Miksi vedän puoleeni miehiä jotka ovat väkivaltaisia ja tarvitsee hakea lähestymiskieltoa että pääsee eroon?
Kommentit (67)
Ja taas syyllistetään mielummin käytöksen vastaanottajaa, ei tietenkään väkivaltaista itseään… tyypillistä. Se pahentaa juuri tätä ongelmaa mistä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen luonteeltani ujo ja varmaan pyrin miellyttämään. Ap
Ja minuun kilttiin kunnolliseen mieheen päin et ole koskaan ollut valmis edes tutustumaan.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä opin tavallaan pitämään miehistä jotka eivät välttämättä alussa miellytä minua niin fyysisesti kuin henkisestikään. Jotenkin koen vaan ikäänkuin pakoksi miellyttää eri ihmisiä. Ap
Eli intuutiosi sanoo jo heti alkuun etteivät he ole sinulle sopivia, mutta egosi taas ei kestä sitä, ettei joku tykkää sinusta ja teet kaikkesi sen huomion eteen ja sen kääntämiseksi. No se todellakin vetää puoleensa kaikenlaisia sekopäisiä tapauksia. Tästä lähtien, jos joku ei ole alussa miellyttävä, jätä väliin. Kaikkien kanssa ei vaan ole seurusteltava. Kaikkia ei voi miellyttää ja joka ikinen on jollekin, se ei niin mukava tyyppi. Sinäkin, joten opi elämään sen asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian kiltti. Tiedän sen. Jos mies on voimakas tahtoinen niin annan kai aina periksi. Ap
Ensi kerralla kuuntelet intuitiotasi ja jos jokin miehen tekeminen ja sanominen ei tunnu oikealta näytät miehelle ovea. Esim. jos mies saa hillittömiä raivokohtauksia pienistä asioista tai haukkuu sinua rumilla nimillä nuo ovat semmoisia asioita mitä ei ikinä auta katsoa läpi silmien. Sinun pitää oppia kunnioittamaan ja rakastamaan itseäsi enemmän ja asetettava tiukat rajat siitä minkälaista käytöstä suvaitset parisuhteessa. Itse olin ihan samanlainen kuin sinä ja oli useampi suhde, jossa mies kohteli minua huonosti. Sitten vasta kun tajusin, että eihän mun tuommoista kuulu sietää löysin rinnalleni rakastavan kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas syyllistetään mielummin käytöksen vastaanottajaa, ei tietenkään väkivaltaista itseään… tyypillistä. Se pahentaa juuri tätä ongelmaa mistä puhutaan.
Se kun ei auta ap:tä mitenkään vaikka millaisilla sanoilla kuvailisimme noita miehiä. Hän voi vaan muuttaa itseään. Ei muita. Joten jos hän haluaa muutoksen, sekä siitä omasta käytöksestä ja lopputuloksesta, niin on vaan lähdettävä sitä, vaikkei siinä periaattessa mitään suurta vikaa olisikaan. Mutta kun se tuo siltikin aina sen väärän lopputuloksen.
Näe tämä arvostelu näin. Jätät pikkulinnuille aina portaille siemeniä. Oravat syövät ne aina ennen lintuja. Et tee mitään väärää, mutta jos haluat ne siemenet linnuille, laita ne lintulaudalle tms.
Olenkin kyllä ottanut etäisyyttä lopulta kun menee asiat pahasti pieleen. Nämä miehet eivät sitten ole jättäneet rauhaan vaikka olen kieltänyt lähestymästä enää. Ap
Onko näissä miehissä jotain tuttua? Oletko elänyt tällaisissa tilanteissa jo lapsena?
Vierailija kirjoitti:
Katsele vähän tasokkaampia miehiä. Ja opettele näkemään ja huomaamaan ns. red flag varoitusmerkit tarpeeksi ajoissa.
Mitä nämä varoitusmerkit ovat?
Isäni oli väkivaltainen äitiäni kohtaan ja isoisäni oli oikea diktaattori. Äidin isä siis. Onko tämä jotain jatkumoa kohdallani? Ap
Ongelmasi on tuo, että "vedät puoleesi" etkä osaa sanoa EI. Sinun tulisi tehdä se valinta, ei niiden miesten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun ei auta ap:tä mitenkään vaikka millaisilla sanoilla kuvailisimme noita miehiä. Hän voi vaan muuttaa itseään. Ei muita. Joten jos hän haluaa muutoksen, sekä siitä omasta käytöksestä ja lopputuloksesta, niin on vaan lähdettävä sitä, vaikkei siinä periaattessa mitään suurta vikaa olisikaan. Mutta kun se tuo siltikin aina sen väärän lopputuloksen.
Näe tämä arvostelu näin. Jätät pikkulinnuille aina portaille siemeniä. Oravat syövät ne aina ennen lintuja. Et tee mitään väärää, mutta jos haluat ne siemenet linnuille, laita ne lintulaudalle tms.
Eli vähän sama kuin se, että jos et halua tulla raiskatuksi, pukeudu mielummin kaapuun kuin minihameeseen?
Ehkä olisi hedelmällisempää miettiä, miksi jostain ihmisestä tulee väkivaltainen ja koettaa saada näitä ihmisiä sinne terapiaan. Sen sijaan, että syyllistää ”uhreja”.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset psykologin apua. Täältä et monitasoiseen vaurioosi saa apua.
Teot ei vaan tapahdu, vaan niillä on aina tekijä. Syyt on aina vain tekijään liittyviä.
Jos "uhriksi sopiva" onkin kiltti tai huonossa hapessa, terveet kaverit suojelee ja huolehtii. Vain pahasti vialliset haluaa alistaa ja vahingoittaa.
Sellaista kuin liian kiltti ei ole olemassakaan, ennemminkin on seurausta siitä että on henkisesti kypsymätön lapsenmielinen tai maskeeraa kilttiä koska oppinut käyttäytymään sillä tavoin, tai hakee masokistista roolia parisuhteessa, tai sitten on jokin muu motiivi kiltteydelle. Yhtälailla kieroutunut kuin se vastapari joka ratkoo asiat lopulta fyysisellä ylivoimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näe tämä arvostelu näin. Jätät pikkulinnuille aina portaille siemeniä. Oravat syövät ne aina ennen lintuja. Et tee mitään väärää, mutta jos haluat ne siemenet linnuille, laita ne lintulaudalle tms.Eli vähän sama kuin se, että jos et halua tulla raiskatuksi, pukeudu mielummin kaapuun kuin minihameeseen?
Ehkä olisi hedelmällisempää miettiä, miksi jostain ihmisestä tulee väkivaltainen ja koettaa saada näitä ihmisiä sinne terapiaan. Sen sijaan, että syyllistää ”uhreja”.
Ei todellakaan ole hedelmällisempää varsinkin kun tässä on itse ap nyt kysymässä apuakin.... mihin ketjuun sinä oikein olet tullut??? Täällä on jatkuvasti naisia kyselemässä tämmöisiä, ei täällä ole miehet kyselemässä naisilta, että pitäisiköhän minun nyt mennä terpiaan tjsp apua!!! lol
Kannattaa myös ymmärtää, että asiat eivät ole toisiaan poissulkevia, kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Isäni oli väkivaltainen äitiäni kohtaan ja isoisäni oli oikea diktaattori. Äidin isä siis. Onko tämä jotain jatkumoa kohdallani? Ap
Toistat lapsuutesi perhedynamiikkaa ja koitat tiedostamattasi saada toista lopputulosta korjataksesi traumasi. Eipä tuo mikään breineri ole.
Vierailija kirjoitti:
Usein kiusattu ikäänkuin hakee kiusaajan hyväksyntää päätökselleen katkaista välit ja sitä ei tietenkään tule. Niille ei tarvi vastata, että ei nyt kiinnosta, koska sekin on huomiota. Ainoa keino on jättää kokonaan vastaamatta. Tarvittaessa soitto poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset vetävät miehiä puoleensa kuin paska kärpäsiä, mutta nainen itse päättää että minkälainen mies pääsee vielä lähemmäs, paskallahan ei ole tätä mahdollisuutta.
Tämä on saanut alapeukkuja mutta on totta. Ap , missä on sun itsekunnioitus? Etkö osaa / uskalla vetää rajoja miten sinua saa kohdella. Ihminen pitkälti itse päättää mitä suvaitsee. Kenekään ei TARVITSE sietää huonoa kohtelua!
Jos et kuitenkaan ole jäänyt noiden kanssa, en usko että sinussa on mitään ongelmaa. Voi olla sattumaakin että olet kohdannut kaksi tuollaista, sillä tuollaisia miehiä on paljon. Sinun ei tarvitse muuttaa miellyttävää ja ujoa perusluonnettasi joidenkin hullujen vuoksi. Löytää vain sopiva terve mies, ja on virkavallan vastuulla huolehtia, että nuo stalkkerit jättää sinut rauhaan.
Niinhän nuo tytöt on aina kasvatettu. Muille ei saa sanoa ei, eikä pahasti, koska pitää olla kaikille kiltti. Omilla tunteilla ei ole mitään väliä, kunhan muiden on hyvä olla. Pahinta mitä voi tehdä on olla eri mieltä ja sanoa ei. Se ilkeyttä ja rumaa käytöstä.