Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytännön apuja vaikeaan tilanteeseen!

Vierailija
23.03.2015 |

Tilanne on se että exäni, joka on moniongelmainen tuomittu väkivaltarikollinen ja päihdeongelmainen on sekoilullaan aiheuttanut sen että lapsestamme on tehty hänen luonaan lastensuojeluilmoitus. Enempää asiaa erittelemättä (kerron toki jos joku haluaa tietää) kun juttelin enemmän lapsen kanssa, ja sain tietää todella kurjia juttuja millaisia asioita isä hänelle tapaamisviikonloppuinaan puhuu, päätin tämän ls-ilmoituksen myötä laittaa tapaamiset jäihin. No isähän tästä sekosi, uhittelee ja uhkailee vaikka millä. Soittelee mm. päiväkotiin kun haluaa puhua lapsen kanssa (kertoo tädeille etten minä anna hänen puhua lapsen kanssa, kun soittaa ihmeellisiin aikoihin ja lapsi sanoo ettei halua puhua isänsä kanssa. En todellakaan pakota).

Meillä on yhteishuoltajuus vielä toistaiseksi. Lapsi siis isällään 2 x kk (mutta lapsi ei ole edes käynyt isänsä kotona koskaan, isä vie lasta hoitoon äidilleen aina tapaamisviikonloppuina).

Mitä teen, kun perjantaina olisi taas isäviikonloppu ja isä ilmoitti että hakee lapsen päiväkodista, vaikka sanoin ettei lapsi saa tulla isälleen niin kauan kuin tämä lastensuojeluilmoituksen käsittely on kesken?Lapsi saa osakseen aivan varmasti massiivista manipulointia, kun isä painostaa lasta olemaan puhumatta asioista joita hänen luonaan tapahtuu. Lapsi on tämän jo moneen kertaan paljastanut että isä yrittää manipuloimalla puuttua aivan kaikkeen, mm. "Ethän sä tykkää äidin uudesta miehestä, yritä saada sille niin kurja olo että se muuttaisi pois" tai "Jos kerrot äidille mitä täällä tapahtuu, sä et saa enää tulla tänne ja se on sun oma vika" tai kun lapsi sai lemmikkieläimen, isä yritti yli vuoden manipuloida lasta haluamaan luopua eläimestä, koska ei itse pidä kissoista.

Miten siis pystyn estämään ettei isä hae lasta perjantaina päiväkodista? Minulla on sairaan tärkeä palaveri perjantai-iltapäivällä töissä, etten voi olla kotona perjantaita :( Isä on työttömänä taatusti heti perjantaiaamuna kytiksellä ja hakemassa lasta, vaikka olen sanonut että lapsi ei tapaisi nyt isäänsä.

Älkää please tuomitko mua ilkeäksi ja tyhmäksi, olen oikeasti huolissani lapsesta ja jos ainoa keino on perua palaveri, teen sen, vaikka se tarkoittaakin että mokaan erään työjutun todella pahasti. Vanhempani asuvat kaukana, eivätkä voi hakea lasta, kaikki kaverini ovat työelämässä joten ei sekään oikein sovi että lapsi olisi perjantaina jonkun ystäväni kanssa :(

Onko mulla mitään laillista mahdollisuutta estää isää hakemasta lasta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tollaselle luuserille piti vääntää se lapsi alunperinkään?

Vierailija
2/7 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kysyisit asiaa päiväkodista, mikä riittää todisteeksi? Pyydä lastensuojeluviranomaiselta todistus siitä, että lastensuojeluilmoitus nimenomaan isän ( tai siis itse asiassa hänen äitinsä ) luona oloajasta on tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin #2. Miksi ihmeessä näit hyväksi ratkaisuksi lisääntyä eksäsi kaltaisen ihmisen kanssa? Eikö sinulla ole yhtään arvostelukykyä? Vai oliko hän niin jännittävä ja ihanan vaarallinen?

Vierailija
4/7 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat tietysti päiväkotiin ja ilmoitat, että lasta ei saa antaa kenellekään muulle kuin sinulle. Selität tilanteen taustat.

Vierailija
5/7 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä lastenvalvojaan ja jos sieltä tulee määräys että isä ei saa tavata lasta kuin valvotusti niin ota yhteyttä poliisiin asiasta. Hae apua asiaan viranomaisilta. Älä jätä asiaa hoitamatta.(vaikka pelottaisikkin)

Vierailija
6/7 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko lähetysmiskieltoa näin nopeasti voimaan? Ota yhteyttä lastensuojeluun HETI

Vierailija
7/7 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 10:32"]

Saisiko lähetysmiskieltoa näin nopeasti voimaan? Ota yhteyttä lastensuojeluun HETI

[/quote]

Teille elämässänne kaiken aina täydellisesti ja hienosti hoitaneille tiedoksi, että mokasin, rakastuin narsistiin, perustin perheen ja erehdyin jopa naimisiin asti. Ajatus siitä että pitäisin omaa lastani jonkinlaisena virheenä (oli isä kuinka seko tahansa) on sairas ja vaikka exä elämästä vaikeaa tekeekin, kestän kaiken ihan vaan siksi koska olen niin onnellinen lapsestani. Ja sinulle, joka koet tarvetta tulla tämänkin jälkeen pätemään ja vastaamaan kuinka olen mielestäsi tyhmä kun lisäännyin exäni kanssa, niin please, älä vaivaudu. En ole itsekään asiasta kovinkaan ylpeä. En usko että itsetuntosi kohoaa ihan hirveästi kun pääset vittuilemaan asiasta minulle, kun tiedän jo itsekin asianlaidan.

Mies vetoaa yhteishuoltajuuteen. Eli että koska hänellä on tapaamisoikeus, hän SAA LAIN MUKAAN hakea lapsen. Viimeksi kun järjestin asian niin, että lapsi oli perjantain hoidossa, ettei isä päässyt tätä hakemaan, oli isä soitellut ympäriinsä mm. vanhemmilleni, tivaten onko lapsi heillä, hän tulee sen hakemaan samantien.

Muuten, en tiedä vaikuttaako asiaan mutta samana päivänä kun isä sai tietää että lapsesta on tehnty lastensuojeluilmoitus (lapsi halusi soittaa isälleen ja kertoa uudesta polkupyörästään, annoin tietysti soittaa. En siis ESTÄ lapsen ja isän puheluita, kuten isä väittää, vaan en vain pakota lasta puhumaan isänsä kanssa silloin kun isä soittaa, jos lapsi ei halua. Soittaa saa aina isälleen kun siltä tuntuu. Sanoin puhelun päätteeksi isälle ettei lapsi tule hänen luokseen ja kerroin ilmoituksesta) oli mystisesti lastensuojeluun soitettu ja PERUTTU ilmoitus ja peruutuspuhelussa oli kerrottu kuinka täydellisen hyvä isä exäni on.. En teidä mitä sekoilua tuo on. Jokatapauksessa, eihän lastensuojelu tuollaista mystistä perumispuhelua ota todesta, vaan asiaa selvitettään ja meillä on mm. perheneuvola-aika sovittuna, samoin kuin lastensuojelun tyypit tulevat tällä viikolla meille käymään. Olen kertonut isän käytöksen hulluudesta alusta asti, mm. siitä että isällä on yksi pahoinpitelytuomio minun pieksemisestäni.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi