Lastentarhanopettajan meikki, ripsienpidennykset yms
Saako mielestäsi lastentarhanopella olla töissä meikkiä ja ripsienpidennykset?
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:59"]Ihan sama mulle millaiset ripset jne hoitajalla on mutta päivähoidossa työskentelevillä en voi ymmärtää pitkiä kynsiä! Kihomatoepidemioiden ja muiden tautien aikaan ihan edesvastuutonta ja yököttävää. En ymmärrä miksei esimiehet puutu...
[/quote]
Tiesitkö että päiväkodissa lasten peppuja pestessä ja pyyjittäessä käytetään kumihanskoja?
Miksi teille nuorille työntekijöille on niin vaikeaa hyväksyä, että lävistykset eivät kuulu päiväkotiin tai ylipäätään hoitotyöhö? Onko se oma identiteetti vielä niin hauras ja naamalävistys joku suojauniformu? Ylimääräinen rauta naamassa (myös korvissa) on turvallisuusriski, teille itsellenne! Lapsi tartuu hyvin sukkelaan isoihin korvakoruihin, nenäkoru voi jäädä venkoilevan lapsen vaatteisiin kiinni jne. Mutta eihän ne repeämät haittaa, kun omasta tyylistä on kysymys...?
Työpaikkalle tullaan asiallisen näköisenä niin vaatetuksen kuin ehostuksenkin suhteen. Napapaita/helletoppi/lyhyt hamonen/mikrosortsit/paljaat varpaat/antelias kaula-aukko/naama lävistys/läpinäkyvä paita eivät kuulu työpaikalle. Näistä kaikista on huomautettu työpaikkani harjoittelijoita.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:57"]
Mun mielestä eivät sovi lastentarhan tädille mikään yökerho-look töihin, ei ole uskottavaa.
[/quote]
No voi nyt V, painu jo --- niine täteinesi! En ikinä antaisi työpaikalla yhdenkään lapsen kutsua minua TÄDIKSI, se on yksinkertaisesti epäkunnioittavaa - ja harhaanjohtavaakin. Työntekijöillä on nimet, ja he ovat aikuisia (tai opettajia tai hoitajia). Kaupan täti, koulun täti (?)... Halventavaa!
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:59"]Ihan sama mulle millaiset ripset jne hoitajalla on mutta päivähoidossa työskentelevillä en voi ymmärtää pitkiä kynsiä! Kihomatoepidemioiden ja muiden tautien aikaan ihan edesvastuutonta ja yököttävää. En ymmärrä miksei esimiehet puutu...
[/quote]
Tiesitkö että päiväkodissa lasten peppuja pestessä ja pyyjittäessä käytetään kumihanskoja?
[/quote]
Tiesin, mutta tiedätkö sinä miten kihomadonmunat leviävät, leluista ym. Ja lasten kanssa ollaan lähikontaktissa muutenkin kuin vessa-asioissa. Terveydenhuollossa estetään tartuntoja lyhyillä kynsillä, sormuksia ja rannekelloja ei käytetä ym.sama vaatimus pitäisi olla päiväkodeissakin.
Olen kolmekymppinen lto. Todellakin meikkaan töihin ja laitan myös tukkani (toki en mitään sotamaalausta/tanssiaiskampausta mutta en nyt luonnontilaiseltakaan näytä). Tykkään pukeutua hyvin, enkä todellakaan laita puuhelmiä, raitasukkiksia, huopahattua tai marimekkoa ylleni.
Mielestäni on kyseenalaista, koska joskus voi olla lasten isiä tuomassa tai hakemassa lapsia. Mulle tulee nyt sellainen kuva että on vikittelemässä varattuja miehiä.
Sanotaan näin että en alkaisi tehtailemaan mitään valituksia tekoripsistä tai rajuista meikeistä, mutta en itse lasten kanssa työskennellessäni ole kuin korkeintaan laittanut ripsiväriä edes teini-iän kapinavaiheessa, kun muuten kuljin paksut kajalit naamassa. Töihin kun en tosiaan mene edustamaan itseäni, vaan työnantajaa.
Halusin myös voida keskittyä täysillä työhöni, jos lapsi heittää hiekkaa silmään tai osuu siihen vahingossa kädellä, haluan voida vaistomaisest hieraista silmää ilman että näytän jälkeenpäin pandalta.
Ripsienpidennykset ovat vähän eri asia, niitä kun ei noin vain riisuta. Irtoripsissä töihin ilmestyvää lastentarhaopettajaa saattaisin vähän ihmetellä, kun luulisi että ei ole kovin käytännöllistä sekään jos tekoripset irtoavat työssä, mutta kuten sanottu, en alkaisi asiasta valittaa.
Pääsin yliopistoon. En kuulemma ansaitse sitä ja minulla oli vain tuuria ja vien paikan joltain älykkäämmältä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:25"]
Mielestäni on kyseenalaista, koska joskus voi olla lasten isiä tuomassa tai hakemassa lapsia. Mulle tulee nyt sellainen kuva että on vikittelemässä varattuja miehiä.
[/quote]
Onpa sulla huono itsetunto. Ja toiseksekseen, jos mies lähtee silmiäräpsyttelevän lto:n matkaan vain sen takia että tällä oli meikkiä, niin ei ole kyllä kovin hääppöinen suhde teillä.
Typerää tyrkkyä wt käytöstä meikata töihin päiväkotiin kuin olisi bilettämään menossa. Toiset ei millään tunnu tajuavan mikä sopii minnekin ja mikä ei.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:33"]
Pääsin yliopistoon. En kuulemma ansaitse sitä ja minulla oli vain tuuria ja vien paikan joltain älykkäämmältä.
[/quote]
wtf, piti mennä "omituisin syy miksi puolisosi on suuttunut"-ketjuun :'D
Olen lto-opiskelija ja parin viikon päästä alkaa harjoittelu. Olin jo samassa päiväkodissa viikon viime syksynä orientoivassa harjoittelussa. Ihan normaalisti meikkasin ja minulla on ripsienpidennykset. En myöskään aio laittaa värikästä tunikaa tai pinkkejä sukkahousuja päälleni vaan pukeudun ihan omiin, normaaleihin vaatteisiin. Kukaan ei sanonut minulle mitään negatiivista harjoittelun aikana.
Itse en tule kertaakaan opintojeni aikana harjoittelemaan alle 3v. ryhmässä, kaikki harjoittelut ovat joko 3-5v. ryhmässä tai eskarissa, alle 3-vuotiaisiin saa mennä jos haluaa, itse en halua, joten tuskinpa joudun tulilinjalle missä multa revitään ripsiä tai korvakoruja irti.
Ja jos harjoittelun aikana tulee helle niin taatusti menen sortseissa töihin, en todellakaan missään persesortseissa, mutta en minä kaapuunkaan verhoudu.
Niin, mitäpä sitä lapsille opettamaan erilaisuutta! Pyh!
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:43"]
Olen lto-opiskelija ja parin viikon päästä alkaa harjoittelu. Olin jo samassa päiväkodissa viikon viime syksynä orientoivassa harjoittelussa. Ihan normaalisti meikkasin ja minulla on ripsienpidennykset. En myöskään aio laittaa värikästä tunikaa tai pinkkejä sukkahousuja päälleni vaan pukeudun ihan omiin, normaaleihin vaatteisiin. Kukaan ei sanonut minulle mitään negatiivista harjoittelun aikana. Itse en tule kertaakaan opintojeni aikana harjoittelemaan alle 3v. ryhmässä, kaikki harjoittelut ovat joko 3-5v. ryhmässä tai eskarissa, alle 3-vuotiaisiin saa mennä jos haluaa, itse en halua, joten tuskinpa joudun tulilinjalle missä multa revitään ripsiä tai korvakoruja irti. Ja jos harjoittelun aikana tulee helle niin taatusti menen sortseissa töihin, en todellakaan missään persesortseissa, mutta en minä kaapuunkaan verhoudu.
[/quote]
Olet lto-opiskelija ja uskot, ettei 3-5-vuotias voisi repiä irtoripsiä tai korvakorua.
Oh, honey.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:43"]Olen lto-opiskelija ja parin viikon päästä alkaa harjoittelu. Olin jo samassa päiväkodissa viikon viime syksynä orientoivassa harjoittelussa. Ihan normaalisti meikkasin ja minulla on ripsienpidennykset. En myöskään aio laittaa värikästä tunikaa tai pinkkejä sukkahousuja päälleni vaan pukeudun ihan omiin, normaaleihin vaatteisiin. Kukaan ei sanonut minulle mitään negatiivista harjoittelun aikana.
Itse en tule kertaakaan opintojeni aikana harjoittelemaan alle 3v. ryhmässä, kaikki harjoittelut ovat joko 3-5v. ryhmässä tai eskarissa, alle 3-vuotiaisiin saa mennä jos haluaa, itse en halua, joten tuskinpa joudun tulilinjalle missä multa revitään ripsiä tai korvakoruja irti.
Ja jos harjoittelun aikana tulee helle niin taatusti menen sortseissa töihin, en todellakaan missään persesortseissa, mutta en minä kaapuunkaan verhoudu.
[/quote]
Kyllä ne yli kolmevuotiaatkin saa raivareita, missä on korut ja ripset vaarassa. Etenkin erityislapset.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:43"]
Olen lto-opiskelija ja parin viikon päästä alkaa harjoittelu. Olin jo samassa päiväkodissa viikon viime syksynä orientoivassa harjoittelussa. Ihan normaalisti meikkasin ja minulla on ripsienpidennykset. En myöskään aio laittaa värikästä tunikaa tai pinkkejä sukkahousuja päälleni vaan pukeudun ihan omiin, normaaleihin vaatteisiin. Kukaan ei sanonut minulle mitään negatiivista harjoittelun aikana. Itse en tule kertaakaan opintojeni aikana harjoittelemaan alle 3v. ryhmässä, kaikki harjoittelut ovat joko 3-5v. ryhmässä tai eskarissa, alle 3-vuotiaisiin saa mennä jos haluaa, itse en halua, joten tuskinpa joudun tulilinjalle missä multa revitään ripsiä tai korvakoruja irti. Ja jos harjoittelun aikana tulee helle niin taatusti menen sortseissa töihin, en todellakaan missään persesortseissa, mutta en minä kaapuunkaan verhoudu.
[/quote]
Olet lto-opiskelija ja uskot, ettei 3-5-vuotias voisi repiä irtoripsiä tai korvakorua.
Oh, honey.
[/quote]
Olen työskennellyt kaksi vuotta 3-5 vuotiaiden ryhmässä ennen kuin aloitin opintoni ja multa ei ole ikinä revitty mitään irti.
Olen lto ja käytän hillitysti meikkiä mutta joskus jos minulla on aamulla enemmän aikaa on kivaa vähän laittautua. Silloin lapset sanoo että on kaunis kuin kuningatar
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:53"]
Niin, mitäpä sitä lapsille opettamaan erilaisuutta! Pyh!
[/quote]
Joo ja perseshortseissa kans töihin! Erilaisuutta kato
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:25"]
[/quote]
Yli kuusikymppinen äitini on lastentarhanopettaja ja hänellä on ripsenpidennykset ja nykyään myös joka päivä huulipunaa. Veikkaatko, että tarkoituksenaan on vikitellä miestäsi?
Ihan sama mulle millaiset ripset jne hoitajalla on mutta päivähoidossa työskentelevillä en voi ymmärtää pitkiä kynsiä! Kihomatoepidemioiden ja muiden tautien aikaan ihan edesvastuutonta ja yököttävää. En ymmärrä miksei esimiehet puutu...