Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hienoa on olla tiukka äiti?

Vierailija
26.04.2015 |

En ymmärrä, kun monella keskustelupalstalla esim. kaksivuotiaiden äidit kuvaavat, että eivät ole lepsuja vaan hyvin tiukkoja. Mitä tämä tiukkuus tarkoittaa? Mielestäni on todella outoa, että jotkut niin ihannoivat tiukkuutta enkä edes ymmärrä, mitä se konkreettisesti kaksivuotiaan kanssa voi olla. Rajojen laittaminen ei mielestäni ole tiukkaa kasvatusta, mutta ilmeisesti joillakin on ihanteena olla hyvin "tiukka". 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani ylpisteli vähän samalla. Hän rinnasti lastenkasvatuksen koirankasvatukseen ja piti näitä verrattavina. Eikä nyt ole kyse ns. wt-naisesta edes, tosin ei mikään älyvälkky...  Minusta on ikävää, että ihmistainta pidetään älykkyydeltään eläimen tasolla. Ja näin juuri ajattelen tällaisten "napakoiden rajat kaikkikaikessa mammojen" ajattelevan. Vaikka olen varmaan monen mielestä lepsu, meilläpä asuu kaksi erittäin fiksua teiniä....

Vierailija
2/7 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ihan ymmärrä, mutta jokainen toki tavallaan... Minä olen mielestäni rento äiti, toki talossa on säännöt ja rajat eikä minulle rento ole yhtä kuin kaiken antaminen periksi. Mutta en missään tapauksessa ole jatkuvasti ei-sanan viljelijä, nuhtelija tai mikään diktaattori, olen leikkivä ja hassutteleva, kannustava ja joskus jopa lapsenomainen äiti, ja minulla on hyvin tottelevainen, aina hyväntuulinen ja reipas taapero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 23:37"]

Kai se on hienoa niille harvoille. Suurin osa äideistä on löysiä.

[/quote]

Se on taas oma lukunsa.

Vierailija
4/7 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä pitää olla natsimutsi. Jos vetää tiukkaa linjaa, niin siitä on varaa höllätä. Jos eletään kuin elopellossa, niin sitten ollaan ongelmissa kun pitäisi tehdä jotain kurinalaista. Tarkoitan tällä esimerkiksi sitä, että lähdetään huvipuistoon. Siinä on tietty aikataulunsa, jonottaa pitää ja syödä jossain välissä.

Minun ei tarvitse huolehtia siitä, että lapset ehdoin tahdoin katoaisivat. Tietty perään pitää katsoa. Tai kaivelisivat roskiksia tai poimisivat maasta mitään.

Ja nyt ollaan teini-iässä. Hyvin menee komennot kaaliin yhäkin. Toisaalta voi olla, ettei tämä ole omaa ansiota, vaan ainoastaan lasten luonteenpiirre. Ehkä tämä on vaan sattumaa.

Vierailija
5/7 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:58"]

En minäkään ihan ymmärrä, mutta jokainen toki tavallaan... Minä olen mielestäni rento äiti, toki talossa on säännöt ja rajat eikä minulle rento ole yhtä kuin kaiken antaminen periksi. Mutta en missään tapauksessa ole jatkuvasti ei-sanan viljelijä, nuhtelija tai mikään diktaattori, olen leikkivä ja hassutteleva, kannustava ja joskus jopa lapsenomainen äiti, ja minulla on hyvin tottelevainen, aina hyväntuulinen ja reipas taapero.

[/quote]

Yhden kanssa voi ollakin noin. Hassutteleva ja lapsellinen. Auta armias kun niitä lapsia on siinä ympärillä viisi, niin ohjat on oltava tiukasti käsissä, tai muuten mistään ei tule mitään. Alkaa show nimeltä "Villit kakarat ja äiti hulluden partaalla". Kokeile. Pyydä päästä viisilapsiseen perheeseen ja hulluttele siellä ja heittäydy lapseksi lapsien joukkoon, erityisesti aikaisen aamuherätyksen ja aikataulujen aamuna...

Vierailija
6/7 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:58"]

[/quote]

Yhden kanssa voi ollakin noin. Hassutteleva ja lapsellinen. Auta armias kun niitä lapsia on siinä ympärillä viisi, niin ohjat on oltava tiukasti käsissä, tai muuten mistään ei tule mitään. Alkaa show nimeltä "Villit kakarat ja äiti hulluden partaalla". Kokeile. Pyydä päästä viisilapsiseen perheeseen ja hulluttele siellä ja heittäydy lapseksi lapsien joukkoon, erityisesti aikaisen aamuherätyksen ja aikataulujen aamuna...

[/quote]

Onneksi jokainen meistä saa valita itse lapsilukunsa sen mukaan, mihin rahkeet riittävät, ellei satu saamaan viitosia kerralla.

Itselläni on kaksi lasta, ja se on kyllä aika lailla äidin päivästä kiinni, mennäänkö nauramalla ja hupsuttelemalla vai vääpelityyliin. Ehkä niillä viiden lapsen äideillä on aina huono päivä.

Vierailija
7/7 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on hienoa niille harvoille. Suurin osa äideistä on löysiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi