Miten arvioitte toisten ikää?
Paljastaako pukeutuminen, rypyt, kädet vai kaula parhaiten ihmisen iän?
Kommentit (43)
Miksi pitäisi arvioida toisen ikää? Itse olen sen ikäinen, että ei tarvi sitäkään enää miettiä että onko toisen suojaikäraja jo ylittynyt, koska sen ikäiset näyttää ihan lapsilta.
Jos löytyy ns. harakanvarpaat silmäkulmista, niin henkilö melko suurella todennäköisyydellä yli 30. En myöskään anna parran hämätä. Äänestä myös monesti kuulee hyvin iän (poikkeuksia myös löytyy).
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi arvioida toisen ikää? Itse olen sen ikäinen, että ei tarvi sitäkään enää miettiä että onko toisen suojaikäraja jo ylittynyt, koska sen ikäiset näyttää ihan lapsilta.
En minäkään lapsia katsele. Muuten vain kiinnostaa, mihin ihmiset perustavat arvauksensa. Minun ikäni nimittäin arvioidaan lähes poikkeuksetta väärin (kumpaankin suuntaan).
Rasva ihon alla alkaa sulaa iän mukana tietyistä kohdista. Siitä pääasiassa näkee. Siis kasvoissa.
Parhaiten paljastaa mm. silmäluomet ja silmäkuopat. Vanhemmiten silmäkuopat tulevat näkyvimmäksi ja joillakin luomet muuttuvat suuremmiksi kun toisilla taas yläluomet alkavat roikkua silmien päällä. Ihosta näkee myös monesti ettei ihan nuori enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään lapsia katsele. Muuten vain kiinnostaa, mihin ihmiset perustavat arvauksensa. Minun ikäni nimittäin arvioidaan lähes poikkeuksetta väärin (kumpaankin suuntaan).
Yleisesti ottaen ihmiset ovat huonoja arvioimaan ikiä. Itseensä ei kannata ainakaan ottaa.
No en kuitenkaan mieti onko tuo nyt 55 vai 70. Miksi mietit tämmöistä, miten ihmisen ikää tulee arvioida? Onko ikä arka paikka sinulle? Minulle ikä oli todella arka paikka kun palasin työelämään saatuani ainokaiseni, erityisesti naiset ottivat iän ikäänkuin lyömäaseeksi, en tiedä oliko se ilkeyttä vai semmoista se vain on. Ikää pohdittiin tai se otettiin esiin negat. valossa jopa. Mitä väliä sillä on. Nykyään sanoinkin heti kättelyssä, että tässä minä ja oon 42. Ja näin tulen tekemään, kun olen 52. Jos se niin saatanasti kiinnostaa. Naiset voisivat olla joskus kyllä kannustavampia toisilleen, kaikissa ikäluokissa.
Lasken silmärypyt. 0 ryppyä on 0 vuotias, 1 ryppy on 30 vuotias, jne.
Vierailija kirjoitti:
No en kuitenkaan mieti onko tuo nyt 55 vai 70. Miksi mietit tämmöistä, miten ihmisen ikää tulee arvioida? Onko ikä arka paikka sinulle? Minulle ikä oli todella arka paikka kun palasin työelämään saatuani ainokaiseni, erityisesti naiset ottivat iän ikäänkuin lyömäaseeksi, en tiedä oliko se ilkeyttä vai semmoista se vain on. Ikää pohdittiin tai se otettiin esiin negat. valossa jopa. Mitä väliä sillä on. Nykyään sanoinkin heti kättelyssä, että tässä minä ja oon 42. Ja näin tulen tekemään, kun olen 52. Jos se niin saatanasti kiinnostaa. Naiset voisivat olla joskus kyllä kannustavampia toisilleen, kaikissa ikäluokissa.
Ei varsinaisesti ole arka paikka siinä mielessä, että olen tyytyväinen ulkonäkööni. Välillä töissä joku on epäillyt ammattitaitoani, jos olen heidän silmiin näyttänyt ikäistäni nuoremmalta. Välillä taas olen saanut kuulla ikätovereiltani näyttäväni "tätimäiseltä". Eniten näistä häiritsee tuo ensimmäinen skenaario, mutta lähinnä tämä "palautteen" ristiriitaisuus vain hämmentää. Täysin samaa mieltä, että naisten tulisi olla kannustavampia toisilleen.
-ap
Niin moni käy silmäleikkauksissa poistattaa ylimäärästä ihoa. Ketä nyt ylipäätään kiinnostaa?
No en mitenkään hirveästi arvioi, senhän vaan näkee. Näkee että "toi menee tossa kohtaa" elämää. Ihosta lähinnä tietenkin näkee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi arvioida...?
Kaikki tekevät jonkinlaisia oletuksia toisista ulkoisen olemuksen perusteella.
Katson usein käsiä. Ihon kunto riippuu paljolti geeneistä ja elämäntavoista.
Leukalinjasta ja poskista näkee usein, että ikä on neljänkympin tienoilla, vaikka muuten olisi vielä suht. hehkeä ja rypytön. Maan vetovoima vetää alaspäin, eikä kasvojen alaosa ole enää sellainen skarppi kuin nuorempana.
Käsistä yleensä voi kertoa, ellei henkilöllä ole atooppinen iho.
Kasvot voi olla täyteaineilla turvotettu tai luonnostaan vähäryppyiset, mutta kädet ovat kuluneemmat. Myös dekoltee kertoo ettei olla enää pari-kolmekymppisiä.
En tietoisesti mieti yleensä kenenkään ikää, ellei siihen ole jotain syytä. Olen myös itse aina viihtynyt omassa iässäni. En pyri näyttämään nuoremmalta kuin olen.
N 50
Minä arvioin koko ajan. Samaten arvuuttelen ammattia. Sellaista itsensä viihdyttämistä, kuinka hyvin osaan arvata oikein.
Iän arvaaminen on tosi vaikeaa. Rypyt kertovat tosi vähän iästä. Moni kuivaihoinen on ryppyinen jo nelikymppisenä, mutta silti tajuaa, ettei hän ole vanha.
Vaikeaa on myös arvioida Hyvin ylipainoisia, koska iho sileä. Ja hyvin laihoja, koska kuivan kesän oravan iho on vanhahtava.
Kyllä .Koko paketti näyttää iän. Ei auta pukeutua nuorekkaasti ja yrittää leikkiä teiniä kun ikä painaa.