Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni oli vaimonsa kanssa niiin kommunistia kun opiskelivat. Kun pääsivät töihin ja tienasivat 2 kertaa enemmän kuin minä mieli muuttui.

Vierailija
15.12.2021 |

Outoa että ihmiset muuttavat mieltään sitä mukaan miten tienaavat?
EIkö sellainen sisäinen moraali ja oikeuden mukaisuus olekkaan sama vauvasta vaariin?
En ole siltä osin muuttunut.
Jokainen saa tienata rehellisin keinoin niin paljon kuin haluaa, se ei ole minulta pois.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muotia olla milloin mitäkin.

Kun tuloja vähän opiskellessa, tottahan sitä ollaan niin vasemmistoa  niin vasemmistoa.

Suurinta muotia tuo oli opiskelijapiireissä 1960-luvulla, silloin rikkaiden lapsetkin leikki kommunistia niin viimeisen päälle.

Kun tulee ikää ja alkaa käsittää asioita ja menee työelämään, jokainen hakee sellaista tahoa, joka ajaa juuri sen oman ryhmän ammatin ja tulotason asioita.

Joten ihan normaalia noilla ap:n ystävillä toiminta on ollut.

Vierailija
2/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kateellisia kun muilla on ja itsellä ei.

SItten kun saadaan varallisuutta ei enää olekkaan ok että verot on niin korkeat.=)

Itse en olisi noin ahne ja kateellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin uskovaiset, tuomitaan muita mutta ei nähdä omia virheitä ollenkaan.

Vierailija
4/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteet tarkentuu sen eletyn elämän mukaan. Sitä on helppoa olla ehdotin mielipiteissään, kun tietää asioista sen mikä nenästä suuhun valuu. Varsikin nuorena sitä luulee tietävänsä kaikesta kaiken ja toki jotkun jämähtää niihin nuoruuden luuloihinsa.

Vierailija
5/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen on kommunisti.

Vierailija
6/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunisteja on lähinnä ne jotka käyvät toisen jääkaapilla kysymättä ja niistä tulee yleensä myyntialan kapitalisteja. 

Vierailija
7/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunismista voi siis parantua.

Vierailija
8/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse ainakin tiedostan että nuorena opiskelijana en oikein asioista tiennyt ja ajattelin turhankin optimistisesti. Ajattelin yleisesti ihmisten olevan hyviä ja reiluja toisilleen.

Nykyään asiat on opittu ja nähty todellinen ihmisluonne joten äänestän ja elän sen mukaisesti.

Olen allalla jolla näkee ihmisten huonoimmat puolet joten voin sanoa että kyynistyminen on tietyllä tapaa ottanut vallan.

Tienaan hyvin mutta ihmisille en halua lahjoittaa enää senttiäkään. Sen sijaan eläimiä autan hyvinkin avokätisesti.

Vierailija
9/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä niillä vaan ymmärrys kasvoi kun opiskelivat eivätkä enää usko vasemmistohumpuukiin

Vierailija
10/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilannehan vaikuttaa poliittisiin mielipiteisiin ratkaisevasti. Esim. ammattiyhdistysliike on tärkeä duunarille, mutta miksi se olisi esim. yrittäjälle? Työtön ajattelee asiat omalta kannaltaan, samoin yritysjohtaja, lähihoitaja, lääkäri...

Minusta täysin luonnollista.

Vierailija
11/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt  omistavat useamman sijoitusasunnon.

Niin se mieli muuttuu.

Olisi kiva tietää tulisiko heistä kommunisteja jos vauraus häviäisi jostain syystä.

Ap

Vierailija
12/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se mieli muuttuu.

Olisi kiva tietää tulisiko heistä kommunisteja jos vauraus häviäisi jostain syystä.

Ap

Tuskin koskaan olivat muuta kuin kusettajia ja sillä "tienaavat" edelleen. He eivät ole kommunisteja ideologisessa mielessä vaan itsekeskeisiä kusettajia kapitalistisessa mielessä. 

Vierailija
13/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin köyhä opiskelija, siis todella köyhä (näin ajoittain nälkää) niin en kuitenkaan niin surkeassa epätoivossa ollut että koskaan vasemmistolaisittain olisin ajatellut. Eheii, "oma vikas, ja ainoa joka tästä vie eteenpäin olet ihan sinä itse, turha ruikuttaa apuja muualta".

Tänään, +20 vuotta tienaan mukavan asiallisesti ja edelleen ajatusmaailma on sama. Omat rahat, oma apu, omien asioiden hoitaminen & vastuu itsestä ilman turhan ruikuttamisia vie kummasti eteenpäin.

Ja sekoomus on maailmankuvassani (mukailee aika pitkälle LaVeyn satanismin 11 sääntöä...) epäilyttävästi keskustavasemmistolainen posse eikä "äärioikeistopersut" ole edes oikeistoa nähneetkään.

Vierailija
14/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan Björn Wlahrooskin kommunisti nuorena miehenä ennen kuin suomut putosivat silmiltä ja ymmärsi kannattamansa ideologian henkisen konkurssin. AP:n ystävillä on tapahtunut ihan normaali henkinen kasvu.

Vierailija
15/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään tienaamisesta ei ole kyse. Nuorena kokeillaan monenlaisia asioita ja kiinnostutaan ideoista, pitää ottaa kaikesta selvää jos riittää älyä ja uteliaisuutta. Luin 15 vuotiaana Marxia ja Leniniä, naapureina oli useita kommunisteja (oli vuosi 1965), jotka toinen toisensa jalkeen muuttivat Ruotsiin. Kyselin, miksi Ruotsiin kun aatteen mukaan Leningrad olisi kohde. Röyhkeäksi kakaraksi mainitsivat. Rippikoulussa huomasin, että Lutherin opit eivät ole minulle. Opiskeluaikana huomasin, että Suomi ei ole mitään minulle. Lähdin ulkomaille, opiskelin eteenpäin ja vaihdoin roomalaiskatolilaisuuteen. Sitten vaihdoin kansalaisuudenkin. Nyt on hyvä. Pitää kokeilla yhtä ja toista löytääkseen oman tiensä. 

Vierailija
16/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi ovat ilmeisesti jo eläkkeellä, sillä tuollaista opiskelijaelämää oli 1970-luvulla, jolloin itse opiskelin.

Vierailija
17/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se mieli muuttuu.

Ap

Olet vissiin kateellinen ja ajatuksenjuoksusi on sen mukaista, mitä hyötyä ja "kivaa" olisi tietää? 

Vierailija
18/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Itse olen koko elämäni ollut Kokoomuuksen äänestäjä ja olen yhteiskunnan elätti. Vaikka itse elän moraalisesti väärin, ei se tarkoita etten äänestäisi heitä joiden koen olevan oikeassa.

Vierailija
19/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se Nalle Wahlroosikin. Mieli muuttuu kun saa fyffeä. Ihmisyys katoaa.

Vierailija
20/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunismi ja oikeudenmukaisuus, saati sitten moraali eivät kuulu samaan lauseeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi