Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: "Köyhä lapsi ei pääse retkille tai syntymäpäiville"

Vierailija
23.03.2015 |

"Lasten kertomuksista käy ilmi, että köyhien perheiden lapset joutuvat luopumaan harrastuksistaan, eivät pysty osallistumaan kavereiden syntymäpäiville tai pääse matkustamaan. Lähes 40 prosenttia kyselyyn vastanneista vähävaraisista lapsista kertoo jääneensä rahan takia pois muun muassa koulun luokkaretkiltä. Lapsia usein myös kiusataan perheen rahapulan takia.

Järjestön mukaan köyhien perheiden lasten yhdenvertaisuus ei toteudu esimerkiksi kouluissa ja päiväkodeissa. Pelastakaa Lapset vaati maanantaina kouluja ja päättäjiä varmistamaan, ettei vähävaraisten perheiden lapsia syrjäytetä."

http://www.iltalehti.fi/perhe/2015032319406513_pr.shtml

Että siinä vähän mietittävää näille, joiden mukaan rakkaus lapsiin riittää eivätkä rahaa tarvitse.

Kommentit (166)

Vierailija
81/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 16:44"] Yleensä köyhien lapsiin ei kannata investoida, koska niistä tulee tuottamatonta materiaalia enemmän kuin tuottavaa. Ts. paljon työttömiä, mielenterveyspotilaita ja eläkeläisiä, jotka lisääntyvät hanakasti ja siirtävät huonot ominaisuutensa eteenpäin. [/quote] no on se vähän sunkin etu, jos sun lapsia hoitaa päiväkodissa ihminen johon "on investoitu" (sun termejä käyttäen) tai kun sä olet vaipoissa dementtinä hoitokodissa, niin siellä hoitajana olisi ihminen, joka jaksaisi sua sydämellä hoitaa... ja eiköhän se paremmin jaksa, jos hän itsekin on jotain tässä elämässä saanut... YLeensä jo pelkästään oman edun takia kannattaa toivoa toisille lähtökohtaisesti hyvää. Mä esim. toivon, että mun lapsen pk-hoitajat olisivat onnellisia henk-koht. elämässään, koska silloin ne jaksaa työssäkin olla iloisia ja välittäviä...   ps. köyhistä ei useimmiten kasva mitään katuojan narkkeja, vaan ihan tavallisia duunareita matalapalkka-aloille. Yhteiskunnan perusta, josta kannattaa pitää huolta lapsesta asti. Mutta tätä ei esim. kokoomuslaiset kataisen ja stubbin johdolla pysty ymmärtämään ja siksi maamme on taloudellisessa ja henkisessä lamassa. Sitä johtaa mr. kutosen matikka ja mr. koulukiusaaja-hylätty reaali. Heidän ymmärryksensä ei yo-kirjoitus jälkeenkään ole ikävä kyllä lisääntynyt, vaan jos mahdollista, kaventunut entisestään.  Arjen viisaat "puurtajat" eivät edes odota mainetta ja mammonaa eikä pärstäänsä twitteriin ja tuhansiin selfieihin, lehden kanteen ja sinne tänne maratooneille. ARjen ihmisille riittäisi ihan tavallinen pieni ihmisarvoinen elämä, riittävä toimeentulo jne. mitä nykyinen isänmaamme ei pysty kaikille tarjoamaan! [/quote] Näinpä. Ja jos köyhiin lapsiperheisiin (tai lapsiperheisiin yleisestikkin) ei investoida niin Suomessa ei synny tarpeeksi lapsia. Jos ei ole tarpeeksi lapsia niin myöhemmin ei ole tarpeeksi aikuisia jotka mm. vaihtaa näiltä "paremmilta" kansalaisilta vaipat vanhainkodissa. Jos Suomessa ei niitä tarpeeksi ole niin otetaan sitte mamuja Suomi täyteen näiden "parempien" ihmisten sekaan rötöstelemään ja niitä ryöstämään, pahoinpitelemään ja raiskaamaan.

[/quote]

noh, ei ne tänne lähtökohtaisesti tule raiskaamaan/rötöstelemään, vaan paremman tulevaisuuden toivossa. Rikkaiden ideana on vaan saada halvemmalla nöyrempää porukkaa... rikkaan populan mielestä Suomessa palvelijoiden asema on liian hyvä ja paras keino saada se huonontumaan on tuoda joukkoon miljoona mamua. Kyse ei ole mistään jalosta pakolaisten auttamisesta, vaan heille kyseessä on liiketoimi alias business. ... sitten mamut huomaa, että mitään parempaa täällä ei ollutkaan, vaan ns. suorittavaksi orjaksi tuotiin, niin sitten alkaa tosiaan tuo mainitsemasi rötöstely ja raiskaaminen, vandalismi ja terrorismi. Terrorismin parasta polttoainetta ovat nämä kulttuuristaan kauas joutuneet turhautuneet, jotka huomaavat olevansa alinta kastia vailla sitä parempaa tulevaisuutta, joka heille luvattiin. 

Joten argumentaatiosi ei ollut ollenkaan niin huonoa, kuin joku tuossa väitti. 

Vierailija
82/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa kelan sivuilta paljonko tukia saa, esim. Kahden lapsen yh:lle jää käteen 1300e asumis yms. Kulujen jälkeen. Tuossa ei mukana elatustukia. Harvalla työssäkäyvällä jää noin paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:22"] [quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:21"] [quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:18"] Toivon (vaikka toiselle ei pahaa saisi toivoakaan) että nämä harhaiset "kaikki on elämässä itse tehtyä sairausiin on vain tyhmyyttä minä ainakin olen kaiken ansainnut itse eikä onnella ole osaa ei arpaa elämääni" -ihmiset vielä näkevät karman kasvot. Vai pelostako tuossa pätemisessä on kyse, että pitää itselleen hokea kaikkivoipuutta kun elämä on kuitenkin arvaamaton ja valikoimattomasti joillekin julma? Mulla on tillillä säästöt isoja ja pieniä harmeja varten ja ennakoin tekojani sen, minkä pystyn. En silti luule olevani jumala. Lapsi on lapsi, onpa rikas tai köyhä. Surulliseksi tekee ihmisten kylmät kommentit. [/quote] Olet varmasti aika alhaisesti koulutettu, kun höpiset jostakin karmasta. Jumala kirjoitetaan muuten isolla alkukirjaimella. [/quote] En ole kirjoittaja, mutten ateistina kirjoita jumalaa isolla.  [/quote] Uskonnollinen vakaumus ei ole relevantti oikeinkirjoitusasiassa. Kirjoitustapa pohjautuu kielilautakunnan suosituksiin. En pidä banaaneista, kirjoitanko sen siis panaani? [/quote] Idiootti.

[/quote]

Loppuiko argumentit kesken? Vai sossun tuet tililtä?

Vierailija
84/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 16:44"] Yleensä köyhien lapsiin ei kannata investoida, koska niistä tulee tuottamatonta materiaalia enemmän kuin tuottavaa. Ts. paljon työttömiä, mielenterveyspotilaita ja eläkeläisiä, jotka lisääntyvät hanakasti ja siirtävät huonot ominaisuutensa eteenpäin. [/quote] no on se vähän sunkin etu, jos sun lapsia hoitaa päiväkodissa ihminen johon "on investoitu" (sun termejä käyttäen) tai kun sä olet vaipoissa dementtinä hoitokodissa, niin siellä hoitajana olisi ihminen, joka jaksaisi sua sydämellä hoitaa... ja eiköhän se paremmin jaksa, jos hän itsekin on jotain tässä elämässä saanut... YLeensä jo pelkästään oman edun takia kannattaa toivoa toisille lähtökohtaisesti hyvää. Mä esim. toivon, että mun lapsen pk-hoitajat olisivat onnellisia henk-koht. elämässään, koska silloin ne jaksaa työssäkin olla iloisia ja välittäviä...   ps. köyhistä ei useimmiten kasva mitään katuojan narkkeja, vaan ihan tavallisia duunareita matalapalkka-aloille. Yhteiskunnan perusta, josta kannattaa pitää huolta lapsesta asti. Mutta tätä ei esim. kokoomuslaiset kataisen ja stubbin johdolla pysty ymmärtämään ja siksi maamme on taloudellisessa ja henkisessä lamassa. Sitä johtaa mr. kutosen matikka ja mr. koulukiusaaja-hylätty reaali. Heidän ymmärryksensä ei yo-kirjoitus jälkeenkään ole ikävä kyllä lisääntynyt, vaan jos mahdollista, kaventunut entisestään.  Arjen viisaat "puurtajat" eivät edes odota mainetta ja mammonaa eikä pärstäänsä twitteriin ja tuhansiin selfieihin, lehden kanteen ja sinne tänne maratooneille. ARjen ihmisille riittäisi ihan tavallinen pieni ihmisarvoinen elämä, riittävä toimeentulo jne. mitä nykyinen isänmaamme ei pysty kaikille tarjoamaan! [/quote] Näinpä. Ja jos köyhiin lapsiperheisiin (tai lapsiperheisiin yleisestikkin) ei investoida niin Suomessa ei synny tarpeeksi lapsia. Jos ei ole tarpeeksi lapsia niin myöhemmin ei ole tarpeeksi aikuisia jotka mm. vaihtaa näiltä "paremmilta" kansalaisilta vaipat vanhainkodissa. Jos Suomessa ei niitä tarpeeksi ole niin otetaan sitte mamuja Suomi täyteen näiden "parempien" ihmisten sekaan rötöstelemään ja niitä ryöstämään, pahoinpitelemään ja raiskaamaan.

[/quote]

argumentaatiosi taso paljastaa koulutustasosi. Ne lähihoitajatko ryöstelesivät ja raiskaisivat? Hohhoijaa, taas persulla mielikuvitus laukkaa.
[/quote]

Joo siis eihän lähihoitajat.. ne on kaikki todella mukavia, kilttejä ja sympaattisia. Ammattikuntahan sen kertoo. Lisäksi, ei ne välttämättä yksin tänne tule ja ehkä heidän jälkeläisensä tekevät sitten näitä rötöksiä. Ja oli miten oli niin fakta on se, että mamut ne suhteessa rötöstelee täällä paljon kantaväestöä enemmän --> mitä enemmän mamuja sen enemmän rikoksia.

Vierailija
85/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:27"]Katsopa kelan sivuilta paljonko tukia saa, esim. Kahden lapsen yh:lle jää käteen 1300e asumis yms. Kulujen jälkeen. Tuossa ei mukana elatustukia. Harvalla työssäkäyvällä jää noin paljoa.
[/quote]Mm.tämä esimerkki löytyy esitteestä joka jaettiin joka kotiin loppuvuodesta.

Vierailija
86/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:22"] [quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:21"] [quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:18"] Toivon (vaikka toiselle ei pahaa saisi toivoakaan) että nämä harhaiset "kaikki on elämässä itse tehtyä sairausiin on vain tyhmyyttä minä ainakin olen kaiken ansainnut itse eikä onnella ole osaa ei arpaa elämääni" -ihmiset vielä näkevät karman kasvot. Vai pelostako tuossa pätemisessä on kyse, että pitää itselleen hokea kaikkivoipuutta kun elämä on kuitenkin arvaamaton ja valikoimattomasti joillekin julma? Mulla on tillillä säästöt isoja ja pieniä harmeja varten ja ennakoin tekojani sen, minkä pystyn. En silti luule olevani jumala. Lapsi on lapsi, onpa rikas tai köyhä. Surulliseksi tekee ihmisten kylmät kommentit. [/quote] Olet varmasti aika alhaisesti koulutettu, kun höpiset jostakin karmasta. Jumala kirjoitetaan muuten isolla alkukirjaimella. [/quote] En ole kirjoittaja, mutten ateistina kirjoita jumalaa isolla.  [/quote] Uskonnollinen vakaumus ei ole relevantti oikeinkirjoitusasiassa. Kirjoitustapa pohjautuu kielilautakunnan suosituksiin. En pidä banaaneista, kirjoitanko sen siis panaani? [/quote] Idiootti.

[/quote]

Loppuiko argumentit kesken? Vai sossun tuet tililtä?
[/quote] täällä sulle karmaa toivonut, koulutus maisteri ja oikeinkirjoituksesta sen verran et jumala kirjoitetaan isolla viitatessa erisnimiseen kristilliseen hahmoon, ihan niin harhaiseksi en sinuakaan kuvitellut. Saatan korjata vielä mielipidettäni...

Vierailija
87/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:27"]Katsopa kelan sivuilta paljonko tukia saa, esim. Kahden lapsen yh:lle jää käteen 1300e asumis yms. Kulujen jälkeen. Tuossa ei mukana elatustukia. Harvalla työssäkäyvällä jää noin paljoa.
[/quote]Miksi ihmeessä alapeukkua. Jokainen voi tarkistaa kotiin tulleesta kelan esitteestä.

Vierailija
88/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:27"]Katsopa kelan sivuilta paljonko tukia saa, esim. Kahden lapsen yh:lle jää käteen 1300e asumis yms. Kulujen jälkeen. Tuossa ei mukana elatustukia. Harvalla työssäkäyvällä jää noin paljoa. [/quote]Mm.tämä esimerkki löytyy esitteestä joka jaettiin joka kotiin loppuvuodesta.

[/quote]

Puolittaa pitäisi nuo tuet.

Vierailija
89/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kommentit on ihan hirveitä. Vaikka vanhemmat olis alkkiksia ja mt-potilaita ja köyhyys itse aiheutettua, niin on väärin, että se on lapsi, joka siitä kärsii. Ei vanhempien köyhyys, sairaus tai tyhmyys ole lapsen vika! Koulujen retket pitäisi todellakin rahoittaa niin, että köyhienkin lapset pystyvät osallistumaan, niin meilläkin 90-luvulla tehtiin eikä kukaan joutunut jäämään rahapulan takia pois. Synttärilahjaksi riitti joku muutaman euron koru, päiväkirja, korttipeli tai vastaava pieni juttu vaikka Tiimarista. Kertoo jotain todella vastenmielistä tästä ajasta, jos lapsi joutuu sen takia kiusatuksi, ettei ole uusimpia muotivaatteita ja älypuhelimia eikä varaa ostaa monen kympin synttärilahjaa kaverille. 

Vierailija
90/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan moni olisi vilpittömästi valmis uhraamaan verorahoja lasten harrastuksiin ja retkiin, ehkäiseehän se syrjäytymistä ja pitää muksut kaidalla tiellä. Tulee kuitenkin ongelma, kun tällainen alempaan keskiluokkaan kuuluva perhe joutuu tinkimään asioista (esim.matkat) ja tekemään paljon töitä, jotta lapset saavat harrastaa ja osallistua yhteiskunnan rientoihin. Rahaa ei liitä lätkään tai lasketteluun, vaan lapset joutuvat tyytymään halvempiin lajeihin. Jos yhtäkkiä aletaan maksaa köyhien lapsille ratsastusleirit, mitä se tekee meidän veronmaksuinnolle? Jos työttömien tai raha-asiansa huonosti hoitavien lapset saavat meidän verovaroin paremmat harrastusmahdollisuudet kuin omat lapsemme, onko se oikeudenmukaista?

Vierailija
91/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu järjesti jonkun kevätretken, jonka maksu oli 25€. Maksuaikaa oli vajaa viikko. Meillä ei ollut tuolloin rahaa, joten lapsi jäi pois retkeltä. Oli koululla laskemassa matikkaa 5 tuntia opon kanssa. :(

Vierailija
92/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä käyvä yh, jolla pieni palkka. Kaksi lasta. Tyttö menee kesällä leirille, maksaa 90 euroa ja toki annan käyttörahaa 10 euroa eli satasen reissu. Tätä varten säästetään etukäteen eli palkasta säästöön kymppi, lapsilisistä kymppi, perhe-eläkkeestä kymppi. (isä on kuollut) Näin saadaan raha kokoon ja kympin aina pystyy laittaan sivuun. Toki on joku kevätretki koulun 20 euroa bussimatka ja toinen kerhon retki 20 euroa. Näihin mennään. Säästetään muualta, syödään muutamana päivänä halvemmalla, siitä saa jo 20 sivuun. Balettia tai ratsastusta ei ole varaa harrastaa. Jos ehdottomasti haluaisi, kaipa nielisin ylpeyteni ja menisin kysymään, saisiko jotain yh-alennusta tai maksaa harrastusmenot erissä. Toinen lapsi sai harrastusvälineitä joululahjaksi. Näillä mennään.

Vierailija
93/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ole väittänyt, että joka lapsen pitäisi saada harrastaa ratsastusta tai jääkiekkoa. Ongelma vaan on, että niitä halpojakaan harrastuksia ei tahdo olla. Kaikki urheiluseurat, kuvataidekoulut ja musiikkiharrastukset maksaa. Koulujen kerhotkin on lakkautettu jo viime laman aikaan. Köyhät lapset jäävät väistämättä syrjään, jos koulussa syrjitään epämuodikkaiden vaatteiden takia, harrastuksia ei rahan takia ole joten niissäkään ei saa kavereita, luokkaretkille ei pääse... Kuulostaa aika julmalta.

Vierailija
94/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:48"]Ei kai kukaan ole väittänyt, että joka lapsen pitäisi saada harrastaa ratsastusta tai jääkiekkoa. Ongelma vaan on, että niitä halpojakaan harrastuksia ei tahdo olla. Kaikki urheiluseurat, kuvataidekoulut ja musiikkiharrastukset maksaa. Koulujen kerhotkin on lakkautettu jo viime laman aikaan. Köyhät lapset jäävät väistämättä syrjään, jos koulussa syrjitään epämuodikkaiden vaatteiden takia, harrastuksia ei rahan takia ole joten niissäkään ei saa kavereita, luokkaretkille ei pääse... Kuulostaa aika julmalta.
[/quote]

Helsingissä on varsin monipuolista tarjontaa alle 100e/kausi. Toki harvoin kilpatasolla ja jotkut vaativat investointia varusteisiin, mutta vaihtoehtoja riittää.

Vierailija
95/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen köyhä. Mutta AINA olen saanut revittyä rahat lapsen kavereiden synttärilahjoihin ja retkiin yms.

Vierailija
96/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pointti ei ole se, että kaikkien pitäisi saada uusimmat muotivaatteet, kalliit harrastukset ja ulkomaanmatkat, vaan se, että ketään ei syrjittäisi sillä perusteella, ettei ole varaa. Ja ne asenteet tulevat lapsille kotoa. Rikkaiden lapset oppivat pitämään köyhiä huonompina ihmisinä. Rikkaiden on helppo rypeä omassa erinomaisuudessaan, kun on hienot talot ja hyvät työt, mutta sitä toivoisi, että raha toisi mukanaan myös ymmärrystä, että kaikilla ei välttämättä ole samoja mahdollisuuksia eikä köyhyys ole välttämättä seurausta omista valinnoista. Ja varsinkaan köyhyys ei ole ikinä lapsen vika!

Vierailija
97/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko, etteikö kellään olisi varaa esim. vitosen maksavaan synttärilahjaan lapsen kaverille. Kyse lienee eniten ELÄMÄNHALLINNAN PUUTTEESTA. Annan esimerkin:

Minä kasvoin yhden yksinhuoltajan perheessä, äitini oli sairaseläkeläinen eikä 90-luvulla edes tiennyt että olisi voinut hakea asumistukea yms. etuuksia. Minulla oli aina uudet urheiluvarusteet, moitteettomat vaatteet ja muotileluja. Matkustimme budjettimme mukaisesti lomilla, auto oli vanha mutta käyttökelpoinen ja äitini itse oli opetellut korjaamaan siitä yleisimmät viat. Asuimme kaksiossa lähiössä, mutta koti oli aina siisti ja ruoka itse tehtyä perusruokaa. En koskaan kokenut, että minulta olisi puuttunut mitään ja aikuisiällä vasta sain kuulla, miten vaikeita vuosia nuo olivat äidilleni taloudellisesti. Enpä olisi uskonut! Äiti ei koskaan myöskään puhunut rahasta minulle, maksoi kohtuullista viikkorahaa kyllä ja antoi rahaa menoihin tarpeen mukaan.

Mieheni on kasvanut yh-äidin helmoissa myös, hänellä on neljä sisarusta. Hänen äitinsä oli kotona aina ja haki kaikki mahdolliset tuet. Tämä äiti ei kuitenkaan siivonnut, viihtynyt hellan ääressä tai hoitanut talouttaan kunnialla. Hän ei myöskään matkustellut lastensa kanssa, antanut näiden harrastaa mitään maksullista tai antanut rahaa kavereiden synttärilahjoihin. Seuraus luonnollisesti oli, että viidestä lapsesta kolme syrjäytyi jo varhain ja vaikka oma mieheni on sitkeänä ihmisenä raivannut tiensä keskiluokkaan, hän muistaa vieläkin sen ainaisen häpeän tunteen kun mihinkään ei saanut rahaa, kaverisuhteissa ei ollut minkäänlaista tasapuolisuutta eikä hänelle tärkeään harrastukseen saanut euroakaan. Nyt aikuisiällä mieheni on menestynyt lajissaan todella hyvin, kuinka hyvä hänestä olisikaan voinut tulla, jos olisi saanut ne pari euroa kuussa jo varhaisteininä..? (Kyseessä ei mikään ns. rikkaiden harrastus!)

Minusta meidän molempien lapsuus on ollut puhtaasti valintakysymys. Minä sain elämyksiä, sivistystä ja hyvät lähtökohdat elämääni, mieheni ei. Näennäisesti olemme samassa asemassa nykypäivänä, mutta miehelläni on edelleen huono itsetunto ja hän kokee helposti arvottomuuden tunteita. Ohimeneviä rahahuolia hän ei kestä ollenkaan, hermostuu ja stressaantuu niin että unohtaa syödä jne.

Vierailija
98/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan naurattanut kun 9v lapseni tuli koulusta yksi päivä ja tohkeissaan selitti, että nyt täytyy käydä Subilla, koska koulusta oli jaettu alekuponki (kolme Subia kahden hinnalla). Kuponki oli jossain liikuntavihkosessa, en sitäkään ymmärrä miten pikaruoan mainostaminen siihen sopii.

Minä olin juuri aiemmin sinä päivänä laskenut eurojani ja suunnitellut, kuinka saan rahat riittämään lapsilisäpäivään, joten en tervehdi ilolla sitä että KOULUSTA luodaan lapselle paineita ostaa kallista roskaruokaa.  Tyttö ei ole vielä tähän päivään mennessä Subwayssa käynyt, koska omassa kaupungissa ei sellaista ole eikä meillä muutenkaan ole varaa kovin usein pikaruokaa syödä. Siksi minua kirveli kahta pahemmin lannistaa toisen innostus, mutta rahaa ei vain ollut.

Minä en myöskään haluaisi enää kertaakaan vastailla lapselleni, joka ennen lomaa tulee kysymään "koska me voidaan matkustaa ulkomaille". Koulussa kun on aina se ihana rutiinikierros "mitä aiot tehdä lomalla" ja lapset saavat kertoa ulkomaanreissuistaan, omani sitten kertoo että ulkoillaan paljon tai että ehkä käydään kylpylässä uimassa. Ihanaa kun eriarvoisuutta korostetaan oikein oppitunnilla. Missä on opettajien tunneäly?

Vierailija
99/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:48"]

"Lasten kertomuksista käy ilmi, että köyhien perheiden lapset joutuvat luopumaan harrastuksistaan, eivät pysty osallistumaan kavereiden syntymäpäiville tai pääse matkustamaan. Lähes 40 prosenttia kyselyyn vastanneista vähävaraisista lapsista kertoo jääneensä rahan takia pois muun muassa koulun luokkaretkiltä. Lapsia usein myös kiusataan perheen rahapulan takia.

Järjestön mukaan köyhien perheiden lasten yhdenvertaisuus ei toteudu esimerkiksi kouluissa ja päiväkodeissa. Pelastakaa Lapset vaati maanantaina kouluja ja päättäjiä varmistamaan, ettei vähävaraisten perheiden lapsia syrjäytetä."

http://www.iltalehti.fi/perhe/2015032319406513_pr.shtml

Että siinä vähän mietittävää näille, joiden mukaan rakkaus lapsiin riittää eivätkä rahaa tarvitse.

[/quote] leirikouluun pääsee köyhänkin lapsi koska kaikki on otettava mukaan jos leirikoulu tehdään. Kerättiin rahaa myynneillä jne ja jotain 5 eu kk ja vaikka olisi maksanut 300,00 niin rahat olisi löytyneet. Annoin vielä sata eu rahaa jotta saa jotain ostettua.

Vierailija
100/166 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinnan puutetta tai ei, niin sitä eriarvoisuutta ei tosiaan tarvitsisi enää erikseen korostaa esim. kouluissa. Pitäisi pitää huoli siitä, että myös köyhien lapset otetaan mukaan kaikkeen, koska syrjäytymisestä ei todellakaan seuraa mitään hyvää, eikä yhteiskunnalla ole varaa siihen. Sitä paitsi varsinkin nyt, kun uusia yt-uutisia tulee melkein päivittäin, tuntuu käsittämättömältä, että kaikki köyhät ja työttömät leimataan samanlaisiksi laiskoiksi alkoholisteiksi. Kenelle tahansa saattaa tapahtua mitä tahansa: yt:t, vakava sairastuminen, puolison kuolema tms. Kun rahaa on erittäin vähän, pienikin yllättävä meno kaataa koko talouden, eikä siinä auta nillittää, että "kyllä jokaisella pitää olla se 5€ laittaa leirikouluun ja synttärilahjaan ja luokkaretkeen tai elämänhallinnassa on puutteita". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi