Älkää lähettäkö mulle joululahjoja, en pääse hakemaan niitä sieltä, mihin Posti ne suvaitsee kuskata
Ei onnistu pakettien haku autottomana ympäri kyliä. Jokainen menee eri paikkaan.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lokerikot täynnä vievät ohjeissa sanotun lähimmälle vapaana olevalle automaatille , kaupungeissa useampi automaatti joten arpapeliä mistä saa hakea .
Meillä menee ihan postin asiamiehelle, jos automaatti on täynnä.
Mä vaihdoin käyttämäni ja kulkemisiini sopivan automaatin vähän huonompaan, jotta ne sitten päätyisivät edes siihen asiamiespostiin jossa on jotain edellytyksiä käydä. Silläkin on sitten pikkupoutiikin aukioloajat, että kiirettä pitää arkena eikä vkl pääse.
Pahinta on, kun Postilta tulee aamulla kysely ovikoodista ja muusta, mikä vaikuttaa siltä kuin pakettia oltaisiin tuomassa kotiin. Sitten iltapäiällä tulee ilmoitus, että sama paketti on viety kilometrien päähän. Asiakaspalvelusta kerrotaan, että tähän lähettäjän valitsemaan pakettiin ei kuulu kotiinkuljetus. Miksi sitten kysytte tietoja ja annatte ymmärtää, että lähetys oltaisiin toimittamassa kotiin?
Sitten, kun lähettäjä valitsee kotiinkuljetuksen ja vastaanottaja näpyttelee tiedot, postin toimittaja kertoo, ettei hänellä ole pääsyä siihen sovellukseen, johon olen näpytellyt ovikoodit ja muut. Miten upea sovellus, kerrassaan, Posti!
Vaikuttaisi siltä, ettei Posti edes yritä toimittaa lähetyksiä asiakkaille. Minäkin valitsen muun toimittajan aina kun mahdollista. Silloin saa luotettavasti pakettinsa ja tietää, missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan vika myös niiissä terveissä ihmisissä, jotka makuuttavat pakettejaan viikon lokerikoissa laiskuuttaan.
.
Ps. Olen itse sellainen.
Sinun kaltaisten tyyppien takia ne pakettiautomaatit ovat siis aina täynnä ja se paketti ohjataan seuraavaksi lähimpään Smart-automaattiin. Esimerkiksi minulla on 5 minuutin kävelymatkan päässä 1 S-Market ja 1 K-Market, joissa molemmissa on pakettiautomaatit. Silti useimmiten olen joutunut hakemaan ne paketit 15 minuutin kävelymatkan päässä olevasta S-Marketista, jossa on samalla lähin postitoimipaikka ja myös siellä on pakettiautomaatti. Kyseinen S-Market on vielä semmoisessa suunnassa että siellä päin ei tule muuten käytyä.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on, kun Postilta tulee aamulla kysely ovikoodista ja muusta, mikä vaikuttaa siltä kuin pakettia oltaisiin tuomassa kotiin. Sitten iltapäiällä tulee ilmoitus, että sama paketti on viety kilometrien päähän. Asiakaspalvelusta kerrotaan, että tähän lähettäjän valitsemaan pakettiin ei kuulu kotiinkuljetus. Miksi sitten kysytte tietoja ja annatte ymmärtää, että lähetys oltaisiin toimittamassa kotiin?
Sitten, kun lähettäjä valitsee kotiinkuljetuksen ja vastaanottaja näpyttelee tiedot, postin toimittaja kertoo, ettei hänellä ole pääsyä siihen sovellukseen, johon olen näpytellyt ovikoodit ja muut. Miten upea sovellus, kerrassaan, Posti!
Vaikuttaisi siltä, ettei Posti edes yritä toimittaa lähetyksiä asiakkaille. Minäkin valitsen muun toimittajan aina kun mahdollista. Silloin saa luotettavasti pakettinsa ja tietää, missä mennään.
Joo, Posti ei todellakaan ole kiinnostunut siitä, saako ihminen pakettinsa vai ei. Ei kuulu heidän toimialaansa sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan vika myös niiissä terveissä ihmisissä, jotka makuuttavat pakettejaan viikon lokerikoissa laiskuuttaan.
.
Ps. Olen itse sellainen.Sinun kaltaisten tyyppien takia ne pakettiautomaatit ovat siis aina täynnä ja se paketti ohjataan seuraavaksi lähimpään Smart-automaattiin. Esimerkiksi minulla on 5 minuutin kävelymatkan päässä 1 S-Market ja 1 K-Market, joissa molemmissa on pakettiautomaatit. Silti useimmiten olen joutunut hakemaan ne paketit 15 minuutin kävelymatkan päässä olevasta S-Marketista, jossa on samalla lähin postitoimipaikka ja myös siellä on pakettiautomaatti. Kyseinen S-Market on vielä semmoisessa suunnassa että siellä päin ei tule muuten käytyä.
Ei kannata mennä Postin syöttiin ja alkaa syyttää kuluttajia toimimattomasta palvelusta. Kyllä se on ihan Postin oma vika, että tää homma on tällaista nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa asua pikku kaupungissa. Täällä on kaikki eri 3 postiautomaattia lähellä toisiaan. Ikinä eivät ole lähettäneet paketti mihinkään kauemmas.
Asun pikkukaupungissa, ja pari kertaa pakettini on päätynyt n. 30 kilometrin päässä sijaitsevaan isompaan kaupunkiin. Ilmeisesti meidän kylän noutopiste on ollut niin täynnä, että paketti on pitänyt viedä seuraavaan lähimpään kaupunkiin.
Mun pitäis nyt välttämättä tilata yksi asia netistä, mutta en tiedä uskallanko, koska tulee Postilla ja jos ja kun se menee taas toiselle puolelle kaupunkia, en pääse sitä hakemaan. Viitsiikö edes nähdä vaivaa...
Vierailija kirjoitti:
Olen lakannut käyttämästä verkkokauppoja, joissa ei ole Postin lisäksi muita (järkeviä) kuljetusvaihtoehtoja.
Vaikka vikahan ei varsinaisesti ole ko verkkokaupan, vaan Postin, joka myy asiakkaalle palvelun, jota ei kuitenkaan toimita sellaisena, kuin se on ostettu.
Vähänkuin menisi maitokauppaan ostamaan maitoa, joka olisi loppu, mutta josta silti pitäisi maksaa.
Postia kannattaa äänestää jaloilla.
Näin. Onkohan tämä edes laillista?
Itse ostin kerran kalliimman toimituksen nimenomaan, jotta saisin paketin haluamalleni noutopisteelle.
Arvatkaa vaan toimittiko posti sitä sinne. No ei tietenkään. Mielestäni tämä on asiakkaan kusetusta. Tilaat palvelun, valitset minne toimitetaan ja maksat siitä että tuote toimitetaan haluamallesi pisteelle. Sitten se menee ihan minne sattuu, toiselle puolelle kaupunkia. Pitää joko ottaa taksi ja käydä hakemassa tai lahjoa joku tuttu autolla hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa asua pikku kaupungissa. Täällä on kaikki eri 3 postiautomaattia lähellä toisiaan. Ikinä eivät ole lähettäneet paketti mihinkään kauemmas.
Asun pikkukaupungissa, ja pari kertaa pakettini on päätynyt n. 30 kilometrin päässä sijaitsevaan isompaan kaupunkiin. Ilmeisesti meidän kylän noutopiste on ollut niin täynnä, että paketti on pitänyt viedä seuraavaan lähimpään kaupunkiin.
No miksi se postin systeemi ei ilmoita ruuhkautumisesta jo tilausvaiheessa ja siitä, että paketti saatetaan toimittaa 30km päähän?
Just tänään soitin asiakaspalveluun ja sanoin paketin menneen niin hankalaan paikkaan etten sitä pääse hakuajan puitteissa noutamaan. Koska oli mennyt eri postinumeroalueelle lupasi hoitaa käännön maksutta. Nyt odottelen sitten viestiä miten käy. Eli homma hoituu. Viime vuonna oli sama tilanne ja silloinkin homma hoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lakannut käyttämästä verkkokauppoja, joissa ei ole Postin lisäksi muita (järkeviä) kuljetusvaihtoehtoja.
Vaikka vikahan ei varsinaisesti ole ko verkkokaupan, vaan Postin, joka myy asiakkaalle palvelun, jota ei kuitenkaan toimita sellaisena, kuin se on ostettu.
Vähänkuin menisi maitokauppaan ostamaan maitoa, joka olisi loppu, mutta josta silti pitäisi maksaa.
Itse ostin kerran kalliimman toimituksen nimenomaan, jotta saisin paketin haluamalleni noutopisteelle.Arvatkaa vaan toimittiko posti sitä sinne. No ei tietenkään. Mielestäni tämä on asiakkaan kusetusta. Tilaat palvelun, valitset minne toimitetaan ja maksat siitä että tuote toimitetaan haluamallesi pisteelle. Sitten se menee ihan minne sattuu, toiselle puolelle kaupunkia. Pitää joko ottaa taksi ja käydä hakemassa tai lahjoa joku tuttu autolla hakemaan.
Nimenomaan! Miten tää muka voi olla edes laillista? Mikä firma saa toimia näin?
Seuraava vaihe Postilla on varmaan se, että jos lähetän joulukortin muorille, vievät sen jollekin toiselle ihmiselle viereiseen kaupunkiin. Eihän Postin tehtävä nyt hyvänen aika sentään ole viedä asioita sinne, mihin ihmiset ovat ne maksullisesti lähettäneet!
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli just paketti ilmoituksella uudelleen ohjattu paikkaan se ja se. Ja olin sen alunperinkin tilannut juuri sinne. Vielä on tulossa samaan ja saa nähdä ohjataanko sekin uudelleen alkup osoitteeseen vai ehkä jonnekin vallan muualle kauas kotoa.
Samaa ihmettelin, kun mullekin tuli äskettäin ilmoitus, että pakettini on uudelleen ohjattu siihen ja siihen palvelupisteeseen. Siis juuri siihen palvelupisteeseen, johon sen oli tarkoitus alun perinkin tulla. Mietin, oliko se kuitenkin viety ensin jonnekin muualle ja sieltä sitten uudelleen ohjattu sinne minne olin sen tilannutkin. Ota näistä selvää...
Meillä Helsingissä, missä asun, posti ei laita mitään lokeroon, vaikka sinne tilaa. Joka saa$^&**an paketti jätetään jakamatta ja päätyy postikonttoriin, joka sijaitsee eri puolella kaupunkia ja jonka lähellä ei ole parkkipaikkoja lainkaan. Siellä pitää jonottaa vuoronumerolla sitten.
Vierailija kirjoitti:
Just tänään soitin asiakaspalveluun ja sanoin paketin menneen niin hankalaan paikkaan etten sitä pääse hakuajan puitteissa noutamaan. Koska oli mennyt eri postinumeroalueelle lupasi hoitaa käännön maksutta. Nyt odottelen sitten viestiä miten käy. Eli homma hoituu. Viime vuonna oli sama tilanne ja silloinkin homma hoitu.
Ei minusta homma hoidu silloin, jos asiakas joutuu erikseen soittamaan ja pyytämään että jos voisitte tehdä mitä lupasitte ja mistä teille on maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin kerran kalliimman toimituksen nimenomaan, jotta saisin paketin haluamalleni noutopisteelle.Arvatkaa vaan toimittiko posti sitä sinne. No ei tietenkään. Mielestäni tämä on asiakkaan kusetusta. Tilaat palvelun, valitset minne toimitetaan ja maksat siitä että tuote toimitetaan haluamallesi pisteelle. Sitten se menee ihan minne sattuu, toiselle puolelle kaupunkia. Pitää joko ottaa taksi ja käydä hakemassa tai lahjoa joku tuttu autolla hakemaan.
Posti on Valtion Laitos ja ihmiset sietävät Postilta enemmän kuin tavalliselta yritykseltä.
Kuinka moni tässä ketjussa on tehnyt valituksen Postin toiminnasta tai laittanut asiakaspalautetta verkkokaupoille, että tämä kuljetus ei toimi? En ainakaan minä, vaan olen kiltisti hakenut paketit mistä milloinkin :)
Äiti lähetti viimejouluna paketin. Ei kertonut heti lähettäneensä. Tuli postilta ilmoitus silloin kun paketti oli jo lähtenyt takaisin ja sain tietää koko lähetyksestä. Omaposti ei ilmoittanut mitään. Onneksi käänsivät maksutta uudelleen ja sain paketin. Tänävuonna taas lähetti josta ilmoitus saapui jälleen myöhässä. Onneksi omaposti hälytti ja osasin noutaa paketin ennen takaisin lähetystä. Että hyvin menee postilla kun paketti käy kääntymässä ennenkuin saajalle on edes ilmoitusta saatu toimitettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta homma hoidu silloin, jos asiakas joutuu erikseen soittamaan ja pyytämään että jos voisitte tehdä mitä lupasitte ja mistä teille on maksettu.
Mä oon soitellut näitä puheluita aika paljon. Yleensä ei onnistu kääntö. Tai sitten käännetään, mutta vuotaa yli uudestaan sinne väärään paikkaan. Yleensä aspat ovat ihan että mitäs siellä valitat, ei meillä ole mitään velvollisuutta toimittaa tavaroita sinne mihin ne on tilattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti on Valtion Laitos ja ihmiset sietävät Postilta enemmän kuin tavalliselta yritykseltä.
Kuinka moni tässä ketjussa on tehnyt valituksen Postin toiminnasta tai laittanut asiakaspalautetta verkkokaupoille, että tämä kuljetus ei toimi? En ainakaan minä, vaan olen kiltisti hakenut paketit mistä milloinkin :)
Posti on yksityistetty ajat sitten. Samaan aikaan alkoivat ongelmat.
Monet firmat käyttää nykyisin Matkahuollon lokeroita ja palveluja, koska he toimivat luotettavasti.