Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytti Yli-Viikari on käyttänyt työnantajalle kuuluneita lentopisteitä 5 900 euron arvosta

Vierailija
15.12.2021 |

Ilmankos oli niin vaikea kertoa. Ei vissiin palkka riitä.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/10d10de9-497b-4911-8d7c-b902c514d…

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikarista voi olla mitä mieltä haluaa, mutta jokainen käyttää työmatkoilla kerrytetyt lentopisteensä lomamatkoihin ja paljon matkustavilla niitä on paljon. Lentopisteet ovat henkilökohtaisia eivätkä työnantajan. Itsehän siihen pisteohjelmaan pitää rekisteröityä mikäli haluaa pisteitä kerätä.

Vierailija
2/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikarista voi olla mitä mieltä haluaa, mutta jokainen käyttää työmatkoilla kerrytetyt lentopisteensä lomamatkoihin ja paljon matkustavilla niitä on paljon. Lentopisteet ovat henkilökohtaisia eivätkä työnantajan. Itsehän siihen pisteohjelmaan pitää rekisteröityä mikäli haluaa pisteitä kerätä.

Nyt puhut sontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Suomessa kyllä niin hienoja ihmisiä päättäjinä <3

Vierailija
4/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin tehnyt monta reissua miehen työmatkoista kertyneillä lentopisteillä. Mutta täytyy sanoa, että siinä on se ero, ettei se ole pois veronmaksajilta kuten Yli-Viikarin tapauksessa.

Vierailija
5/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan ole uskaltanut käyttää, olen antanut vanhentua.

Vierailija
6/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan ole uskaltanut käyttää, olen antanut vanhentua.

Tosin pelkäsin verottajaa, en hälläväliä-työnantajaani.

Vierailija
7/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä, jos maksaa näistä veroa. 

Vierailija
8/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan valtiolla, koska tämä on yksiselitteisesti valtion matkustusohjesäännön vastaista. On ollut jo ainakin 15 vuotta eli ei edes mikään uusi asia. Yksityisellä sektorilla voit ehkä neuvotella työnantajan kanssa näistä, mutta kyse on silloin verotettavasta edusta.

Oli alusta asti selvää, että Y-V on käyttänyt pisteet lomamatkoihinsa. Toivottavasti saa nyt rangaistuksen ja lopullisesti kenkää VTV:stä. Se vanha pakastevirka pitäisi välittömästi lakkauttaa jotta Y-V ei voi siihen enää palata. Muuten on koko viraston toiminta taas halvaantunut ja arvovallan rippeet saa vetää pöntöstä alas.

Vierailija
9/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 09:58: Yli-Viikarin asianajaja Tuomas Aho puhuu. Pisteet ovat kertyneet Yli-Viikarin ainoalle, henkilökohtaiselle Finnairin tilille. Aho pitää syyttäjän luonnehdintaa voimakkaan tarkoituksenhakuisena. Kukaan ei ole päättänyt kerryttää mitään pisteitä henkilökohtaisesti, vaan VTV:n käyttämän matkatoimiston pyynnöstä Yli-Viikarin henkilökohtainen tili on liitetty matkustajaprofiiliin.

- Korostan tässä vaiheessa, että VTV:n ei ole ollut mahdollista hyödyntää lentopisteitä, ja tämä on ollut tilanne vuosikausia, Aho sanoo.

Itse en kehtaisi puolustautua tällaisella ilmiselvällä valheella. Olen itse ollut valtiolla virkamiehenä ja tehtäviini kuului matkustamista. Lentopisteet piti kerätä erilliselle kortille, jota käytettiin vain työmatkoihin tai sitten pidettiin käsin kirjaa työmatkojen lentopisteistä ja niitä käytettiin vain ja ainoastaan työmatkoihin. Tätä myös valvottiin työntantajan puolelta. Taisi VTV:kin kiinnittää siihen huomiota omissa tarkastuksissaan.  Lentopisteitä ei myöskään ole mikään pakko kerryttää eli jos ei ole mitään keinoa erotella työmatkojen lentopisteitä yksityispisteistä, niin hyvä ratkaisu on jättää työmatkapisteet kokonaan keräämättä. Ja aina on myös mahdollisuus jättää työmatkoista kertyneet pisteet käyttämättä.

Vierailija
10/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voi tulla vielä yllättävä lopputulos. Valtio ei noita pisteitä voi hyödyntää, joten ainoa välistävedon kohde on verottaja, jos ei ole ilmoittanut noiden pisteiden käyttöä verotuksessa. Mitä tulee Valtion matkustusohjesääntöön, niin sen lainmukaisuudesta on puhuttu jo vuosia. 

Vierailija
11/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah hah.

Kerro se sitten jutun syyttäjälle jolla ilmeisesti on sinun käsityksesi mukaan varmaan ihan väärät tiedot:

"Syyttäjän mukaan työmatkoja varten pitäisi olla erillinen Finnairin tili tai kortti, jonne pisteet kertyvät. Näin määrää valtion matkustussääntö ja näin on kirjattu myös VTV:n omaan taloussääntöön."

Vierailija
12/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vaan jäävuoren huippu ja muutenkin tämmösillä uutisilla yritetään nyt saada vaan huomio pois siitä mitä ne on oikeasti tekemässä juuri nyt. Yksinkertasesti Australian mallia ollaan puskemassa tänne aika nopeaa tahtia ja suurin osa nukkuu tai on edelleen covid psykoosissa valtamedian parin vuoden puhalluksen jälkeen.

Vierailija
13/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nainen mitään tajua ja eikä myönnä.Kulkee kirja kainalossa ja virne päällä.On siinäkin äiti.

Vierailija
14/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytillä ei pokka petä. Käydään oikeutta töissä kertyneiden lentopisteiden käytöstä omiin hupimatkoihin niin esittelee siellä kirjaa naisen hyvästä elämästä...

Vierailija
15/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tuttavani mies on töissä yksityisen puolen yrityksessä ja hän tekee paljon työmatkoja lentäen. Vaimonsa sitten lentää näillä pisteillä hankituilla lentolipuilla. Itse olen ihmetellyt tuota, sillä luulisi, että työnantajan maksamista lipuista kertyvät pisteet pitäisi käyttää tuleviin työmatkoihin.

Vierailija
16/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah.

Kerro se sitten jutun syyttäjälle jolla ilmeisesti on sinun käsityksesi mukaan varmaan ihan väärät tiedot:

"Syyttäjän mukaan työmatkoja varten pitäisi olla erillinen Finnairin tili tai kortti, jonne pisteet kertyvät. Näin määrää valtion matkustussääntö ja näin on kirjattu myös VTV:n omaan taloussääntöön."

Olen valtiolla töissä. Juuri tuosta syystä en ole hankkinut mitään korttia tai pistetiliä. Työmatkat eivät kerrytä pisteitä minnekään, kun en niitä itse voi hyödyntää.

Vierailija
17/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nainen mitään tajua ja eikä myönnä.Kulkee kirja kainalossa ja virne päällä.On siinäkin äiti.

Kyllä se tajuaa ja avoimesti vittuilee niine kirjoineen.

Narsisti psykopaatti on erikoinen ihminen.

Vierailija
18/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja ei ole pisteiden perään kysellyt enkä ole verottajaa informoinut vaan lennellyt pisteet pois.

Vierailija
19/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah.

Olen valtiolla töissä. Juuri tuosta syystä en ole hankkinut mitään korttia tai pistetiliä. Työmatkat eivät kerrytä pisteitä minnekään, kun en niitä itse voi hyödyntää.

Saahan niillä korteilla muitakin etuja kuin lentopisteet. Hullua jättää ottamatta.

Vierailija
20/152 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän kaikki pomot käyttää!

Mun pomoni Nokialla vei aikoinaan vuoden mittaan kertyneillä pisteillä koko perheen johonkin kaukolomakohteeseen jouluksi. Eikä taatusti ilmoittanut verottajalle. Heitäkin sentään 6 henkeä

Ei todellakaan hyväksyttävää mutta jo muutenkin rikkaat hyötyy kaikista eduista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme