Lastentarhanopettajan meikki, ripsienpidennykset yms
Saako mielestäsi lastentarhanopella olla töissä meikkiä ja ripsienpidennykset?
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:53"]
Niin, mitäpä sitä lapsille opettamaan erilaisuutta! Pyh!
[/quote]
Joo ja perseshortseissa kans töihin! Erilaisuutta kato
[/quote]
No mitäpä se haittaisi? Omassa päiväkodissanikin vuosikymmeniä sitten oli töissä eräs erittäin isorintainen blondi, jolla oli aina valtavat kaula-aukot ja minihameita. Eipä se lapsia häirinnyt!
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:43"] Olen lto-opiskelija ja parin viikon päästä alkaa harjoittelu. Olin jo samassa päiväkodissa viikon viime syksynä orientoivassa harjoittelussa. Ihan normaalisti meikkasin ja minulla on ripsienpidennykset. En myöskään aio laittaa värikästä tunikaa tai pinkkejä sukkahousuja päälleni vaan pukeudun ihan omiin, normaaleihin vaatteisiin. Kukaan ei sanonut minulle mitään negatiivista harjoittelun aikana. Itse en tule kertaakaan opintojeni aikana harjoittelemaan alle 3v. ryhmässä, kaikki harjoittelut ovat joko 3-5v. ryhmässä tai eskarissa, alle 3-vuotiaisiin saa mennä jos haluaa, itse en halua, joten tuskinpa joudun tulilinjalle missä multa revitään ripsiä tai korvakoruja irti. Ja jos harjoittelun aikana tulee helle niin taatusti menen sortseissa töihin, en todellakaan missään persesortseissa, mutta en minä kaapuunkaan verhoudu. [/quote] Olet lto-opiskelija ja uskot, ettei 3-5-vuotias voisi repiä irtoripsiä tai korvakorua. Oh, honey. [/quote] Olen työskennellyt kaksi vuotta 3-5 vuotiaiden ryhmässä ennen kuin aloitin opintoni ja multa ei ole ikinä revitty mitään irti.
[/quote]
Ei se jokapäiväistä ole, mutta ei ollenkaan epätodennäköistä. Etenkin jos ryhmässä on erityislapsi.
Minulle tärkeintä on lapseni hyvä hoito. Itse en juuri meikkaa kuin ripsaria töihin. Työssäni täytyy näyttää siistiltä, ja överimeikki ei sovi työhöni sen paremmin kuin minihameet tai shortsit. Mielestäni asiallinen ja siisti pukeutuminen ja meikki (jos haluaa) on suotavaa mmyös lastenhoitajilta. En juuri arvosta bitch-lookkia ja suosin luonnollisuutta, jota toivon voivani välittää lapsillenikin, mutta ei lastani pilaa muunlaisten ilmestysten näkeminen. Itseasiassa lapseni kummi suosii aika karmeaa lookkia ripsen- ja hiustenpidennyksineen, mutta koska on ihana ihminen, ei mitään valittamista. Hän muuten on llastenhoitaja.
Tiedän lähihoitajan ja sairaanhoitajan, joilla todella vahva meikki työaikana. Valtavan pirteitä aina, mukavat luonneet, helposti lähestyttäviä ja saa potilaat/asiakkaat nauramaan. Minun silmissäni heillä ei ole ammatillisuus kiinni ulkonäöstä, pätevyyttä löytyy. Toisinaan jopa kadehdin, kun jaksavat päivittäin ehostaa itsensä ja hymyillä kaikille
Meikit, lävistykset, korut, kynsilakat, hiuskiinteet yms. ovat hygieniariski. Ohjeistakaamme lasten keskuudessa työskenteleviä peseytymään mäntysaippualla ja välttämään deodorantin käyttöä. Vaatteet tulee pestä pesupähkinöillä ilman hajusteita. Valkosipulin ja hernekeiton sekä kaalilaatikon syöminen muulloin kuin loma-aikana tulisi sanktioida.
Hiukset max. 4cm pitkät tai tiukasti päätä myöten palmikoituina, ei irtosuortuvia. Ei kuviollisia paitoja.
Meikkiä saa olla, mutta ei paljon.
Ei missään nimessä. Se on syntiä ja voi johtaa pikkulasten viettelemiseen. Oikeampi varustus on likainen tukka ja virttynyt villapaita.
Miksei sais? En sano että itse tykkään hlökohtaisesti, mutta miksei niistä pitävä saisi pitää?
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:31"]Saa. Miksi ei saisi?
[/quote]
Mitäs ajattelit tehdä jos lapsesi hoitajan meikkimäärä ei miellytä sinua?
Eiku pitää olla mammafarkut, marimekon pallopaita ja joku hassu huopahattu.
Kyllä ihmiset on tänäpäivänä yksinkertaisia ku tällästäkin mietitään. No onneks ongelmat on tota tasoa.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:31"]Ei missään nimessä. Se on syntiä ja voi johtaa pikkulasten viettelemiseen. Oikeampi varustus on likainen tukka ja virttynyt villapaita.
[/quote]
Vahingossa YLÄpeukku.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:29"]Saako mielestäsi lastentarhanopella olla töissä meikkiä ja ripsienpidennykset?
[/quote]
No ei sinne kyllä hirveitä maalipyttyjä tarvita.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:34"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:31"]Saa. Miksi ei saisi?
[/quote]
Mitäs ajattelit tehdä jos lapsesi hoitajan meikkimäärä ei miellytä sinua?
[/quote]
Miksi minun pitäisi tehdä sille mitään? Eihän se minun naamani ole. Tärkeintä mulle on, että lapsi tulee hoidetuksi työpäiväni aikana.
Onhan ne yliampuvat ripsipidennykset vähän pervon näköiset. Ei sovi asialliseen työilmeeseen. En tykkää
En ymmärrä miksi lto ei saisi meikata kun suurin osa lasten äideistäkin meikkaa.