Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies juo joka päivä 1-3 olutta

Vierailija
22.03.2015 |

Tekee raskasta ruumiillista työtä ja sillä perustelee oluen juomista. Minua haittaa eniten se, että tölkkejä on jatkuvasti pitkin pöytiä, kun se ei niitä kerää pois. Lisäksi ärsyttää rahanmeno, kun minä maksan laskut ja mies ruuat. Minulla ei jää tilistä mitään, kun mies ei voi laskuja maksella. Kun sanon tästä, mies aina syyllistää mua, että ruokaan menee niin hirveesti rahaa, että tasoissa ollaan. Jos se tosiaan pistää 2000 euroa (mun nettopalkka) lähinnä ruokaan joka kuukausi, niin ihme on..

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:51"]Maksan siis vuokran, sähkön, puhelimet, osamaksut, lehtitilaukset ym että kyllä niihin rahaa menee... Ap
[/quote]

Tää ei kylläkään ollut ap. Mutta todellakin, maksan lainat, vakuutukset, hoitomaksut, lasten harrastukset, lasten vaatteet, sähköt, vedet, puhelimet, kiinteistö- ja ajoneuvoverot jne. En pääsääntöisesti syö töissä, vain jos on liian kova nälkä. Siihen menis melkein 7 euroa päivässä. Ap
[/quote]

Aika tehdä taloustili johon kumpikin siirtää esim. 50% tuloistaan, ja tältä tililtä maksetaan KAIKKI yhteinen, lasten menot ja laskut ja ruoat jne.
[/quote]

En suostu. Mies on surkea rahankäyttäjä, en todellakaan anna sille mahdollisuutta käyttää 50 % mun tuloista. ap

Vierailija
22/33 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:42"]Meillä menee kyllä ruokaan reilusti enemmän rahaa kuin laskuihin. Ja jos teillä menee laskuihin joka kuukausi 2000 euroa niin huhhuh... Mistä laskuista se kostuu?

Enkä mä pitäisi pahana yhtä olutta päivässä jos ei ala käyttäytymään sen jälkeen päin helvettiä. Mielummin niin kuin että kerran viikossa kunnon kännit ja joutuu sitä sikailua katsomaan...
[/quote]

Meillä menee ruokaan tonni (mikä on mielestäni paljon ruokaan) ja laskuihin helposti pari tonnia. Helposti vuokra tai asuntolainan lyhennys on vaikkapa 1300 euroa kuussa, siihen päälle sähkö, vesi, kaikki vakuutukset, muut mahdolliset lainanlyhennykset, autoverot, puhelinlaskut, netti- ja televisioliittymät jne. Että helposti menee tuplat laskuihin, voisi mennä triplatkin jos ruokaan ei menisi niin tuhottomasti rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ollaan ajauduttu tähän: mies on surkea rahankäyttäjä eikä saanut hoidettua vastuullaan olevia perheen yhteisiä laskuja. En anna tän huushollin mennä ulosottoon ja konkkaan vaan huolehdin itse, että laskut tulee maksettua. Mutta kieltämättä se ärsyttää, enkä pidä reiluna että olen ainoa joka huolehtii ja stressaa rahoista. Siksi ärsyttää ne kaljatölkit, jotka jatkuvasti muistuttaa että minä pistin rahat perheen laskuihin ja mies osti kaljaa. Jos se edes siivoisi ne pois ja veisi tyhjät palautukseen, niin en ehkä välittäisi koko asiasta. Meillä on varastossa varmaan kaksi peräkärryllistä tyhjiä pulloja :( ap

Vierailija
24/33 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoine alkkis

Vierailija
25/33 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni häiritsisi päivittäinen alkoholin käyttö, koska sitä kautta siitä muodostuu riippuvuus. Sitten ei voikaan rentoutua ilman. Terveysvaikutukset ovat negatiiviset. Riippuvuus syö aina aikaa ja kiinnostusta muilta asioilta ja vuosien myötä muuttuu pahempaan suuntaan, määrät suurenevat, ongelmat lisääntyvät. Vaikuttaa yleiseen jaksamiseen ja unen laatuun. Myös turha rahareikä, jos on taloudellisesti tiukkaa.

Enkä haluaisi lasten oppivan tai näkevän alkoholin ongelmakäyttöä, kyllä he sen tiedostavat, vaikka varsinainen juominen tapahtuisi heidän nukkuessa. Ehdoton ei.

Vierailija
26/33 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut on hyvää ! Ymmärrän ukkosi järjen äänen ! Ei kaikki tykkää ciideristä tai viinistä no kirkas viina kyllä sopisi :)  " isokaato " 

Vierailija
27/33 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 22:13"]Tuossa vaiheessa alkoholi alkaa selvästi olla ongelma, alkoholismin mittarina ei ole niinkään juodun alkoholin määrä vaan se kuinka usein on tarve juoda. Keskustele ja sopikaa joistain pelisäännöistä yhdessä. Tuo maksujärjestely ei ole ollenkaan reilu, kuinka olet suostunut tuollaiseen?
[/quote]

Samaa mieltä. En ole lainkaan alkoholivastainen, mutta päivittäinen tarve ON ongelma.

Vierailija
28/33 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:38"]

Tyhmä olet kun tuollaiseen maksusysteemiin suostut. Kai sillä on rahaa kaljaan kun nainen maksaa kaiken.

[/quote] Samalla palstan miesvihaajista on ok että nainen on kotona ja mies maksaa töillänsä kaiken

Vierailija
29/33 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 22:20"]Miten ollaan ajauduttu tähän: mies on surkea rahankäyttäjä eikä saanut hoidettua vastuullaan olevia perheen yhteisiä laskuja. En anna tän huushollin mennä ulosottoon ja konkkaan vaan huolehdin itse, että laskut tulee maksettua. Mutta kieltämättä se ärsyttää, enkä pidä reiluna että olen ainoa joka huolehtii ja stressaa rahoista. Siksi ärsyttää ne kaljatölkit, jotka jatkuvasti muistuttaa että minä pistin rahat perheen laskuihin ja mies osti kaljaa. Jos se edes siivoisi ne pois ja veisi tyhjät palautukseen, niin en ehkä välittäisi koko asiasta. Meillä on varastossa varmaan kaksi peräkärryllistä tyhjiä pulloja :( ap
[/quote]

Kaljan juonti ei taida siis olla ainoa ongelmanne, vaikka ongelma sekin. Et siis voi luottaa mieheesi sen vertaa, että laskut huolehtisi ja raha-asiannekaan ei tasa-arvoa tunne?

Vierailija
30/33 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 22:20"]

Miten ollaan ajauduttu tähän: mies on surkea rahankäyttäjä eikä saanut hoidettua vastuullaan olevia perheen yhteisiä laskuja. En anna tän huushollin mennä ulosottoon ja konkkaan vaan huolehdin itse, että laskut tulee maksettua. Mutta kieltämättä se ärsyttää, enkä pidä reiluna että olen ainoa joka huolehtii ja stressaa rahoista. Siksi ärsyttää ne kaljatölkit, jotka jatkuvasti muistuttaa että minä pistin rahat perheen laskuihin ja mies osti kaljaa. Jos se edes siivoisi ne pois ja veisi tyhjät palautukseen, niin en ehkä välittäisi koko asiasta. Meillä on varastossa varmaan kaksi peräkärryllistä tyhjiä pulloja :( ap

[/quote]Jos koet suhteen olevan plussan puolella etkä keksi miten muuttaa asioita missä toivoisit muutosta, jatkakaa samaan malliin vaan.

Jos kaipaat muutosta, ala ajamaan muutosta. Kysy vaikka ensimmäiseksi miehen mielipidettä täällä kertomiisi asioihin. Onko hän tyytyväinen tilanteeseen, kerro hänelle omista ajatuksistasi kuten täällä ja neuvotelkaa asioista keskenänne.

Vierailija
31/33 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:38"]

Tyhmä olet kun tuollaiseen maksusysteemiin suostut. Kai sillä on rahaa kaljaan kun nainen maksaa kaiken.

[/quote] Samalla palstan miesvihaajista on ok että nainen on kotona ja mies maksaa töillänsä kaiken
[/quote]

Yleensä nainen on tällöin pienen lapsen kanssa kotona. Sama pätee myös toisinpäin, jos mies on kotona ja nainen töissä. Kyse on työnjaosta perheessä. Tottakai se elannonhankkija, oli se sitten nainen tai mies, maksaa valtaosan elämisestä, kun sitä varten käy töissä. Jonkun ne lapsetkin on hoidettava. Ainahan voi vaihtaa osia, paitsi miehellä hankalampi imettää vauvaa, jne.

Vierailija
32/33 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkos onjo täys alkkis.Jos ei kerran yhtä olutta olla voi päivääkään.

Vierailija
33/33 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin  juomme 1-2 olutta mieheni kanssa joka toinen ilta, eikä rahallisesti haittaa.  Mies yleensä ostaa ne, eikä ole enää lapsia kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi