Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää lähettäkö mulle joululahjoja, en pääse hakemaan niitä sieltä, mihin Posti ne suvaitsee kuskata

Vierailija
15.12.2021 |

Ei onnistu pakettien haku autottomana ympäri kyliä. Jokainen menee eri paikkaan.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheinta oli, kun vauva oli ihan pieni ja sillä koliikki. Ihanat ihmiset lähettelivät lahjoja ja minä matkustin bussilla (onneksi oli rahaa bussilippuihin, ei kaikilla ole!) jatkuvasti ympäri kaupunkia hakemassa paketteja ihan kuolemanväsyneenä. Lähin noutopiste olisi 500 m päästä. Olen asunut tässä 6 vuotta, ja yksikään paketti ei ole koskaan tullut sinne.

Vierailija
22/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postille oikeus periä 10-20 euroa paketin säilytyksestä, niin ihmiset mieluummin maksavat kotiinkuljetuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lokerikot täynnä vievät ohjeissa sanotun lähimmälle vapaana olevalle automaatille , kaupungeissa useampi automaatti joten arpapeliä mistä saa hakea .

Juu, ihan itse ovat omat ohjeensa tehneet. Veikkaan, että kuluttajalla olisi oikeus saada niitä lähetyksiään sinne, mihin tilaa ne.

Vierailija
24/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postille oikeus periä 10-20 euroa paketin säilytyksestä, niin ihmiset mieluummin maksavat kotiinkuljetuksista.

Vai velvollisuus toimittaa tilattu ja maksettu palvelu, kuten kaikilla muillakin liikeyrityksillä?

Vierailija
25/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät Postin palvelut nytkään ole ilmaisia. Kyllä se paketin lähettäjä maksaa siitä palvelusta, että paketti menee määränpäähän.

Vierailija
26/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän posti oli 10 min bussin päässä, kun se lopetettiin posti siirtyi kahden bussiin päähän!

Linnuntietä toki ok ja jos olisi auto.

Siirsin kaiken pakettijutut lähi markettiin, silti niitä paketteja saa hakea niska vääränä tiesmistä.

Sen takia jos tilaan netistä otan kotiinkuljetuksen, varsinkin raskaisiin juttuihin,

Lähettäisin paketin sulle jos tietäisin nimesi ja osotteesi.

Vierailija
27/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää nimesi ja asuinpaikkasi.

Muuten ei tiedetä kenelle ei saa lähettää.

No okei, älkää lähettäkö kellekään, paitsi kotiinkuljetuksella.

Ei sekään ole aina hyvä vaihtoehto. Kerrankin jouduttiin odottelemaan kotiinkuljetusta, että päästiin lähtemään kauppaan. Samalla kauppamatkalla olisi hoitunut paketin haku ihan postista saman katon alta.

Vierailija
28/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa asua pikku kaupungissa. Täällä on kaikki eri 3 postiautomaattia lähellä toisiaan. Ikinä eivät ole lähettäneet paketti mihinkään kauemmas.

Vierailija
29/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheinta oli, kun vauva oli ihan pieni ja sillä koliikki. Ihanat ihmiset lähettelivät lahjoja ja minä matkustin bussilla (onneksi oli rahaa bussilippuihin, ei kaikilla ole!) jatkuvasti ympäri kaupunkia hakemassa paketteja ihan kuolemanväsyneenä. Lähin noutopiste olisi 500 m päästä. Olen asunut tässä 6 vuotta, ja yksikään paketti ei ole koskaan tullut sinne.

Meillä on noutopiste kadun toisella puolen, mutta eipä paketit sinne tule, vaan aina muualle, aivan väärään suuntaan vielä, mihin ei ole koskaan mitään asiaa muuten. Siksi valitsen aina Matkahuollon kautta, kun ne saa tuosta kadun toiselta puolelta.

Vierailija
30/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni lähin posti/automaatti on 15km päässä. Yleensä pakko ottaa automaattiin, koski itse posti menee klo 16:30 kiinni ja en kerkeä hakea töiden jälkeen, koska menee kiinni ennen kuin olisin postissa. Jos sattuu olemaan täyttä automaatissa, niin lähin seuraava on 40km päässä kotoani. Siinä tulee paketille hintaa, kun ajat 60km yhteen suuntaan hakemaan pakettia, koska olen 20km kotoani ihan eri suunnassa töissä. Äkkiä se 12e kotiinkuljetus ei maksa mitään. Meidön postipoika on niin mukava, että ollaan sovittu et se saa jättää paketit postilaatikolle soittelematta mulle. Asun sen verran syrjässä, että pihalle ei tule kukaan vahingossakaan.

Vierailija
31/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vtuttaa.

Tilasin paketin kaupan lokeroon, joka on lähellä asuntoani. Vieressä 4 muussa paikassa lokerot ja n. 1km päässä 2 paikassa. Siitä eteenpäin tasaisesti.

No, paketti ohjattiin TAAS sinne, minne ei pääse sitten millään. Matkaa 6km. Hyvin siis toimii. Tuohon asiaan pitää kyllä tulla muutos. Ei vaan oikeasti tule tilattua enää yhtään mitään.

Vierailija
32/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama vtuttaa.

Tilasin paketin kaupan lokeroon, joka on lähellä asuntoani. Vieressä 4 muussa paikassa lokerot ja n. 1km päässä 2 paikassa. Siitä eteenpäin tasaisesti.

Tilasin paketin postin kioskiin, joka on asuintaloni alakerrassa kadun puolella, matkaa n. 50 metriä. Paketti meni lähimmälle ostarille yli kilometrin päähän. Kävin noutamassa vasta sitten, kun ehdin sille suunnalle. Alakerrasta olisi saanut sen ohikulkiessa.

Vierailija
33/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähellä 2 markettia mihin tilaan aina lokeroihin..koskaan ne ei siinä ole vaan aina siirretty Citymarkettiin mistä henkkareitten kanssa jonotettava ja Cittari sijaitsee niin, että pitää olla auto jos hakee sieltä

Vierailija
34/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän pitäisi tehdä, että tää muuttuisi? Täähän on ihan tasa-arvokysymys, ihmisten on voitava tietää minne heidän tilauksensa tulevat. Ei mun isoäitini voi mitään tilata, kun ei tiedä mistä se paketti pitäisi sitten hakea.

Vierailija
35/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lähettäkö myöskään mulle! Paikallinen pakettiautomaatti on aina täynnä, joten posti kuljettaa pakettini 10 kilometrin päässä olevaan tuppukylään, jonne ei ole mitään julkisia liikenneyhteyksiä. 20 kilsan päässä on sitten se kaupunki, jonne kulkee busseja vähän väliä ja pakettiautomaatteja on suunnilleen joka toisessa liikkeessä.

Vierailija
36/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa viestiä viestintäministeriöön.

Minultakin usein kysytään, "mihin voimme toimittaa paketin", heh, kerran on mennyt sinne minne sovittiin ja tälläkin viikolla olen hakenut jo kolme pakettia, aivan muulta kiun mihin sovittiin.

Onneksi on auto ja useimmat paikat, jossain määrin matkan varrella. Kaikilla ei ole.

Vierailija
37/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti saisi kehittää systeemin, jossa asiakas voisi itse päättää ottaako paketin mahdollisimman nopeasti mistä tahansa automaatista x säteellä ja odottaako, että saa hakea sen omastaan.

Systeemi on jo olemassa. Tilaa pakettisi palvelupisteelle, äläkä automaattiin. Älä syytä muita omasta tyhmyydestäsi. 

Vierailija
38/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää lähettäkö myöskään mulle! Paikallinen pakettiautomaatti on aina täynnä, joten posti kuljettaa pakettini 10 kilometrin päässä olevaan tuppukylään, jonne ei ole mitään julkisia liikenneyhteyksiä. 20 kilsan päässä on sitten se kaupunki, jonne kulkee busseja vähän väliä ja pakettiautomaatteja on suunnilleen joka toisessa liikkeessä.

Ilmeisesti olet kuitenkin saanut pakettisi haettua, joten mikä ongelma?

Vierailija
39/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli just paketti ilmoituksella uudelleen ohjattu paikkaan se ja se. Ja olin sen alunperinkin tilannut juuri sinne. Vielä on tulossa samaan ja saa nähdä ohjataanko sekin uudelleen alkup osoitteeseen vai ehkä jonnekin vallan muualle kauas kotoa.

Vierailija
40/81 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posti saisi kehittää systeemin, jossa asiakas voisi itse päättää ottaako paketin mahdollisimman nopeasti mistä tahansa automaatista x säteellä ja odottaako, että saa hakea sen omastaan.

Systeemi on jo olemassa. Tilaa pakettisi palvelupisteelle, äläkä automaattiin. Älä syytä muita omasta tyhmyydestäsi. 

Olen eri ja olen viime aikoina sopinut, että toimitetaan lähimpään palvelupisteeseen. Kysyvät jopa, että pidetäänkö vai halunko vaihtaa. Silti menee useimmiten muualle ja edelleen useimmiten palvelupisteelle, jota en itse halunnut, kun poikkeaa normaalireitiltäni. Haluamaani lokeroon olen saanut vain kerran, kun lokero on saman ketjun tiloissa, jonka verkkokaupasta tavaran ostin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan