Miten arvioitte toisten ikää?
Paljastaako pukeutuminen, rypyt, kädet vai kaula parhaiten ihmisen iän?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsistä yleensä voi kertoa, ellei henkilöllä ole atooppinen iho.
Kasvot voi olla täyteaineilla turvotettu tai luonnostaan vähäryppyiset, mutta kädet ovat kuluneemmat. Myös dekoltee kertoo ettei olla enää pari-kolmekymppisiä.
Minun dekoltee on ollut juonteinen jo parikymppisestä saakka.
Juonteisuus on eri juttu kuin sellainen löysä ryppyinen dekoltee, jossa iho on ohutta.
Ohueksi viivaksi nypityt kulmat paljastavat, että henkilö on ollut nuori aikuinen 90-luvun lopussa/2000-luvun alussa. Monella ne vuosien ajan viivoiksi nypityt kulmat eivät enää kasva kunnolla takaisin, tai sitten monet ikäluokkani edustajat (vähän päälle 40 vuotta) ovat jämähtäneet siihen tyyliin kuinka meikkasivat parikymppisinä, ja jatkavat kulmien nyppimistä, ja viivakulmien piirtämistä.
Tämän aloitus on niin selkeesti teinien. Koska ei kukaan normaali ihminen enää 30 jälkeen katso ketään arvostellen ja arvioiden hänen ikäänsä. Pinnallisten pikku v...n puheensorinaa ja sanahelinää.
Älkää aikuiset ottako osaa tähän provoon
Vierailija kirjoitti:
Ohueksi viivaksi nypityt kulmat paljastavat, että henkilö on ollut nuori aikuinen 90-luvun lopussa/2000-luvun alussa. Monella ne vuosien ajan viivoiksi nypityt kulmat eivät enää kasva kunnolla takaisin, tai sitten monet ikäluokkani edustajat (vähän päälle 40 vuotta) ovat jämähtäneet siihen tyyliin kuinka meikkasivat parikymppisinä, ja jatkavat kulmien nyppimistä, ja viivakulmien piirtämistä.
Itse olen aikoinaan jopa sheivannut kulmat kokonaan, mutta hyvin ovat kasvaneet takaisin. Nykyään luonnolliset ja tuuheat.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Tuntemani henkilö oli tosin nuori aikuinen 80-luvun alussa.
Onko tää taas jotain ikä sheimausta? Kaikki vanhenee..
Vierailija kirjoitti:
Tämän aloitus on niin selkeesti teinien. Koska ei kukaan normaali ihminen enää 30 jälkeen katso ketään arvostellen ja arvioiden hänen ikäänsä. Pinnallisten pikku v...n puheensorinaa ja sanahelinää.
Kun olin parikymppinen, niin ikäni arvuuttelu oli keski-iän ylittäneiden naisten lempi viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin parikymppinen, niin ikäni arvuuttelu oli keski-iän ylittäneiden naisten lempi viihdettä.
Minä olen aina arvuutellut ihmisten ikiä. Nuorena ja vähemmän nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet aikuisena ihmisenä noin herkkähipiäinen iästä ja ikääntymisen merkeistä? Ap:ta kiinnostaa miksi ihmisten ikäarvuuttelut hänestä ovat olleet niin vaihtelevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aikoinaan jopa sheivannut kulmat kokonaan, mutta hyvin ovat kasvaneet takaisin. Nykyään luonnolliset ja tuuheat.
No sheivaamisessahan niitä kulmakarvoja ei kiskota karvatupesta irti, vaan pelkästään katkaistaan ihon pinnalta, joten sheivaus ei vaikuta karvankasvuun.
Itselleni kulmakarvat eivät ole kunnolla enää kasvaneet takaisin vuosien nyppimisen jälkeen, eli onnistuin ilmeisesti tuhoamaan karvatupet silloin aikanaan.
Yksilöllistä. 50 vuotiaana alkoi huomata jos oli juonut alkoholia enemmän , vanheni peilikuva kesken illan. Siis todellakin huomasi illan aikana. Säikäytti kyllä. Loppui turhat juomiset ,lasillinen viiniä ok ruokailun yhteydessä. Outo ilmiö mutta toisaalta hyvä näin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sheivaamisessahan niitä kulmakarvoja ei kiskota karvatupesta irti, vaan pelkästään katkaistaan ihon pinnalta, joten sheivaus ei vaikuta karvankasvuun.
Itselleni kulmakarvat eivät ole kunnolla enää kasvaneet takaisin vuosien nyppimisen jälkeen, eli onnistuin ilmeisesti tuhoamaan karvatupet silloin aikanaan.
Olen myöskin nyppinyt yksitellen uudelleen kasvaneet karvat moneen otteeseen. Osalla kasvaa takaisin, osalla ei. Itselläni siihen kyllä meni vuosia.
Vertaan omaan ulkonäköön. Menee aika usein arvaukset pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myöskin nyppinyt yksitellen uudelleen kasvaneet karvat moneen otteeseen. Osalla kasvaa takaisin, osalla ei. Itselläni siihen kyllä meni vuosia.
Mulla on luonnostaan ohuet kulmat. Ärsyttää kun välillä kuulee neuvoja maltilliseen nyppimiseen :D
Ikähaarukan näkee kokonaisuudesta, eli noin kymmenen vuoden haitarilla on helppo arvioida ikää, mutta sen tarkemmin voi olla hankalaa. Jotkut ovat ajattomia ja heidän ikäänsä on vaikeampi arvioida kuin toisten.
Harryn hiekkakansan edustaja on noin 45.
Lähinnä ihan sama. Ihmisten ikä. Varmaan iso juttu joillekin 20-vuotiaille, jotak kikattaa, "Apua mää en olis ikinä arvannut, että oot jo 24, sää näytät ihan 20-vuotiaalat!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet aikuisena ihmisenä noin herkkähipiäinen iästä ja ikääntymisen merkeistä? Ap:ta kiinnostaa miksi ihmisten ikäarvuuttelut hänestä ovat olleet niin vaihtelevia.
Ihmisten iän arviontiin vaikuttaa myös missä tilanteessa heidät näkee ja millaisessa seurassa he ovat. Jos näkee jonkun ihmisen yliopistolla, voi olettaa hänen olevan vähintäänkin täysikäinen hänen muusta olemuksesta riippumatta. Pitkä ihminen voidaan arvioida virheellisesti ikästään vanhemmaksi ja pienikokoinen ihminen ikästään nuoremmaksi vaikka he sattuisivat olemaan samanikäisiä.
Siinä 40 vuoden iässä samanikäiset ihmiset voivat näyttää hyvinkin eri-ikäisiltä riippuen mm. perintötekijöistä ja omaksutuista elämäntavoista.
Varmasti monet suorittavat iän arvioinnin samalla tavalla vaistonvaraisesti kuin sukupuolenikin arvioinnin kuten alle kymmenvuotias pikkulapsi, noin viisitoistavuotias koululainen, rollaattorilla liikkuva vanhus, lihava viisikymppinen mies, hoikka nelikymppinen nainen, noin kolmekymppinen kaupan myyjä, sopivaa vaimomateriaalia (pakko keksiä jotain fiksua sanottavaa), jne.
Minun dekoltee on ollut juonteinen jo parikymppisestä saakka.