Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni oli vaimonsa kanssa niiin kommunistia kun opiskelivat. Kun pääsivät töihin ja tienasivat 2 kertaa enemmän kuin minä mieli muuttui.

Vierailija
15.12.2021 |

Outoa että ihmiset muuttavat mieltään sitä mukaan miten tienaavat?
EIkö sellainen sisäinen moraali ja oikeuden mukaisuus olekkaan sama vauvasta vaariin?
En ole siltä osin muuttunut.
Jokainen saa tienata rehellisin keinoin niin paljon kuin haluaa, se ei ole minulta pois.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen liukunut akselilla teini-iässä politiikaton -> opiskeluiden alussa jollain lailla vasemmistolainen -> opiskelijana vihreä -> valmistumisen jälkeen demari -> aikuisena keskustalainen. Tunnen monia, joiden polku on saman tyyppinen.

Aikuisena sitä vain oikeasti näkee idealismin läpi ja arvostaa myös oikeita rakenteita. Nuoria ihmisiä on helppo sumuttaa hötöllä.

Vierailija
42/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan kateellisia kun muilla on ja itsellä ei.

SItten kun saadaan varallisuutta ei enää olekkaan ok että verot on niin korkeat.=)

Itse en olisi noin ahne ja kateellinen.

Demarit (tässä aloituksessa kommunistit) ovat noita alemman tuloluokan kokoomuslaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin nuorena ja naiivina poliittisesti neutraali.  Äänestin ensimmäisen kerran presidentinvaalissa Helvi Sipilää, sitoutumatonta Liberaalisen Kansanpuolueen ehdokasta.  Arvostin tuohon aikaan ns. sivistysliberaaleja.  LKP olikin professorien puolue.  Myöhemmin oikeistolaiset markkinaliberaalit ja kaiken maailman fryckmanit pilasivat liberaalien asian.  En oikein muista, ketä kaikkia äänestin 80-luvun alkupuolella.  Ilmeisesti varsin usein RKPn liberaalisiipeä.

Koijärven myötä vihreät ajatukset alkoivat kiinnostaas.  Vuodesta 1988 lähtien eli Vihreän liiton perustamisesta saakka olen äänestänyt käytännössä pelkästään vihreitä ja nimenomaan vasemmistovihreitä.  Presidentinvaaleissa on ollut välillä syytä äänestää esimerkiksi Haloskaa toisella kierroksella.

Omalla kohdallani ovat nuoruuden liberalismi-ihanteet vaihtuneet opiskelun ja elämän näkemisen jälkeen ympäristön- ja luonnonsuojelun näkemiseen politiikan keskeisimpänä sisältönä.  Ekovihreiden jäsenenä olen halunnut omalta mitättömän pieneltä osaltani vaikuttaa puolueeni painottavan toimintansa alkuaikojen tapaan enemmän ympäristönsuojelua muiden politiikan osa-alueiden kustannuksella.

Näin ne tiet kulkevat ihmisillä eri suuntiin ja eri tavalla.

Vierailija
44/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt  omistavat useamman sijoitusasunnon.

Niin se mieli muuttuu.

Olisi kiva tietää tulisiko heistä kommunisteja jos vauraus häviäisi jostain syystä.

Ap

Miksei vasemmistolaisella voi olla hyvä toimeentulo ja omistusasuntoja?

Vierailija
45/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaverisi Nalle Wahlroos?

Vierailija
46/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt  omistavat useamman sijoitusasunnon.

Niin se mieli muuttuu.

Olisi kiva tietää tulisiko heistä kommunisteja jos vauraus häviäisi jostain syystä.

Ap

Miksei vasemmistolaisella voi olla hyvä toimeentulo ja omistusasuntoja?

Siksi että ne ovat RIISTOA! On väärin että mikä lie grynderi rakennuttaa taloja ja teettää duunareilla työtä.

Vierailija
47/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vasemmistolainen näe kokonaisuutta vaan on kateellinen jos muilla on, ja haluaa sen heiltä pois.

On toisenlaista kateellisuutta, jos toisella on hieno auto, voin olla kateellinen ja ahkeroin enemmän että saisin samalaisen ostettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä