittää tästä erittäin tärkeästä aloitteesta ap:ta pilkkakirveellä. On iso ongelma myös meille. Jollei pakettia saa siihen automaattiin tai ainakin toiseen automaattiin. Mikäli paketti kiikutetaan bussimatkan päähän johonkin K-market/R-kioski tyyppiseen palvelupaikkaan sitä ei kannata sieltä hakea, mikäli puuttuu voimassaoleva henkilöt. Nyt Koronan aikana on ehtinyt vanhentua ja uusiminen on vielä vaiheessa. Tämä viesti tulee ihan Helsingin kaupungin alueelta n. 5-6 km ydin-keskustasta. En usko, että meille kukaan pakettia lähettää joten siitä ei ongelmaa, mutta ei sitä voi itsekään mitään tilata, joten säästyyhän siinä rahaa, mikä tietysti pitää ottaa positiivisena asiana. 😃
Mä melkein purskahdin itkuun tänään kun tuli ilmoitus kaverin lähettämästä joulupaketista. On ollut ihan saakelin raskas ja kiire syksy ja oon aivan poikki, ja nyt pitää lähteä toiselta puolen kaupunkia hakemaan jotain prkln pakettia vielä jossain välissä. Kunpa ihmiset viitsisivät maksaa kotiinkuljetuksen, jos lähettelevät sopimatta paketteja. Vähävaraiset, sairaat tai uupuneet eivät ehkä kykene näitä Postin munauksia noutamaan. Posti on mul*uin firma koko maassa. Miten edes kehtaavat, en käsitä.
Kuinkahan iso prosentti toimituksista menee muualle kuin asiakkaan lähimpään pisteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti saisi kehittää systeemin, jossa asiakas voisi itse päättää ottaako paketin mahdollisimman nopeasti mistä tahansa automaatista x säteellä ja odottaako, että saa hakea sen omastaan.
Systeemi on jo olemassa. Tilaa pakettisi palvelupisteelle, äläkä automaattiin. Älä syytä muita omasta tyhmyydestäsi.
Tilaan kaikki pakettini palvelupisteelle ja se asetettu Postin omassa järjestelmässä oletusnoutopisteeksi. Siitä huolimatta suurin osa paketeista käännetään satunnaiseen automaattiin, josta ei pysty pakettia ilman avustajaa hakemaan, koska olen 158 cm pitkä.
En ihan tasan tilaa pakettejani palvelupisteelle, koska lähin automaatti on parinsadan metrin päässä ja lähin palvelupiste 7 km päässä. Minulla ei ole autoa.
Ei sillä oikeasti ole yhtään mitään väliä, mihin ne pakettisi tilaat. Posti vie ne ihan mihin itseään sattuu huvittamaan.
Soitin just lapsen kummitädille pahoittelupuhelun, että lähettämänsä joululahja tulee palautumaan tukittuaan ensin viikon verran automaattia toisella puolen kylää. En pääse sitä hakemaan.
Postin aspaan kun on yhteydessä ja kyselee voisiko paketin uudelleenohjata sinne, mihin sen pitikin tulla, ovat siellä aivan hoo moilasena, että miksi ihmeessä, kun eihän tässä ole tapahtunut mitään virhettä. Posti on itse kirjoittanut omat sääntökirjansa ja päättänyt että ei se ole mikään virhe, että asiakas tilaa tavaransa jonnekin ja he vievät sen jonnekin muualle.
Reilun 100 000 asukkaan kaupungissa paketit voivat mennä aivan mihin tahansa. Kunpa kukaan ei enää koskaan lähettäisi mulle mitään, ja kunpa ei olisi enää koskaan itse pakko tilata mitään. Posti tekee arjesta helvettiä.
Ja tää Omaposti onkin sitten ihan oma lukunsa. Turhuuksien turhuus. Mulle on useamman kerran sanottu, että ainoa tapa saada lähetyksiä on ottaa Omaposti käyttöön. Eivät tule sittenkään. Verkkopalveluista surkein ja turhin.