Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suru väkvallan aiheuttamana ja sumuinen turta olotila. Meneekö ohi?

Vierailija
15.12.2021 |

Olen aivan loppu vaikka en sitä itselleni ole halunnut myöntää. Pää ja keho tuntuu raskaalta, tervehtiminen ja kommunikointi ihmisten kanssa on tönkköä, voimia vievää sekin.
Ajatukset ja kehon koordinointi on puuromaista, kömpelöä ja väsynyttä.
Silmissä ja päässä tuntuu suru vaikka en ole itkenytkään. Samanlainen olotila kuin olisi itkenyt tuntikausia.

Tämä todennäköisesti on pitkään jatkuneiden vaikeiden olosuhteiden ja masennuksen lopputulos. Turtunut mieli joka haluaa vain vapauteen ja yrittää selvitä vähäisin voimavaroin arjesta.
Mies on viime vuosien varrella saanut minut hiipumaan. En juuri tunne mitään mutta silti kaikki tuntuu tuskalliselta ja työläältä.
Itsetunto on surkea ja minua on nöyryytetty. Henkistä alistamista ja ristiriitaista käytöstä.
Niillä ei ole enää väliä vaan haluan vain unohtaa ja olla vapaa. Surutyön olen tehnyt tai olen vähintään siinä pitkällä, itkut on itketty.

Teen tässä parhaillaan lähtöä, joten siihen en tarvitse neuvoja.
Olen vain huolissani omasta toimintakyvystäni, palautuuko se normaaliksi? Milloin ajatukseni ovat taas selkeämmät, milloin tästä hengissä mutta tyhjältä tuntuvasta ruumiistani tulee taas elinvoimainen ja luova, positiivisiin ajatuksiin nojautuva optimistinen ihminen?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä selviät. Olet selvästi sinnikäs ja rohkea ihminen. Ei sun tarvitse syyttää itseäsi siitä että ajauduit tuollaiseen suhteeseen niinkuin varmasti järjellä ymmärrät. Sille oli syynsä. Sen sijaan kiitä itseäsi ja ole ylpeä siitä että olet pystynyt lähtemään ja teet nyt kovasti töitä paremman elämän eteen. Et suostu menemään siitä mistä rima on matalin ja jäämään kärsimykseen. Koko maailma on sulle auki taas (vaikkei se siltä aina tuntuisikaan ja olot voi olla silkkaa tuskaa, on pelot ja vihantunteet ja ties mitkä.) 

Silti: kaikki järjestyy. Hyvä sinä. <3

Vierailija
22/42 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa joku kirjoitti olleensa narsistin kanssa. Youtubessa on hyvä suomenkielinen kanava Narsisti vs minä. Kannattaa tsekata. Olen kuunnellut sieltä varmaan neljä videota päivässä, kun työstän narsistin aiheuttamaa pahaa oloani. 

Vierailija
24/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä selviät. Katso ulos, mitä näet siellä? Näetkö kuun, tähdet? Niitä katselee moni muukin, joka on samassa tilanteessa kuin sinä. Ympäri planeettaa ihmiset miettivät samoja ajatuksia. Nosta pääsi, kaikki järjestyy vielä. Älä anna yön synkkyyden sinua musertaa, pian paistaa aurinko ja saat jälleen iloita. Voimia sinulle Ap.

Juuri eilen mietin kun pääsin omaan kotiini rentoutumaan tästä kaikesta niin tuli vain mielikuva kuinka moni nainen joutuukaan kärsimään parisuhdeväkivallasta. Mielessäni toivoin, että jospa se heidänkin osaltaan pian loppuisi ja pääsisivät vapauteen. Se on niin raskasta ja vaikea ilmiö, että kyllä harmittaa jokaisen puolesta joka joutuu kokemaan läheisten osalta sellaista väärinkäyttöä. 

Kiitos. 

ap 

Vierailija
25/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautuu normaaliksi. Olotilasi itseasiassa suojelee sinua juuri nyt. Ole armollinen ja kiitollinen kehollesi, se on fiksu.  Vaikein jakso alkaa noin 3kk päästä ja voi jatkua kuukausia. Voimia siihen ja lepää kunnolla ennen sitä. Hakeudu terapiaan viimeistään silloin kun ensimmäiset oireet alkaa äläkä jää yksin niiden kansssa. Sekin jakso menee ohi. Aivosi vapautuu silloin kemikaaleista jotka on pitäneet sinua tuossa tilanteessa ja se on toipumisen tuskallisin vaihe, kuin vierottautuisi huumeista. Sille on kuitenkin myös vanhenemispäivä. Kaikelle tuskalle on vanhenemispäivä.  Sitten on kaikki hyvin. 

En enää jaksaisi vaikeampia kausia. En tahdo muuta kuin aikaa jossa sielu lepäisi. Tätä on kestänyt jo vuosia ja jos pitäisi vielä huonompi kausi sietää, en tiedä miten jaksan. Jos on kuitenkin tullakseen niin parhaimmillaan terapiani alkaa vuoden alussa jos terapeutti on minulle sopiva, jota menen tapaamaan ensimmäisen kerran tässä lähiaikoina. Jos synkkaa, aloitamme terapiasuhteen.

Riippuvuussuhde se olikin, joten pitää paikkaansa, että vierotusoireista tulen varmaan kärsimään vaikka juuri nyt siltä ei tunnu. Täytyy vain yrittää kestää nekin. 

Kiitos.

ap 

Vierailija
26/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit ja kaikkea hyvää sinulle, ap. Rukoilen puolestasi.

Vierailija
27/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vainottiin ilman, että olisin voinut edes estää sitä. Miesporukka huumasi minua eli aivokemiat ovat huumeiden takia olleet vinksallaan. Ymmärrän hyvin. Vihaan miehiä ja ainoa asia, josta olen onnellinen on se, etten ole ehtinyt tekemään lapsia. Myös se, että olen elänyt sinkkuna.

Todella surullista, noin ei saisi ketään kohdella, ei ketään. Olen pahoillani puolestasi ja ymmärrän tapaasi vältellä miehiä. Olen itsekin saanut tarpeekseni ja varhaisia kokemuksia on myös hyväksikäytöstä. 

Toivon kuitenkin, että löydät vielä joskus luotettavan ihmisen lähellesi, miespuolisenkin, jolla saisit tuota epäluottamusta ja traumaasi purettua mielessäsi ja voisit luottaa elämään. Tätä toivon itsellenikin vaikka epätoivoa sillä saralla koen. Yksin on kuitenkin turvallista olla minunkin mielestäni. 

Paljon voimia ja hyviä asioita elämääsi. ehkä elämä antaa sinulle hienoja rakkaudellisiakin kokemuksia, joista et osaa vielä uneksiakaan. 

ap 

Vierailija
28/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä selviät. Olet selvästi sinnikäs ja rohkea ihminen. Ei sun tarvitse syyttää itseäsi siitä että ajauduit tuollaiseen suhteeseen niinkuin varmasti järjellä ymmärrät. Sille oli syynsä. Sen sijaan kiitä itseäsi ja ole ylpeä siitä että olet pystynyt lähtemään ja teet nyt kovasti töitä paremman elämän eteen. Et suostu menemään siitä mistä rima on matalin ja jäämään kärsimykseen. Koko maailma on sulle auki taas (vaikkei se siltä aina tuntuisikaan ja olot voi olla silkkaa tuskaa, on pelot ja vihantunteet ja ties mitkä.) 

Toivon, että asiat järjestyisivät. Olen vain nyt niin hajalla, että on hankala joskus nähdä kaiken sen synkkyyden läpi. Tiedän, että tämä on ohimenevää ja minun on vain jaksettava. Mieleeni palaa usein elämäntilanteeni ennen miestä. Voi kuinka vahva silloin olinkaan, itsenäinen, määrätietoinen nainen. Elin itseni puolella, arvomaailmani oli kaunis. Halaisin sitä ihmistä jos voisin mutta olen kadottanut sen osan itsestäni. Pelottavaakin, kuin minusta olisi imetty oleellinen osa persoonaani. Ehkä se on vain piilossa. 

Olen onnellinen, että olen edes elänyt tuollaista vaihetta elämässäni jossa elin täysillä, arvomaailmani mukaisesti, sillä se tuo minulle toivoa, että minusta on moneen jos vain seison lujasti itseni puolella. 

Tuntuu todella epätodelliselta tapahtuneet. Painajaiselta. Jos vain voisi pyyhkiä kaiken mitä tapahtui silloin kun miehen tapasin, pääsisin ajassa taaksepäin. No ehkä tästä muotoutuu jotain hyvääkin, saa nähdä.

Kiitos.

ap 

Vierailija
29/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa joku kirjoitti olleensa narsistin kanssa. Youtubessa on hyvä suomenkielinen kanava Narsisti vs minä. Kannattaa tsekata. Olen kuunnellut sieltä varmaan neljä videota päivässä, kun työstän narsistin aiheuttamaa pahaa oloani. 

Ehkä katson jos koen tarpeelliseksi. En halua nyt liian voimakkaita tunteita tähän tilanteeseen, videoiden katsominen saattaa triggeröidä jotain. 

Sen sijaan kulutin iltani eilen syömällä hyvää ruokaa ja katsomalla maratonin fantasia-sarjaa. Fantasiaa, jotta olisi jotain muuta kuin tämä todellisuus. :D Hyvin siinä mieli keskittyi aivan muihin asioihin kun vallallaan olevaan tilanteeseen ja olokin on tänään ihan hyvä. 

ap 

Vierailija
30/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteletkohan eksäni kanssa, ap, kuulostaa niin tutulta. :/ Toivon sinulle kaikkea hyvää jatkoon! Itselläni asiat alkoivat järjestymään siitä kun muutin pois, kaikkea p*skaa narsu yritti vielä senkin jälkeen, houkutella takaisin ja selvisi esim. paljonko hänen velkojaan jouduin maksamaan jälkikäteen mutta kaikesta selvisin. Olet jo hyvällä tiellä kun olet aloittamassa terapiaa ja uskallat ajatella varovaisen positiivisesti. Tsemppiä, voi hyvin! ❤🌹☀️

Vierailija
31/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsempit ja kaikkea hyvää sinulle, ap. Rukoilen puolestasi.

Kiitos <3

ap 

Vierailija
32/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurusteletkohan eksäni kanssa, ap, kuulostaa niin tutulta. :/ Toivon sinulle kaikkea hyvää jatkoon! Itselläni asiat alkoivat järjestymään siitä kun muutin pois, kaikkea p*skaa narsu yritti vielä senkin jälkeen, houkutella takaisin ja selvisi esim. paljonko hänen velkojaan jouduin maksamaan jälkikäteen mutta kaikesta selvisin. Olet jo hyvällä tiellä kun olet aloittamassa terapiaa ja uskallat ajatella varovaisen positiivisesti. Tsemppiä, voi hyvin! ❤🌹☀️

Jos jotain opin niin sen, että väkivaltaisesta suhteesta irtipäästäminen on erityisen hankalaa. Sydämellisesti toivon, että niin monet, jotka nytkin myrkyllisestä lähipiiristä kärsivät niin saavat voimia etääntyä. 

Minuakin houkutellut useita kertoja mutta todellinen irtipäästäminen vaati sen, että tunteeni kuolivat miestä kohtaan tyystin. 

Onneksi sinä selvisit, olet varmasti vahva.

Minäkin olen päättänyt selvitä ja vaikka tuntuu siltä, että vajoan tässä välillä jonnekkin synkkyyteen ja pelkoon niin intuitio sisälläni vain tietää, että tästäkin selviän. Se on se voima jolla nyt mennään tämänkin läpi. 

Kiitos <3

ap 

Vierailija
33/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että asiat järjestyisivät. Olen vain nyt niin hajalla, että on hankala joskus nähdä kaiken sen synkkyyden läpi. Tiedän, että tämä on ohimenevää ja minun on vain jaksettava. Mieleeni palaa usein elämäntilanteeni ennen miestä. Voi kuinka vahva silloin olinkaan, itsenäinen, määrätietoinen nainen. Elin itseni puolella, arvomaailmani oli kaunis. Halaisin sitä ihmistä jos voisin mutta olen kadottanut sen osan itsestäni. Pelottavaakin, kuin minusta olisi imetty oleellinen osa persoonaani. Ehkä se on vain piilossa. 

Olen onnellinen, että olen edes elänyt tuollaista vaihetta elämässäni jossa elin täysillä, arvomaailmani mukaisesti, sillä se tuo minulle toivoa, että minusta on moneen jos vain seison lujasti itseni puolella. 

Tuntuu todella epätodelliselta tapahtuneet. Painajaiselta. Jos vain voisi pyyhkiä kaiken mitä tapahtui silloin kun miehen tapasin, pääsisin ajassa taaksepäin. No ehkä tästä muotoutuu jotain hyvääkin, saa nähdä.

Kiitos.

ap 

Se vanha sinä, jota kaipaat, hän on vielä sinussa. Löydät takaisin moniin hyviin juttuihin kun toivot.

Nyt kun vielä odotat terapian alkamista voit aina soittaa nollalinjalle ja Naisten linjalle. Voit soittaa ihan anonyyminä.

Vierailija
34/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen aines ei vähene eikä muutu, mutta muut voi oppia ja siksi nämä ketjut on tärkeitä.

Narsistin päätoimi on saada muille huono olo. Muut antaa periksi ja samalla loittonevat itsestään, jopa hylkäävät itsensä.

Mieti että pääset takaisin itsesi luo, että kukaan tai mikään ei tule sinun ja sisimpäsi väliin.

Vierailija
35/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

ap 

Se vanha sinä, jota kaipaat, hän on vielä sinussa. Löydät takaisin moniin hyviin juttuihin kun toivot.

Nyt kun vielä odotat terapian alkamista voit aina soittaa nollalinjalle ja Naisten linjalle. Voit soittaa ihan anonyyminä.

Tähän täytyy luottaa. Selviän kyllä. 

Jokin taistelu on alkanut. Se on henkilökohtainen ja identiteettini, persoonaani perustuva. Se, että edes puhun näin "tunteellisella" tasolla, tarkoittaa, että osa minusta on tuloillaan näkyville jälleen. En suostu häpeämään enää. 

Kiitos. 

ap 

Vierailija
36/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistinen aines ei vähene eikä muutu, mutta muut voi oppia ja siksi nämä ketjut on tärkeitä.

Narsistin päätoimi on saada muille huono olo. Muut antaa periksi ja samalla loittonevat itsestään, jopa hylkäävät itsensä.

Mieti että pääset takaisin itsesi luo, että kukaan tai mikään ei tule sinun ja sisimpäsi väliin.

Allekirjoitan joka sanan.

Kiitos.

ap 

Vierailija
37/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa PTSD:ltä. Parantuminen alkaa, kun olet hänestä täysin irti. 

Vierailija
38/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa PTSD:ltä. Parantuminen alkaa, kun olet hänestä täysin irti. 

Parantuminen on jo alkanut. Jos kärsin tai no, kyllä kärsinkin pahoista traumoista niin onneksi on lupaavia aikoja tuloillaan jos asiat menee suunnitellusti ja voin sen helvetin käydä läpi ammatilaisen kanssa.

ap 

Vierailija
39/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että sinulla on Ap todenteolla alkamassa uusi sivu elämässäsi. Se huokuu teksteistäsi voimakkaasti. Sinusta voisi ottaa mallia samankaltaisessa tilanteessa olevat. You go girl! 

Vierailija
40/42 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että sinulla on Ap todenteolla alkamassa uusi sivu elämässäsi. Se huokuu teksteistäsi voimakkaasti. Sinusta voisi ottaa mallia samankaltaisessa tilanteessa olevat. You go girl! 

Aika uskomatonta jos se huokuu pelkästään tekstien kautta koska tunnen sen hyvin voimakkaasti itse näin irl. Toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin hyviä ihmisiä kohtaan. 

Kiitos

ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi