Hei vela, kenelle testamenttaat omaisuutesi?
Oletteko vapaaehtoisesti lapsettomat jo ajatelleet, minne jaatte omaisuutenne, kun kuolema korjaa? Puolisolle? Entä jos puoliso kuolee ennen teitä?
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:04"]
En ole vapaaehtoisesti lapseton, mutta en tule ikinä saamaan lapsia. Voisin testamentata vaikka miesten asemaa ajavalle järjestölle, Suomessa on niin huonossa asemassa mies ettei täällä pysty enää lisääntymään.
[/quote]
Ot, mutta kertoisitko konkreettisia esimerkkejä, millä tavalla mies on niin huonossa asemassa Suomessa, ettei lisääntymään pysty?
[/quote]
Miehillä iskenyt aina impotenssi tämän kirjoittajan nähtyään..
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:07"]
Eläimille ei voi testamentata yhtään mitään!
Erilaisille yhdistyksille toki voi!
Kyllä on onneton elämä ollut, jos ei yhtäkään niin läheistä ihmistä ole, jota haluaisi auttaa, vaan pitää jollekin "kissojen hammashoitoyhdistykselle" roponsa laittaa.
[/quote]
Heh, 11 alapeukkua. Taitaa olla vanhatpiiat kissoineen liikkeellä Kyöpelinvuorelle, kun pääsiäinenkin on lähellä.
[/quote]
Aika moni eläinten ystävä pitää eläimiä tärkeämpinä kuin esimerkiksi sinua, tuikituntematonta. Muista, ettet kiipeä puuhun, jollet pääse sieltä itse alas - kuulostat juuri niin miellyttävältä ihmiseltä, että sinulle ei palokuntaa soiteta, vaikka kissalle soitetaankin. ;)
[/quote]
Heh, en ole puuhun kiipeämässä eli vertaus ontuu pahemman kerran. Mutta, jos tarkoitat, että kissasi saa apua ylipäätään ennemmin kuin minä hätätilanteessa, niin olet väärässä.
Pelastuslaitos hoitaa jokaikisen ihmisen ensiksi ja jos aikaa jää, niin sitten lemmikkieläimet.
En tiedä, onko eläimillä arvojärjestystä? Jos taloudessa on kissa ja vaikkapa saksanpaimenkoira ja vain toinen on mahdollista pelastaa, niin mitä tekevät.
Minä ottaisin sen sakemannin, jos en siis tuntisi elämiä mitenkään. Kumpikaan ei olisi minun.
Eläisuojeluyhdistyksille ja eläinsairaalalle. Avopuolisoni haluaa pysyä avopuolisonani, joten loukkaantuneena tästä anna varani ko.kohteisiin.
Aah, täytyykin tehdä testamentti.
Mitään en suunnittele toisaalta jättäväni, korkeintaan velkaa (no ei vitsi vitsi).
Irtaimisto saa mennä kierrätyksesen tai Pelastusarmeijalle, rahaa tuskin tulee jäämään. Omistusasuntoa ei.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:13"]
Kyllä on onneton elämä ollut, jos ei yhtäkään niin läheistä ihmistä ole, jota haluaisi auttaa, vaan pitää jollekin "kissojen hammashoitoyhdistykselle" roponsa laittaa.
[/quote]
Heh, 11 alapeukkua. Taitaa olla vanhatpiiat kissoineen liikkeellä Kyöpelinvuorelle, kun pääsiäinenkin on lähellä.
[/quote]
Aika moni eläinten ystävä pitää eläimiä tärkeämpinä kuin esimerkiksi sinua, tuikituntematonta. Muista, ettet kiipeä puuhun, jollet pääse sieltä itse alas - kuulostat juuri niin miellyttävältä ihmiseltä, että sinulle ei palokuntaa soiteta, vaikka kissalle soitetaankin. ;)
[/quote]
Heh, en ole puuhun kiipeämässä eli vertaus ontuu pahemman kerran. Mutta, jos tarkoitat, että kissasi saa apua ylipäätään ennemmin kuin minä hätätilanteessa, niin olet väärässä.
Pelastuslaitos hoitaa jokaikisen ihmisen ensiksi ja jos aikaa jää, niin sitten lemmikkieläimet.
En tiedä, onko eläimillä arvojärjestystä? Jos taloudessa on kissa ja vaikkapa saksanpaimenkoira ja vain toinen on mahdollista pelastaa, niin mitä tekevät.
Minä ottaisin sen sakemannin, jos en siis tuntisi elämiä mitenkään. Kumpikaan ei olisi minun.
[/quote]
Ei ollut kysymys siitä, kuka saa palokunnalta apua puuhun juututtuaan, vaan siitä, kenelle sitä apua soitetaan. Tässä ontuu vain sinun lukutaitosi. ;)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei ollut kysymys siitä, kuka saa palokunnalta apua puuhun juututtuaan, vaan siitä, kenelle sitä apua soitetaan. Tässä ontuu vain sinun lukutaitosi. ;)
[/quote]
Jokainen tervepäinen soittaa apua tarvitsevalle! Jokainen auttaa hädässä olevaa, jos se on mahdollista.
Mutta täällähän riittää näitä "vapaahetoisesti lapsettomia" ym. hulluja. Ehkä he (ne) eivät soittaisi.
[/quote]
No minulla ei ole yhtään sellaista läheistä, joka vähäistä omaisuuttani oikeasti tarvitsisi. En osaa kuvitella sisaruksiani tappelemassa joistain vanhoista pussilakanoistani :D Ystävätkin taitavat olla kaikki varakkaampia kuin minä. Mutta ehkä vaikkapa paikallinen löytöeläintalo saisikin jotenkin kamppeeni hyödynnettyä vaikka myymällä niitä ja käyttämällä löytöeläinten hyvinvointiin sen mitä voi? Osaan minä turhempiakin autettavia kuvitella...